Terve vaan kaikille!
Jonkin aikaa klubilaisena tullut oltua, mutta foorumille ei ole pahemmin kirjoiteltu joten laitetaas kaikkien ihmeteltäväksi omat pienet satunnaiset puuhastelut jo 14 vuotta vanhan A4 B8 parissa.
Aiemmin kehoa on liikuttaneet volkkarit, viimeisimpänä Passat 3c.
Passatti kävi liian tavalliseksi kun pääsin kokeilemaan kaverin B7 paritettuna V6 dieselillä ja automaatilla. Pitihän se sitten itsellekin saada jotain vastaavaa.
Muutaman koeajon jälkeen pihaan löytyi A4 B8 Avant 3 litran dieselinä niinkin läheltä kuin samalta kylältä, kiitokset JSR-Performancen Juusolle autokaupoista. :)
Auton olen omistanut jo 5 vuotta, siinä ajassa on yritetty tehdä pieniä hillittyjä muutoksia ulkonäköön vaalien niin suinkin kuin mahdollista OEM henkeä. Välillä on vain ajettu, pesty ahkerasti ja tilailtu osia varaston täytteeksi ennenkuin ruuvattu paikoilleen sopivan ajan löytyessä. Parissa miitissäkin on tullut pyörähdettyä silloin kun tällä on kehdannut ulos lähteä.
Audi tuntui Passatin jälkeen erilaiselta ja hyvältä käteen, nelivedosta on ollut hyötyä useaan otteeseen, on sillä taidettu myös hieman leikkiäkin talvella.
Aika paljon tullut myös kuvailtua omaksi iloksi joten tässä kuva ostohetkestä.
Oston jälkeen taisin vain ajella ja kirjaimellisesti nauttia kyydistä seuraavaan kevääseen asti.
Auton mukana tulleet vanteet lähti mailmalle ja alle löysi tiensä Audi Q5 hybridit koossa 8,5x19. Samalla koodailtiin VCDS:sällä ne perinteiset needle sweepit, "jenkkiparkit" sekä muut muka tärkeät piilo-optiot, vaihdettiin finnittömät kilvet, sisustaan sekä rekisterikilven valoihin ledit.
Taisi Audi käydä Motestilla myös tuolloin.
Alusta alkoi huutamaan päivitystä. Siitä muutama kaverikin taisi kommentoida moneen otteeseen joten tilaukseen lähti Airlift Performancen Ilmajouset Autopilot 3 ohjauksella, nämäkin tosin jäivät kerryttämään pölyä varastoon ja odottamaan sopivaa aikaa asennukselle, samalla tuli tehtyä takapään vaimentimien deletointi.
Lopullinen toteutus ja lisääntynyt ääni ei tosin minua miellyttänyt joten löysin hieman uudemman ässän vaimentimet quad ulostuloineen.
Syksyllä vaihtui S4 maski keulaan ja kilven kolon täyttölista löytyi marmorilta tuomaan "ämmerriiikan lookkia" (ajovaloissa olevat oranssit "heijastimet" lue. teipit oli hetken mielijohde ja ne lähtikin äkkiä pois)
Talvilook oli "tankkimainen" kun alle löysi tiensä varastossa lojuneet R8 Speedlinet koossa 18x10,5 sekä katolle Thulen suksiboksi. (Tätä oikeasti tulee käytettyä.) <- Kuva liitetyissä tiedostoissa, näköjään raja tuli täyteen mitä saa linkittää tähän viestiin. :(
Yllättävän kauan ajelinkin hybrideillä ennenkuin varastossa alkoi polttelemaan pussit, niiden asennus sekä halu hankkia tuumaa isommat fillat seuraavalle kesälle.
Hybridit vaihtoivat omistajaa ja löysin A8 D3 Audin OEM takovanteet koossa 9x20, nämä kävivät sorvissa keskireijän suurennuksessa ennenkuin eksyivät alle, samalla asentui pussit. Iso kiitos vain kaikille tutuille, kanssaharrastajille jotka auttoivat ja antoivat ohjeita sekä neuvoja asennuksen suhteen, teistä oli iso apu. Sekä tietenkin kaverilleni joka lainasi tilojaan ja auttoi 28 tuntia kestäneessä asennuksessa.
Tätä viestiä kirjottaessa ilmajousilla on tullut ajeltua jo yli 50tkm sekä koettu 2 talvea. Voin kertoa lisää käyttökokemuksia kyseisestä alustasta jos te siitä haluatte tietää enemmän.
Kieltämättä aloin tuolloin jo katselemaan vastaavia farkku A4 faceliftattuna nettiauton puolelta, oma autoni alkoi lähestymään maagista 300tkm rajaa jolloin mietin että lähtisin vaihtamaan autoa, aikani katseltua ja pähkäiltyä päätin että toteutan itse faceliftauksen, hulluahan se olisi mutta mitäpä sitä ei harrastamisen eteen tekisi.
Googlettelin aikani internettiä, en nyt muista oliko se tämä foorumi vai vagarena missä joku oli kyseisen konversion toteutettanut ja sieltä löysin listan kaikista osista mitä konversioon tarvitsisi, ei kuin Speed-Autoteilen Tepolle koodia ja homma etenemään. loppujaan kaikki oli osien kanssa plug & play touhua, mitä nyt oppirahat tuli maksettua kun muutamia osia tuli tilattua muualta tarvikkeena ja jotain unohtui, siitä lisää alempana.
2020 loppuvuosi tuli taas ajeltua käytännössä työmatkaa, samalla asentui Maxtonin lippa tuomaan ilmettä perus A4 puskuriin. Syksyllä kävästiin Tampereella Drop off visualin sekä RWJ-Filmsin järjestämäs valokuvaus kokoontumisessa.Toni tuli Oulusta Jyväskylään(Terve vaan Toni!!!!) ja loppuaika ajeltiinkin letkassa Tampereelle. Satuttiin saamaan myös Hallikaisen silloinen B8 samaan kuvaan. :D Ihanan väritöntä.
Talveksi auto kävi 2-Step myllytyksessä sekä pinnoituksessa, takakonttiin asentui mallimerkinnät, klubin kilventausta sekä RS4 takaspoileri.
Tänäkesänä ei oikein ole tullut tehtyä mitään elämäntilanteen takia. Auton kromilistoja tehostamaan asensin oem kromiraidat maskiin sekä ostin elämäni ensimmäiset "uudet" vanteet
Vanteiksi valikoitui tuntien photoshopissa pyörittelyn jälkeen Audi E-Tron OEM koossa 20x9 periaatteella jotain erikoista, ei sitä tavallista. Omasta mielestä vanteiden futuristinen rotor look sekä koneistetut reunat korostavat mukavasti jo autossa olevaa kromia sekä sointuvat hopean kanssa yksi yhteen.
Keulan osien istuvuutta käytiin säätämässä Jyväskylän Autotarvikkeella, muutama osa sieltä puuttuikin mutta ammattitaitoinen koripuoli teki parhaansa ja osat saatiin istumaan niin hyvin kuin mahdollista. Lopuksi Patrik (ig @Pape_Media) kanssa käytiin ottamassa parit fotot. olkaa hyvät.
Tulevalle talvelle olisi kova toive laittaa Audi talliin sivuun käyttöauton virasta ja etsiä perheelle tilavampaa sekä käytännöllisempää kulkupeliä, saapa nähdä.
Audista pitäisi helmat maalata sekä takakontin luukku, vanhassa autossa kun alkaa olla jo pientä patinaa. :)
Jonkin aikaa klubilaisena tullut oltua, mutta foorumille ei ole pahemmin kirjoiteltu joten laitetaas kaikkien ihmeteltäväksi omat pienet satunnaiset puuhastelut jo 14 vuotta vanhan A4 B8 parissa.
Aiemmin kehoa on liikuttaneet volkkarit, viimeisimpänä Passat 3c.
Passatti kävi liian tavalliseksi kun pääsin kokeilemaan kaverin B7 paritettuna V6 dieselillä ja automaatilla. Pitihän se sitten itsellekin saada jotain vastaavaa.
Muutaman koeajon jälkeen pihaan löytyi A4 B8 Avant 3 litran dieselinä niinkin läheltä kuin samalta kylältä, kiitokset JSR-Performancen Juusolle autokaupoista. :)
Auton olen omistanut jo 5 vuotta, siinä ajassa on yritetty tehdä pieniä hillittyjä muutoksia ulkonäköön vaalien niin suinkin kuin mahdollista OEM henkeä. Välillä on vain ajettu, pesty ahkerasti ja tilailtu osia varaston täytteeksi ennenkuin ruuvattu paikoilleen sopivan ajan löytyessä. Parissa miitissäkin on tullut pyörähdettyä silloin kun tällä on kehdannut ulos lähteä.
- Manuaali
- Quattro
- 3.0TDi CAPA
- 320tkm, ostohetkellä 200tkm
- Ice Silver Metallic
- Bang & Olufsen
- Audi Navigation
- Valcona nahalliset sportti-istuimet sähkösäädöin
- 3-alue ilmastointi
- Audi Drive Select sekä Magnetic Ride
- Dynaaminen ohjaus
- Panoraamakatto, avautuva.
- Värillinen MMI
- Sähköinen takakontin luukku.
- Kaikki ikkunat lämpöä eristäviä.
- Ym.
Audi tuntui Passatin jälkeen erilaiselta ja hyvältä käteen, nelivedosta on ollut hyötyä useaan otteeseen, on sillä taidettu myös hieman leikkiäkin talvella.
Aika paljon tullut myös kuvailtua omaksi iloksi joten tässä kuva ostohetkestä.
Oston jälkeen taisin vain ajella ja kirjaimellisesti nauttia kyydistä seuraavaan kevääseen asti.
Auton mukana tulleet vanteet lähti mailmalle ja alle löysi tiensä Audi Q5 hybridit koossa 8,5x19. Samalla koodailtiin VCDS:sällä ne perinteiset needle sweepit, "jenkkiparkit" sekä muut muka tärkeät piilo-optiot, vaihdettiin finnittömät kilvet, sisustaan sekä rekisterikilven valoihin ledit.
Taisi Audi käydä Motestilla myös tuolloin.
Alusta alkoi huutamaan päivitystä. Siitä muutama kaverikin taisi kommentoida moneen otteeseen joten tilaukseen lähti Airlift Performancen Ilmajouset Autopilot 3 ohjauksella, nämäkin tosin jäivät kerryttämään pölyä varastoon ja odottamaan sopivaa aikaa asennukselle, samalla tuli tehtyä takapään vaimentimien deletointi.
Lopullinen toteutus ja lisääntynyt ääni ei tosin minua miellyttänyt joten löysin hieman uudemman ässän vaimentimet quad ulostuloineen.
Syksyllä vaihtui S4 maski keulaan ja kilven kolon täyttölista löytyi marmorilta tuomaan "ämmerriiikan lookkia" (ajovaloissa olevat oranssit "heijastimet" lue. teipit oli hetken mielijohde ja ne lähtikin äkkiä pois)
Talvilook oli "tankkimainen" kun alle löysi tiensä varastossa lojuneet R8 Speedlinet koossa 18x10,5 sekä katolle Thulen suksiboksi. (Tätä oikeasti tulee käytettyä.) <- Kuva liitetyissä tiedostoissa, näköjään raja tuli täyteen mitä saa linkittää tähän viestiin. :(
Yllättävän kauan ajelinkin hybrideillä ennenkuin varastossa alkoi polttelemaan pussit, niiden asennus sekä halu hankkia tuumaa isommat fillat seuraavalle kesälle.
Hybridit vaihtoivat omistajaa ja löysin A8 D3 Audin OEM takovanteet koossa 9x20, nämä kävivät sorvissa keskireijän suurennuksessa ennenkuin eksyivät alle, samalla asentui pussit. Iso kiitos vain kaikille tutuille, kanssaharrastajille jotka auttoivat ja antoivat ohjeita sekä neuvoja asennuksen suhteen, teistä oli iso apu. Sekä tietenkin kaverilleni joka lainasi tilojaan ja auttoi 28 tuntia kestäneessä asennuksessa.
Tätä viestiä kirjottaessa ilmajousilla on tullut ajeltua jo yli 50tkm sekä koettu 2 talvea. Voin kertoa lisää käyttökokemuksia kyseisestä alustasta jos te siitä haluatte tietää enemmän.
Kieltämättä aloin tuolloin jo katselemaan vastaavia farkku A4 faceliftattuna nettiauton puolelta, oma autoni alkoi lähestymään maagista 300tkm rajaa jolloin mietin että lähtisin vaihtamaan autoa, aikani katseltua ja pähkäiltyä päätin että toteutan itse faceliftauksen, hulluahan se olisi mutta mitäpä sitä ei harrastamisen eteen tekisi.
Googlettelin aikani internettiä, en nyt muista oliko se tämä foorumi vai vagarena missä joku oli kyseisen konversion toteutettanut ja sieltä löysin listan kaikista osista mitä konversioon tarvitsisi, ei kuin Speed-Autoteilen Tepolle koodia ja homma etenemään. loppujaan kaikki oli osien kanssa plug & play touhua, mitä nyt oppirahat tuli maksettua kun muutamia osia tuli tilattua muualta tarvikkeena ja jotain unohtui, siitä lisää alempana.
2020 loppuvuosi tuli taas ajeltua käytännössä työmatkaa, samalla asentui Maxtonin lippa tuomaan ilmettä perus A4 puskuriin. Syksyllä kävästiin Tampereella Drop off visualin sekä RWJ-Filmsin järjestämäs valokuvaus kokoontumisessa.Toni tuli Oulusta Jyväskylään(Terve vaan Toni!!!!) ja loppuaika ajeltiinkin letkassa Tampereelle. Satuttiin saamaan myös Hallikaisen silloinen B8 samaan kuvaan. :D Ihanan väritöntä.
Talveksi auto kävi 2-Step myllytyksessä sekä pinnoituksessa, takakonttiin asentui mallimerkinnät, klubin kilventausta sekä RS4 takaspoileri.
Tänäkesänä ei oikein ole tullut tehtyä mitään elämäntilanteen takia. Auton kromilistoja tehostamaan asensin oem kromiraidat maskiin sekä ostin elämäni ensimmäiset "uudet" vanteet
Vanteiksi valikoitui tuntien photoshopissa pyörittelyn jälkeen Audi E-Tron OEM koossa 20x9 periaatteella jotain erikoista, ei sitä tavallista. Omasta mielestä vanteiden futuristinen rotor look sekä koneistetut reunat korostavat mukavasti jo autossa olevaa kromia sekä sointuvat hopean kanssa yksi yhteen.
Keulan osien istuvuutta käytiin säätämässä Jyväskylän Autotarvikkeella, muutama osa sieltä puuttuikin mutta ammattitaitoinen koripuoli teki parhaansa ja osat saatiin istumaan niin hyvin kuin mahdollista. Lopuksi Patrik (ig @Pape_Media) kanssa käytiin ottamassa parit fotot. olkaa hyvät.
Tulevalle talvelle olisi kova toive laittaa Audi talliin sivuun käyttöauton virasta ja etsiä perheelle tilavampaa sekä käytännöllisempää kulkupeliä, saapa nähdä.
Audista pitäisi helmat maalata sekä takakontin luukku, vanhassa autossa kun alkaa olla jo pientä patinaa. :)
Comment