Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

8N3 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Toiveissa olisi päästä Alastoron ratapäivällä kiertämään rataakin. Joudun siis varmaankin pistämään TT:n pajan kautta, koska etu tukivarsien takapuslat ovat kummaltakin puolelta revenneet.

    Yli 100km/h nopeuksissa ohjauksessa ei vain ole keskialuetta raittia voi heiluttaa hämmentävästi ilman mitään muutosta suuntaan, ja rupeaa ravistamaan pelottavasti yli 120km/h nopeuksissa. Renkaat on jo tasapainoteltu. Ihan jo perus alustageometriaan katsomalla ymmärtää miksi revenneet takapuslat aiheuttavat juuri tämän efektin. Taidan kyllä samalla pyytää pistämään uretaaniset etupuslat tukivarsiin paikoilleen.

    Comment


      #32
      No eihän tämä ihan näin mennyt.

      Alastaroa kierrettiin, ja todettiin kaasupolkimen tunnistimien olevan ainakin likaiset, ellei tiensä päässä. Pätkäisi siis ECU EPC varoitusvalolla menon kesken kierroksen lähes aina. Siitä selvittiin puhdistelemalla liukupinnat ym, eikä sen jälkeen ole oireillut.

      Seuraavaksi käytiin kiertämässä Botniaringllä, jossa taisin tehdä päivän komeimman pyörähdyksen. Siitä ei valitettavasti jäänyt edes omalle GoProlle kerrottavaa jälkipolville, koska onnistuin aina jotenkin pistämään tallennuksen päälle varikolla ja katkaisemaan tallennuksen lähtiessäni radalle, Naamapalmu.

      Talvi on nyt ajeltu käyttiksenä, ei mitään ihmeitä, edes eturenkaat eivät ole kuluneet sisäpuolilta rajusti, vaikka ihan silmälläkin edessä camberia on ns riittävästi. Puslia pitää vieläkin vaihdella, jos nyt edes etupään saisi apurunkoa ja ohjausvaihdetta myöden vaihdeltua ennen tämän vuoden ratakauden aloittavaa Alastaron ratapäivää.

      Pääsiäisenä tuli vaihdeltua vaihdelaatikon ja moottorin öljyt ja asennettua öljynjäähdytin, termostaatilla olevan ryöstölaipan kanssa. Aikaisemmin poistin jo tehtaan lämmönvaihtimen öljynkierron osalta, ja pakkasten tullen päätin pistää Arctic merkkisen 1kW kiertovesipumpulla olevan moottorinlämmittimen autossa olleen tavallisen letkulämppärin tilalle (joka oli toki juuri legendaarisesti lämpöanturin alapuolella.

      KW v3 CS alustaa en edelleenkään osaa sanoa liian kovaksi, mielumminkin liian kivaksi.

      Ahtoilman jäähdytys pitää saada kuntoon, siihenkin on lääkkeet olemassa, kun vain kerkeisi asentamaan.

      Comment


        #33
        Kesän ratakausi meni kivasti, mitä nyt matkalla Alastarolle onnistuin tyrimään kuskin puolen ikkunan alas, eikä suostunut tulemaan ylös. No lämppäri täysille, takki päälle ja tapahtuma vedettiin läpi. Toki unohdin kaikessa kiireessäni ottaa edes oman kypärän mukaan, mutta eipä tuo pahasti haitannut nykyisillä tehoilla.

        Pärnu tuli kierrettyä myös, eturenkaat meni pilalle. Talvirenkaita alle vaihtaessani huomasin, että eturenkaiden sisäreunoista pilkistelee teräsvyön päitä, hupsiis. Kulmien säätö pitäisi tosiaan tehdä, mutta sitä ennen pitäisi edelleen vaihtaa loput puslat alustasta ja apurungoista. Ei vaan ole saanut tehtyä, ja kun ajaa sen 10km per päivä, niin ei tahdo huomata virheitä.

        Jäähdytysnesteen hukaaminen on lisääntynyt tänä vuonna siihen pisteeseen, että pitää oikeasti ihmetellä missä vuoto. Jakopään kamppeet on hyllyssä, uudet voimapaketin kiinnikkeet on olemassa, enää pitäisi löytää motivaatio.

        Eiköhän se tästä, jos vaikka ensi viikonloppuna kun on 3 päivää ilman lapsia saisi joitain aikaiseksi.

        Comment

        Working...
        X