Joo tästä meillä olikin Japi jo puhetta. Pohdiskelinn vaan mistä kaikkonen oli tuon löbron kaivanut esille...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nopea, nopeampi B8 S4
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja OoBoY Näytä viestitkaikkonen Hei mistä löysit varaosanumeron noille löbron kardaani laipoille? Tarviis varmaan omaan B8 A5 uusia nuo myös, muttei tunnu löytyvän oikeen mistään... liekköhän samat käy... ( 3.0tdi manuaali)
Multa löytyy kaapista 2kpl 034:n suojakumeja näille jos joku sattuu tarvitsemaan.
Comment
-
Musta auto on hieno, kun se on hyvin hoidettu. Viime viikonloppuna kävin ulkopuolelta läpi ~15h tähän meni. Uusi myllytys + avalon king pinnoite päälle. Saa nähdä toimiiko tällä kertaa. Tällä on saanut koko kesän ajella ilman ongelmia, 25tkm taisi tulla dualpulley setupilla täyteen. Edullisia tai huomattavasti edullisempia kilometrejä nyt, kun auto on tekniikaltaan reilusti lähtötilannetta paremmassa kunnossa.
Tämä voisi olla nyt myynnissä, karkeasti ~30kE hintaluokkaa. Yvllä saa lisätietoja ja myös vaihto mahdollista tietyssä olosuhteissa
Lähtötilanne:
Lopputulos:
- 2 tykkäystä
Comment
-
Pitäsköhän tännekkin kirjoittaa välistä päivitystä. Tällähän on vain ajettu, tai sitten ei. Vuoteen on mahtunut kaiken näköistä rikkoutumista ja jokunen uusi modaus. Sisätiloissa nyt näyttävimpänä b9 flatbottom ratti sekä b8.5 vaihdekeppi. Bägin johdot muutettu kiinan adapterilla ja pinnityksellä b8 soveltuvaksi, joten napit pelittää normaalisti. Tästä modauksesta tulikin erittäin siisti. Vielä tarkoitus kokeilla Ambrace.eu:n lin lite moduulia toisen bägin kanssa ja katsoa tuleeko muutosta. Näitä modattuja oem b9 ratteja saakin aliexpressistä 160-500e hintaluokkaan, joten suosittelen ennemmin tätä kun b8.5 rattimodausta näihin vanhempiin vehkeisiin. B9 bägejäkin saa reilulla parilla satasella. Pikkasen parempi näkyvyys mittaristollekin.
Alustaan tehty huoltoa peräpään ja etuylätukivarsien puslien muodossa, nelipyöräsuuntauksen jälkeen ajettavuus parani kivasti. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihdella mekatroniikka ja solenoidit laatikon huoltotöiden yhteydessä. Edellisestä mekatroniikan vaihdosta tulee jo 100tkm ja välillä vaihdot on hieman töksähtäviä. Alustan jäykkyyden vuoksi voi johtua siitäkin, mutta koitetaan nyt selvitä ilman kytkinjumppaa kun tehdään ennaltaehkäisevästi.
034 etuvakaaja on ollut keväästä asti tilattuna, mutta saapui 2 versiota väärällä paksuudella, joten odotellaan ilmeisesti ensi kesää. Kaasuläpän johtoadapteri aiheutti EPC valaistusta kesän mittaan, mutta muuten teknikka toimii kuin unelma.
Ulkonäköön tuli keväällä sen verran muutosta, että teinibemarin pakitettua keulaan/maskiin, korvattiin hunajakenno saatavuusongelmien takia vakuutuksen piikkiin OEM black optics s4 maskilla. Sen jälkeen kevyt viimeistelymyllytys ja uudelleenpinnoitus. Näyttipä musta auto taas hetken kauniilta.
- 3 tykkäystä
Comment
-
Tulihan sitä alku kesällä fiksailtua myös jarruja. Macanin satulat eteen sekä zimmermann rei'itetyt levyt eteen ja taakse muutti jarrujen käytöksen täysin. Eteen meni brembon perus palat, taakse ATEn ceramic palat, jotka tuli takalevjen mukana. HEL letkut meni paikalleen, sekä nesteet samalla tottakai. Suosittelen jarrujen päivitystä muillekin.
Rattiin tuli tällä viikolla lisättyä vielä airbagin päällinen. Tämä ihan nätti modaus tehdä myös b9 koppaisiin. Näitä saa ~45-60e hintaan Kiinasta ja vaihto suht simppeli. Ite onnistuin asentamaan kieroon ensimmäisellä kerralla, joten sai kasata kahesti.
Etuvakaajan osalta ollaan vielä 3-4vko päässä toimituksesta, katotaan saako sitä koskaan. Jos jollain tulee mieleen, mitä tästä puuttuu, niin kommentoikaa. Itsellä enää mielessä p3 gauge ja putkiston loppupää. Toki putkisto välttää tuollaisenaan varsin hyvin ja tuskin sillä mitään ihmeellistä saisi aikaiseksi. P3 gaugen sijaan oli aiemmin tarkoitus tehdä arduinon päähän bluetooth moduulilla datan lähetys android sovellukselle, mutta tätä en vielä saanut toimimaan. Tän saisi näppärästi tuohon carplay näytöllekin, niin ei tarvi paneleita aukoa tankkauksen yhteydessä. Muutapa lisättävää ei enää taida olla, kun moottorin sisuskalut eli 034motorsportin nokat joilla voisi jotain parannusta kulkupuoleen saada. Toki ne on semmosessa hintaluokassa, että taidetaan jättää väliin.
Nyt kun on tullut vähän kaikkea harjoiteltua, niin välillä myös teippaus käynyt mielessä. Paljonko tämmöseen kustantaa materiaalit, jotka olisi suht helppo laitella? Haaveena ollut nardo grey, misano red tai joku muu mustasta ja massasta poikkeava.
Millaisilla talvirenkailla muut ajelee näillä vehkeillä? Nyt lähdössä 5. kausi contin kitkarenkaille ja voi olla, että niissä ei enää ominaisuudet riitä. Lähinnä ikä mahtaa tulla vastaan, yksi rengaskin taisi olla sisälaidalta kuluneempi mitä muut.
Comment
-
Tää ois kiva nähä livenä. Teippaukseen nii materiaalia kannattaa ottaa se 25m ainaki jos katon teippaa myös niin on vähä pelivaraa jos menee häneksi. Oikein niukasti jo laskee ni varmaan 18-20m riittäis. 3m ja avery on ainaki helpoimmasta päästä asentaa mutta ovat aikalailla kalleimmasta päästäViimeksi muokannut any1; 17.9.2023, 12:55.
Comment
-
Rattiin tuli tällä viikolla lisättyä vielä airbagin päällinen. Tämä ihan nätti modaus tehdä myös b9 koppaisiin. Näitä saa ~45-60e hintaan Kiinasta ja vaihto suht simppeli.
Comment
-
Tuossa on vain ohut verhoilu OEM ruiskuvalukuoren päällä. Eiköhän se siitä keskeltä ihan normaalisti halkea, kuten tehtaan pinnotekin. Ei tullu kuvia otettua, mutta samat merkinnät ja muodot siellä sisäpuolella oli.
Comment
Comment