Kesällä -20 lähti oma autoharrastelu uusille urille, kun päivitettiin auto sellaiseen josta oikeasti löytyy mahdollisuuksia. Näitä mahdollisuuksia en osannut löytää kahdeksan vuoden kokemuksesta b5 adr etuvedosta enkä kahden vuoden aikana 4f allroadista.
Auton hankkimista edelsi muutaman kuukauden tutustuminen kyseiseen platformiin sekä tarjontaan. Into kyseiseen kamppeeseen heräsi jo kevättalvella, mutta konkretisoitui vasta elokuun puolella sopivan yksilön löydyttyä ja muiden palasten loksahdettua kohdilleen. Kyseinen yksilö taisi olla kuukauden pari myynnissä entisellä omistajallaan, mutta vasta liikkeeseen päätyminen ja paremmat kuvat herättivät lopullisen kiinnostuksen kyseiseen peliin.
Spekseinä tällöin autolle taisi olla seuraavat:
-Sport differential
-Sport jakkarat
-B&O äänentoisto
-Kohtuu kilometrit
-Hyvä huoltohistoria sekä s-tronicin tyyppiviat korjattu
-Vakio tekniikka tai sopivasti laiteltu yksilö. Tärkeintä oli, että kaikki muutokset olisi hyvin dokumentoitu
Mitä saatiin olikin sitten näitä ja vähän enemmän
-Auto vuodelta 2009
-140tkm ajettu Italian tuonti -19, suomessa päästelty vasta 123 tkm:stä eteenpäin
-Vakiotekniikka
-Hyvä huoltohistoria, mm. ahtimen jäähyt, puolat, termari, mekatroniikka
-B&O
-Sport differential
-Magnetic ride
-Drive select, sekä dynamic steering
-Panoraamakatto
-Punamustat sport jakkarat
-Värinä Phantom Black Pearlecent
Matkaa takana auton kanssa nyt tätä kirjoitellessa on 13 kuukautta, joiden aikana olen mittariin saanut 22tkm lisää. Kyseiset kuukaudet ollaan päästy enemmän tai vähemmän vastoinkäymisten sekä päivitysten saattelemana, joten kyseinen kulkine alkaa olla vähintäänkin tuttu. Autoa on nyt vähintäänkin riittävästi päivitelty, rassattu, puunailtu ja korjailtu, joten tarinaa riittänee hetkeksi.
Tällä hetkellä matkaa taivalletaan 034motorsportin ohjelmien avulla käyttäen E40 sekoitusta pulley ration ollessa 3.27 luokkaa. Päivityksiä ja osia on laiteltu vähintäänkin sen verran, että kyseisten speksien vaatimukset täyttyy. Myös alustaa ja ajettavuutta on paranneltu sen verran, että auto pysyy käsissä jyrkemmissäkin mutkissa
Otetaan loppuun vielä katsaus suunnitelmista joita on aikomus tehdä ennen kesää -22, sekä menossa olevista päivityksistä
-Kaasuläppärunko+hilppeet odottelee lähetystä Kaliforniasta kylmempään ilmastoon, 84mm läppä löytyy kaapista. Lokakuun puolivälissä osien ETA, joten tälle kesälle niitä tuskin saa
-Putkiston rakentelu kesken, otetaan mallia ja oppia PerheFarkku projektista, kiitokset Juhalle testiputkista jo tässä vaiheessa.
-Jarrut pitänee päivittää, tutkitaan keväällä lisää tätä
-Kardaanin tuki päivittämättä
-034 lupaa tulevaisuudessa softapäivitystä protovaiheessa olevien port injection kittien osalta (2 vaihtoehtoa rakenteilla), joten eiköhän se ole tämäkin kokeiltava, että saa taas tankata yhdestä pistoolista. Tähän saanee varata 2 harrasteyksikköä
-Puhaltimen sekä kaasuläppärungon porttauksesta voisi myös haaveilla, katsotaan sitten port injectionin jälkeen
-Myllytys ja pinnoitus pitänee myös tehdä uusiksi talven aikana, naarmuja on jo aivan liikaa
-
Auton hankkimista edelsi muutaman kuukauden tutustuminen kyseiseen platformiin sekä tarjontaan. Into kyseiseen kamppeeseen heräsi jo kevättalvella, mutta konkretisoitui vasta elokuun puolella sopivan yksilön löydyttyä ja muiden palasten loksahdettua kohdilleen. Kyseinen yksilö taisi olla kuukauden pari myynnissä entisellä omistajallaan, mutta vasta liikkeeseen päätyminen ja paremmat kuvat herättivät lopullisen kiinnostuksen kyseiseen peliin.
Spekseinä tällöin autolle taisi olla seuraavat:
-Sport differential
-Sport jakkarat
-B&O äänentoisto
-Kohtuu kilometrit
-Hyvä huoltohistoria sekä s-tronicin tyyppiviat korjattu
-Vakio tekniikka tai sopivasti laiteltu yksilö. Tärkeintä oli, että kaikki muutokset olisi hyvin dokumentoitu
Mitä saatiin olikin sitten näitä ja vähän enemmän
-Auto vuodelta 2009
-140tkm ajettu Italian tuonti -19, suomessa päästelty vasta 123 tkm:stä eteenpäin
-Vakiotekniikka
-Hyvä huoltohistoria, mm. ahtimen jäähyt, puolat, termari, mekatroniikka
-B&O
-Sport differential
-Magnetic ride
-Drive select, sekä dynamic steering
-Panoraamakatto
-Punamustat sport jakkarat
-Värinä Phantom Black Pearlecent
Matkaa takana auton kanssa nyt tätä kirjoitellessa on 13 kuukautta, joiden aikana olen mittariin saanut 22tkm lisää. Kyseiset kuukaudet ollaan päästy enemmän tai vähemmän vastoinkäymisten sekä päivitysten saattelemana, joten kyseinen kulkine alkaa olla vähintäänkin tuttu. Autoa on nyt vähintäänkin riittävästi päivitelty, rassattu, puunailtu ja korjailtu, joten tarinaa riittänee hetkeksi.
Tällä hetkellä matkaa taivalletaan 034motorsportin ohjelmien avulla käyttäen E40 sekoitusta pulley ration ollessa 3.27 luokkaa. Päivityksiä ja osia on laiteltu vähintäänkin sen verran, että kyseisten speksien vaatimukset täyttyy. Myös alustaa ja ajettavuutta on paranneltu sen verran, että auto pysyy käsissä jyrkemmissäkin mutkissa
Otetaan loppuun vielä katsaus suunnitelmista joita on aikomus tehdä ennen kesää -22, sekä menossa olevista päivityksistä
-Kaasuläppärunko+hilppeet odottelee lähetystä Kaliforniasta kylmempään ilmastoon, 84mm läppä löytyy kaapista. Lokakuun puolivälissä osien ETA, joten tälle kesälle niitä tuskin saa
-Putkiston rakentelu kesken, otetaan mallia ja oppia PerheFarkku projektista, kiitokset Juhalle testiputkista jo tässä vaiheessa.
-Jarrut pitänee päivittää, tutkitaan keväällä lisää tätä
-Kardaanin tuki päivittämättä
-034 lupaa tulevaisuudessa softapäivitystä protovaiheessa olevien port injection kittien osalta (2 vaihtoehtoa rakenteilla), joten eiköhän se ole tämäkin kokeiltava, että saa taas tankata yhdestä pistoolista. Tähän saanee varata 2 harrasteyksikköä
-Puhaltimen sekä kaasuläppärungon porttauksesta voisi myös haaveilla, katsotaan sitten port injectionin jälkeen
-Myllytys ja pinnoitus pitänee myös tehdä uusiksi talven aikana, naarmuja on jo aivan liikaa
-
Comment