Laitoin viestiä asiasta ja kysyin kuuluvatko nuo jompaakumpaan kategoriaan. Toivottavasti nyt ei mene hiljaisuus vaihde päälle...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Äs ykkönen
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kyllähän liikkeestä ostetussa autossa on aina normaali kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu 6 kk luovutuksesta voimassa, oli kaupan yhteydessä lisätakuuta ostettu tai sitten ei. Eli vianetsintäkulut kuuluu aina lähtökohtaisesti 100% myyjäliikkeelle ja sitten korjauskustannuksista ja niiden jakamisesta sekä korjauksen tekijästä pääsee neuvottelemaan kunhan kustannukset tiedossa. Esität asian niin, että autossa on kuluttajasuojalain mukainen virhe ja sen piikkiin asia käsitellään. Eihän sillä ole virheen kannalta mitään väliä onko se epäilyn alainen kuluva osa vai ei. Jos auto ei toimi kuten pitäisi, niin silloin virheen osoittaminen ja korjauksen vaatiminen sitä vastaan on helppoa.
Nuo lisätakuut on sitten erikseen niitä tapauksia varten kun kuluttajasuojalain mukainen aika on kulunut umpeen ja/tai pystytään oma osuus korjauskustannuksista hoitamaan sen avulla minimiin.
Comment
-
Noilla vioilla ei kyllä taida olla mitään tekemistä tulppien kanssa. Sytkäpuolien kanssa ehkä mutta sitäkin epäilen. Kannattaa katsoa ne vikakoodit vcds:llä ja sittenkin miettiä hetki ennen kuin alkaa osia arpomalla vaihtamaan.
Ellei siellä ole tulppina jotain mitä sinne ei kuulu.
Comment
-
No niin, jatkanpa hieman tämän jutun purkamista tännekin. Viime viikolla töistä kotiin ajaessa lähdin moottoritiellä ohittamaan rekkaa. Vaihde kuutosella. Kävi niin että kierrokset nousivat äkisti, ja vaihdenäyttö näytti kuin vaihdetta olisi vaihdettu alaspäin.
Vein auton huoltoliikkeeseen ja olivat todenneet koeajolla että kytkin on mennyt. Nyt sitten viikon päästä tänään sain tietää että Kamux ei ala korvaamaan mitään koska heidän mielestään taas ns. kuluva osa. Ei kai kytkimen pitäisi hajota jo 98tkm kohdalla?? Olen nyt ajanut alle 4000km ostohetkestä... (muistin väärin...)
Otin jo yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja ajattelin lähteä purkamaan asiaa lakimiehen välityksellä kun siihen on mahdollisuus. Onko järkevää?? Kannattaisikohan yrittää saada koko paketti kamuxille, vai pyrkiä sovittelemaan???
Olen kuitenkin maksanut yli 1000€ lisätakuusta joka ei näköjään kata yhtään mitään... :( :(
Neuvoja ja ideoita otetaan vastaan...
Comment
-
Kamux kusettaa tapansa mukaan ja käyttää väsytystaktiikkaa niin kauan että asiakas hyväksyy kohtalonsa. Kova kovaa vastaan vaan eli kuluttaja-asiamiehen apu käyttöön.
Autolla on luultavasti otettu useampi kytkinpommilähtö ja ajettu muutenkin melko dynaamisesti ensimmäisillä omistajilla.
Comment
-
Kamux loistaa tilaston kärjessä:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...selita/7958324
Toki Kamux myy eniten käytettyjä autoja Suomessa.
Autoliikkeen maksettavaksi kuuluu sellainen vika, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka vika ilmenisi myöhemmin. Autoliikkeen vastuuaika määräytyy auton tai rikkoutuneen osan oletettavissa olevan kestoiän perusteella.
Virheenä ei pidetä luonnollisesta kulumisesta, tapaturmasta tai autoilijan itse aiheuttamaa vikaa.Viimeksi muokannut vV8m5; 17.8.2021, 17:42.
Comment
-
Heh... enpä ole jostain syystä yllättynyt. Voipi tulla melekonen taisto... Mutta periksi en aio antaa...
Tutkivat myös auton huolto historiaa Pörhöllä, ja kytkintä ei ilmeisestikään ole vaihdettu... Tai sitä ei ole merkitty mihinkään jos on...
Sepä se... Miten todistaa kun vika tuli yllätyksenä... Mutta itse ihmettelen että eihän sen pitäisi näillä kilometrillä vielä hajota??Viimeksi muokannut -TMK-; 17.8.2021, 17:45.
- 1 like
Comment
-
Tätä kun vähän googlettelee (Lontoon kielellä) niin löytyy jonkun verran juttua S1:n kytkinongelmista ja siitä miten joillain kytkin alkanut luistaa jo 15-25tkm (10-15t mailia) paikkeilla. Ja samaa kytkinongelmaa ollut myös aakkosmallissa.
Yksi keskustelu:
https://www.audi-sport.net/xf/thread...clutch.308975/
Jostain löysin maininnan että vm2017 olisi tullut päivitys kytkimeen.
Toisaalta nuo ensimmäisen omistajan mahdolliset kytkinpommilähdöt ja dynaamisempi ajotyyli varmasti kuluttaa kytkimen nopeammin.
E. Näillä tiedoilla voisi olettaa a1/s1 kytkimen olevan alimitoitettu tai sitten jotain materiaaliavirheitä osissa. Pienemmillä kilsoilla kytkinremontti on mennyt Audin piikkiin, sinun tapauksessa ja korkeammilla kilometreillä ei nyt osaa sanoa miten merkkiliike suhtautuu.Viimeksi muokannut vV8m5; 17.8.2021, 18:18.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -TMK- Näytä viesti
Olen kuitenkin maksanut yli 1000€ lisätakuusta joka ei näköjään kata yhtään mitään... :( :(
Neuvoja ja ideoita otetaan vastaan...
Jos vika tulee alle 6kk ostohetkestä voidaan sen todeta olleen autossa jo ostohetkellä eli tästä asiasta ei tarvitse heidän kanssa edes keskustella jos ovat ikinä lakitekstiä lukeneet.
Ja lisäyksenä vielä vianetsintä kulut pitäisi kuulua kuluttalasuojalain mukaisesti 6kk aikana 100% myyjäliikkeelle eli vaadit myös ne korvattaviksi.
Esimerkkinä: Itse kun ostin tuon S4:n viime kesänä,vuosimallia -09, ajelin kotiin ja huomasin samana iltana, että jarrutehostin vuotaa. Uusi osa päätyi auton iän vuoksi 100% minun maksettavaksi, mutta työt ja vianetsinnän maksoi myyjäliike 100%. Jos olisi koeajolla huomannut niin se olisi voitu ottaa kokonaan huomioon ennen kaupantekoa.Viimeksi muokannut tkaikkonen; 18.8.2021, 08:31.
Comment
-
Kuluttajariidaksihan se meni...
Kamux ei suostunut edes 50/50 tarjoukseen vaan aikoi maksaa vain 20% siinäkin tapauksessa että pystyy todistamaan että en ole vian aiheuttaja.
Maksan huollon itse koska tarvitsen autoa jälleen ensi viikosta alkaen. Haen täyskorvausta, mutta vähintään 60% kuten kuluttajaneuvoja sanoi.
Oulun Audicenteriltäkin sain lausunnon mukaan liitettäväksi vetoomukseen että ei pysty osoittamaan kenellä kytkin on rikkoutunut.
Comment
-
Pitääpä kirjoitella pitkästä aikaa tännekin...
Tänään tuli iloisia uutisia liittyen tuohon Kamux keissiin. Minulle soitti joku isompi kiho ilmeisesti koska tarjosi suoraan sovittelua ja hakemaani hyvitystä.
Ihmetteli vain että miten hän on saanut tietää tästä asiasta vasta näin myöhään, ja että miten liikkeessä josta auton ostin, ja reklamaatio puolella on voitu käyttäytyä noin. Sanoi että jos autossa on takuu voimassa, huolto olisi pitänyt ehdottomasti mennä heidän piikkiinsä
Olen ratkaisuun tyytyväinen ja hyvä että tämä homma on vihdoin ohi.
- 3 tykkäystä
Comment
-
Hieno juttu että tässä kävi hyvin.
Voi olla ettei soittaja tiennyt juuri tästä tapauksesta, mutta tämän tyyppinen toiminta on Kamuxille tavanomaista. Juttelin joitain aikoja sitten lakitoimiston omistajan kanssa, joka sanoi että käytännössä riita-asiat, joissa Kamux on toinen osapuoli, työllistää käytännössä heidän toimistonsa. Liikkeen tapana on juuri kuvatunlainen erimielisyysprosessi, jossa toivotaan että asiakas luopuu vaatimuksistaan, isojen asianajokulujen pelossa, juuri siinä vaiheessa kun ollaan menossa käräjätupaan.
Comment
-
Mitäs kannattaa tehdä tässä tapauksessa?? Paikallinen kiinteistöhuolto (Jurvelin) oli puhdistamassa pihaa harjakoneella ja olivat juuri sotkeneet autoni koko toisen kyljen kun tulin ulos.
Lähetin kuvan ja videon heti tuoreeltaan kyseiseen paikkaan ja sanoin että ainakin saatte tarjota minulle pesun tästä hyvästä, mutta aion kyllä tutkia maalipinnan vaurioiden varalta ja jos niitä on, vaatia korvauksia jos tarvetta on...
Comment
-
Tuohon takuuasiaa. Kaverilla ja kälyllä on ollut tuo sama takuu, toisella kahteenkin kertaan. On aina toiminut ainakin Porin Kamuxin kautta moitteettomasti. Toiseen 1.4TSI Jettaan tehtiin jakopääremppa ja vaihdettiin männät yms. Ainoa ongelma, että se oli korjaamolla kaksi kuukautta, mutta tämä ei ole Kamuxin vika. Toisen A5 1.8TFSI:ssä tuli kanssa eteen jakopääremppa, alko herjaamaan nokkien asentoa jatkuvasti ja ensin vaihdeltiin kaikenmoisia antureita ja tämä tehtiin lopuksi.
Comment
Comment