Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dragon Skin B5 RiSa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tein MAFfin anturin paikalle adapterin jolla saan mitattua filtterin ahdistavuuden. Ja näyttäisihän se ahdistavan.
    Attached Files

    Comment


      Mitä tuo siis käytännössä mittaa? Paine-eroa ulkoilma - maf?

      Comment


      • Toihan on aika näppärä! Välillä aina itsekkin pohtinut että mitä ilmansaannille tekisi. Projekti vaan ei sinne asti ole ikinä päässyt niin ei vielä osaa sanoa muuta kuin että vakio purkki ei tule riittämään.
        Mistä ostit?

        Comment


          2,5 kPa ei mielestäni ole kovin paljoa ahdetussa isotehoisessa pelissä. Sen enempää kun tuo kapine ei näytä.

          Comment


            Saisihan siinä olla isompi skaala, mutta jos tuolla saa vihreälle niin sitten ainakin piisaa ilma. Onpahan nyt edes tuollainen. Täytyy etsiä joskus vähän isommalla skaalalla oleva. Jos joku löytää niin saa kertoa.

            Eiköhän tuo ulkoilman ja maffin välistä ilmanpaine-eroa mittaa. Ostin tuon muistaakseni eBaysta vuosia sitten.

            Comment


              Donaldsonin tekelähän tuo on ja lisää vaihtoehtoja löytyy aina kytkimiin ja antureihin asti. Täällä lisää.

              Comment


              • Mä jo jatkojalostin tätä ajatuksen tasolla. Maxxecuun voisi kytkeä paine-eroanturin ja kerätä logina talteen... Laittaa vaikka 0-100kPa anturin niin ainakin alueen luulisi riittävän. Riittävän tarkka anturi ei maksa kuin parikymppiä. Täytyy vähän tutkia mitä maxxecuun voisi kytkeä.

                Comment


                  Kai sinne voi kytkeä mitä vaan niin kauan kuin kanavia on vapaana. Monissa mersuissa on muuten ihan tehtaalta vastaava anturi.

                  Comment


                    Näin hieno toteutus vaatii billetti 3bar antureita sinne sun tänne. No, ehkä tähän tarkotukseen sopii paremmin joku väliaikainen manometriratkaisu. Ostin ittelle semmosen kaksi letkusen paine-eromittarin "Manometer Gas Pressure Tester Digital Air Pressure Meter Differential Gauge HVAC Gas Tester 12 Selectable Units Of Measure"

                    Comment


                      Voisihan sen Maxxecuunkin kytkeä, mutta en halua viedä sieltä yhtä inputtia tällaiseen kun ei ole niin kriittinen asia jota pitäisi tarkkailla jatkuvasti.

                      X002275 Donaldson näyttää 7.5 kPa:han asti, tuollaisen varmaan voisi hommata seuraavaksi.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Juu, ei sitä pysyvästi sinne tarvitse. Mutta tutkiskeluun jos imupuolta muokkailee niin onhan toi ihan hauska. Saa muutakin kuin persdyno dataa että toimiko muutos.
                        Täytyy pohtia jos omaan jotain tilapäistä tekisi. Netti pullollaan miten toi BCY koneen putsarikotelo ahistaa jo lastutettuna. Tilaa taas ei millekkään varmasti toimivalle ole niin hyvä ottaa dataa talteen.

                        En olekkaan vissiin tähän ketjuun maininnut, mutta iso peukku Mikolle tästä projektista! Kaikin puolin mahtavaa jälkeä!
                        Viimeksi muokannut Anamonta; 1.10.2021, 15:41.

                        Comment


                          Tuossapa lyhyt video Risasta: https://youtu.be/BAHr0rl0x2s

                          Comment


                            Sain viimeinkin ColorMFA näytön asennuksen valmiiksi. Aloitin sen jo talvella, mutta loppusilaukset tein vasta nyt. Antaa kyllä kivan tuoreen ilmeen autolle. Vaihdoin samalla kellon ja matkamittarin näyttöjen värit. Ja vielä siistimpää oli huomata että näyttö toimii heittämällä MaxxECUn kanssa! Aika työläs homma, mutta kyllä tuo kannatti. Laitoin samalla custom mittariston taustat ja lisärinkuloita viisarien ympärille.

                            Click image for larger version  Name:	vfQBgTw1YDA1RLQjp2pQkj0NUnIjsbdnNzRtviA0DFD1X3WkeUxvIb_jEl7VNxOmjYX0vMzRVqqCUlYz9vt7OAJ_iqCTXEslf_lRWZAAdfew-OvQgb5ekgOPsofwqgqJu-N6VHtgcOsvmbtonlYtdgALRBoRq3se3wh5rlBtccWhxmoY2cQU8LYLUh5YuAyC_wA6xMER08U4MKOuYwbDJGzLLRAlQxbt88ae8x5i0JCNnaJZN9EtrB_zAQKFNhi Views:	0 Size:	293,2 Kt ID:	1942472 Click image for larger version  Name:	AM-JKLVRbCyQJgwjANks37Qk5Ks4aNm3__JLi0s1vKFPk-Ax5t5pNlXyi3uflAtsVF1bCOB7n06yu_zhUMlGFJVe2XwBtrc2eW9RXI5I4iKXBh73xZD2dCw7t6B8WVqz81t8lJSZfydH13_kDuHcvJxVaXkqMw=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	292,8 Kt ID:	1942474 Click image for larger version  Name:	AM-JKLVGjDjOeaXwBYKcpc7qIZbFeP1C8kcjLDzC-j0wB5DK1SGmoLwGJN2taoay6WfhWWf1odLhL9mdlkD7PF6B3D8FAi6CwNZVdz0Gv8aRi-SaJTHwm0lNjMIVDZFd8-UWNMjNHDkbJ6ot7e9HmZVtAVEKgQ=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	386,5 Kt ID:	1942475 Click image for larger version  Name:	AM-JKLVB6Lkvt_8qhscW-3uP9eOjAxytrSYi6g2flqi5pJmoJILp7P16QRQWBauByGBZq9xv6k-ZzuOCGR1PRYDVXKznNE6j4fRfLLCjjttPoENJgHKsptVef1e5Ka_2YF9WJ189bFrv9ORMrrbUBScWZXIMHw=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	419,3 Kt ID:	1942476 Click image for larger version  Name:	AM-JKLXd_D1qQYoqaaxisjbn8LtI87fpEq_oXPAqHUeYKme_YmvVAfio3BfcfEg0iwOYhXqQxl0B3yJftfc4aXBZi_4tUSQJvbb0D6VtQlMA-Ee_9zCUZgnvrgpJHKsxkEDtnbaR1QWEr34I0s-CGwvSZaWqcA=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	348,6 Kt ID:	1942481
                            Click image for larger version  Name:	AM-JKLXQwmYIagpJGKHyYMffTwnZxJh7N6jhJxuf3D9E_caxPo2ECLGkVd7o5f7Sc3F2di4v6ggJ1ahfR_XgVnXH96tJpsIaSmt3XUzLe7YdAvb9e41uvMDzr3TtKzOJ_r9PfrHtbUcc0ODj0wkV8eGD_dyJxg=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	355,5 Kt ID:	1942480 Click image for larger version  Name:	AM-JKLWkRvpfdUqUVONiJgpz1YSRb2gfeTe_G7FE_BaTOG72Qu7nq8p9BKS88qY_8W4xs5uLcT0CiurCvxTTY18aTXlF4pDjSPmblt9MtU0lIimZ3H0ui2DRtV-T3MW7LWoksvAbka3OFttZYn0wGq1XBMKaMQ=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	220,8 Kt ID:	1942479 Click image for larger version  Name:	AM-JKLVDrbJKja3WSsO8WH5-vl6q9gT72cmIBC6Ecu-MPiDoxE1d7L2kDnWQrUVrn2ZuhWEITnn-kgOzwMt-Fi0ccttz2pPRLHcbe6Uy2pOTOmOrPvXOli89n0tAvW1lDc99GcGtuDzNKAr6KoYRDrbqzkArOg=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	340,7 Kt ID:	1942478 Click image for larger version  Name:	AM-JKLWZP7sRCq5ZSNBEGhVF_FT885hybN9kOa9fGMCnH62MR0ap0kWIKhm0ULMN8Z9D2yEgwMqm9BgvFoWw8WLS1xJS3h6eodNlMbzzDhzzNVN_ncicsbRQ7ZYlw1fNHdyfBkGFifBHRguVYw3M3lisJ_Metw=w1320-h990-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	343,0 Kt ID:	1942477

                            Comment


                              Mitäs se nyt sitten vaatii? Varmaan värinäytön ohjainelektroniikkoineen, mutta onko tuossa mitä muuta noituuttta?

                              Comment


                                Ei se muuta vaadi kuin tuon näytön asennuksen. Se on aika työläs ja tarkkana saa olla, mutta ei siinä noituutta onneksi tarvita :)
                                Ostin näytön tuolta: http://colormfa.ru/en/

                                Comment


                                • Enon TT Coupeen tuon näytön meinasin kanssa laittaa, mutta selvitettyäni operaation suuruuden päätin ettei maksa vaivaa. Tilalle tuli vaan uus kidenäyttö. Pikseleitä oli vanhassa pimentynyt.

                                  Tuo näyttö on mahtava parannus sekä mittariston ulkonäön, että käytettävyyden kannalta. Hyvää jälkeä taas.

                                  Comment


                                    Kyllä tuo minusta maksaa vaivan. On kyllä ihan erilainen fiilis katsella mittaristoa. :) Nyt kun kello ja trippimittarikin on valkoisella ”fontilla” niin auto tuntuu reippaasti uudemmalta.

                                    Comment


                                      Tähän voisi lisätä sen "ei oo oem" tarran ;)

                                      Comment


                                        Ja moneen muuhunkin kohtaan autoa :)

                                        Comment


                                          Kävin ajelemassa Risalla lenkin Kauhavalla kiihdytyskisoissa ja samalla tuli säädeltyä matka-ajon kulutusta. 1.150 lambdalla kulki vielä hyvin ilman nykimisiä. Ja kulutus oli 12.2 l/100km E85:llä, keskinopeuden ollessa noin 100 km/h (jos ei oteta huomioon tankilta tankille ajoja). Toinen lambda on rikki, se pitäisi ehtiä vaihtamaan, mutta hyvin se toimii yhdelläkin.

                                          Comment


                                            Saman huomasin omalla että leanburn toimi hyvin viinalla.

                                            Comment


                                              Kysymys tuosta apurunkojen sinkityksestä. Puhallettiinko apurungot myös sisältä puhtaaksi maalista, jotta hapotus/sinkitys onnistui? Käsittääkseni maalattuja osia ei oikein kannata happoon dipata, koska happo on pilalla sen jälkeen? Vaiko miten sinkitys tässä tapauksessa tehtiin?

                                              Comment


                                                Ei niitä voi puhaltaa sisältä. Eli vain ulkopuolelta ja sitten ne on kylvetetty jossain aineessa jossa loput maalit ”poltetaan” pois. En tiedä sen tarkemmin. Olen käyttänyt aika monta apurunkoa siellä, ja kohta pitäisi taas viedä pari niin voin kysyä siitä tarkemmin. Mutta se ei ole ollut ongelma jos osissa on ollut maalia.
                                                Viimeksi muokannut okkim; 6.5.2023, 20:08.

                                                Comment


                                                  Pieni päivitys tähän väliin. Risaa vaivasi krooninen synkro/siirtäjäpakka-ongelma, joten remppasin lootan talvella ja heitin sen siihen nyt kiinni. Laitoin JHM hiilarisynkrot, ja samalla Coolerworxin kepin. Modasin asennuskehikkoa (ja vähän muutakin) niin että sain sopimaan kepin peitelevyn alle, eikä mitään tarvinut leikellä. En halunnut sitä vaijeria töröttämään näkyviin. Tuntuu kyllä tosi hyvältä, koeajo on vielä suorittamatta.
                                                  Click image for larger version

Name:	z1LZfwVtVfcrAfDkahPQ1SXHnpEdrRjGjJJ4YgK94GrBlu9tT0fsw781wgBKNvz3FgVTMV6daQqQMJNA495t-MYuKUhHOvRBsJy2y0eINx1EeV9y4tohR3OwMW2RuVPgYRYFbCmc3NqlRpAqmFg4hWRiGDmo5PqGbcViJ8JnkZ_T5HEir72YoFGZYfTheA5r7d6YamRPj_-wlbPc0SmMMEzrHa1qFUJ9onacKKWxzO1aU5Mf38sHYnnCKuJ2ggL
Views:	1219
Size:	425,1 Kt
ID:	1956382 Click image for larger version

Name:	Hj6WcT0wPIOuF7hu0LHV7Az6RBbSNWaASeLM_u5X6b0Q7UNDmZgI7cnViMk1dEyQMmCpJrZMnQUdeM_yjbO9vMV6RK6WSbNCMKX2v2admeKwdaFvMzQXjCeWI5N3qYVB6PP97nIUV-2Zi0M9p5nWCtpaG-XtfHTSJ_itlUPUsmXMBD2lsDLI08eGyvk9uU5roJqh9HfxCkulgBe12jztCBZiQt-xmUJegQ-itBBQEYSMxdJe40iLrXHrT5_DzfO
Views:	1149
Size:	151,1 Kt
ID:	1956383 Click image for larger version

Name:	4GKKzjarowbXuBkdzszz0JRTCfoleyZCMYG_w2gOMqqDQfzggiFtOMJLqK_Q6h_wZ5ks7zAOsXTQiGQHaIiPANXYVyB7L0ypGlJnpI2fS7Z8tVBc4KAuKV6DNW-8hOF8C2x0Sv6XFHq_oawfOltiAcYSkn-NjjKJjvhjZRGsHmyQN-cJqkfmL044HTOIHAVs9DyFok0K01P35DuxdlZ7YsjmnIBlRxF-K4KrVzPYFNhyRLl_TbNkcDmhU2gtuKH
Views:	1189
Size:	372,1 Kt
ID:	1956384 Click image for larger version

Name:	rnyBSO51u1-gveOjTcedsPFE4zKkQQiMXd-g9NGCAKDgCTYxE1FIwv1BjZ5r30B_8NKZgiIFrQTVFtflYvnZgMYBtd_PPY9HHL0UvOc0UWxWb8pJB7mc0DTc_u7Nr9mWsNnlRUJ_a_6vm35PpJFLXpt6-xWLynYk1q7qVuYhCt1amnGw6IBYl0UXXwzLjPD-gAFnTqvqzJjB8AKD5KzEK9yJsrDl62nfMUmXEo646R3GwK5qyEeq-uM-sGJJzk0
Views:	1193
Size:	379,7 Kt
ID:	1956385 Click image for larger version

Name:	AYLvd27aHy0INdEAvyz888NAJAjf-AApEgmKneUHsLasmRSBiQr5A5XWkbmYYL-fO2eEAG-AeumYcWX9wWKOD3U-lsaTgRv5Bkjy7XAX-KBBZBYrRv3fiPg_XDn0xpQWNhqZSL47-FFie9Gy6BA1DJJj9iomz-xXnqOup3QBlISLEdcfzxSZ6Uh7qHnfTrOgrjz8t_1BrJS7r3JvlMwjK6dmxIO_1jA1kPxmNp7G7JEgyT4FFy9VZlEZMNc8Pxp
Views:	1206
Size:	334,5 Kt
ID:	1956386

                                                  Comment


                                                    Mä vaihdoin kanssa NP partsin shifterin coolerworxiin koska siinä on nivelöity alapää niin keppi keskittyy paremmin. Siirtäjätankoa pitää kyllä jatkaa vielä kun nyt säätö tapissa tuntuu siltä että alemmat vaihteet on liian takana.

                                                    Comment


                                                      Joo saman huomasin itse. Korjasin sitä niin että siirsin kepin kehikkoa sentin eteenpäin. Peitelevyn muoviin piti tehdä sille kolo, mutta se ei näy mihinkään niin se ei haittaa. Toinen olisi ollut jatkaa sitä kepin alapään vaakatappia, mutta se on vähän isompi homma joten mennään ainakin nyt tuolla. Ajelin ekat ajot, ja kylläpä tuntuu hyvältä nyt.

                                                      Comment


                                                        Me yhteen beekuuteen jo jatkettiin 20mm ja tuli parempi mutta pitkittäissäätö silti tapissa. Omaan meinasin jatkaa sitä varmaan 40-50mm.

                                                        Comment


                                                          Laitetaas tänne pientä päivitystä. Ai että minä tykkään tuosta väristä auringossa, oli pakko roiskaista pari kuvaa.

                                                          Bensapumppu ei jaksa työntää tarpeeksi, paineet putoaa ahdoilla noin 0.9 bar. Siellä on nyt AEM400. Jotain pitäisi keksiä tilalle, tuplapumppu olis varmaan halvin ratkaisu, mutta haluaisin pitää tämän auton mahdollisimman "simppelinä". Joku iso Fuelab taas maksaa järjettömästi, ja niissä on ollut ongelmia.

                                                          Muuten ei olekaan tarvinut muuta kuin tankata ja nautiskella.
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 11.5.2024, 20:58.

                                                          Comment


                                                          • Walbro 525, ainakin b6 koriin meni vielä helposti vakiokehtoon

                                                            Comment


                                                              Ei siinäkään taida riittää potku, olen verrannut tuottoja 6 barin paineella, niin hyvin samalta näytti AEM:n verrattuna.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X