Tein MAFfin anturin paikalle adapterin jolla saan mitattua filtterin ahdistavuuden. Ja näyttäisihän se ahdistavan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Dragon Skin B5 RiSa
Collapse
X
-
Saisihan siinä olla isompi skaala, mutta jos tuolla saa vihreälle niin sitten ainakin piisaa ilma. Onpahan nyt edes tuollainen. Täytyy etsiä joskus vähän isommalla skaalalla oleva. Jos joku löytää niin saa kertoa.
Eiköhän tuo ulkoilman ja maffin välistä ilmanpaine-eroa mittaa. Ostin tuon muistaakseni eBaysta vuosia sitten.
Comment
-
Mä jo jatkojalostin tätä ajatuksen tasolla. Maxxecuun voisi kytkeä paine-eroanturin ja kerätä logina talteen... Laittaa vaikka 0-100kPa anturin niin ainakin alueen luulisi riittävän. Riittävän tarkka anturi ei maksa kuin parikymppiä. Täytyy vähän tutkia mitä maxxecuun voisi kytkeä.
Comment
-
Näin hieno toteutus vaatii billetti 3bar antureita sinne sun tänne. No, ehkä tähän tarkotukseen sopii paremmin joku väliaikainen manometriratkaisu. Ostin ittelle semmosen kaksi letkusen paine-eromittarin "Manometer Gas Pressure Tester Digital Air Pressure Meter Differential Gauge HVAC Gas Tester 12 Selectable Units Of Measure"
Comment
-
Comment
-
Juu, ei sitä pysyvästi sinne tarvitse. Mutta tutkiskeluun jos imupuolta muokkailee niin onhan toi ihan hauska. Saa muutakin kuin persdyno dataa että toimiko muutos.
Täytyy pohtia jos omaan jotain tilapäistä tekisi. Netti pullollaan miten toi BCY koneen putsarikotelo ahistaa jo lastutettuna. Tilaa taas ei millekkään varmasti toimivalle ole niin hyvä ottaa dataa talteen.
En olekkaan vissiin tähän ketjuun maininnut, mutta iso peukku Mikolle tästä projektista! Kaikin puolin mahtavaa jälkeä!Viimeksi muokannut Anamonta; 1.10.2021, 15:41.
- 1 like
Comment
-
-
Sain viimeinkin ColorMFA näytön asennuksen valmiiksi. Aloitin sen jo talvella, mutta loppusilaukset tein vasta nyt. Antaa kyllä kivan tuoreen ilmeen autolle. Vaihdoin samalla kellon ja matkamittarin näyttöjen värit. Ja vielä siistimpää oli huomata että näyttö toimii heittämällä MaxxECUn kanssa! Aika työläs homma, mutta kyllä tuo kannatti. Laitoin samalla custom mittariston taustat ja lisärinkuloita viisarien ympärille.
- 12 tykkäystä
Comment
-
Ei se muuta vaadi kuin tuon näytön asennuksen. Se on aika työläs ja tarkkana saa olla, mutta ei siinä noituutta onneksi tarvita :)
Ostin näytön tuolta: http://colormfa.ru/en/
Comment
-
Enon TT Coupeen tuon näytön meinasin kanssa laittaa, mutta selvitettyäni operaation suuruuden päätin ettei maksa vaivaa. Tilalle tuli vaan uus kidenäyttö. Pikseleitä oli vanhassa pimentynyt.
Tuo näyttö on mahtava parannus sekä mittariston ulkonäön, että käytettävyyden kannalta. Hyvää jälkeä taas.
- 1 like
Comment
-
Kävin ajelemassa Risalla lenkin Kauhavalla kiihdytyskisoissa ja samalla tuli säädeltyä matka-ajon kulutusta. 1.150 lambdalla kulki vielä hyvin ilman nykimisiä. Ja kulutus oli 12.2 l/100km E85:llä, keskinopeuden ollessa noin 100 km/h (jos ei oteta huomioon tankilta tankille ajoja). Toinen lambda on rikki, se pitäisi ehtiä vaihtamaan, mutta hyvin se toimii yhdelläkin.
Comment
-
Kysymys tuosta apurunkojen sinkityksestä. Puhallettiinko apurungot myös sisältä puhtaaksi maalista, jotta hapotus/sinkitys onnistui? Käsittääkseni maalattuja osia ei oikein kannata happoon dipata, koska happo on pilalla sen jälkeen? Vaiko miten sinkitys tässä tapauksessa tehtiin?
Comment
-
Ei niitä voi puhaltaa sisältä. Eli vain ulkopuolelta ja sitten ne on kylvetetty jossain aineessa jossa loput maalit ”poltetaan” pois. En tiedä sen tarkemmin. Olen käyttänyt aika monta apurunkoa siellä, ja kohta pitäisi taas viedä pari niin voin kysyä siitä tarkemmin. Mutta se ei ole ollut ongelma jos osissa on ollut maalia.Viimeksi muokannut okkim; 6.5.2023, 20:08.
- 1 like
Comment
-
Pieni päivitys tähän väliin. Risaa vaivasi krooninen synkro/siirtäjäpakka-ongelma, joten remppasin lootan talvella ja heitin sen siihen nyt kiinni. Laitoin JHM hiilarisynkrot, ja samalla Coolerworxin kepin. Modasin asennuskehikkoa (ja vähän muutakin) niin että sain sopimaan kepin peitelevyn alle, eikä mitään tarvinut leikellä. En halunnut sitä vaijeria töröttämään näkyviin. Tuntuu kyllä tosi hyvältä, koeajo on vielä suorittamatta.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Joo saman huomasin itse. Korjasin sitä niin että siirsin kepin kehikkoa sentin eteenpäin. Peitelevyn muoviin piti tehdä sille kolo, mutta se ei näy mihinkään niin se ei haittaa. Toinen olisi ollut jatkaa sitä kepin alapään vaakatappia, mutta se on vähän isompi homma joten mennään ainakin nyt tuolla. Ajelin ekat ajot, ja kylläpä tuntuu hyvältä nyt.
Comment
-
Laitetaas tänne pientä päivitystä. Ai että minä tykkään tuosta väristä auringossa, oli pakko roiskaista pari kuvaa.
Bensapumppu ei jaksa työntää tarpeeksi, paineet putoaa ahdoilla noin 0.9 bar. Siellä on nyt AEM400. Jotain pitäisi keksiä tilalle, tuplapumppu olis varmaan halvin ratkaisu, mutta haluaisin pitää tämän auton mahdollisimman "simppelinä". Joku iso Fuelab taas maksaa järjettömästi, ja niissä on ollut ongelmia.
Muuten ei olekaan tarvinut muuta kuin tankata ja nautiskella.Viimeksi muokannut okkim; 11.5.2024, 20:58.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Comment