Ei kait näitä sen takia tehdä että se kovin järkevää olis? Vaan hyvältähän tuo näyttää
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Dragon Skin B5 RiSa
Collapse
X
-
Peräosaston hinkkausta... Siinäkin riitti tekemistä, pistehitsien kohtia oli siellä täällä ruosteessa, joten taas hioin, hapotin ja maalasin. Kiillotin myös lisää alustan tukivarsia, ja eteen laitoin Whitelinen epäkeskopuslat että saa camberit paremmin kohdilleen. Ja kun bensatankki oli alhaalla, oli paljon helpompi vaihtaa bensapumppu, joten päivitin senkin viinaa kestävään malliin. Vanha oli 044 jolle ei luvata kovin pitkää käyttöaikaa. Tosin minun ajoilla sekin varmasti kestäisi vuosia, mutta uusi meni samaan konkurssiin :)
- 4 tykkäystä
Comment
-
Ostin H&R:n vakaajat kun alkuperäinen takavakaaja oli vähän ruosteessa. Niiden kaveriksi sitten 034 billet apurungon vahvikkeet. Minä tein noita joskus ja yhdet on jossain hyllyssä, ja ilmeisen syvällä koska en löytänyt niitä. Joten piti ostaa valmiit. Ja kerran muutenkin alustaa oli päivitetty, niin tuumasin että samapa se on laittaa nekin. Jarruletkut on HEL performancen teräspunosletkut. Video.
Eteen laitoin Phaetonin ilmanohjaimet.
- 10 tykkäystä
Comment
-
Vertasin eri listoja, tumma kromi ja alkuperäinen harjattu alumiini. Tumma kromi voitti heittämällä! Ostin nuo saksasta pari vuotta sitten, ja siitä iso kiitos Pönnille joka toi ne sieltä nyrren reissulla! Noita on hankala lähettää ja rahti on kallista. Listat oli kalliit, mutta enpä löytänyt siinä vaiheessa mistään muualta. Myöhemmin suomessa oli yksi purettu ässä josta ne olisi saanut, mutta se oli jo myöhäistä.
Sitten korjasin THE-Tunerin 63mm imuputken jota oli moukaroitu että se mahtuisi AG-motorsport pakosarjojen kanssa. Mutta eipä mahtunut sitten mitenkään, joten leikki jätettiin kesken ja minä ostin ne itselleni. Muokaroin ne sitten takaisin alkuperäiseen muotoonsa :) Sitten tein myös ylemmät imuputket. Ne on 63 millistä tavaraa, vakiot on 50 mm. Eipähän ahdista noilla turboilla. Ei tullut ihan "instagram saumaa", mutta enpä ole paljoa alumiinia hitsannutkaan.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Jatketaanpa yksinpuhelua.
Valojen korkeusanturin tangot tein uusista pallonivelistä ja kierretangosta, ja anturin kiinityspellin hommasin Tradition shopista kun vanha oli aika rupinen.
Jarruletkut ostin HEL-performancelta koska Risan alkuperäiset maksaa 130€ kpl, joten sain koko setin reilusti halvemmalla. Purin takasatulat, hiekkapuhalsin ne ja maalasin uudelleen. Ja laitoin tietysti uudet tiivisteet ja männät.
Sitten aloin johtotehtäviin, eli muutin alkuperäisen johtosarjan sopimaan suoraan Maxxecuun, ja samalla poistin kaikki turhat johdot. Tuosta on se etu että saan PnP-adapterin pois ja Maxxecu mahtuu suoraan ECU-koteloon ilman kotelon modausta. Vedin siis johtosarjan sisältä kaikki turhat johdot pois, ja vedin myös samalla sinne paksummat maajohdot TFSI-puolille. Aiempi TFSI-johtomodaus oli kipinänä tässä hommassa. Modauksessa meni muistaakseni neljä iltaa, aika tarkkana saa olla ettei tule virheitä. Eikä niitä kyllä tullutkaan :)
Tässä samalla laitoin Ecotronsin CAN dual -laajakaistapurkin. Se(kään) ei ollut ihan bolt-on, koska se tulee väärällä väylänopeudella. Eli se pitää saada vaihdettua, jota varten piti tutkia manuaalia ja lähettää MaxxECUn kautta oikea viesti purkille. Sitä ennen MaxxECUn väylänopeus piti pudottaa 250 kilobittiin ja irroittaa kaikki muut CAN-väylässä olevat ettei ne sotke liikennettä. Kun sain nopeuden kohdilleen (500 kbit), niin sitten piti miettiä mitä arvoja tarvitaan CAN inputtiin. Tämä ei ollut minulle ollenkaan yksinkertaista, koska eipä ole aiemmin tarvinut niiden kanssa raapia päätä. Mutta siitäkin selvisin TT-Speedin ja MaxxECU face ryhmän avulla.
- 3 tykkäystä
Comment
-
Sain auton maalauksesta, ja ei voi muuta kuin kehua! Erittäin hyvää asiakaspalvelua (minkä olen joskus kokenut ongelmaksi automaalaamoissa), ja todella hyvä maalauksen jälki. Tästä alkoikin sitten kokoaminen, mutta oli kyllä melkoisen hermostuttavaa touhua kun koko ajan täytyi varoa ettei tule naarmuja. Ja kokoamisessa menikin aikaa, esim pelkät ovet otti ehkä viisi päivää. Laitoin ovipelteihin samalla uudet äänieristeet kun kerran se oli helppoa (totesin kyllä myöhemmin että sitä pitää parantaa). Puhdistin kaikki nippelit siinä samalla, mutta en siltikään ymmärrä miksi aikaa paloi niin ruhtinaallisesti. Tulee vissiin vaan nysvättyä oikein urakalla.
Kuskin oven johtosarjassa tuli ihmeteltyä, kun yksi liitin ei sopinut mihinkään, ja sitten vaikutti siltä että yksi liitin puuttui korin puolelta. Mutta siinä aikani muita osia kaiveltuani huomasin että minulla on kaksi kuskin oven johtosarjaa, mutta toisessa oli yksi erilainen liitin. En kyllä ymmärrä miksi, koska molemmat oli RS4:stä. Noh, ongelma ratkesi kun vaihdoin johtosarjan. Olisi ollut paljon nopeampi tarkistaa se toinen johtosarja, jos olisin muistanut että niitä oli kaksi. :)
Poistin takakontin luukusta lukkopesän ja laitoin reiän umpeen. Samalla myös tein kuskin ovenkahvaan modauksen jolla sain lukkopesän piiloon.
Löysin uudet täyttä hiilikuitua olevat sivupeilien kuoret, niin ne piti lunastaa pois. Tuossahan oli ne himoitut harjattua alumiinia olevat peilit. Hyllyssä oli myös noin 15 vuotta säilössä olleet peilin rungot, en muista miksi ne jäi sinne. Sainkin kivasti rakennnettua niistä valmiin setin. Lisäksi ostin uudet muovit sinne peilin alareunoihin.
Sisustan kokoamisessakin on mennyt järkyttävästi aikaa. Kaikki osat on puhdistettu irrallaan, ja olihan niissä puhdistamistakin koska niiden päällä oli puolentoista vuoden pölyt. Samalla vedin stereoiden johdot paikoilleen. Laitoin suoraan akulta taakse 50 neliön virtajohdon vahvistimia varten, ja 10 neliön johdon bensapumpulle. Samalla vedin OBD-liittimeen CAN-väylän ECU kotelosta.
Seuraavaksi pesin huuhteluimurilla sisustaa, siinäpä olikin hommaa. Kuskin puolta imuroin viidesti, ja silti sinne jäi kuraa. Selkä sanoi neljän tunnin jälkeen että saa riittää, pesen lisää joskus myöhemmin kun jaksan.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Olen aiemminkin jättänyt auton aina kauemmaksi, mutta Risan kanssa tulee mietittyä vielä tarkemmin mihin sen jätän. Itseasiassa en oikein ole moneen paikkaan edes viitsinyt pysäköidä :)
Alustapesuri on ostamatta koska olen unohtanut, mutta täytyy kyllä ostaa se heti kun löytyy sopiva.
Comment
-
Sain koneen viimein paikoilleen, joten pystyiin aloittamaan pakoputken teon. Halusin ison putken, mutta en maavaran kustannuksella. Joten ostin 4" ovaalia putkea jolla tein putkiston alkupään taka-akselille asti. Tein myös keskivaimentimen, jossa on sisällä ovaali reikäputki. Ahdasta oli monessa kohtaa, mutta putki onnistui erittäin hyvin. Ei kolise missään tilanteessa koriin, ja äänet on aika mureat mutta ei liian kovat. Saumat on pääosin hitsattu TIGillä juurikaasun kanssa (tietysti), ja muutama kohta MIGillä. Hitsauksen jälkeen hapotin hitsisaumat.
- 9 tykkäystä
Comment
-
Maalauksen jälki oli kyllä onnistunutta kun pääsi livenä näkemään cruisingissa. Koitin kyllä ehtiä virheitä kun perfectionistin vikaa on, mutta kestää hyvin päivänvalossa tarkastelun. Vaikea väri varmasti saada tasaiseksi värimassan ja pigmentin vuoksi, ettei jää pilveilyä tai ohutta aluetta pigmenttiin. Hyvin on onnistunut kyllä.
- 1 like
Comment
-
Hifistelin turbojen imuputkia ja maalasin ne. Parasin myös ahtoputkia, ja hitsasin niihin V-bandit. Noissa on vähän heikot kiinnityskorvakkeet, ja O-renkaat tahtoo vuotaa. Joten oli hyvä syy käyttää taas muutama hetki noiden tekoon. Enää ei irtoa, eikä vuoda! Samalla hitsasin paikat vesiruiskun suuttimille, vaikkakaan en nyt heti meinannut ruiskua asentaa. Katselen nyt ensin miten imulämmöt käyttäytyy.
- 1 like
Comment
-
Auringossa niin moni on upea, mutta varjossa vetää kovin plahjuksi. Oliko tää 2-, vai 3-kerrosväri? En haluaisi toisaalta mitään 3-kerros väriä, koska korjausmaalaikset on tuskaa. Väriä vaikea saada täysin kohdalleen. Rellun Flame Red olis kanssa hieno, mut ei viittis kattoo sin suuntaan edes värissä.
Comment
Comment