Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 sedan Imolagelb

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 sedan Imolagelb

    Audi S4
    2.7biturbo
    Sedan
    Manuaali
    Keltainen

    Siinä kaikki oleelliset syyt miksi hommasin tällaisen. Tarkoitus oli jossain vaiheessa hommata ronsun kaveriksi joku pienempi vehje jolla olisi kiva ajaa rataa. Ensin oli mielessä S3 samalta aikakaudelta, mutta loppujen lopuksi päädyin tähän. Oikeastaan auton ostaminen ei ollut mikään tämän vuoden juttu, mutta asiat loksahteli yllättävällä vauhdilla paikoilleen. Itse asiassa kolme viikkoa sitten aloin kerhotoverilta varovasti kyselemään tämän auton tulevaisuuden suunnitelmista ja nyt se on sitten haettu omaan pihaan. Kai tämä sitten samalla on joku 30v lahja itselle. Enkä meinaa nyt venttiilien määrää.

    Tarkoitus olisi laitella muutamat pienet puutteet kuntoon jotka ovat pääosin kosmeettisia. Tekniikaltaan tämän pitäisi olla varsin pätevässä kunnossa. Mm. turbot on uusittu ja foorumin Tee-se-itse -mies on tehnyt viime kesänä tähän jakopään.

    Tämä yksilö on siitä harvinainen, että se on tällä hetkellä täysin vakio, lukuun ottamatta rs4:n kytkintä. Tosin kilometrejä on jo himpun verran yli 300tkm joten tällä voi huoletta ajella ilman, että täytyy harmitella kilometrien karttumista. Tämä hommattiin ihan käyttöpeliksi. Tai siis harrasteeksi jolla ajetaan.

    Alla pari kuvaa.
    Attached Files

    #2
    Onnittelut lahkuksen hankinnasta. Autot tykkää, kun niillä ajetaan. Liian moni jännittää aiton kilometrilukemaa, itsekin olen tähän syyllistynyt, jonka johdosta vehkeet maatuu tallissa ja sitten ajellaan jollain koirankopilla. Imola ei lie sieltä yleisimmäatä päästä värejä, varsinkaan sedanina.

    Comment


    • #3
      Herkku peli. Päällepäin jopa siistikuntoinenkin, myllytys vain ja Avukset alle.

      Comment


        #4
        Kiitos kiitos.
        Kesäksi toki on 17" avukset uusilla renkailla.

        Comment


          #5
          Oijoi, kerrankin sedan ässä eikä niitä iän ikuisia ruumisautoja :D Vielä hyvällä värilläkin.

          Comment


            #6
            Ja kesän ratailuun on myyntiosiossa hyvät, suorat ja kestävät beebeeässät. :D

            Comment


              #7
              Huomasin kyllä. Mahtaa vaan mennä tän hetken budjetin yli :D

              Comment


                #8
                Radalle: 15 kiloo koneen päältä pois hiilaripeitteellä (ja taakse tiukempi vakaaja)

                Comment


                  #9
                  Vielä ei ole tarkotus ihan olan takaa alkaa virittelemään. Todennäköisesti mennään tämä kesä vielä kohtalaisen vakiona, vakiorenkailla jne. Katsotaan sitten tulevaisuudessa mitä tulee, mutta kiitos vinkistä.

                  Comment


                    #10
                    Vaihtelin tänään kesärenkaat. On tosi alkuperäinen ulkoasu ajokorkeutta myöten. Erottuupahan erilaisena autona.

                    Click image for larger version  Name:	IMG_20210402_133517_025.jpg Views:	0 Size:	376,2 Kt ID:	1914494

                    Comment


                      #11
                      Onko se oikeasti ollut tehtaan kuosissa noin korkea vai tekeekö muisti tepposet? Ihq se silti on.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä ne vaan tuohon aikaan on korkeita olleet. Kukaan vaan ei enää muista, kun harvon näkee enää vakioita. Kuvakulmatkin vaikuttaa kyllä. Jos ei a4:n jousia ole jostain syystä pantu.
                        Click image for larger version  Name:	IMG_20210320_234623.jpg Views:	0 Size:	147,6 Kt ID:	1914499

                        Comment


                          #13
                          Se voi kyllä olla. Nyt kun sen malttaa pitää vakiona, arvo ei tuskin tulevaisuudessa laskee...

                          Comment


                            #14
                            Ei siihen mitään peruuttamatonta olla tekemässä. Jotain varmaan jossain vaiheessa, jos tai sitten ehkä.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä se vaan on alkuperäisenä noin korkea. Kun vertaa normaaliin B5 A4 vakioalustalla niin onhan toi sitä kuitenkin varmaan 5 senttiä matalempi :D. Näitä kuvia kun katselee niin haikeudella muistelee vastaavaa omaa..Olikos tää muuten sama vehje, joka ajettiin lunnaisiin joskus aikanaan? Niinkin harvinaislaatuinen tilanne oli joskus, että samalla kylällä pyöri kaksi Imolankeltaista S4 sedania ja aika äkkiä tuo toinen ilmestymisensä jälkeen löysi tiensä AVK:lle. Rekkari vaikuttais jotenkin tutulle eikä näitä montaa kappaletta Suomessa ole noin orkkisasussa.
                              Viimeksi muokannut vvuori; 6.4.2021, 05:12.

                              Comment


                                #16
                                Ei ainakaan historiatiedoissa mainita mitään lunastuskesta.

                                Comment


                                  #17
                                  Okei okei, voi olla sitten eri peli kyseessä. Luulisi näkyvän tiedoissa heti jos olisi joskus lunastettu. Toinen vaihtoehto on, että myytiinkin kolhittuna itse nettiauton puolella korjattavaksi, mutta tuskin on sama peli kun sinulla ei tällaisesta ole tietoa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos jollakin on parempaa tietoa, niin kertokaa ihmeessä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Auto on toiminut yllättävän hyvin. Ilman mitään vikoja.
                                      *Kop kop*

                                      S4:n sporttipenkit on omaan makuun jotenkin oudot istua. Kävin kaverilta vaaleat recarot ovipahveineen ja laittelin ne paikoilleen. Ainut vaan, että penkit on avantista jolloin takapenkin selkänojat ei käy sinnepäinkään kiinni. Vaihtoehtona on muokata avantin selkänojan kiinnitys sedanin kiinnikkeitä vastaavaksi joka vaatii paljon hommaa. Toinen vaihtoehto on ottaa sedanin rungot ja istuttaa avantin nahat ja pehmusteet siihen. Nahka käy kohtalaisen helposti muotonsa puolesta, mutta pehmustetta joutuu takapuolelta leikkelemään paljon. Helpoin ja ehdottomasti huonoin vaihtoehto on vaihtaa pelkkä nahka sedanin penkkiin. Selkänojasta tulee muodoton ja halvan näköinen. Sama kuin ostaisi penkinpäälliset.

                                      Jos jollain on ylimääräisenä recaro selkänoja sedanista, niin saa tarjota. Kaiken kuntoiset ja millä värillä vaan käy.


                                      Rata-ajelua varten hommasin hp2:n tilalle vähän paremmat jarrut. Brembon z17. Ja samalla ostin joka nurkkaan teräspunosjarruletkut. Ja oz ultraleggerat 8x18 et35. Ja greenmaxit ajetaan ensin loppuun ja hommataan sitten jotain parempaa rengasta.

                                      Alustalle on ollut meininki tehdä myös vaikka mitä budjettiratkaisua, mutta tuo vakioalusta on loppujen lopuksi aika mukava ajaa joten se nyt jää täksi kesäksi. Vaikka onkin hirveen korkea.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut GaIIe; 4.7.2021, 12:14.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nyt olisi sedanin selkänojat hommattu. Täytyy vaan vaihtaa nahka niihin. Vielä listat oviin ja tämä ois näiltä osin valmis.

                                        Kymiringillä tuli ajettua ja en tiedä mikä on, kun ei tullut sellaista jihuu -fiilistä. Vakio alusta toki on melko kiikkulauta ratahommissa ja vakio tekniikka ei sysää. Jarrut ovat erittäin hyvät. Ei tämä silti huono ollut. Ei vaan jotenkin ole minun juttu. Ehkä kaipaan V8 -moottoria tai jotain. Tämä voisi olla nyt myynnissä, jos hyvä koti löytyy.
                                        Attached Files

                                        Comment

                                        Working...
                                        X