Tuo kohta näyttää sen verran paksulta ettei taida niititmutterilla onnistua. Ja muutenkin sellainen on minusta turhan heppoinen saranan kiinnityksessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TTs 2008 romusta -> ehjäksi
Collapse
X
-
Juu ei onnistu niittimutteri. Korissa on iso reikä säätämistä varten ja kun on alumiinikori niin tuossa kohtaa on valuosa joka on paksu reiän kohdalta niin ei sinne saisi niittimutteria asennettua. Puretaan perkele, onhan se jo kertaalleen tehty. Ei olis puuttunu ku enää tökätä uusi RNS-E navi paikallensa. No nyt saa sekin odottaav vielä tovin hyllyllä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNiiin että oven saranan vaihto vaatii kojelaudan purkamisen? Kuulostaa kyllä niiiiiiin paljon joltain mitä just Audin suunnittelija tekisi.
Comment
-
Taas ku olis jättäny itkemisen pois ja ruvennu heti hommiin. Kelloa vastaan piti suorittaa purkaminen ja siihen meni 1 h 8 min kun kojelaudan sai nostaa pois paikaltansa. Kasaaminenhan viekin sitte varmaan taas moninkertaisen ajan.
Tuota kojelaudan runkoa sai sen verta vedettyä sisällepäin että sai taakse tilaa mistä mahtui pultin jatkovarren avustuksella laittamaan paikallensa.
Aika voittaja olo kun tuon pultin sai saranaan kiinni. Selkeesti on tehtaalla saranat laitettu kiinni ennen korin maalausta kun ruuvin päätkin on ollut samassa värissä korin kanssa. Jääkööt muistoksi vanhasta väristä.
- 7 tykkäystä
Comment
-
- 3 tykkäystä
Comment
-
Taasen on tovi vierähtänyt ilman mitään radikaali edistymistä.
Tänään tuli maalarilta kuvia ahkeroinnin tuloksista ja lopulta on konepelti ja takaluukkukin saanut lopullisen maalipinnan. Sopivasti näin loman kynnyksellä, kun huomenna olisi se ensimmäinen lomapäivä ja lomaakin on 5 viikkoa kun jäi talviloma pitämättä.
Orkkismaski saa toistaiseksi olla paikallaan, niin tai eihän 2008 TTs:ssä keula ole tämän näkönen kun tämä on uudemmasta ja mallia S-line.
Peilit saa olla myös kuten ne on olleet. Katsotaan sitte tulevaisuudessa tarviiko näille jotakin tehdä. Peilien vilkut vaihdoin dynaamisiin, kun purettuna olivat.
- 5 tykkäystä
Comment
-
Melekosta hieromista on tuo osien paikallensa laittaminen. Peräpää on kondiksessa, paitsi että nuota tarviketakavaloja en saa istumaan ihan niin että olisin 100 % tyytyväinen. Alkuperäinen takavalo istuu kyllä hyvin paikallensa kun kokeilin.
Etupuskurin nostin jo paikallensa, mutta on vielä päädyistä irti ja hivenen pitää ssädellä. Meinas jo mennä yötöiden puolelle niin päätin lopettaa. Pitää käydä vakoilemassa J Rinta-Joupilla myynnissä olevaa TT:tä niin on paremmin sitte näkemystä kuinka osat istuu paikallensa. :)
- 3 tykkäystä
Comment
-
Siinä se nyt olis lasinpyyhkjöitä vaille valmis... viimeinkin.
Ilmastoinnissa tuossa tuntuu nyt olevan kuitenkin vielä jotakin häikkälää kun ei halua kylmää oikein puhaltaa ja vuotoakaan ei kennon täyttäjän mukaan ole. No se nyt ei olisi mikään ihme jos olisi joku johtokin jäänyt paikallensa tökkäämättä. Niitä kun on nyt tullut vastaan. Abs vikaa olen ihmetellyt ja syykin oli niin olematon kuin oikean etupyörän liittimen kunnollinen kiinnittäminen. Se ei oikein auta jos sen vaan siihen laittaa huulille. Kaikkeehan ei aina tarttis edes kertoa mitä tulee uunoiltua, mutta kerrotaan nyt kuitenkin. mä olen siitä asti ihmetellyt tuon auton puhauttelua eli aivan kuin joku ahtoputki vuotais. No tämäkin selvisi alkuviikosta kun säätelin auton korkeutta ja jostakin syystä sattui katse osumaan turbolta lähtevään putkeen. No sehän oli jumankauta irti paikaltaan. Sekin on varmaan puoli vuotta sitte laitettu hollille ja kiinnitetty toisesta päästä ensin paikallensa ja sitte se on jostain syystä vain unohtunut kiinnittää. Syyllinen on onneksi aina helppo löytää peiliin katsomalla.
Korin- ja alustanmittauksen sekä pyöränkulmien säädöt käytiin tekemässä Kolarityö Peräkankaalla Kuortaneella. Kävin viemässä auton torstaina ja eilen sen sai käydä hakemassa kotio, joten suositella voi jos mittauksille on tarvetta täällä suunnalla.
Maanantaina täytyy ajella katsastukseen heti aamusta. Sitte olis vuorossa vielä ecun hierominen erikoismoottorin jälleenmyyjän toimiesta Ilmajoella.Toivottavasti onnistuu jo ensi viikon aikana.
Rekisterikilvethän tuohon pitää saada uudet ja "erilaiset".
Velipoika lainas "tallipäälliköltä" koppikärryä, jotta ei tarvinnu säitten armoilla kuljettaa Audia. Velipoika ehosti torstain ja perjantain välillä myös kärrynperän sopivalla teippauksella.
Onhan se auto helppoa kiinnittää tomoseen kärryyn missä oli joka nurkassa valmiina kinnityspiste ja liina jonka sai pujottaa vanteen lävitse.
Autosta vaan joutui kömpimään ikkunan kautta ulos kun TT:n mataluuden takia ei ovea saanut auki.
- 11 tykkäystä
Comment
-
Kaikenlaista pientä vastatuulta nyt on kuitenkin vielä havaittavissa.
- pissapojan lasinpesureiden pumppu ei halua tiivistyä kummirinkulaan vaan tiputtaa nestettä
- jakolaatikon stefa näyttää vuotavan, samoin itse koko jakolaatikko keskeltä tiivisteen kohdalta, ei paljon mutta irtihän tuo on kaivettava
- lämmityslaitteen puhallin puhaltaa kyllä, mutta suuttimista ei tule lämmintä eikä myöskään kylmää
- peilit tuli hommattua uudet 2 vuotta sitten englannista sen kummemmin asiaan perehtymättä, no nyt tuo kuskinpeili on sitten semmosessa asennossa että siitä ei kunnolla taaksepäin näe. Etkaa jo eilen katselin ja onhan sinne tosiaan omat osat peileihin vasemman ja oikenapuoleiseen liikenteeseen
Jos nyt kävis kuitenkin katsastamassa ja vetäis vaikka loppuviikon happea tuosta autohommasta ja keskittyis muuhun tekemiseen, vaikka A6:sen umpioiden linssien vaihtoon. Toisessa oli jo vesi niin sisällä että tuli vikailmoitus. Nyt on muutaman päivän ollut puuroriisin kanssa boxit samassa pussissa. Toivotaan että eivät ainkaan kaikki ole rikki. On kyllä niin paskat umpiot tuossa mallissa ettei voi paskempia enää ollakkaan. Olen jo kertaalleen linssit vaihtanut ja kuksin puolen umpio on vaihdettu kertaalleen kokonaan ja taas saa jumpata. Kuskin puolen umpion ja konepellin välissä on varmaan ollut jäätä viime talven aikana ja on rikkonut umpion yläosan. Vasemmalla puolella on kirkas osa irronnut mustasta ja siitä pääsee kosteus umpion sisälle.
Comment
-
Kävin autoa katsastamassa 4.8, mutta oli asentajall jäänyt yhden vesiletkun klemmari laittamatta paikallensa ja pakokaasutestissä kun katsuri sitä hieman kierrätti niin letku ei halunnu enää pysyä paikallansa. Päästiin siinä sitten luutuamaan hallin lattiaa. No onneksi löyty lasta ja kastelukannu niin oli aika pikku juttu. :-) Katsoi muuten läpi ja ei ollut muuten mitään huomauttamista. Mitä nyt yhtä sun toista alustan osaa epäili vaihdetun kun näyttävät niin uudelta. No ihmekkös se kun kaikki on pulverimaalattu uusiksi. Seuraavana päivän saatiinki sitte leima.
Mutta kun olisi pitänyt sinne säätöön viedä autoa niin päätin kuitenkin katsoa jakolaatikkoa jotta onko se ruvennut nokottmaan lisää öljyä. Puolitoista vuota maltooi tallissa ollessa olla uusilla öljyillä nokottamatta, mutta nyt kun öljyt on käytössä lämmenneet niin jo perkele piti ruveta nokottamaan. Sen verta paljon oli sitte vuotanut pohjamuovin päälle että päätin olla viemättä autoa mihinkään ja nykäistä jakolaatikon pois. Vein sen viime viikon torstaina eräälle pajalle kun sovittiin että sen avaavat, kun joku siinä meinasi itseä jännittää. Neo ei perkele olis kannattanut. Eilen kun soittelin sain selitysten kera kuulla että ei sille ole mitään tehty ja on niin kiirusta. No tänä aamun ajoin sitte pajalle ja kellekkään sanaakaan sanomatta otin laatikon oven vierstä mihin sen viikko takaperin vein ja häivyin. Pajan omistaja on kyllä hyvinkin tuttu, mutta päätin esittää oman hiljaisen protestin asiasta.
No olis kannattanut jo viikko sitten ruveta itse askartelemaan, niin auto olisi ollut jo ajossakin. Eihän tuo nyt mikään kummonen keksintö ollut purkaa. Vaihteistokaupasta tilasin tiivistesarjan ja se on luultavasti maanantaina käytettävissä.
Oikeanpuoleista vetoaksilan tumppiakaan ei olisi tarvinnuu irrottaa, mutta onpahan nyt sitte vaikka kevyempi käsitellä kun ei kaikki osat ole nipussa.
- 3 tykkäystä
Comment
-
Onhan tämä loppuun saattaminen meinannut olla nihkeää.
Jakolaatikko näyttäisi nyt pitävän öljyt sisällänsä. Öljypohjan yhteen nurkkaan rupesi pultin kantoihin ilmestymään öljyä ja kuvitelmissa oli että öljypohja vuotaa. No turhaa työtä tein kun sen irroitin ja uudelleen liimasin. Edelleen ilmestyi öljyä. No syy löytyi jakopään puoleisesta kampiakselin stefasta. Kestihän se OEM vissiin 250 km. Siellä oli se teflon tiiviste, mutta nyt sinne laitettiin vanhan mallin stefa jousirenkaalla. Sanoivat pajalla että tämä on parempi, mutta rupeavat vain olemaan katoavaa tavaraa. Ei kiinnostanut auton alla makaaminen niin vein vaihdettavaksi.
Lämmityslaitteen ongelmatkin ratkesi. Alkuperäinen puhallin oli jumittanut ja vaihdoin uuden (käytetyn) puhaltimen moottorin mikä oli purettu autosta, jossa oli ohjaus oikealla. Sehän pyöri pirulainen väärään suuntaan. No pyörimissuunnan kääntö ei paljon lohduttanut kun siivet oli väärään suuntaan. Olin kuitenkin tällä kertaa säilönyt vanhan puhaltimen enkä vienyt loppusijoitukseen, mitä nykyään teen hyvin herkästi. Purkasin moottorin kotelostaan irti ja annoin WD40 kylvyn. No eihän se sillä hetikään irronut. Otin pienen vasaran ja naputtelin molemmista päistä akselia niin kas kummaa kuului pieni naksahdus ja moottori rupesi pyörimään taas. Tiedä sitte onko pitkäikäinen, mutta se on helppo joka tapauksessa vaihtaa, kun ei tarvitse irroittaa kuin hanskalokero.
Vasempaan peiliin hommasin uudet runko-osat jotka saa vaihdettua kun ensin keksi kuinka se on laitettu kasaan. On toki vielä tekemättä, kun ensin pitää saada maalarilta rungon suojat maaluusta.
Tulevalla viikolla moottori ja vaihdelaatikko saa tarvittavaa säätöä.
- 1 like
Comment
-
Nyt olis säätöhommia tehty ja tulihan siitä nyt melko mukava ajaettava. Moottori ja laatikko juttelee keskenään niin hienosti että ei uskoisi että on dsg.
Kiitokset Thomas Workshopille ja Erikoismoottorin Petrille.
Tuulilasin pesimien pumpun vuotamiseenki löyty lopulta syy. Kyllä se kumitulppa piti, mutta se itse pumppu pissi nesteen läpi. Tämän huomasin ku nostin pumpun n. 10 mm ylöspäin ja huomasin kuinka pumpun alareunasta tippui nestettä. No avasin pumpun ja sehän oli ihan ruosteessa sisältä, joten todennäkösesti oli jo edellisellä omistajalla vuotanut.
Jottei pitkästä talvesta tulisi ihan tylsää niin tilasin paremman coolerin Bar-Tekilta ja samalla tyrkyttivät öljynlauhdutintaki, kun autoon on jo asennettu niiden tasapainokneiston poisto kitti. Otin sitte vielä ölljyn paine- / lämpötilamittarin joka olisi ajatuksissa istuttaa kojelaudan keskellä olevaan keskimmäiseen ilmasuuttimeen.
- 1 like
Comment
-
Hyvin oli hiljaiseloa auton kanssa koko talvi. Keväällä löytyi jostakin innostusta purkaa auton keula, mutta siihen se innostus sitten lopahti. No kesäkuussa löytyi sen verta innostusta että purin keulamaskin ja kiikutin sen maalarille ja nyt kun se on takaisin paikallaan niin omaan silmään on kyllä paljon paremmin istuva, kuin alkuperäinen harmaa.
Uuden koolerin asentelu aiheutti jo ennestään harmaantuvaan päähän lisää harmaata. Kooleri on Bar-Tekilta letkuineen, mutta ei se kyllä ihan tuosta vain asennus ollut. Niin tai kooleri sopii paikallensa kyllä, mutta ympärillä olevilla asioilla rupesi olemaan ahdasta, kun tämä uusi kooleri on alkuperäistä paksumpi. Ei mahtunut enää flektit pyörimään vaan ne hinkkasi öljynsuodattimeen ja kaasuläpälle nousevaan ilmuputkeen. Lopuksi päädyin pyörittämään imukupin ja akkuporan avustuksella flektejä ja hioin ne ohuemmiksi rälläkässä olevalla hiomalaikalla. Ei sinne jäänyt kuin se 2-3 mm väliä nytkään, mutta eivätpä koko ajan ainakaan hinkkaa ja seurataan tilannetta.
Öljynpaine ja lämpömittarin sai asennettua melko kivuttomasti keskimmäiseen puhallin suulakkeeseen. Mitään ei tarvinnut rikkoa ja kaikki on palutettavissa ennalleen. Tein alumiinistä soviterinkulan mittarin ja suulakkeen välille. Oli jopa niin hyvä säkä että oli olemassa just kaksi oikean kokoista rasiaporanterää jolla tuon sai toteutettua. Sähköt sain otettua suoraan sulakerasialta, kun sielä oli vapaana pari paikkaa. Ihmetystä vaan herätti että kuinka sen sulakeboxin saa sellaiseen moodiin että sinne ylipäätään pinnejä saa lisättyä. Onneksi tuostakin löytyi netistä juttu kuvien kera.
Sittenhän olis vielä kasaan parsittavana tuo kertaalleen jo purettu ja liimattu jakolaatikko. Laatikko oli ekan kerran autosta irroitettaessa ihan huolella öljyssä. No sen purkasin ja vaihdoin samalla kaikki stefat ja kaksi O-rengasta. Silti tuo keksintö halusi vuotaa öljyä aivan laatikon alareunasta. Lampun ja peilin avulla kävin jakolaatikon sauman lävitse ja lopputulema oli että ei vuoda kuin alareunasta. Isoa vuotoa sielä ei ole, koska koko talven aikana ei ollut nokottanut yhtään öljyä lattialle. Ainoastaan kun öljyt lämpenevät sisuksissa se rupeaa tihkuttamaan. Käytin lohkot kuvattavanakin Qualitaksella ja he totesivat että eivät löydä huokostumia tai halkeamia alumiinilohkoista. Lohkojen välissä on metallilevy ilmeisesti shimmausta varten eikä sekään tunnu lasilevyn päällä ainakaan kiero olevan. No tuossa se on putsattuna tallissa taas pöydällä odottamassa kasasusta. OEM tiivisteliima olisi ollut lähtöhinnaltaan peräti 160 €. En nyt kuitenkaan malttanut tuota ostaa kun tuubikin on ainoastaan 80 g. Ostin tiivisteliimaksi Canleyn 400T taso- ja kierretiivistettä. Ei tuokaan aivan ilmaista ollut, mutta jos se pitää hydrauliikkapuolella missä on painetta joskus vähän enemmänkin, niin eiköhän sen pitäisi tuo jakolaatikkokin tiivistää.
Sitten toinen murhes on turbon öljynpaluuletku. Ihmettelin talvella kun ahtoputkistossa oli öljyä ja turbokin on kuitenkin täysin kunnostettu ja ei pitäisi hirveästi huohottaa. No tuttava mulle sitte kerto että eihän vain turbon öljyn paluupuoli ahdista, jotta se rupeea huohottamaan jos näin on.
No nyt kun tuota sitte ruepsin tutkailemaan niin ahdistaahan se. Tässä on taas hyvä esimerkki kuinka typerästi tuo on toteutettu. Paluuputkessa on jousto-osa laitettu tuonne alkupäähän, jossa se on 90 asteen kulmassa. Tuo teräspunoksella suojattu putki on sellaista että sitä ei saa taittaa yli 45 asteen. Sisäputki napsahtaa kasaan kun tuota taittaa 90 astetta. Kävin Wurthillä ja sielä kaveri vei mut letkupisteelle ja näytti mitä tuolle putkelle tapahtuu. Tässä kohtaa jo sitte totesin että uutta on turha lähteä ostamaan, koska osanumero on edelleen prikulleen sama, niin eihän tuo ongelma tuosta helpotu. Nyt on putki purettuna ja tehdään tuonne alkuun rosterista 90 asteen mutka ja sitten alaosaan värkätään tuo joustopaikka. Tiedä sitte uskaltaisiko tuon tehdä kokonaan ilman tuota joustopätkää vai meneekö sitte hankalaksi paikalleen asentaminen tiivisteiden kanssa.
Viimeksi muokannut jaska_73; 25.7.2024, 10:07.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiMuuten hyvä, mutta kuvat ei näy :)
- 1 like
Comment
-
Toimiskohan Permatex Aviation Form-a-Gasket 3 tuolla jakolaatikossa? Ainakin omissa hommissa toi on toiminut todella hyvin. Juuri hiljattain tiivistelin ducatin koneen posket tuolla ja oikein mietin, että miks tätä ei oo tullut hankittua aikaisemmin. Tuohan on semmosta ruskeaa läpikuutavaa sudilla levitettävää kamaa, josta ei ihan helposti tuu mitään palkoja tiivistepintojen rajakohtaan. On myös tosi helppoa putsata pois, jos tavii avata jostain syystä. Pikkusen vaan gasket remover spraytä ja pyyhkäisee rätillä pois. Kuivumiseen pitää varata 4h, mitään muuta negatiivista en tuosta keksi.
https://www.seab.fi/tuote/permatex-a...-nro-3-118-ml/Viimeksi muokannut JM; 25.7.2024, 12:30.
Comment
Comment