Pitkään arvoin rupeanko tänne stooria kertomaan, mutta jos sitä nyt sitten jotain raapisi.
Audi tuli huudettu Copartiilta viime vuoden lopulla joulun jälkeen. Ilmeisesti muut suomalaiset olivat fiksumpia kuin minä, eivätkä huutaneet. Vain Puolalaiset olisivat auton itsellensä halunneet, no eivät kuitenkaan saaneet.
Alla olevista linkeistä löytyy muutama kuvatus Copartin myyntikuvista. Ei saa yhteen viestiin liittää enempää kuin 10 kuvaa niin laitoin linkkejä.
https://www.dropbox.com/s/75q5w3d5v0...Kuva1.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ksdr777uo1...Kuva2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/d0eujgwx9d...Kuva6.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/xld5sd7h9p...Kuva4.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/c1zya10zve...Kuva5.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6zavgh29k9...Kuva3.JPG?dl=0
29.12 käytiin pika pikaa Seinäjoelta Espoossa. Aamulla liikkeelle 4:30 ja kotona takaisin 15:20. Ei turhia pysähtymisiä. Hieman kyllä jännitti vetää traileria, kun kokemusta ei ollut yhtään. No jänittäminen oli turhaa. Illalla oli jo TT siirretty katokseen. Siinä se on edelleen, kun on hieman vastustanut tuon puuttuvan renkaan kohta...
Myyntikuvissahan se eturengas oli menossa mukana. Autoa kun mentiin hakemaan, niin rengasta ei löytynytkään enää mistään. SIellä sitä sitten Copartin väki etsi ja lopulta mulle sanottiin että sopiiko että jos se löytyy niin lähetetään se sitten myöhemmin minulle. Sanoin samantien että ei ole mitään "jos" vaihtoehtoja, on löydyttävä tai sitten keskustellaan euroista. Pari päivää meni ja sain puhelinsoiton että ei sitä löydy. Siinä meni paljon hyödyllistä osaa hukkaan. No oli se Copartillekkin huono kauppa, kun joutuivat lopulta hyvittämään auton ostohinnasta 16%.
No eihän sitä auttanut kuin ruveta metsästämään osia tuohon oikeaan etukulmaan. Olka-akseliln hommasin ebay.comista ja siinä samassa tuli jarrukilpi ja vetoakseli.. Ruotsalaisilta löytyi etujarrusatula ja kiinnike. Sain selville myös auton edellisen omistajan. Häneltä olisi ollut autoon (ja lon varmaan edelleen) orkkis iskarit. Sovimme niistä puhelimitse kaupat, mutta en tiedä miksi hän ei koskaan kuitenkaan niitä sitten halunnutkaan myydä. Eihän sitä pakottaa voi toista myimään tavaroitaan, jos niistä ei halua luopua. ?No kun autoon oli KW:n alusta asennettu niin ajattelin sitte että selvitelläänpä jos tuon yhden iskarin saisi ostettua. Lähestyin Saksalaisia suoraan ja he ohajsivat postini suomalaiselle jälleenmyyjälle Pietarsaareen. Melkoinen sekoilu show... olisi jäänyt iskari ostamatta jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää. Mulla kun olis ollut halu saada auto talliin, mutta se ei ilman tuota iskari onnistu. KW:n skarin ja jousen tuleminen kesti 4 viikkoa (ei myyjän vika). No nyt kun ne vihdoin sain niin voitte arvata oliko ne oikeat. Joo kyllä pääsi muutama ruma sana. ? Mulle oli toimitettu Minin iskari ja jousi. Myyjä rupesi sitte multa kyselemään iskaritolpasta FKLz numeroa iskarin tolpasta, ihmettelin että miksi sitä kysyy, kun sen jo toimitin kun iskari tilattiin. Olis asiaa voinu edes pahotella, kun munas. Mutta mä sain vielä omalla kustannuksella lähettää iskarin ja jousen KW:lle. Jotenki jäi paska maku. No palaute lähti kyllä Saksan suuntaankin sille kaverille, joka mun viestin käänsi suomalaiselle jälleenmyyjälle. No nyt odotetaan taas kuukausi, jotta saisi tuon auton pyörilleen, kun en nyt siihen uuttakaan iskaria viitsi ostaa, jotta saan auton talliin siirrettyä. Voin ottaa iskarin lainaan, jos jollakin sopiva irrallaan olisi.
Niin kuin alussa sanoin niin muut suomalaiset oli ilmeisesti viisaampia tai ainakin tietäväisempiä että ei ole se helpoin kohde kunnostaa, Suurin ongelma on se että Suomesta ei löydy oikein mitään. Niin no Valkolla Turussa 2 TT.tä mistä olis voinut osia saada, mutta mitä vielä. Soitin sinne ja kerroin että olisin kiinnostunut ostamaan osia, kohta sanottiin puhelimesta että laita sähköpostilla lista mitä tarvitset niin vastataan. 6 viikkoa mennyt ja hiljasta on ollut. No saahan ne romunsa pitää jos ei niitä halua myydä vaikka niiden ttoimialaan ilmeisesti tuo purkuosien myynti kuuluu. Ruotsalaisten kanssa Bildelsbasen.se sivuston kautta on kyllä helppoa ja alennustakin antavat kun vaan ymmärtää kysyä.
Oikea varaosien arreaitta on Puolan Allegro.pl verkkokauppa. Liettuassa on purkuosien verkkokauppaoja mm. Srotas24.lt ja Xdalys.lt joiden sivustoilta löytyy Puolalaisten Allegroon laittamia osia. HInnat vaan ovat kokeneet melkoiset korotukset. Rahti olisi ollut puskurille ja konepellille vaatimattomat 576€ Liettuasta.
Allegrosta löysin puskurin ja konepellin ja niiden rahtaamisen hoidin EST Logisticsin kautta. EST:n palvelulle täysi kymppi. Osat olivat vielä eri osoitteissa.
Osat rupeaa olemaan kasassa. Tänään sain viestin Puolasta että viimeisetkin uudet OEM osat ovat Varsovaan saapuneet ja laittavat ne pakettiin jotta voin tilata noudon. Sieltä tulee etukehikko, lokasuojat, alumiiniosia ja iso kasa kaikenlaista muovihärpäkettä.
Auto on ollut purettuna katoksessa jo useamman viikon. Moottorin saisi seuraavaksi ottaa pois paikaltaan. Kaikki on jo raksittu melkein pois, mutta en viitsi pihalla moottoria ottaa pois, kun se pitää kuitenkin viedä autotalliin.
Oikean puoleinen uusi etulamppu löytyi Saksan ebaystä ja vasemman puoleisen lampun yhden kiinnikkeen len korjannut, kun siihen ei korjaussarjan mukana tule uutta korvaketta. Iso reikäkin piti paikata ja siihen löyty lääke jemmaan jääneen R1:sen etu-umpiosta.
Wurthin muovilimalla pistin osat nippuun ja lopuksi tein RST-pellistä vahvikkeen koko nurkan päälle jonka laitoin muoviliimalla kiinni. Tukevakin vaan tuli. Kahteen muuhin rikkinäiseen kiinnikkeeseen tulee korjaussarja.
Oliskohan tämä nyt tämmöinen alkuraapaisu. Aikatauluahan tälle projektille ei ole. Auto on hankittuna itselle lähinnä moottoripyörän korvikkeeksi, että on joku mitä voi tuunata ja hifistellä. Tehdäään nyt ensin kuoret kuntoon ja katsotaan sitte, jos tuolle moottorillekin jotakin joku keksii.
Audi tuli huudettu Copartiilta viime vuoden lopulla joulun jälkeen. Ilmeisesti muut suomalaiset olivat fiksumpia kuin minä, eivätkä huutaneet. Vain Puolalaiset olisivat auton itsellensä halunneet, no eivät kuitenkaan saaneet.
Alla olevista linkeistä löytyy muutama kuvatus Copartin myyntikuvista. Ei saa yhteen viestiin liittää enempää kuin 10 kuvaa niin laitoin linkkejä.
https://www.dropbox.com/s/75q5w3d5v0...Kuva1.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ksdr777uo1...Kuva2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/d0eujgwx9d...Kuva6.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/xld5sd7h9p...Kuva4.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/c1zya10zve...Kuva5.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6zavgh29k9...Kuva3.JPG?dl=0
29.12 käytiin pika pikaa Seinäjoelta Espoossa. Aamulla liikkeelle 4:30 ja kotona takaisin 15:20. Ei turhia pysähtymisiä. Hieman kyllä jännitti vetää traileria, kun kokemusta ei ollut yhtään. No jänittäminen oli turhaa. Illalla oli jo TT siirretty katokseen. Siinä se on edelleen, kun on hieman vastustanut tuon puuttuvan renkaan kohta...
Myyntikuvissahan se eturengas oli menossa mukana. Autoa kun mentiin hakemaan, niin rengasta ei löytynytkään enää mistään. SIellä sitä sitten Copartin väki etsi ja lopulta mulle sanottiin että sopiiko että jos se löytyy niin lähetetään se sitten myöhemmin minulle. Sanoin samantien että ei ole mitään "jos" vaihtoehtoja, on löydyttävä tai sitten keskustellaan euroista. Pari päivää meni ja sain puhelinsoiton että ei sitä löydy. Siinä meni paljon hyödyllistä osaa hukkaan. No oli se Copartillekkin huono kauppa, kun joutuivat lopulta hyvittämään auton ostohinnasta 16%.
No eihän sitä auttanut kuin ruveta metsästämään osia tuohon oikeaan etukulmaan. Olka-akseliln hommasin ebay.comista ja siinä samassa tuli jarrukilpi ja vetoakseli.. Ruotsalaisilta löytyi etujarrusatula ja kiinnike. Sain selville myös auton edellisen omistajan. Häneltä olisi ollut autoon (ja lon varmaan edelleen) orkkis iskarit. Sovimme niistä puhelimitse kaupat, mutta en tiedä miksi hän ei koskaan kuitenkaan niitä sitten halunnutkaan myydä. Eihän sitä pakottaa voi toista myimään tavaroitaan, jos niistä ei halua luopua. ?No kun autoon oli KW:n alusta asennettu niin ajattelin sitte että selvitelläänpä jos tuon yhden iskarin saisi ostettua. Lähestyin Saksalaisia suoraan ja he ohajsivat postini suomalaiselle jälleenmyyjälle Pietarsaareen. Melkoinen sekoilu show... olisi jäänyt iskari ostamatta jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää. Mulla kun olis ollut halu saada auto talliin, mutta se ei ilman tuota iskari onnistu. KW:n skarin ja jousen tuleminen kesti 4 viikkoa (ei myyjän vika). No nyt kun ne vihdoin sain niin voitte arvata oliko ne oikeat. Joo kyllä pääsi muutama ruma sana. ? Mulle oli toimitettu Minin iskari ja jousi. Myyjä rupesi sitte multa kyselemään iskaritolpasta FKLz numeroa iskarin tolpasta, ihmettelin että miksi sitä kysyy, kun sen jo toimitin kun iskari tilattiin. Olis asiaa voinu edes pahotella, kun munas. Mutta mä sain vielä omalla kustannuksella lähettää iskarin ja jousen KW:lle. Jotenki jäi paska maku. No palaute lähti kyllä Saksan suuntaankin sille kaverille, joka mun viestin käänsi suomalaiselle jälleenmyyjälle. No nyt odotetaan taas kuukausi, jotta saisi tuon auton pyörilleen, kun en nyt siihen uuttakaan iskaria viitsi ostaa, jotta saan auton talliin siirrettyä. Voin ottaa iskarin lainaan, jos jollakin sopiva irrallaan olisi.
Niin kuin alussa sanoin niin muut suomalaiset oli ilmeisesti viisaampia tai ainakin tietäväisempiä että ei ole se helpoin kohde kunnostaa, Suurin ongelma on se että Suomesta ei löydy oikein mitään. Niin no Valkolla Turussa 2 TT.tä mistä olis voinut osia saada, mutta mitä vielä. Soitin sinne ja kerroin että olisin kiinnostunut ostamaan osia, kohta sanottiin puhelimesta että laita sähköpostilla lista mitä tarvitset niin vastataan. 6 viikkoa mennyt ja hiljasta on ollut. No saahan ne romunsa pitää jos ei niitä halua myydä vaikka niiden ttoimialaan ilmeisesti tuo purkuosien myynti kuuluu. Ruotsalaisten kanssa Bildelsbasen.se sivuston kautta on kyllä helppoa ja alennustakin antavat kun vaan ymmärtää kysyä.
Oikea varaosien arreaitta on Puolan Allegro.pl verkkokauppa. Liettuassa on purkuosien verkkokauppaoja mm. Srotas24.lt ja Xdalys.lt joiden sivustoilta löytyy Puolalaisten Allegroon laittamia osia. HInnat vaan ovat kokeneet melkoiset korotukset. Rahti olisi ollut puskurille ja konepellille vaatimattomat 576€ Liettuasta.
Allegrosta löysin puskurin ja konepellin ja niiden rahtaamisen hoidin EST Logisticsin kautta. EST:n palvelulle täysi kymppi. Osat olivat vielä eri osoitteissa.
Osat rupeaa olemaan kasassa. Tänään sain viestin Puolasta että viimeisetkin uudet OEM osat ovat Varsovaan saapuneet ja laittavat ne pakettiin jotta voin tilata noudon. Sieltä tulee etukehikko, lokasuojat, alumiiniosia ja iso kasa kaikenlaista muovihärpäkettä.
Auto on ollut purettuna katoksessa jo useamman viikon. Moottorin saisi seuraavaksi ottaa pois paikaltaan. Kaikki on jo raksittu melkein pois, mutta en viitsi pihalla moottoria ottaa pois, kun se pitää kuitenkin viedä autotalliin.
Oikean puoleinen uusi etulamppu löytyi Saksan ebaystä ja vasemman puoleisen lampun yhden kiinnikkeen len korjannut, kun siihen ei korjaussarjan mukana tule uutta korvaketta. Iso reikäkin piti paikata ja siihen löyty lääke jemmaan jääneen R1:sen etu-umpiosta.
Wurthin muovilimalla pistin osat nippuun ja lopuksi tein RST-pellistä vahvikkeen koko nurkan päälle jonka laitoin muoviliimalla kiinni. Tukevakin vaan tuli. Kahteen muuhin rikkinäiseen kiinnikkeeseen tulee korjaussarja.
Oliskohan tämä nyt tämmöinen alkuraapaisu. Aikatauluahan tälle projektille ei ole. Auto on hankittuna itselle lähinnä moottoripyörän korvikkeeksi, että on joku mitä voi tuunata ja hifistellä. Tehdäään nyt ensin kuoret kuntoon ja katsotaan sitte, jos tuolle moottorillekin jotakin joku keksii.
Comment