4 vuotta dieselillä tekee ihmiselle sen, että jotain hauskempaa alkaa tehdä mieli. Lisäksi tallissa oleva Peugeot 205 -projekti on siirtynyt vahvasti ikiprojektivaiheeseen ja mielenkiinto on loppunut, joten jotain vähän "helpompaa" harrasteautoa on alkanut tehdä mieli. Nettiautosta sattui silmään siistikuntoinen S4 sedanina ja manuaalina ja hetken aikaa pohdittuani, että voiko vaparilla ajaa, päätin kuitenkin ostaa sen pois. Olen aina haaveillut isomoottorisesta autosta, mutta sellaiseen ei ole ollut oikein mahdollisuutta aiemmin, kun autolla ajetaan päivittäisiä työmatkoja ja ei tuollainen iso bensavehe oikein siihen ole paras. :) No, nyt tämä tuli kolmanneksi ja harrasteautoksi niin, että sillä ajellaan, kun sille tuntuu.
Heti koeajolla totesin, että tämähän on kuin kotiin palaisi. Neljä vuotta kun on ajanut 4F:llä ja 3G:llä farkkuna, niin tuollainen B6 sedan tuntuu aika pienelle autolle. :D Kasikoneessa on kyllä kivasti luonnetta tuollaiseen autoon, vaikkei se nyt noilla tehoilla hirveästi selkää penkkiin paina. Pitää katsoa, että missä kohtaa alkaa virittämisasiat nostamaan päätään. :)
Kyseessä on 2005-vuoden malli dolphin gray -värillä. Hiilarilistat, mustat sähkö-Recarot, sähkölasit, vakkari. Siinäpä ne varusteet taitavat olla. :) Auto on nyt ollut vajaa pari viikkoa pihassa siinä ajassa on tullut jotain havaintoja tehtyä, osa oli tiedossa jo ostettaessa:
-B6-hapanta hämmästyttävän vähän ja maalipinta todella siistissä kunnossa muutamaa pikkuvikaa lukuun ottamatta
-Lyhyet valot puuttuivat käytännössä kokonaan
-Venakopat vuotavat vähän öljyä, kevyt käry
-Takaovien alalistat aivan happamat
-Imusarjan läppäakseli läppineen poistettu
-Oletettavasti tehostinpumppu ulisee kylmänä todella voimakkaasti
-Jakopää tehty 40 tkm sitten ja jako diagnostiikan mukaan 7 astetta pielessä
-Luultavasti em. johtuen tehoja puuttuu ja myöhästellään sytkää
-Pakoputkistosta ei kuulu oikein mitään ääntä :)
Tässä yksi hyvä myyntikuva, kun auto oli vielä puhdas.
Heti koeajolla totesin, että tämähän on kuin kotiin palaisi. Neljä vuotta kun on ajanut 4F:llä ja 3G:llä farkkuna, niin tuollainen B6 sedan tuntuu aika pienelle autolle. :D Kasikoneessa on kyllä kivasti luonnetta tuollaiseen autoon, vaikkei se nyt noilla tehoilla hirveästi selkää penkkiin paina. Pitää katsoa, että missä kohtaa alkaa virittämisasiat nostamaan päätään. :)
Kyseessä on 2005-vuoden malli dolphin gray -värillä. Hiilarilistat, mustat sähkö-Recarot, sähkölasit, vakkari. Siinäpä ne varusteet taitavat olla. :) Auto on nyt ollut vajaa pari viikkoa pihassa siinä ajassa on tullut jotain havaintoja tehtyä, osa oli tiedossa jo ostettaessa:
-B6-hapanta hämmästyttävän vähän ja maalipinta todella siistissä kunnossa muutamaa pikkuvikaa lukuun ottamatta
-Lyhyet valot puuttuivat käytännössä kokonaan
-Venakopat vuotavat vähän öljyä, kevyt käry
-Takaovien alalistat aivan happamat
-Imusarjan läppäakseli läppineen poistettu
-Oletettavasti tehostinpumppu ulisee kylmänä todella voimakkaasti
-Jakopää tehty 40 tkm sitten ja jako diagnostiikan mukaan 7 astetta pielessä
-Luultavasti em. johtuen tehoja puuttuu ja myöhästellään sytkää
-Pakoputkistosta ei kuulu oikein mitään ääntä :)
Tässä yksi hyvä myyntikuva, kun auto oli vielä puhdas.
Comment