Hei kaikille :)
Tehdäämpä tällekkin kulkuneuvolle ketju tänne muiden kaltaistensa joukkoon. Autona vuoden -00 B5 Ässä, värinä nogaro.
ensimmäinnen oma b5 oli kun täytin 18. sen jälkeen hairahdus baijerilaiseen ja maitojunalla takaisin.. muutamia vuosia ja audeja välissä tähänpäivään
silloisesta käyttis B5 avantista oli loppumassa leima enkä sitä ollut katsastamassa. ässiä olin katsellut ihan tositarkoituksella hetken aikaa kunnes tämä tuli vastaan. olihan se saatava vaikka miten meni vikatilaan koeajolla, renkaat loppu ja mittaristo särki
Auton ostin elokuussa 2019 Mikkelistä, alla olevat kuvat otettu samana päivänä eikä kyseisiä keskinejä ole enää.
Ajelin n.vuoden käyttiksenä ilman suuria murheita, pari ahtovuotoa tmv. ei sen kummempia toimenpiteitä vaatinut.
tekniikka on muuten vakio mutta ahtimina sekä kytkimenä on rs versiot sekä cat-bäk putki mallia ilmeisesti xs-power tiedä näistä kun edellisen omistajan tekosia
korissa taasen d2 coilit.
Minua edeltävä tosiaan ahtimet ja kytkimen vaihtanut joskus, osto kuvio oli vähän hassu mutta eipä tuolla niin väliä.
Mitä itse olen tehnyt:
Etujarrut kävin läpi puhaltamalla satulat(en alumiinejä) uusimalla tiivisteet sekä männät. Palat sekä levyt
Takajarruille suurinpiirtein samat mutta satuloihin en puuttunut mutta kannakkeet puhalsin. Palat sekä levyt
Olipahan ainakin pysäytys politiikka tehty omille jäljille sekä ulkonäköä parannettu maalaamalla tuotteet keltaisiksi.
Mittaristo oli mallia pikselimössö.. kierros, lämpötila ja polttoaine viisarit näyttivät pieleen.. joku kyläseppä koittanut korjata. Mittariston sain metsästettyä facebookin kirpparilta ja vaihdatin paikallisella merkkarilla (savilahdenauto) n.12tkm hävis kilsoja.
Paremmat xenoni umpiot löysin paikalliselta romikselta kun edellisten linssit olivat ottaneet hieman lämpöä sekä tummennuksien liimat jämähtäneet kiinni.
Takavetareiden kaikki nivelet 4kpl. Sisemmät Löbro ja ulommat skf.
Perushuollot tietenkin, mutta ei tätä ole pakon edestä vielä tarvinnut korjata. Siirtyi nyt harrastepuolelle joten vähän muutakin voi tehdä kuin perus huoltoja. tämä talvi 2020-2021 ilmeisesti ensimmäinen talvi seisonnassa
mitä tälle on suunnitelmissa:
Ei mitään maailmaa mullistavaa. perus pulttiauki pulttikiinni virityksiä, tarkoituksena ei ole olla mitenkään poikkeava kapine.
jakopää tehdään ainakin tänä talvena, osat saapuvat lähipäivinä ja osa löytyy jo. harjoittelen sitten tuohon alle kun sen aika tulee.
auton mukana tuli jotkin rosteri downpipet sekä rs suuttimet, näistä varmatenkin downpipet tulevat käyttöön.
ahtoilman jäähdytykseen löytyy seuraavia vaihtoehtoja: ebayn bolt-on smic setti, cx-racingin keulakuuleri tai rs vakiot.
luonnollisesti noilla ässän vakio suuttimilla ei pitkälle pääse, nuo risan pitäis käyttää finjectorilla joten varmaan suoraan hankkia uudet.
Lyhyesti ensikesälle kulkupuolelle olisi ainakin suunnitelmissa downpipet, jäähyt/jäähdytin sekä polttoainepuolen muutokset.
luonnollisesti käynti erikoismoottorilla vaaditaan ;)
Aika näyttää mitä tapahtuu. Mikään kiire tällä ei ole minnekkään, mutta kesät olisi tarkoitus kyllä ajaa :)
En kieliopillisesti ole mitenkään lahjakas mutta puhukoot sitten kuvat ja mielenkiinto kalustoa kohtaan enempi.
Enpä tiedä mitä tähän vielä tarinoisi, katsotaan miten innostuu tänne päivittelemään.
kommenttia otetaan vastaan niin autosta, postauksesta tai vaikka säästä :)
Tehdäämpä tällekkin kulkuneuvolle ketju tänne muiden kaltaistensa joukkoon. Autona vuoden -00 B5 Ässä, värinä nogaro.
ensimmäinnen oma b5 oli kun täytin 18. sen jälkeen hairahdus baijerilaiseen ja maitojunalla takaisin.. muutamia vuosia ja audeja välissä tähänpäivään
silloisesta käyttis B5 avantista oli loppumassa leima enkä sitä ollut katsastamassa. ässiä olin katsellut ihan tositarkoituksella hetken aikaa kunnes tämä tuli vastaan. olihan se saatava vaikka miten meni vikatilaan koeajolla, renkaat loppu ja mittaristo särki
Auton ostin elokuussa 2019 Mikkelistä, alla olevat kuvat otettu samana päivänä eikä kyseisiä keskinejä ole enää.
Ajelin n.vuoden käyttiksenä ilman suuria murheita, pari ahtovuotoa tmv. ei sen kummempia toimenpiteitä vaatinut.
tekniikka on muuten vakio mutta ahtimina sekä kytkimenä on rs versiot sekä cat-bäk putki mallia ilmeisesti xs-power tiedä näistä kun edellisen omistajan tekosia
korissa taasen d2 coilit.
Minua edeltävä tosiaan ahtimet ja kytkimen vaihtanut joskus, osto kuvio oli vähän hassu mutta eipä tuolla niin väliä.
Mitä itse olen tehnyt:
Etujarrut kävin läpi puhaltamalla satulat(en alumiinejä) uusimalla tiivisteet sekä männät. Palat sekä levyt
Takajarruille suurinpiirtein samat mutta satuloihin en puuttunut mutta kannakkeet puhalsin. Palat sekä levyt
Olipahan ainakin pysäytys politiikka tehty omille jäljille sekä ulkonäköä parannettu maalaamalla tuotteet keltaisiksi.
Mittaristo oli mallia pikselimössö.. kierros, lämpötila ja polttoaine viisarit näyttivät pieleen.. joku kyläseppä koittanut korjata. Mittariston sain metsästettyä facebookin kirpparilta ja vaihdatin paikallisella merkkarilla (savilahdenauto) n.12tkm hävis kilsoja.
Paremmat xenoni umpiot löysin paikalliselta romikselta kun edellisten linssit olivat ottaneet hieman lämpöä sekä tummennuksien liimat jämähtäneet kiinni.
Takavetareiden kaikki nivelet 4kpl. Sisemmät Löbro ja ulommat skf.
Perushuollot tietenkin, mutta ei tätä ole pakon edestä vielä tarvinnut korjata. Siirtyi nyt harrastepuolelle joten vähän muutakin voi tehdä kuin perus huoltoja. tämä talvi 2020-2021 ilmeisesti ensimmäinen talvi seisonnassa
mitä tälle on suunnitelmissa:
Ei mitään maailmaa mullistavaa. perus pulttiauki pulttikiinni virityksiä, tarkoituksena ei ole olla mitenkään poikkeava kapine.
jakopää tehdään ainakin tänä talvena, osat saapuvat lähipäivinä ja osa löytyy jo. harjoittelen sitten tuohon alle kun sen aika tulee.
auton mukana tuli jotkin rosteri downpipet sekä rs suuttimet, näistä varmatenkin downpipet tulevat käyttöön.
ahtoilman jäähdytykseen löytyy seuraavia vaihtoehtoja: ebayn bolt-on smic setti, cx-racingin keulakuuleri tai rs vakiot.
luonnollisesti noilla ässän vakio suuttimilla ei pitkälle pääse, nuo risan pitäis käyttää finjectorilla joten varmaan suoraan hankkia uudet.
Lyhyesti ensikesälle kulkupuolelle olisi ainakin suunnitelmissa downpipet, jäähyt/jäähdytin sekä polttoainepuolen muutokset.
luonnollisesti käynti erikoismoottorilla vaaditaan ;)
Aika näyttää mitä tapahtuu. Mikään kiire tällä ei ole minnekkään, mutta kesät olisi tarkoitus kyllä ajaa :)
En kieliopillisesti ole mitenkään lahjakas mutta puhukoot sitten kuvat ja mielenkiinto kalustoa kohtaan enempi.
Enpä tiedä mitä tähän vielä tarinoisi, katsotaan miten innostuu tänne päivittelemään.
kommenttia otetaan vastaan niin autosta, postauksesta tai vaikka säästä :)
Comment