Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

SQ5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    SQ5

    Kirjoitellaas pikkasen tästä nykyisestä menopelistä. Vaimo oli ollut kimpaantunut A5:n erittäin heikosta tavarankuljetuskapasiteetista, niin koronakesällä 2020 kamelin selkä viimein katkesi. Pistin vitosen myyntiin ja kaupat tehtiin reipas viikko ilmoituksen jättämisestä. Auto oli kaupan vain Facebookin market placella. Seuraajan oli päättänyt jo aiemmin, siinä piti olla 4 ovea, quattro ja mieluiten 3.0 SCFSI-moottori. Koska tänne rapakon taa ei jostain typerästä syystä tuoda B8.5 S4 avanttina, valinta osui SQ5:een.

    Paikallisesti tuli kaytyä koeajamassa paria vaihtoehtoa, mutta ensimmäisen mentyä ohi, koska nukuin yön yli päätöksessäni, ajattelin etten tyydy mihinkään, mikä ei tunnu oikealta. Selasin sitten viikon päivät cars.comia ja oikeilla spekseillä varustettu tuplakonsonantti löytyi. Matkaa oli vaan paljon, sillä kyseinen auto sijaitsi Bostonissa. Noh, viestittelin yksityisen myyjän kanssa aikani ja kysyin, mitäpä tuumaat jos hyppään koneeseen ja tulen hakemaan auton pois. Tämä oli keskiviikkoillalla ja buukkasin lennon CLT-BOS perjantaiaamulle. Hintaa tuli muistaakseni $146. Myyjä tuli hakemaan minut lentokentältä ja jatkoimme matkaa suoraan pankkiin. Tehtiin paperit ja käteltiin kaupat. Audi vaihtoi omistajaa $24k hintaan. Seuraavaksi oli edessä kotimatka, rapsakka 800 mailia. Oli ihan selvää, etten jaksaisi vetää koko taivalta yhdeltä istumalta, vaan jaoin matkan kahtia ja pimeän tultua aloin katselemaan matkan varrelta sopivaa hotellia. Pit stop tuli tehtyä Delawaressa, hippasen vajaa 500 mailia jäi toiselle päivälle ajettavaa. Koko matkan kotiin neiti norsunkorva, kuten autolle lempinimen annoin järkyttävän kokoisten harmaiden sivupeilien takia, pelasi aivan kuin unelma. Ei mitään vikaa ja suu oli hymyssä, vaikka väsytti.

    Auton tärkeimmät speksit:
    mittarilukema ostaessa ~63tm
    ulkoväri Estoril-blue crystal effect
    sisusta black/lunar silver
    vakio CTUD-moottori
    Tiptronic-vaihteisto

    Norsunkorvahan ei tietenkään vakioksi tule jäämään, osa modeista on jo tehty ja reilun viikon päästä on aika varattu hakemaan pienempää ahdinpyörää ja sopivaa APR-softaa. Laitan ensimmäiseksi kuvaksi kunnon, kun oli päässyt kotiin Bostonista. Vanteet vaihtui, koska orkkiskiekoista oli alkanut lakka kesimään, A7 4G vanteisiin, jotka sattui vastaan paikalliselta kerhoilijalta hintaan $600. Niissä on päällä hieman alikokoiset 265/35R20 kumit, joissa on vielä yli puolet pintaa, niin ajelen niillä nyt ainakin talven yli. Original-felgen.comin mukaan nämä 4G koppaisten vanteet, on 0.9kg kevyemmät, kuin SQ5-orkkisvanteet, joten annoin mielessäni itselleni selkääntaputukset onnistuneesta modista.

    Kun tietyt perusmodit on tehty, niin tällä on tarkoitus ajaa vaan. Kyseessä on käyttöauto, jota koitan kuitenkin pitää hyvässä kunnossa. Maalipinta myllytettiin ja laitatin myos keraamisen pinnoituksen. Autossa on jonkin verran kiveniskemää keulassa ja muutama naarmu, jotka ei myllyllä pois lähteneet. Kuskin puolen kyljessä on yksi parkkipaikkakolhu, jonka aion hoidattaa pois. Muuten tästä nyt ei ruveta hieromaan sen parempaa. Ensi keväänä varmaan ostan oikean kokoiset kumit, eli 255/45R20.
    Attached Files

    #2
    Jos jostain käsittämättämästä syystä B8.5 ei saa siellä avanttina, niin sama käsittämättömyys taitaa olla se, ettei tuota ensimmäisen lähdön SQ5:sta saa bensana rapakon tällä puolen.

    Harmi sinänsä.

    Comment


      #3
      Ai miten niin ei saa? Ihan ekaa mallivuotta ei tainnut saada vielä bensana Euroopassa, mutta siitä eteenpäin kyllä. Bensana tosin ylipäätään harvinaisempi siitä huolimatta.

      Comment


        #4
        Ai. Minä oon luullut että sais vain dieselinä täällä.
        No sittenhän ei oo hätää jos saa. Voi haaveilla.

        Comment


        • #5
          Komia peli. Itse katsellut tässä aika paljon vastaavaa dieselinä myös. Väri on myös napakka. Itse olen alkanut vierastaa noita vaaleita penkin keskiosia, mutta meillä auto käykin välillä metässä ja pellolla niin sanotusti.

          Comment


            #6
            Pitipä ihan asiakseen katsoa mobile.de ja toden totta, kyllä Saksassa näkyy olevan näitä myös tällä kivalla ruuviahdetulla koneella. Eikun hakemaan, näkyi halvimmat olevan luokkaa ~25k Euroa.

            Itse autohan tuotti harmaita hiuksia ostohyvänolon jälkeen aika piankin. Syyllinen oli panoraamakatto. Nitinää ja natinaa ihan kokoajan. Kului aika monta tuntia lueskella foorumeita ym. ja hakea, miten ongelmasta pääsisi eroon. Aika monet olivat uusituttaneet koko mekanismin takuuseen, mutta en uskonut sen olevan sopiva resepti minulle. Piti siis löytää korjaus tai muu ratkaisu. Jossain amerikan joen foorumilla oli paljastettu, että kyseisen panokaton mekanismiin on olemassaoleva service bulletin, tai mikä huolto-ohjeistus se nyt onkaan. Ensimmäinen ohje on puhdistaa ja rasvata mekanismi huolella. Ajattelin, ettei tuo nyt ota jos ei annakaan, ostin Autozonesta geelimäistä WD-40 sprayrasvaa ja ei kun kattoa auki ja rättien kanssa putsaamaan kiskot ja liu'ut. Kun olin hieronut aikani, niin reilulla kädellä sprayrasvaa kiskoihin ja liu'uille. EH MI GERD!!! Kyseisestä operaatiosta on nyt reilu pari kuukautta, eikä nitinää eikä natinaa ole kuulunut. Tarkkaillaan tilannetta, jos kyseisillä toimenpiteilla homma lutviutuu aina joksikin ajaksi, pystyn elämään tuon kanssa.

            Muuten kyllä kiroan kyseisen panoraamakaton alimpaan helvettiin. Harmi vain, että jokaikinen tänne tuotu SQ5 on varustettu tuolla sielunvihollisen keksinnöllä.

            Comment


            • #7
              Öö. Kerroppa sen ongelmista enemmän. Olen
              huomenna moista ostamassa ja vielä ehtii perumaan ?

              Comment


              • #8
                Ei se mulla nitise yhtään, mutta vaseliinia oli niin paljon että meinasi tukkia poistoreiät.

                Comment


                  #9
                  "Koko matkan kotiin neiti norsunkorva, kuten autolle lempinimen annoin järkyttävän kokoisten harmaiden sivupeilien takia"

                  Niin tämä tuolle SQ5lle, ihan järkyttävän huonosti suunniteltu peilit. Jotenkin ovat liian korkealla kokoonsa nähden niin tuontuvat järjettömän isoilta.

                  Comment


                    #10
                    Ite tykkään kyllä noista isoista peileistä, näkee todella hyvin. Ja ekaa kertaa minulle, on myös side assist, joka hälyttää, jos siellä kuolleessa kulmassa joku on.

                    Ugemi koeajolla, avaa luukku ja sulje. Sitten loput koeajosta radio kiinni, ainakin minulla se nitina kuului lähinnä apukuskin puolelta katon kiskoista/lasista. Siinä on ilmeisesti syynä että se kattoluukun lasi pääsee elämään vähäsen ja aiheuttaa nitinää.

                    Comment


                    • #11
                      Mahtavaa saada foorumille upeanvärinen SQ5, onnea uudelle autolle!

                      Aina sitä ihmettelee tuota jenkkimarkkinoiden 4-vuoden tai 50 000 mailin takuuta, ehkä vielä jonain päivänä myös Euroopassa. Audi voisi premium-valmistajista ensimmäisenä avata pelin myös Euroopan markkinoilla. Tosin voi olla, että vaatii ensin sitä, että Korean ihmeet alkavat tosissaan uhata myös premium-merkkien markkinaosuuksia.

                      Miten tuo jenkkimarkkinoiden SQ5n alusta, säätyykö iskarit sähköisesti Drive Selectistä vai ei?

                      Comment


                        #12
                        Tattista, mulla oli kriteerinä etten osta kompromissia ja väri ei saa olla musta tai mikään harmaista. No, sehän tarkoitti sitten joko sinistä, valkoista tai hopeista. Kyllä on Audi Drive Selectissa valinnat myös jousituksen säädölle, en ole niitä comfortilta muutellut, noiden alikokorenkaiden takia, saa olla kyyti pehmeintä mahdollista.

                        Tuo uuden Audin takuu on kyllä ihan hyvä, mutta tietääkseni Baijerin kilpailijalla on vielä parempi takuu.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
                          Ite tykkään kyllä noista isoista peileistä, näkee todella hyvin. Ja ekaa kertaa minulle, on myös side assist, joka hälyttää, jos siellä kuolleessa kulmassa joku on.
                          Siis on ne hyvät sinällään, näkee hyvin taakse. Jotenkin niissä on vaan se että ovat ilmeisesti liian korkealla niin peittävät todella paljon näkymää. Todennäköisesti kun jalka olisi muotoiltu niin että olisivat reilu 5cm alempana niin olisi paremmat.

                          Comment


                          • #14
                            Onkos Q5:ssa sitten pienemmät peilt? Ei ole kyllä itseä haitannut nuo vaan pikemminkin päinvastoin eli hyvin näkee.

                            Hieno peli +RISUlla

                            Comment


                              #15
                              Hieno auto ja hieno aloitus postaus topicille. Mukava lukea vähän tarinaa taustoista, auton ostosta ja ensi metreistä. Laita vaan lisää tarinaa tulemaan kun alkaa tapahtumaan. Varsinkin nuo virityshommat kiinnostaa paljon.
                              Tämmöinen bensa koneinen SQ5 olisi kyllä kiva mutta todella harvinaisia täällä päin. Alkuvuodesta kun tuon oman 4G avantin ostin 3.0tfsi koneella niin sai sitäkin hetken etsiä että löytyi mieleinen. Aika hyvin tuota 3.0tfsi konetta on työnnetty eri kuoriin mutta ei noita kappalemääriä tunnu paljoa olevan. Kaikki viripalikatkin on aina S4 pohjalle pääsääntöisesti.

                              Comment


                                #16
                                Juu, kieltämättä oli aika unohtumaton ajomatka ajella Bostonista tänne etelään. Varsinkin ensimmäinen puolikas oli minulle isosti käymätöntä maastoa, Massachusettsista Connecticutin kautta New Yorkin osavaltioon. Connecticutissa oli kyllä oikein nättiä maisemaa. Aika jännä fiilis oli, kun laskin tulemaan motaria, sitten tuleekin ruuhkaa ja ruuhkassa seuraavat reipas kymppimaili ja hoksaankin että nyt aletaan olla isolla kirkolla, New Yorkissa. Kyltit näyttää, että kohta mennään yli George Washington-bridgesta. Aika eeppisiä maisemia lasketella tulemaan. Harmi kun ei tullut härvättyä kännykän kanssa ja koitettua räpsiä kuvia, toki parempi niin, sillä liikennettä oli melko paljon.

                                New Yorkista etelään olikin sitten New Jersey, joka on tuttu mesta, siellä tuli suhattua töimatkoja puolisen vuotta. Maisemia ei oikein ole, eikä mitään nähtävää. Siitä seuraavaksi olikin Delaware, jossa erään tietullin sisäänajossa oli sattunut onnettomuus, ei kovinkaan pitkä aika ennen kuin siihen ruuhkaan jumitin. Parin mailin matkalla meni toista tuntia, tuli pimeä ja alkoi väsyttämään. Siinä jonossa sitten googlailin lähintä Hilton-ketjun mestaa ja soitin sitten ensimmäisenä listalla olleeseen, huone löytyi ja ilmoitin että ootappa 5 minuuttia niin tulen lunastamaan sen huoneen. Onnekseni siinä hotellin naapurissa sattui olemaan ravintola Chili's, johon suunnistin välittömästi, kun olin saanut romut huoneeseen. Meni kolme olutta aika nopsaan tahtiin ja tilasin hiukka evästä pakettiin huoneeseen vietäväksi, möihan se jopa pari olutta peesiin, niin ei tarvinnut ilman ruokajuomaa syödä.

                                Seuraavana aamuna sitten matka jatkui. Ensiksi Delawaresta Marylandiin pudottelemaan kohti Baltimorea. Siellä meillä on ystäviä, niin loppureitti on tuttua matkaa. Baltimoresta on noin tunnin matka Washington DC:hen ja siitä ajoin nyt vaan moottoritietä ohi. Marylandin jälkeen tulee Virginia ja sehän tietää sitä, että tutkanpaljastaja pitää ottaa lasilta pois. Nyt en muista heti, mikä muu osavaltio on myös kieltänyt piipparit, ei niitä montaa ole. Missään muualla tien varrella kylttiä ei ole asiasta, kuin osavaltion rajalla. Voi onneton, jos koppalakkinen virkamies pysäyttää ja sattuukin piippari olemaan lasilla.

                                Virginian jälkeen tullaankin jo kotiosavaltioon, Pohjois-Carolinaan. Ja piippari takasin lasille, tietenkin. Satakunta mailia etelään ja vähän ennen osavaltion pääkaupunki Raleighia, matka kääntyy lounaaseen kohti Charlottea. Raleighista on noin 130 mailia matkaa kotia, eli parisen tuntia.

                                Vähän toistakymmentä tuntia meni, oisko reilu 12h mennyt kokonaisuudessaan, ruuhkaa ei ollut kuin lähtiessä Bostonista, New Yorkin läpi ajaessa ja siinä Delawaren toll boothilla, jossa pari kaistaa oli kiinni kolarin takia.

                                Nää on mukavia reissuja, kun saa kiireettä ajella, katella maisemia ja kuunnella rokkia lujalla.

                                Comment


                                  #17
                                  Varmasti ollut hieno reissu, tulee uusi autokin tutuksi kun on tuommoinen "ensi reissu" =) Allekirjoitan myös tuon musiikin kuuntelun autossa. =)

                                  Comment


                                    #18
                                    Tänään tuli sitten käytyä GMP Performancella hakemassa vähän APR-muroja, stage2, eli softa ja ahtimen hihnapyörä. APR aloitti softillaan varsin aggressiivisen hintakilvan muiden softaajien kanssa, siksi tuohon nyt tuli päädyttyä. Koko kiva kustanti $1455. Vielä ei päässyt oikein yrmäyttelemään kotimatkalla, kun oli liikennettä aika paljon, pitää kattoa jos saisi vähän 0-60mph vetoja kelloteltua, pitäs menna kirkkaasti alle viiden.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
                                      Pitipä ihan asiakseen katsoa mobile.de ja toden totta, kyllä Saksassa näkyy olevan näitä myös tällä kivalla ruuviahdetulla koneella. Eikun hakemaan, näkyi halvimmat olevan luokkaa ~25k Euroa.

                                      Itse autohan tuotti harmaita hiuksia ostohyvänolon jälkeen aika piankin. Syyllinen oli panoraamakatto. Nitinää ja natinaa ihan kokoajan. Kului aika monta tuntia lueskella foorumeita ym. ja hakea, miten ongelmasta pääsisi eroon. Aika monet olivat uusituttaneet koko mekanismin takuuseen, mutta en uskonut sen olevan sopiva resepti minulle. Piti siis löytää korjaus tai muu ratkaisu. Jossain amerikan joen foorumilla oli paljastettu, että kyseisen panokaton mekanismiin on olemassaoleva service bulletin, tai mikä huolto-ohjeistus se nyt onkaan. Ensimmäinen ohje on puhdistaa ja rasvata mekanismi huolella.
                                      Tehtaan tiedotteessa on mainittu mitä rasvaa se pitää olla, sanoisin että WD40 vain pahentaa asiaa. Kokeile hommata oikea rasva ( marmorilta) ja ohjeen mukaan puhdistus ja rasva oikeaan paikkaan. Tai sitten kokeilet vaan työntää sen takuisiin, siellä kun ne toimii hyvin vaikka olisi jo loppukin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Oliskos niillä ollu dynoaikaa tarjota, jotta olisit voinut saada vielä paperille eron normaalii softaan? Oliko softaus ecu ja tcu vai pelkästään ecu?
                                        Laita ihmeessä lisää dataa noista kiihtyvyyksistä yms ;).

                                        ps. komia on peli ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          pulla Täytyypä etsiä se service bulletin käsiin ja verrata tuohon WD-40, mitä rasvaa sinne heidän mukaan pitäisi laittaa.

                                          JPStone Ei ole dynoa heillä, enkä nyt äkkiseltään tiedä missä lähin sellainen olisi. Otin pelkän ecu-softan, tässä kun on Tiptronic, eikä S-Tronic, niin en ainakaan alkuun nähnyt tarpeelliseksi päivittää laatikon softaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ohessa linkki siihen TSB:hen, näköjään kahta eri lubea laittavat, toista tiivisteeseen ja toista itse kiskoihin. G 052 141 A2 tiivisteille ja kiskoille G 055 751 A2.
                                            https://www.audiworld.com/forums/att...-2022733-2.pdf

                                            Ebaysta tuli tilattua tuo pieni muovin käikäle tuohon ahtimen päälle 06E103927K, jokainen asiaa tunteva tietää, kuinka pienillä haurailla tikuilla se kiinnittyy siihen ahtimen päälle, niin minultahan ne oli molemmat poikki ja se muovi pysyi paikallaan vain niillä etureunan klipsuilla ja rämisi tietenkin. ~$45 kustanti käytettynä ja ehjänä. Huolellinen putsi, vähän maustetta punaisella värillä ja paikalleen. Täytyy säilyttää tuo vanha josta ne pikkutikut on poikki menneet ja miettiä jos saisi vaikka protoiltua niihin ihan ruuvit.

                                            Comment


                                              #23
                                              Nyt olis alikokorenkaat pois ja oikea koko 255/45R20 alla. Ilmeisesti tuo kyseinen koko on harvinaisempi, kun vasta kolmannesta rengasputkasta alkoi löytymään kumia alle. Uued gummid löytyi Pep Bois-ketjun liikkeestä, Kumho Ecsta KU22 ja hintaa tuli kierrokselle $638 ja jotain senttejä päälle. DOT leimat näkyy olevan 4019, eli vuoden vanhat kumit.

                                              Täytyy kyllä sanoa että taas kulkee ihan kuin sukkasillaan, on se vaan kiva aina ensimmäiset muutamat tonnit vedellä uusilla renkailla!

                                              Comment


                                                #24
                                                Niinhän sitä luuli, että kun kekkosslovakiasta pois muutti, että jonniinjoutavasta byrokratiasta eroon pääsi... Tarinaa "vuosikatsastuksesta" Pohjois-Karolinan osavaltiossa. Kirje, eli reippaan kolmensadan taalan lasku ajoneuvoverosta ja rekisteröinnin uusimisesta kolahti joku viikko sitten lootaan. Palkansaajana ei oikein viikolla kerkiä mihinkään, niin lähdimpä sitten ajelemaan lauantai-iltapäivällä vanhalle tutulle tarkastuskonttorille. Siihen sitten jonoon ajamaan halliin sisälle ja tarkastaja viittilöi että katotaas nuo ikkunoiden tummennukset ensin tässä päivänvalossa. Noh, mittalaitteella etusivulasin valonläpäisyä arpomaan, näyttää 28%. Tarkastaja siihen, että se ois asetus semmonen, että pitäs olla vähintään 35%. Oikein kohteliaasti neuvoi, ettei tällä asemalla voida tästä eteenpäin tarkastusta viedä, mutta tuosta kun jatkat tuota isompaa katua oikealle päin muutaman sata metriä, niin siellä voi onnata. No, kiitin kohteliaasti avusta ja takaisin tielle.

                                                Tosiaan, muutaman sadan metrin päässä näkyi seuraava RU DUE-kyltti, jolla tunnistaa nämä tarkastusasemat. Kyseessä oli vähän enemmän etninen autokorjaamo, jossa oli aika monta remonttia menossa erinäisiin autoihin, yksi jopa siinä ihan parkkipaikalla. Minä sitten kyselemään että miten se ois state inspection ja tottakai onnistuu. Ei muutakuin rekkariote kaverille, että käy naputtelemassa tiedot koneelle. Ja kaveri palaa hetkosen päästä kahden mittalaitteen kanssa, eka on generic OBDII-lukija, joka vain katsoo, ettei saastelaitteissa ole koodeja, asia kunnossa. Toinen mittalaite olikin sitten se pelätty ikkunoiden valonläpäisyä mittaava aparaatti. Ja taas tutkimaan etusivuikkunoita, voi että, näyttää 30% ja kuulemma laki on 32%, eli ollaan todella lähellä. Siinä sitten ihmetellään, että mitäs nyt tehdään ja viimein sitten tulikin kysymys, että maksatko kortilla vai käteisellä, jolloin arvasin, että eiköhän tästä pienellä "tarkastusmaksulla" päästä. Niinkuin olikin, läpi meni ja tänään maksoin verkossa setä samulille verot ja rekkarimaksun. Taas saa vuoden ajella, kun tulee uusi vuositarra liimattavaksi rekisterikilpeen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Otsikko yllä voisi olla: "Amerikan temppuja"

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuli tuossa joku puoli vuotta sitten ostettua ebaysta moduuli takaluukun etäsulkua varten, laitoin sen paikalleen sitten kun se viikkojen jälkeen tuli perille. Täytyy kyllä myöntää, että nyt tuli huti. Ei tee mitään tuo moduli, en tiedä onko rikki vai mikä lie, mutta ei mene oven napista luukku kiinni, eikä avaimen napista. Otin tuon käikäleen eilen pois tuolta, kun nyt satuin muistamaan. Olkoon perkele. Onneksi tuo nyt ei monen kympin hutiostos ollut.

                                                    Samalla tuli laitettua uusi vuositarra paikalleen rekisterikilpeen, kun sekin tuli eilen postissa. Vuosi ajoaikaa, jeejee. Click image for larger version

Name:	20210616_192338.jpg
Views:	3380
Size:	419,6 Kt
ID:	1919905 Click image for larger version

Name:	20210616_192317.jpg
Views:	3378
Size:	353,8 Kt
ID:	1919906

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Avaappas tuo purkki ihan huvikses. Onko sisällä mitää?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuon nakoinen lutikka siella on. Meni hetki loytaa, oli niin hyvassa tallessa... Noh, jokatapauksessa ei ainakaan mun autossa osannut luukkua sulkea. Seuraavaksi itsella ohjemanumerona itsenaisyyspaivan kunniaksi vaihdella tulpat, postailen siita lisaa myohemmin.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Vapaapäivän kunniaksi maanantaina otin asiakseni vaihtaa tulpat. Käytin apuna tätä videota: https://www.youtube.com/watch?v=Fuia...yMechanicsKnow
                                                          Vaihtotyöhän on itsessaan ihan heleppo homma, kuskin puolella jäähdytinnestesäiliön siirtely ees taas pois edestä on suurin harmi. Vänkärin puolella tilaa on mukavasti, kun ottaa putsarikotelon pois.
                                                          Itse tulpista muutama foto, nelosen tulppakaivoon vissiin joskus päässyt vettä, kun tulpan kanta oli ruosteessa. Kaikenkaikkiaan muutenhan nuo näytti ihan ok, melko nokisia vain. Vaihdon jälkeen katsoin VCDS:lla koodit, nollasin ja testilenkille. Lenkin jälkeen uusi koodien luku ettei ole mitään, eikä ollut. Homma bueno. NGK Laser Platinum Spark Plug (PFR8S8EG) tulpat maksoi Autozonella ~$92.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Instassa tuli vastaan APR:n puolatarjous, $29.95 per tikku, joten pistin tilaten. APR:n Joe sanoo että heidän puolat antaa 10% enempi suorituskykyä orkkispuoliin verrattuna, no milläs minä sen mittaan muutakuin Esson baarissa leuhottamalla, joten ehdottomasti hyvä ostos ;) Asennus oli naurettavan helppo nyt, kun noilla huudeilla just äskettäin tuli askarreltua, meni varmaan puolet vähemmän aikaa, kun ei tarvinnut noitua kokoajan.

                                                            Mitäs muuta, niin öljythän minä vaihdatin Eurowisella tuossa muutama viikko sitten kun tuli 70k mailia mittariin ja keskinäytössä huuti huoltoa. Olen tavallisesti ulkoistanut tuon öljynvaihtohomman aina muille, ei tartte sotkea eikä murhehtia mihin jäteöljyt laittaa. $101 ja jotain hiluja oli kustannus, öjyt ja suodatin, ihan ok hinta hyvälle työlle. On niitä paljon halvempiakin paikkoja, mutten oikein uskalla mihinkään liukuhihnamestaan tuota nyt viedä, on kaikenlaisia kauhutarinoita tullut luettua Audizineltä ym. Nyt pitäs mennä 5k mailia ihan vaan juottamalla V-Poweria.
                                                            Attached Files
                                                            At Eurowise we specialize in Audi service, BMW service, Mercedes Benz service, Porsche service, Ferrari service, Maserati service, Lamborghini service, and Volkswagen service. All automotive repairs done at one of our main location using state of the art diagnostic, programming, and repair equipment

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X