Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

PerheFarkku S4 B8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Logeja ei tule jakoon. Homma on muutenkin vielä vähän vaiheessa eli ei tämä tähän jää.

    Imulämmöt oli 90C luokkaa. Ahtoa otetaan hallitusti alas ettei alkaisi tapahtumaan kamalia ja onhan noilla lämmöillä sylinteritäytös paljon jo heikentynyt ilman tiheyden pienetyessä. Timo avasi jo syitä toisessa ketjussa eli dynossa ei riittänyt pito pienemmällä vaihteella ja isommalla sitten veto oli yli puoli minuuttia eikä dynoilla koskaan puhaltimet vastaa ajoviimaa. Silti ihan hyvä ajatus panostaa lisää välijäähdytykseen.

    Erikoismoottori on valmis 30tfsi viinaprojekteihin. Siltä osin tämä on nyt sangen valmis. Pumppupäivitys tarvitaan korkeapainepuolelle.

    Comment


    • #92
      melko lyhytikäiset katit :-D allekirjottaneelle laitettiin alunperin ainoastaan tonne laatikon kylkeen katit mistä kuva täältä jo löytyykin, ei riittänyt sit katsastuksessa millään. CO2 arvot oli aika moninkertaset sallittuihin verrattuna..hohhoijjaa. Liekkö sitte liian kylmät olleet vaikka kuin yritin ajella kuumaks. Jouduttiin samanmoiset flowmasterit laittaan orkkispaikoille vielä auton alla olevien lisäks, ja silti aika rimaa hipoen tuli kilvet.

      Kovasti se edelleen käryää tyhjäkäynnillä..

      Comment


        #93
        fäppis, no niihän nuo oli lyhytikäiset. Tuolla E85 ohjelmalla tulee ongelmaksi vain HC arvot ILMAN katteja, ainakin itsellä.
        Laittelen lisää tietoa kun saan lisää dataa otettua pakokaasuarvoista.

        Kokeilen saada vahvistuksen asialle, että kyseisellä kokoonpanolla mikä nyt on omassa kiinni saadaan hyväksyty arvot katsastukseen. Pääsen testailemaan arvoja tuon rengasvaihto-sesongin jälkeen.
        Nyt ollaan saatu jo kaikki muut arvot kohdilleen, mutta HC oli 113 (raja tais olla 100).

        Comment


        • #94
          Joko on antaa kokemuksia, miten etanolikonversio vaikuttaa kylmäkäynnistykseen pakkasella?

          Comment


            #95
            Inky, just tuossa olen sitä päässyt testailemaan.
            Auto käynnistyy nappistartista ei todellakaan pitkän ajan pyörittämisen jälkeen. -6 astetta lähti samanlailla käyntiin kun + keleillä. Ainoa oli eilen -12 pakkasella viikon seisonnan jälkeen kun tarvitsi odottaa kolmisen sekunttia ennnen kun hörähti tulille.
            Olihan siinä vielä akkukin kuollut viikon pakkasien aikana, joten sekin piti vaihtaa (oli jo vaihtokunnossakin)

            Comment


            • #96
              Mielenkiinnolla muuten odottelen päästötestien tuloksia.
              Omat katit taitaa olla tiensä päässä ja mietityttää laitanko ollenkaan katteja tilalle (olettaen että auto käy etanolilla seuraaavaan katsastukseen mennessä). Tuntuu muutenkin olevan vähän kiven alla downpipet tuohon omaan C6 koppaiseen.

              Comment


                #97
                Inky, yritän saada paperille lukemia heti alkuvuodesta. Silloin on yleensä hiljasinta aikaa pajalla, niin pääsee rauhassa mittaileen =D.

                Comment


                  #98
                  Inky, valitettavasti vielä en ole saanut aikaiseksi mennä päästöjä mittailemaan. Yritys on kyllä ollut, mutta täiden takia joutuu aina viikonlopulle näitä asioita sopimaan....

                  Edelleen pitää mainita, että oli lämpötilan ollessa mitä vaan, niin auto on aina lähtenyt käyntiin ensimmäisellä startti kerralla E85 softalla (nyt kun akkukin on vaihdettu ja opetettu tyttäriä, että sisävaloa EI jätetä päälle kun poistutaan autosta).

                  Comment


                  • #99
                    Alkuperäinen kirjoittaja JPStone Näytä viesti
                    Dodi, nyt tuli sumareiden ritilät!
                    mistäs sä nää tilasit? Tarvis omaaki hommata eikä kehtais kiinasta tilata :D

                    Comment


                      EmilK , olikohan ihan aliexpress mistä itselle tilasin. Yritin löytää Saksasta, mutta ei oikein löytynyt paikkaa mistä ostaa pelkät sumareiden ritilät.
                      Ja muista tilata sitten Facelift malliset ritilät B8 malliin ettei tule A4 ritilät niinkuin mulle ensimmäiset tilaukset :).
                      Viimeksi muokannut Killeri; 22.3.2022, 20:15. Perustelu: Tägäys kuntoon.

                      Comment


                        Onks tälle mitään uutta tapahtunu ?

                        Comment


                          Morjesta morjesta pitkästä aikaa.

                          Mitään kummempaa ei saatu viime kesänä autoon tehtyä. Parit paikat pakoputkeen ja ahtimen vesipumpun vaihto tais olla isoimmat projektit.

                          Ajan puutteen vuoksi ei oikein harrastusta jaksa jatkaa, joten laittelen varmaan auton nätiksi ja pitkin hampain myyntiin ??.

                          Jos jollain herää mielenkiinto PerheFarkkua kohtaan, niin olkaa yhteyksissä!

                          Comment



                          • Alkuperäinen kirjoittaja JPStone Näytä viesti
                            Dodi, nyt tuli sumareiden ritilät!
                            Mistä tilasit oikeanlaiset ritilät?
                            Onko S4 malleissa vielä joku S-line puskuri erikseen? Omasta kun en löydä S-line merkintään ja mietin, että olenko väärässä vai onko tuo S-line vain A4 malleihin ja vakiomalleihin eli S malleissa sitä ei ole? kun ei jotenkin käy järkeen, että on S4 ja sitten vielä siihen S-line :D Tosin olen varmaan väärässä.

                            Oma kulkine näyttää tältä ja tilasin Rs4 maskin slamit mutta sumarien paikat tuli vasta nyt mieleen. 2010 malli kyseessä
                            Käytitkö koskaan leimalla ja saitko päästöistä lävitse noilla cateilla?
                            Attached Files

                            Comment


                              Sline on vaan nimitys A4:n varustepaketeillw, ja Sline-ulkopaketilla se muistuttaa hieman S4:aa. Sline etupuskuri prefacelift B8:ssa on käytännössä S4:n puskuri, missä on A4:n maski.

                              Comment


                                Laitetaas tämä projekti ajantasalle!

                                Nyt on löytynyt aikaa taas harrastaa ja lompakon reiät tukittu, joten jatketaan tätä PerheFarkkua projektia.

                                Ongelmian takia tuolla pakopuolella, tuli hankittua Puolasta rosteripakosarjat! Hintaa sarjoille tuli 551,70€ kotiovelle toimitettuna. Siihen Kuopiosta tilattu Titanium wrapit pitäisi lykätä päälle ja Puuilon rosterinippusiteillä kiinni.

                                Asennellaan alle heti kun löytyy tilaa nosturilta.

                                Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2024-02-07 at 15.16.06_1b549a54.jpg
Views:	566
Size:	90,6 Kt
ID:	1966676

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja TuomoR Näytä viesti


                                  Mistä tilasit oikeanlaiset ritilät?
                                  Onko S4 malleissa vielä joku S-line puskuri erikseen? Omasta kun en löydä S-line merkintään ja mietin, että olenko väärässä vai onko tuo S-line vain A4 malleihin ja vakiomalleihin eli S malleissa sitä ei ole? kun ei jotenkin käy järkeen, että on S4 ja sitten vielä siihen S-line :D Tosin olen varmaan väärässä.

                                  Oma kulkine näyttää tältä ja tilasin Rs4 maskin slamit mutta sumarien paikat tuli vasta nyt mieleen. 2010 malli kyseessä
                                  Käytitkö koskaan leimalla ja saitko päästöistä lävitse noilla cateilla?
                                  Ritilät taisi tulla Saksasta, koetan kaivella kuittiläjää jos vielä löytyisi oikea firmakin.

                                  Nuo päästöt menee kyllä läpi mittauksista jos vaan katit toimii. Minulla on tullut niiden kanssa ISO kädenvääntö koska en heti kuunnellut foorumin järkiääniä. Nyt kun nuo rosterituubit saadaan kiinni, niin tehdään kateille paikat sieltä laatikon kyljestä ja mittaukset papeprille ja tänne näkyviin. Teen vielä mittaukset ihan suorilla putkilla asennuksien jälkeen, jotta saadaan jotain verrokkilukuja.

                                  Ollaan kokeiltu mitata pakokaasuarvoja ilman katteja, muttta nuo ongelmat pakosarjoissa/downpipeissä on tehnyt mittaamisesta mahdottoman (liikaa happea, kaikki arvot heitteleen vuotojen takia yms.)

                                  Comment


                                  • Sain tilattu aliexpress oikeanlaiset. Saksassa olivat identtiset mutta hinta yli 110€ ja aliexpress hintaa oli noin 50€(valmistajakin sama)
                                    Jees taidan laittaa vain lastun ja toivoa, ettei katit lähde sillä sulamaan. Mietin vaan jos vakiokatit hajoaa niin pärjääkö tarvikemalleilla katsastuksessa enää, koska alkuperäiset(jos löydät) ovat hillittömän hintaisia.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 9.2.2024, 12:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                      Se kattien kesto on vähän käytöstäkin kiinni. Ratahommissa lastuviritetyissäkin on hajonnut, vakioista en ole varma. Pitkät täyskaasuvedot ovat varmaan myös myrkkyä. Kattien siirtäminen vähän kauemmas pakosarjoista ei ole ollenkaan pöljä ajatus. Jossain koneissa keraamisista kateista irtoava kama päätyy takasin päin aina pyttyihin asti, mikä vastaa hiekkaa koneessa. Ei varmaan tarvi erikseen kertoa, mitä mieltä sylinterit ovat tästä hoidosta.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X