Vuosi takaperin ajelin tyytyväisenä Golf MK7 R ''harrasteella'' ja totesin olevan kyvykäs peli käytökseltään joka tilanteessa, mutta kaikesta huolimatta jotain muuta teki mieli neljäpyttyisen lätkytyksen tilalle. Auto tuli hävitettyä ja koeajettua useampia eri menopelejä konsernin sisällä 5-cyl tekniikkaakin kokeillen mutta mikään ei natsannut täysillä Golfin jälkeen. Kuluvan vuoden (2020) toukokuuhun saakka olin (hölmönä) ollut sitä mieltä, että B7 korimallin RS-valmisteesta ''ei ole yhtään mihinkään'' eikä niitä tullut edes vaivauduttua tutkimaan sen kummemmin. Kaverillani Juusolla oli tällainen ajoneuvo ollut tovin josta toki oli minulle ajan mittaan raportoinut eri elämänvaiheista ja renkaita potkittu pikaisesti ohimennen. Toukokuussa päässä niksahti sen verran koeajojen jälkeen että tykästyin autoon ja varsinkin analogiseen voimalinjaan varsin väkevästi ja kaupat pyöräytettiin vauhdilla.
Perushommat tähän alkaa olemaan tehty niin aiempien omistajien kuin itseni toimesta ja nykyiseen olemukseen olen varsin tyytyväinen joten auto on ajatus pitää pitkälti tälläisenä ja huoltaa säntillisesti. Menneenä kesänä auto on saanut ulkoilutusta, radalle löytyy parempiakin valintoja mutta varsin lysti tällä on kiertää ympyrää ja samalla linjalla mennään jatkossakin jos ei ihmeempiä ilmaannu.
Varusteet/speksit:
-RS4 B7 sedan vm. 2006
-Daytonagrau ulkoväri
-Flat Bottom -lisävarusteratti
-''Schalensitze'' -Recarot (Soul Black Metallic -sävy)
-RNS-E ja Bose
-Tuplalasit
Jonkun verran päässyt harrastamaan ja mallille tyypilliset remontinpaikat ja muut jumpat suurin piirtein kunnossa:
-Milltek downpipet, katalysaattorit ja catback, läpät aukeaa edelleen ratin napista kuten vakioputkessa
-DRC -alusta korvattu KW coilovereilla
-Jarrut ympäriinsä OEM osilla
-Isompi kenno ja linjat vakio öljycoolerin tilalle
-Kytkin viimeisimpänä SRE setillä sekä kiinteällä limpulla
-Imusarjan läpät poistettu, pl. tangot jotka jätin paikalleen. Samalla touhusin carbon cleanin, joka oli tehty kuuleman mukaan 20tkm sitten, mutta karstaa oli reilusti. Ecuista läpät ja lisäilmalaitteet poistettiin ja samalla todettu että aiemmin on poistettu nopeudenrajoitin ja tehty muita enemmän tai todennäköisemmin vähemmän hyödyllisiä juttuja.
Vanteina tässä oli jo minulle tullessa S5 B8/B8.5 mallista lähtöisin olevat 9x20'' pyörät ET29. 10mm spacerin kanssa istuvat aika hyvin ja nämä aikomuksena pitää tulevaisuudessakin tässä koska tuovat sopivan OE-lookin autoon. Äskettäin hankin 10x20'' OZ ultraleggerat ensi kesälle ja näille tarkoitus saada pykälän leveämpää rengasta päälle. KW alusta on omaan makuun aavistuksen löysä ja tämän päivitys myös ollut mielessä. Pientä fiksaamista korissakin löytyy ovien alalistojen myötä (kiinnikkeet ruostuneet ja listat turvonneet). Kuskin istuimen nahkaosan saatan uusia tai fiksata, uusi on arvokas joten ehkä yritän vielä sen kunnostaa. Nahan sävy on haasteellinen saada osumaan kohdilleen, koska tuossa on metallihilettä mukana.
Päivitellään kuulumisia tänne, kuvaajalle eli Kuppikselle kiitos kuvamateriaalista.
Perushommat tähän alkaa olemaan tehty niin aiempien omistajien kuin itseni toimesta ja nykyiseen olemukseen olen varsin tyytyväinen joten auto on ajatus pitää pitkälti tälläisenä ja huoltaa säntillisesti. Menneenä kesänä auto on saanut ulkoilutusta, radalle löytyy parempiakin valintoja mutta varsin lysti tällä on kiertää ympyrää ja samalla linjalla mennään jatkossakin jos ei ihmeempiä ilmaannu.
Varusteet/speksit:
-RS4 B7 sedan vm. 2006
-Daytonagrau ulkoväri
-Flat Bottom -lisävarusteratti
-''Schalensitze'' -Recarot (Soul Black Metallic -sävy)
-RNS-E ja Bose
-Tuplalasit
Jonkun verran päässyt harrastamaan ja mallille tyypilliset remontinpaikat ja muut jumpat suurin piirtein kunnossa:
-Milltek downpipet, katalysaattorit ja catback, läpät aukeaa edelleen ratin napista kuten vakioputkessa
-DRC -alusta korvattu KW coilovereilla
-Jarrut ympäriinsä OEM osilla
-Isompi kenno ja linjat vakio öljycoolerin tilalle
-Kytkin viimeisimpänä SRE setillä sekä kiinteällä limpulla
-Imusarjan läpät poistettu, pl. tangot jotka jätin paikalleen. Samalla touhusin carbon cleanin, joka oli tehty kuuleman mukaan 20tkm sitten, mutta karstaa oli reilusti. Ecuista läpät ja lisäilmalaitteet poistettiin ja samalla todettu että aiemmin on poistettu nopeudenrajoitin ja tehty muita enemmän tai todennäköisemmin vähemmän hyödyllisiä juttuja.
Vanteina tässä oli jo minulle tullessa S5 B8/B8.5 mallista lähtöisin olevat 9x20'' pyörät ET29. 10mm spacerin kanssa istuvat aika hyvin ja nämä aikomuksena pitää tulevaisuudessakin tässä koska tuovat sopivan OE-lookin autoon. Äskettäin hankin 10x20'' OZ ultraleggerat ensi kesälle ja näille tarkoitus saada pykälän leveämpää rengasta päälle. KW alusta on omaan makuun aavistuksen löysä ja tämän päivitys myös ollut mielessä. Pientä fiksaamista korissakin löytyy ovien alalistojen myötä (kiinnikkeet ruostuneet ja listat turvonneet). Kuskin istuimen nahkaosan saatan uusia tai fiksata, uusi on arvokas joten ehkä yritän vielä sen kunnostaa. Nahan sävy on haasteellinen saada osumaan kohdilleen, koska tuossa on metallihilettä mukana.
Päivitellään kuulumisia tänne, kuvaajalle eli Kuppikselle kiitos kuvamateriaalista.
Comment