Ootko Arttu perehtyny et mikä siinä moottorissa säksättää niin pirusti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 1.8T vm. -98
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiOotko Arttu perehtyny et mikä siinä moottorissa säksättää niin pirusti?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja MyNokiaN95 Näytä viestiArttu, joko olisi kuvia keulasta; onko jo ulkoa valmiina?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Arttumutanen Näytä viestiSen verran vaan kun konepellin nostaa ja kuuntelee ääntä niin se kuuluu vasemmalta laidalta moottoria. Yleensä ääni kuuluu heti käynnistyksen jälkeen ja loppuu muutaman sekunnin päästä ja tyhjäkäynnillä ollessa ja häviää hetken kuluttua. Laakkosella etsivät vikaa mutta ei mitään löytynyt.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60710
Comment
-
Comment
-
-
-
Comment
-
Miten Arttu niiden Goodrich jarruletkujen laita eli jätitkö laittamatta kokonaan?
Sen verran olen itse tutkinut asiaa, että takapäähän menee 4kpl jarruletkuja joiden mitat on noin 180mm ja 218mm per puoli sekä etupäähän 2kpl jarruletkuja joiden mitta on noin 290mm.
Alkuperäisenä letkut on prässätty putkiin kiinni ja kuten Artun kuvissa näkyi niin takasatulalle tulevassa päässä on sitten vielä banjo liitin.
Etupään siis sait asennettua niin mietin, että onnistuisiko se asentaa nuo takapään Goodrich jarruletkut jos hankkisi uudet jarruputket myöskin niihin jotka ovat noin 50cm pitkät ja tarvikeliikkeestä löytyy esimerkiksi Quick merkiltä. Hydrauliikka liikkeestä hankkisit sitten banjo liittimet noiden goodrich letkujen päihin?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tonyv Näytä viestiMites Arttu ne jarruletkut eli jätitkö laittamatta?Tuo takapään jarruletkun mitta on eri ja alkuperäisenä prässätty letkuun ja banjo liitin toisessa päässä joten onnistuisiko se jos uusisit takaa sen n.50cm jarruputken niin saat ainakin siihen kiinni ja jos vielä banjo liittimen löydät jostain joka on kierteellä niin luulisi onnistuvan nimimerkillä samaa tässä operoimassa.
Letkujahan jää ylimääräiseksi viellä 2 senkin jälkeen kun asennan taakse uudet. Minne ne 2 letkua on tarkoitus laittaa? Jarruletku paketissa tuli yhteensä 4 saman mittaista letkua ja 2 lyhyempää, voiko siis taakse valita lyhyemmät tai pitemmät oman tarpeen mukaan vai onko toisille joku toinen paikka?
Comment
-
Edeltävä viesti muokattu Jyppe luettavampaan muotoon:)
Kyllä Arttu sinne takapään satuloille yhteensä ne 4kpl jarruletkuja on tarkoitettu laittaa ja etupään satuloille 2kpl. Ne takapään letkut tulee peräkkäin eli kun takasatulalta lähdetään niin 1. Banjo liitin 2. teräspunos letku 218mm 3. jarruputki 4. teräspunosletku 180mm (taka-akselin ylityskohta)
Tietysti jos haluaa vain satuloille tulevat letkut vaihtaa teräspunos jaruuletkuihin niin 4kpl letkuja riittää.Eteen 290mm pitkät ja taakse 180mm tai 218mm.
Itsellä myöskin jarru päivitys menossa Audi A6:seen ja teräspunos jarruletkuiksi valitsin black diamond performance dhk062 joka on siis tarkoitettu Audi A4 B5:seen.Viimeksi muokannut tonyv; 8.12.2009, 13:19.
Comment
-
Ei oo aikoihin tullu mitään laitettua autoon. Auton alla kävivät hetkellisesti RH Turbot 8,5x18 mutta hopea väritys ei oikein iskenyt niimpä päätin vaihtaa ne alkuperäisiin S8 avuksiin 8x18. Vanteissa oli pientä kiveniskemää maalipinnassa ja pieniä kanttari jälkiä niimpä kunnostin vanteet ja maalautin mattamustaksi ja päälle mattalakka. Vanteista tuli mielestäni tosi hyvät ja värityskin sopii mustien s6 ovilistojen kanssa.
Hetken mielijohteesta pistin autonkin myyntiin, mielessä oli talveksi quattro mutta kohtahan nämä lumetkin sulaa niin ei väliä vetotavasta. Kovasti houkuttelisi kesäksi A4 b6 cabriolet valkoisella värityksellä ja punaisella nahkasisustalla jos semmoinen sattuisi vaan löytymään.
Tämän projektin suhteen ei siis ole tiedossa vähään aikaan mitään. Kesään mennessä jos en saa autoa myytyä niin luvassa ehkä jotain pientä laittoa.
Mutta tässä viimeisin lookki autosta.
Edit. Varmaan voisin kirjottaa tästä autosta selostuksen näyteikkuna puolelle, kun ei tämä auto enää muuta kaipaa.
Comment
-
Kirjoitin näyteikkuna osioon autosta esittelyn. Sinne päivitän pienet muutokset jos sellaisia tullaan tekemään. Tätä projekti topiccia en siis enää päivitä. Miten tämän topicin siis käy... lukitaanko se vai mitä?
Comment
-
Tääkin homma sai uuden käänteen vaikka toisin piti käydä. Aikomus oli ettei autoon enää laiteta mitään mutta pakkohan se on jotain uutta keksiä.
Auton myyntiäkin harkitsin mutta ei tästä niin vain voi luopua.
Eli tänä kesänä pientä viriä tiedossa konehuoneen puolelle. Ensi kuussa kaveri alkaa vääntää isompaa putkistoa. Hommasin jo 3" virikatin, vielä pitäisi jostain etsiä sopivan kokoinen ja miellyttävä ääninen takavaimennin.
Tarkotus pitää äänet matalana ja hyvin vaimeana.
Muuta kesän päivityksiä:
-virtaavampi dp
-turbo
-välijäähy
-ahtoputket
-pakosarja
Kokeneemmat virittäjät huomio, ehdottakaa hyväksi koettuja osia ja paikkoja josta osasia kannattaa hankkia.
Moottorina siis 1.8t AEB
Comment
-
Pakosarjalla et tee mitään ellei autoon ole tulossa todella suuri turbo. Vakio menee esim. K04:n kanssa aivan täysin.
Ja jos turbon vaihdat niin ehdottomasti samalla suuttimet. Esim. 165kW TT:n ruiskut käy hyvin jos virityksen on tarkoitus olla suht' maltillinen.
Comment
-
Mitä menee vaihtolistalle jos mielii rs6:n pulleita lokareita? Löyty ebaysta etulokarit kohtuu hintaan, niimpä aattelin et jos kohtuu vähillä osien vaihdolla pääsisi niin miksipä ei noita loksuja ostaisi.
Takalokarit jos vielä jostain löytäisi. Eikös joku tehny sinisestä A6:sta rs6 lookin? Jos häneltä saisi lisä tietoa.
Comment
-
No menee ja menee. Kyllä se sellainen mikkihiiripakosarja on se vakio, että itse kyllä vaihtaisin jo k04-15 -päivitykseen jos ei nyt ihan siitä parista kolmesta sadasta ole kiinni, jolla paremman vakion tilalle saa.
Comment
-
Joo niin joutuu, aika läjä osia joutuu hommaamaan jos siihen hommaan ryhtyy. Varmaan ässän takapuskuri käy myös? Mielestäni siistimpi siihen tarkoitukseen mikä on mielessä.
Comment
Comment