Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 1.8T vm. -98

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olit sitten heittänyt kuvat MullaOnSiipi Magazineen.. :)

    Comment


    • Juu niin olin laittanut. Ostin Joensuun Telekareliasta... riittävästi:p

      Tänään kaverin kanssa purettiin audin sisustaa... etu,- ja takaoviin laitettiin vaimennus mattoa hyvän äänen laadun saamiseksi ja vaimentamaan räminät.

      Etuoviin laitettiin infinityn diskantit ja kaiuttimet orggis paikoille... ei näy että on jälkeen päin asennettu. Heräte ja virtajohto tuli myös vedettyä.

      Perjantaina projekti jatkuu takaovien kaiuttimien asennuksella ja loppujen johtojen vetämisellä. Konttia varmaan aletaan värkkäämään perjantaina tai lauantaina.

      ps. kivasti hävis rengasmelua vaimennusmattojen ansiosta.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Arttumutanen; 13.7.2009, 13:09.

      Comment


      • Tää on ihan hienon näkönen huussi livenä.. mulla oli musta samanlainen quattro tossa talvella..

        Comment


        • kiitos kiitos... varmaan on tullut joskus bongattua sinunkin audi. Huomenna aamulla olis tarkotus mennä värkkäämään hifejä.

          Comment


          • Tänään tuli vaimennettua takakonttia, takakaaria ja takaluukku. Vedettyä tuli myös rca-johdot ja kaikki mahdolliset piuhat soittimelle. Alpinen prossu löysi paikkansa kuskin puolen kojelaudan muovien alta. Huomenna laitetaan takaovien pahvit kiinni ja johdot kiinni vahvistimelle ja testataan pelittääkö laitteisto. Sen jälkeen ois tarkotus alottaa rakentaa konttia.

            Comment


            • Tänään laitettiin takaovien ovipahvit paikoilleen... ja alettiin testaamaan laitteistoa, ilmeni särinää kaiuttimista, mistähän tämä mahtaa johtua? ainakin virtajohto menee liian lähelllä kaiutin johtoa mutta ei mahda tämä johtua siitä. Kiitti jo etukäteen vinkeistä.

              Comment


                Maalenkki. Johdoille kunnolliset kontaktit, eli maadoitupisteestä maali pois alta ja kunnon rengasliittin pultilla runkoon ja maali päälle. Riittävän terhakkaa johtoa siihen maadoitukseen sitten myös.

                Toinen vaihtoehto on maadoittaa kaikki laitteet samaan pisteeseen, jos ei muu auta.

                Autoon kun on tulossa tuota laitetta signaalitiellä vähän enemmän, kannattaa käyttää häiriösuojattua RCA-kaapeleita. Parhaat tulee, kun tekee itse laadukkaasta mikrofonikaapelista kunnon liittimillä.
                Viimeksi muokannut arto s; 22.3.2009, 16:45.

                Comment


                • Jees, kyllä ne johdotukset näyttäs hyvin maadoitetuilta mutta pitää tarkastaa viellä. Kiitos kuitenkin vinkeistä.

                  Comment


                  • Tuliko vahvistimet konttiin vai miten? Ja tietysti ne rca- ja virtakaapelit vedettiin eripuolilta autoa eikö niin?:) kannaattaa myös tarkistella erillis-sarjojen jakosuotimien liitännät. Tai sitten se viiminen että tarvike soittimella ottaa xenoneista häiriötä mutta alkuperäisellä ei, näin kävi eräällä tutulla. (jälkiasennetut xenonit)

                    Comment


                    • Joo, kontissa on vahvistimet. Virtakaapelit ja rca-johdot vedettiin eripuolilta autoa. Nuo jakosuotimet pitää tarkastaa. Alkuperästä soitinta kun ei ole nii hankalampi tässä tapauksessa sitä tarkastaa, mutta xenonit on nyt pitkissä ja lyhkäsissä nii en tiiä vaikka niistä sitten ottaa häiriöö. Varmaan jotain häiriönpoistajia on tarjolla??

                      Kiitos Lauri vinkeistä pitää tässä tarkastella mikä aiheuttaa ton häiriön.

                      Comment


                        Kaikki laitteet olet luonnollisesti maadoittanut samaan pisteeseen? Ja akun maadoitus myös tehty kunnollisella kaapelilla?

                        Comment


                          Melkein kehtaisin väittää, että jos joka laitteen maadoitus on tehty KUNNOLLA, eli runkoon joko kierteyttämällä tai porakärkiruuvilla kiinnittäen ja maali alta poistaen, ei pitäisi joutua vetelemään maadoituksia edestakaisin. Kyllä sen häiriön tuottajan pitäisi olla muualla.

                          Comment


                          • laitteet maadoitettu vararenkaan paikalle siihen pultin reikään johon vanne kiinnitetään. Maalipoistettu alta ja pultattu kunnolla kiinni. Tänään tutkailen töiden jälkeen johtuuko häiriö antamistanne vinkeistä.

                            Comment


                              Mihinkäs olet prossun maadoittanut? Mielellään saisi olla samassa maapisteessä, kuin vahvistimet.
                              RCA:t oikein päin?

                              Arctos, vaikka maadoitus olisi molemmissa tehty kunnolla, niin kyllä autossa silti on eripisteiden välillä eroja maapotentiaalissa. Eri asia sitten kuinka suuria.
                              Ja onko sinne etupäähän sitten tehty oikeasti hyvää maadoitusta, eikä vain laitettu siihen auton alkuperäiseen maaterminaaliin piuhaa kiinni.

                              Comment


                                Itse joskus häiriöiden kanssa taistelleena lähes joka kerta vika on ollut rca:ssa.

                                Comment


                                • Minäkin veikkaan maapotentiaali eroa. Jos sulla on useampi laite maadoitettu eri pisteisiin, niin kannattaa mitata yleismittarilla maadoitus pisteiden välinen jännite ero. Esim. soitin voi yrittää maadoittua RCA-piuhojen (ja vahvistimen) kautta kontin puolelle. Tai toisin päin. Vahvistimen maadoituspaikkaa kannattaa etsiä siten, että pistää yleismittarin toisen piuhan mankan maadoituspisteeseen ja tökkii toisella johdolla konttiin eri kohtiin, ja silloin kun jännitemittari näyttää nollaa, niin täräyttää vahvistimien ja mahdollisten muiden laitteiden maadoitus piuhat siihen. Kaikkein paras olisi tosiaan, jos vetäisi mankankin maapiuhan samaan kuin muut laitteet. Tällöin voi pistää yleismittarin akun napaan (donal duck's belly button) ja mitata kontista em. tavalla parhaan maa pisteen, siis jos oikein haluaa hifistellä.

                                  Onhan RCA-piuhat kunnolla suojattuja? Perus RCA:t on vähän niinkuin antenneja... Heh :)
                                  Kannattaa katsoa myös, että onko vahvistimessa GAIN tms. linjatason säätöä. Ja myös säätää se.
                                  Kannattaa tarkistaa, ettei kaiuttimien johdot tai liittimet kaiutinelementissä ota kiinni runkoon. (Yllättävän usein olen nähnyt, että abiko liitin tulee niin pitkälle, että se ottaa kiinni esim. oven sisäpeltiin.)
                                  Eihän ole missään liitoksessa hapsottavia karvoja, jotka ottaa kiinni johonkin?
                                  Maadoitusjohtona kannattaa käyttää yhtä paksua johtoa kuin virtapiuhassa, ettei laitteet rupea maadoittumaan muuta kautta.
                                  Mankkaa valitessa kannattaisi valita sellainen, jossa on voimakas linjataso, tällöin pieni häiriö ei vahvistu vahvistimessa niin voimakkaaksi.

                                  Eli rautalangasta (luvut tuulesta temmattuja):
                                  Mankka 1: Linjataso on esim. 2volttia ja siihen tulee voltin häiriö, niin häiriön osuus on puolet signaalin jännitetasosta.
                                  Mankka 2: Linjataso on esim. 4volttia ja siihen tulee voltin häiriö, niin häiriön osuus on "vain" yksi neljäs osaa signaalin jännitetasosta.

                                  Comment


                                  • Kiitos Jani, noista vinkeistä ja ohjeistuksesta jos ei ole apua niin jo on kumma jos ei häiriö ala poistumaan.

                                    Comment


                                      Tähän voisin laittaa yhden asian, joka yleensä jää ottamatta huomioon kun tehdään "hifi"-asennuksia, nimittäin lisämaadoituksen tekeminen akulta auton runkoon. Vahvistimille kyllä vedetään 35-50mm2 virtakaapelia, mutta unohdetaan se virtapiirin toinen puoli, maadoitus akulta auton runkoon. Virtaa on sitten käytössä juuri sen verran mitä tehtaalla akusta auton runkoon asennettu ~16mm2 kaapeli laskee.

                                      Comment


                                        Mutta se plus-kaapeli onkin monesti monta metriä pitkä, maajohto taas ~20 senttiä. Eli se on suhteessa silti paljon paksumpi vaikka olisi puolet ohuempi. Onhan se hyvä silti vaihtaa paksupaan jos se näyttää kovin heppoiselta.

                                        Comment


                                        • Sain aikaiseksi kysyttyä maalarilta kesävanteiden maalauksesta valkoiseksi... ensiviikon tiistaina vien vanteet maalarille ja torstaina tai perjantaina saan ne pois. Varmaan laitan samointein ne alle sitten perjantaina.

                                          Comment


                                          • Paljonko maksaa vanteiden maalaus?

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Arttumutanen Näytä viesti
                                              Sain aikaiseksi kysyttyä maalarilta kesävanteiden maalauksesta valkoiseksi... ensiviikon tiistaina vien vanteet maalarille ja torstaina tai perjantaina saan ne pois. Varmaan laitan samointein ne alle sitten perjantaina.
                                              Sitten se on minun makuun komea peli, ei tarvii muuta... Keep it simple... ;)

                                              Comment


                                              • 380€-400€ täällä Joensuussa vanteiden maalaus pyörii. Joo ei tohon autoon oikeestaan muuta ole tulossa enää ku toi vanteiden maalaus, etupuskurin ritilät ja etumaski rs4 look verkolla, ja haaleat tummennnukset laseihin. Kattoo nyt jos joskus innostuu virittelee konetta;)
                                                Viimeksi muokannut Arttumutanen; 11.4.2009, 12:44.

                                                Comment


                                                • Siis tottakai sitä innostuu virittelemään konetta :) trust me.

                                                  Comment


                                                    No jo on vanteiden maalauksella hintaa.

                                                    Comment


                                                    • Maksoin 100e ja tervasnapsi puollon kun työkaverin kaveri veti laakkosella minun vanteet, värikin oli mipan harmaa joten ei edullisin..

                                                      Comment


                                                        Samoilla linjoilla ton maalauksen hinnoittelun kanssa. Joku vetänyt pitkän hinnan.

                                                        Comment


                                                        • Mutta ottakaa huomioon sellainen pointti, että jos ei olekaan tutun tuttu, niin yleensä kaikki auton maalaukseen liittyvä maksaa ihan perkeleesti. Tosin eihän noihin kyllä paljon maalia luulisi menevän...

                                                          Comment


                                                          • Vanteissa on vaan uskomattomasti maalattavaa pintaa jos maalataan joka puolelta! Siis nekin alueet jotka jää renkaan sisään. Ammattilainen hinnoittelee neliö hinnalla joten lienee aika kohillaan.

                                                            Sen myönnän minäkin että sika kallis!

                                                            Comment


                                                            • pk-seudulla saa ihan ilman suhteitakin 100 eurolla vanteet maaliin..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X