Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 1.8T vm. -98

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noniin pientä päivitystä tännekkin, eli kaveri teki Audiin uuden putkiston. Turbolta 3" putkea takapuskurille, katti vaihtoi paikkaa konehuoneesta pohjan alle. Katiksi tuli 3" catco. Takavaimentajaksi königiltä remus. Pirun hyvät äänet... Ei liian hiljaset eikä liian kovat. Ulostuloja en halunnu näkösälle, ne jäi samalla tavalla kun alkuperäisenä.

    Pitää vielä joku päivä laittaa turbolta metri eteenpäin lämmönesto nauhaa, tuppaa kuumuu tuo konehuone pirusti.

    Viikon päästä pitäisi saapua saksasta tumma rs6 recarot eteen ja taakse ovipahveineen, nahkaverhoiltuna tietysti. Samassa kuormassa tulee rs6 loksut taakse, pitää tässä pikku hiljaa haalia osia talven projektille jolloin myös auto saa uuden värin.

    Tänään myös kaveri vaihtoi vaihteisto öljyt, öljyiksi tuli castrol manual TAF-X.Forgen by-pass vaihtui tt:n osaan, ei toiminut tässä autossa kuin pitää, siksi syy vaihtoon.

    Viikonloppuna vaihdan sitten uudet pyyhkijänsulat ja varret aero twin mallisiksi.

    Kuvia laitan kunhan jotain isompaa tapahtuu.

    Comment


      Miten tuo by-pass oireili?

      Comment


      • turbo sakkas, tt:n by-passin vaihdon jälkeen hävisi.

        Comment


        • Miksi katin siirto auton pohjaan, eikö mahtunut alkuperäiselle paikalle? Katti vaatii lämpöä toimiakseen ja siksi se yleensä sijoitetaan heti turbon jälkeen, jossa lämpeneminen on nopeinta.

          RS6-look projekti on varmasti työläs, mukava nähdä miten onnistuu! Samalla erikoisluvilla takapyörät vetäviksi ;)

          Comment


            Niin siis valmistajat pistävät katin heti turbon jälkeen, että kylmäkäynnistyspäästöt pysyvät normeissa. Kun aletaan vireistämään on se alkuperäinen DP/katti yhdistelmä täysin toivoton yksilö, ja lisäksi katti pidemmällä putkessa auttaa virtauksissa turbolta ulos. Kyllä se katti lämpiää siellä auton allakin, siellähän ne alunperin ekoissa versiossa järestään oli.

            Comment


            • Missä Arttu rullailit nuo etukaaret ja minkä hintaista lysti oli, rullattiinko takakaaret?

              Comment


              • Lauri, takakaaret rullattiin täällä joensuussa. Etukaariin ei koskettu. En lähtis enää rullaus hommiin, audin pelti oli jotain ihmeellistä.

                Comment


                • Vähän on pitkä matka Joensuuhun, mitkä putkat näitä töitä mahtaa tehdä missä homman teettäisi?

                  Comment


                  • Nappasin kiinni recaron nahkapenkit eteen ja taakse. Värinä on buffalo .... siis joku sinertävän vihreä mikä lie. Nahka oli hoidon tarpeessa, niimpä eilen illalla putsasin ne nahan puhistusaineella ja pintaan hankasin jonkun nahka vahan. Pitää huomenna vielä suoja-aine suhauttaa päälle. Penkit tuli mielestäni kohtuu hyväksi näillä toimenpiteillä.

                    Entisissä penkeissä oli sähkösäätöinen ristiseläntuki,- ja korkeussäätö. Nykyisissä penkeissä on sähköinen korkeus, pituus, selkänojan kallistus ja ristiseläntuki.

                    Johdoista sen verran että auton johdotuksista uusiin penkkeihin ei tarvinnut kun punainen liitin laittaa, vihreä jäi ylimääräiseksi.

                    Onhan ne penkit pikkusen paremmat istua kun vanhat jakkarat. Ensi kesänä sitten se punainen verhoilu näille penkeille.

                    Ovipahveja en laittanu vielä kiinni, kun vaimennusmatolla vuoraan pahvit läpikotaisin.

                    Entiset penkit etsii ostajaa, lähtis nyt edullisesti.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Tuliko Arttu paljon sisustalle hintaa? Siistin näköinen!

                      Comment


                      • Normaalisti saksan ebaysta löytyvää tämmöstä sisustaa reilusti halvemmalla.

                        Comment


                        • aika jännä väri, kyllä nyt kelpaa ajaa kovempaaaa. Vielä punaseks jos meinasit nii tulis aika Qma

                          Comment


                            Miksi katin siirto auton pohjaan, eikö mahtunut alkuperäiselle paikalle? Katti vaatii lämpöä toimiakseen ja siksi se yleensä sijoitetaan heti turbon jälkeen, jossa lämpeneminen on nopeinta.
                            Tosiaan, tuolla turbon kyljessä noista on vain haittaa. Laatikon seutuvilla lämpenevät ihan riittävän nopeasti, eivätkä aiheuta ahtimelle ylimääräistä lämpökuormaa. Saattaa ahdin herätäkin paremmin. BMW 330i:ssä pakosarjojen vaihto ja kattien siirtäminen alustaan tuo 20hv/40nm lisää puhtia vaikkei oo edes ahdistettu. Siltikään ei ole auton diagnostiikka herjannut kattien huonosta toiminnasta vaikka ovat ainakin 1,5m kauempana koneesta. Lambdat löytyy ennen ja jälkeen kattien. Kylmäpäästöt voivat vähän tuosta siirrosta nousta, mutta lämpiällä koneella ei ole eroa.

                            Comment


                              Onko Juhana ihan faktaa noista lukemista?
                              Nimim. rälläkkä kädessä.

                              Comment


                                Joo, kokeiltu on. 325 koneessa 15hv ja 20nm. 330i pitäis se 20hv tulla lisää. Mulla vanos jumissa ja silti jarrutettiin tehtaan ilmoittamat tehot. Käppyrät oli kylä melko säälittävät yläpäästä. Pöydällä odottelee uusi satsi vanoksen tiivisteitä. Täytyy vaihtaa kun saan kylppärirempan valmiiksi. Tarinoidaan enemmän vaikka privassa, niin ei tartte sotkea tätä topiccia.

                                http://jakoavain.wordpress.com/2009/...marit-pajalla/
                                http://juhana.pp.fi/images/album/car...01/pakosarjat/

                                Comment


                                • Putkistosta ollut hyvää sanottavaa, auto on paljon pirteempi kuin orkkis putkistolla. Jostain kun löytyisi vielä lämpösuojanauhaa, mistään ei tunnu saavan sitä.

                                  Korin levennys puuhat edennyt siihen pisteeseen että hankittuna on jo alumiiniset 2003 vuosimallisen rs6:n takalokarit, etulokarit.
                                  Hankinta listalla vielä:

                                  -facelift konepelti
                                  -facelift ajovalo umpiot
                                  -rs6 etupuskuri
                                  -rs6 etumaski
                                  -rs6 helmat
                                  -s6 takapuskuri
                                  Viimeksi muokannut Arttumutanen; 7.8.2010, 23:23. Perustelu: päivitin ostettuja osia

                                  Comment


                                  • Suojanauhaahan saa joensuun motonetistä. Ihan perus lämppärinauhaa ja toimivaa.

                                    Comment


                                    • Ahaa kiitokset, pitääpä huomenna käydä pyörähtämässä motonetissä.

                                      Comment


                                      • Luulempa Arttu, että helmatkin menee uusiksi, kun lokaritkin levenee..näin ainakin RS4 päivityksessä.

                                        Comment


                                        • Hommasin joku aika sitten Powersetistä Silent Coat tukkupakkauksen vaimennusmattoa, paketti sisältää 40 palaa (375 x 265 mm / pala).

                                          Tänään sitten sain aikaiseksi vaimentaa takapenkin alaosan, kummasti hävis taas resonoinnit. Seuraavaksi vaimennettavana jalkatilat ja oviin lisää vaimennusta. Ovien ulkopellithän oli vaimennettu toistavuotta sitten, mutta tarkoitus vaimentaa viellä niitä lisää ja samoiten ovipahvit.

                                          Vaimennuksessa käytin apuna Dynamatin rolleria.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Monta palaa meni tohon takapenkin alueelle? Onko sulla ylimääräsiä paloja?

                                            Comment


                                            • Oliskohan mennyt 8 palaa, katotaan jääkö ylimääräistä kunhan vaimennan loput paikat. Ilmoittelen vaikka sulle jos kiinnostusta löytyy.

                                              Comment


                                              • Jep, kiitos! Jos sais vähä putkiston ääntä kuriin tolla ja varapyöräkoteloon kans, mut painoa ei kärsi liikaa kerätä ;)

                                                Comment


                                                • Eikös Japen R6 projektissa ollu RS6 oem helmat jotka piti muokata käymään normi suojankaariin? Eli taitaa mennä myös helmat uusiksi..

                                                  Toki voi olla että muisti pätkii? :D

                                                  Comment


                                                  • Entäs takaovet? jatkuuko pullistukset sinne saakka?

                                                    Comment


                                                      Joo oli, muistat oikein.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Thoubi Näytä viesti
                                                        Entäs takaovet? jatkuuko pullistukset sinne saakka?
                                                        Taitaa kutosrisassa pullistukset alkaa juuri oven takapuolelta, eli ei tarvii ovia vaihtaa kuten nelosessa.
                                                        http://www.nettiauto.com/audi/rs6/2950154

                                                        Comment


                                                        • Tänään saapui Saksasta 2003vm. rs6:n apukuskin puoleinen lokasuoja ja mustat sisäovenkahvat. Pitää askarrella ovenkahvat kiinni ja samalla laittaa vaimennusmattoa lisää oviin.
                                                          Attached Files

                                                          Comment




                                                          • Tässäpä tämän kikottimen tämän hetkinen kuosi... Lisää kuvia klikkaamalla.

                                                            Comment


                                                            • On kyllä makian näkönen kutonen!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X