Miten noihin pikkumittareihin saa vaihdettua taustavalon polttimot, ja mitä tyyppiä ne ovat. On omassa yksi pimeänä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi coupe 1994 2.0E
Collapse
X
-
Seafire, olet kysynyt toisessa ketjussa samaa ja on vastattukin sinulle: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e%C3%A4n%C3%A4
Ei sotketa näillä kysymyksillä toisen projektikertomusta ja jatkossa hakukin löytää paremmin noita vastauksia.
Comment
-
Kahteen ilmastoinnin letkuun vaihdettu oikeat liittimet, kun alkuperäisiä ei saa juuri tähän kombinaatioon mistään edes rahalla. Toinen jää varalle tai muiden tarpeisiin sopivasti. Nyt olisi ilmastoinnin osalta kaikki letkut ja kilut kiinni, täytyy seuraavaksi tarkistaa omalla kylmästöintimittarilla onko vuotoja. Jäähdytyspuolelle nesteet sisään ja liitosten kiristelyjä. Nämä after market syylärit eivät ihan ykköslaatua ole, kun on alumiinirunko ja muovipäät. Ainakin letkuliittimen niposta puuttuu perinteinen paksunnos letkuliittimen taakse. Täytyy vanhakin putsata ja ponnistaa, jos olisi hätävarana toimiva.
Sumuvalot tilasin after market tuotteina. Pääosin alkuperäisen oloiset, mutta joutui vähän muoviosia viilaamaan. Vanhat olikin menneet sisältä aika koppuraksi kolmessa vuosikymmenessä. Vielä on ajovalojen asennus työlistalla tässä urakassa.
Läppärungon liittimen sai rakennettua hyllyssä olevista osista ja vanhasta rungosta. On olemassa vähän piikkimallisia ja lattamallisia liittimiä kohteen mukaan. Saksasta olisi saanut 55e hintaan liittimen pinneineen, pidin vähän kovana kilohintana.
Comment
-
eBayhin osanumero ja kohtuullisen halvimmat rahtien kanssa. Taisi olla:
https://www.ebay.de/itm/400370345892...53.m2749.l2649
Tosin tulivat ilman polttimoita vaikka kuvissa antaa ymmärtää, että olisi mukana.
Comment
-
-
Comment
-
Projekti jatkuu Häijään suunnilla tästä eteen. Ehkä kerhoveli avaa uuden topikin, jos haluaa tallentaa auton etenemistä. Ja korjata aikaisempian turauksia…
Comment
-
Josko yksi päivitys sallitaan tähän vanhaan topicciin ennen kuin avaan uuden? Autohan on tosiaan ollut meillä jo reilu 2,5 vuotta mutta ajamattomana tallissa. Tytär saa ajokortin ensi kuussa ja tätä on meinattu nyt hänen käyttöönsä. Otin auton tänään alas säilytyspaikasta ja pesaisin isommat pölyt päältä pois. Katsotaan mitä siistimistä ja herkistelyä tässä pitää tehdä ennen leimaa.
Comment
-
Ei se vaihteiston tyyppi mikään erityinen kynnyskysymys ole ollut, opetuslupa-ajot on hoidettu manuaalivaihteisella B4 sedanilla.
Purin viime viikonloppuna penkit ja tavaratilan verhoilut pois kunnon putsia varten. Samalla saa lattiamaton kunnolla kuurattua ja vedeltyä tulevien hifiasennusten johdot nätisti. Etuistuimien ulkoreuna oli aika pahasti lysähtänyt kuten tämän aikakauden sporttijakkaroissa helposti käy. Istuinosan rungossa oleva rauta kalvaa tiensä vaahtomuovipehmusteen läpi ja on lopulta suoraan kangasta vasten. Purettiin sitten verhoilut irti ja pestiin. Korjattiin tyynyt parhaan taidon mukaan liimamassalla ja leveällä teipillä. Asennus tapahtuu sitten vaihtamalla osat ristiin eli saa vähemmän kuluneen reunan oven puolelle. Tyttö oli apuna verhoiluiden uudelleenasennuksessa ja penkkien kokoamisessa, siinä onkin näppäräsormiselle puuhaa.
Comment
-
Verhoilut on pesuroitu ja sisusta kasattu uudestaan. Tuli laitettua myös hälytin ja keskuslukon kake sekä vähän alustavasti äänentoistoon liittyviä asennuksia. Tänään oli viimein aika lähteä konttorille, edellinen katsastus olikin jo neljän vuoden takaa. Oli myös samalla eka kerta että ajoin autolla oman pihan ulkopuolella. Yllättävän sivistyneesti kulkee, tuntuu hiljaisemmalta ja kierrokset on matalammat kuin omassa manuaalivaihteisessa sedanissa samalla moottorilla. Mutta katsastukseen: Hylkyhän sieltä tuli. Käsijarru löysällä, alatukivarren pusla sökö ja jarruletku murtunut. Eiköhän näiden kanssa pärjätä.
Osaako joku kertoa osanumeron Colour Editionissa käytetyn Kamei-etupuskurin oikean päädyn ritilälle jonka takana on hinauskoukku?
Comment
-
Leima tuli sitten lopulta ja samaten tuli ajokortti uudelle kuljettajalle jo ensi yrittämällä. Jonkinlainen soittokone kaivettiin varaston kätköistä ja kojelautaan sai ilman pysyviä jälkiä asennettua 5,25" kaiuttimet butyylimassalla, siten että elementti jää kojelaudan päälle eikä sisään kuten alkuperäisten 4" kanssa. Konehuoneessa näytti olevan jäähdytysnestevuotoa parissakin paikassa. Pahimpana flektin anturi jäähdyttimen päädyssä. Se olikin vain vähän löysällä, katsotaan joko nyt pitää. Kannen takapäässä oleva lämppärin letkun liitin on myös mehinyt ainakin jossain välissä, seurataan tilannetta.
Etupyöränkulmat tarkistin myös puslaremontin jäljeltä. Onkohan apurunko sivussa kun oikealta pitää painaa alapallo kokonaan sisään ja vasemmalta kokonaan ulos että camber on edes joten kuten sama molemmin puolin. Aika reilu se sittenkin on, nimittäin 2,75 astetta negatiivista. Auraus on nyt nollassa, pitäisiköhän olla vähän enemmän? Toista takapyöränlaakeria kiristin kun tuntui pientä klappia pyörässä. Vasemman etutolpan yläpäässä on pystysuuntainen klappi. Tuntuu ettei se iskarin varren lovimutteri kiristy tarpeeksi syvälle niin iskaritornin päällä oleva peltikuppi jää koholle.
Comment
-
Pyöräkulmista. En ole vielä huomannut haittaa siitä, että etuakselin auraus on nollissa. Säädettävillä ylälinkeillä laitettiin geometriaa enemmän rataspekseihin (camber -3,2 ja caster +6), ja nolla-aurauksella ajattelin, että tuolla camberilla jyrsii sisäkanttia vähemmän kesärenkailla ja normiajossa. Näkee sitten. On tuo yli kolmen camber katuautolle melko rivo.
Oletin etukäteen että aurauksen nolla-kulmalla ohjaus olisi muuttunut hermostuneeksi, mutta ei se sellaiseksi kuitenkaan muuttunut.
Comment
-
Comment