Vähänpä mietteissä oli alkaisinko tekemään tänne projekti kertomusta S4:sta mutta laitellaan. Projekti tulee olemaan varmasti pitkässä kuusessa sisältäen huolia, murheita sekä turhia toiveita ja monesti menee viikkoja/kuukausia että mitään tehdään tai päivitellään.
Mutta lähdetäänpäs tarinan tielle miten tähän päädyttiin.
Vuosi 2018 Lokakuussa aloin neliveto Audeja katselemaan nettiautosta ihan perus 1,8turboa ja vapareita kun ei nelikkoa ole käytössä ollut ja tuollaisen 2000vm accordin 1,8 tilalle jokin parempi oli saatava vaikka tämäkin kopioitu ulkokuoreltaan r-typeksi, mutta sielu puuttui(avokilla käytössä). Sekä talvet kun meillä lumisia. Ei hinnat oikein miellyttäneet siinä suhteessa mitä olin tottunut niillä hinnoilla saamaan. Noh tulihan siinä räsät ja ässät katsottua sitten samaan kiiman, viimeksi olin katsonut vuonna 2014 kun tuollaisen sr20det koneella varusten s13 200sx(+400hv/+500Nm) josta muistot vuodelta 2012 piinasivat mieltä edelleen. Tilalle halutti ripeää kulkinetta. Noh hinnat pyörivät siellä +10Ke silloin. Nooh siinähän silmään iski Audi S4 jonka rekisterikilven kirjaimet ovat USF. Tällä välin ajelin itse työ ajoja yms tuollaisella v40 volvolla 2,0t vm 99. Myynti ilmoituksessa luki että vaihdetaan 500-1000e käyttöautoon kun ei niin auto tarpeellinen. Hintakin oli puolestaan puhuva samaa luokkaa näiden 1,8turbojen kanssa ja kilometrit 218tkm ja päätin että saanhan tuosta kyllä vielä vähän poies ja volvon sinne vaihtoon. Siinäpä kiireen vilkkaa googleen audi s4 kokemuksia ja suoraan linkistä foorumille. Paljastui että onhan nämä vehkeitä. En kuitenkaan lannistunut vaan pari iltaa mietin soittoa myyjälle siinä määrin että otanko itselleni uuden projektin koska tallissa odotteli koritöitä vaativa bmw 328 e36 touring vm 98 jonka olen omistanut vuodesta 2014 jota rakentelen edelleen(levikettä pullistuksia yms tekniikaan jotain kivaa). No soitto myyjälle, kun olin todennut itselleni että kiireettä laittamallahan näiden kans selviää ja laukallehan sulla Arttu taas lähti muutenki, ku menit sinne osastolle kahtelee. Ei muuta ku autoa kahtomaan loppuviikosta ja kaupat tuli. Audi tuli ja Volvo lähti ja niin seuraavana päivänä myös Honda ja eiku avokille kulkinetta ehtimään. Tässä kohtaa selvinnee se minkä takia projektista tulee pitkä piimäinen ja hidas. Töissä käytävä, perhe elämä sekä taloon saapui 2/2019 vielä Mondeo st220 stw vm 06(avokille ja perheautoksi) joka myöskin antaa automiehelle mieluisia laittamisen haluja koriltaan ja tekniikaltaan. Eikä siinä vielä kaikki. 9/2019 sain lunastettua isoisältäni jääneen, 20vuotta haluamani Ford 17m s2000 piilofarmari vm70 johon on myös kaikenlaista laittamisen halua.
Mutta tämän enempää löpisemättä Audiin.
Audi S4 Vm 98 auto tuotu Sveitsistä Suomeen 2014
Auto täysin vakio pakosarjoja myöten, uskomatonta:D paitsi säädettävä alustasarja ja ecu jonka päiväys 3/99 joka aiheuttanut ihmetystä. Siniset puolinahat. Tällä hetkellä mittarissa 236tkm. Siistikuntoinen, perusruosteen alut ja osa jo hoidettu. Osto hetkellä apparinpuolen turbo jo kilisi hukkaportista, molemmat turbot alkaa olee vaihtokunnossa sekä pakosarjat.
Suunnitelmat:
Hyllyssä
K04 hybridit
Tiivistesarja koneeseen
Jakopäänhilppeet
Pakosarjat
Uudemmanmallin venakopat
Tfsi puolakonversiovehkeet
Rs4 maf
Alustava ecu jossa 1000cc suuttimet, Rs4 maf jotain kanttakin mutta tämä lähinnä että mahdollisesti jo valmiilla osilla pääsee säätöön ajamalla.
Aftermarket Imusarja
Isompi kaasuläppä
Deepeet ja putkisto
Imuputket ja Bipipet
Silikoniset vesiletkut
Kytkin ja vauhtipyörä
Hankinta listalla
Välijäähyt
Veivit
Nokat/valmiit kannet
Suuttimet
Laakerit
Laajakaistaa yms
jne.
Turhat toiveet ajatukset jota voisi lähteä rakentamaan tai kokeilemaan
Mahdollisesti Maf painepuolelle
-miinuksia ainakin että ei juuri ilmoittele ahtovuodoista
-plussia voisi rakentaa custom imuputket molemmille turboille omansa
Tuplamaf
-miinuksia ainakin oma homma saadaa pelaamaan tietenki
-plussia taas vähän vapaampaa rakentelua
Tuoda välijäähyt ihan keulalle puskuriin melkein kiinni molemminpuolin näkyvästi rakentaa omat custom putket/ ilmanohjaimet niille taakse jne
Ilmajäähdytystä lisätä puskurin kautta erinäisiä kanavilla konehuoneeseen ja ilmanottoon
konepellinkautta ilmajäähdytystä puolille ja imusarjalle vielä erikseen.
Kaikenlaista muuta holtitonta ajatusta. Joka on erilaista mitä yleensä on visuaalisesti näissä.
Ja muuta läpikäyntiä/huoltoa.
Tehotavoitteita autolle ei sen kummenin ole koska aion ajella tällä kesät talvet niin kuin tähänki asti, mutta reserviä oltava jos jano iskeekin. Mut jos ny kuiten yli 400hv/500nm.
Mutta lähdetäänpäs tarinan tielle miten tähän päädyttiin.
Vuosi 2018 Lokakuussa aloin neliveto Audeja katselemaan nettiautosta ihan perus 1,8turboa ja vapareita kun ei nelikkoa ole käytössä ollut ja tuollaisen 2000vm accordin 1,8 tilalle jokin parempi oli saatava vaikka tämäkin kopioitu ulkokuoreltaan r-typeksi, mutta sielu puuttui(avokilla käytössä). Sekä talvet kun meillä lumisia. Ei hinnat oikein miellyttäneet siinä suhteessa mitä olin tottunut niillä hinnoilla saamaan. Noh tulihan siinä räsät ja ässät katsottua sitten samaan kiiman, viimeksi olin katsonut vuonna 2014 kun tuollaisen sr20det koneella varusten s13 200sx(+400hv/+500Nm) josta muistot vuodelta 2012 piinasivat mieltä edelleen. Tilalle halutti ripeää kulkinetta. Noh hinnat pyörivät siellä +10Ke silloin. Nooh siinähän silmään iski Audi S4 jonka rekisterikilven kirjaimet ovat USF. Tällä välin ajelin itse työ ajoja yms tuollaisella v40 volvolla 2,0t vm 99. Myynti ilmoituksessa luki että vaihdetaan 500-1000e käyttöautoon kun ei niin auto tarpeellinen. Hintakin oli puolestaan puhuva samaa luokkaa näiden 1,8turbojen kanssa ja kilometrit 218tkm ja päätin että saanhan tuosta kyllä vielä vähän poies ja volvon sinne vaihtoon. Siinäpä kiireen vilkkaa googleen audi s4 kokemuksia ja suoraan linkistä foorumille. Paljastui että onhan nämä vehkeitä. En kuitenkaan lannistunut vaan pari iltaa mietin soittoa myyjälle siinä määrin että otanko itselleni uuden projektin koska tallissa odotteli koritöitä vaativa bmw 328 e36 touring vm 98 jonka olen omistanut vuodesta 2014 jota rakentelen edelleen(levikettä pullistuksia yms tekniikaan jotain kivaa). No soitto myyjälle, kun olin todennut itselleni että kiireettä laittamallahan näiden kans selviää ja laukallehan sulla Arttu taas lähti muutenki, ku menit sinne osastolle kahtelee. Ei muuta ku autoa kahtomaan loppuviikosta ja kaupat tuli. Audi tuli ja Volvo lähti ja niin seuraavana päivänä myös Honda ja eiku avokille kulkinetta ehtimään. Tässä kohtaa selvinnee se minkä takia projektista tulee pitkä piimäinen ja hidas. Töissä käytävä, perhe elämä sekä taloon saapui 2/2019 vielä Mondeo st220 stw vm 06(avokille ja perheautoksi) joka myöskin antaa automiehelle mieluisia laittamisen haluja koriltaan ja tekniikaltaan. Eikä siinä vielä kaikki. 9/2019 sain lunastettua isoisältäni jääneen, 20vuotta haluamani Ford 17m s2000 piilofarmari vm70 johon on myös kaikenlaista laittamisen halua.
Mutta tämän enempää löpisemättä Audiin.
Audi S4 Vm 98 auto tuotu Sveitsistä Suomeen 2014
Auto täysin vakio pakosarjoja myöten, uskomatonta:D paitsi säädettävä alustasarja ja ecu jonka päiväys 3/99 joka aiheuttanut ihmetystä. Siniset puolinahat. Tällä hetkellä mittarissa 236tkm. Siistikuntoinen, perusruosteen alut ja osa jo hoidettu. Osto hetkellä apparinpuolen turbo jo kilisi hukkaportista, molemmat turbot alkaa olee vaihtokunnossa sekä pakosarjat.
Suunnitelmat:
Hyllyssä
K04 hybridit
Tiivistesarja koneeseen
Jakopäänhilppeet
Pakosarjat
Uudemmanmallin venakopat
Tfsi puolakonversiovehkeet
Rs4 maf
Alustava ecu jossa 1000cc suuttimet, Rs4 maf jotain kanttakin mutta tämä lähinnä että mahdollisesti jo valmiilla osilla pääsee säätöön ajamalla.
Aftermarket Imusarja
Isompi kaasuläppä
Deepeet ja putkisto
Imuputket ja Bipipet
Silikoniset vesiletkut
Kytkin ja vauhtipyörä
Hankinta listalla
Välijäähyt
Veivit
Nokat/valmiit kannet
Suuttimet
Laakerit
Laajakaistaa yms
jne.
Turhat toiveet ajatukset jota voisi lähteä rakentamaan tai kokeilemaan
Mahdollisesti Maf painepuolelle
-miinuksia ainakin että ei juuri ilmoittele ahtovuodoista
-plussia voisi rakentaa custom imuputket molemmille turboille omansa
Tuplamaf
-miinuksia ainakin oma homma saadaa pelaamaan tietenki
-plussia taas vähän vapaampaa rakentelua
Tuoda välijäähyt ihan keulalle puskuriin melkein kiinni molemminpuolin näkyvästi rakentaa omat custom putket/ ilmanohjaimet niille taakse jne
Ilmajäähdytystä lisätä puskurin kautta erinäisiä kanavilla konehuoneeseen ja ilmanottoon
konepellinkautta ilmajäähdytystä puolille ja imusarjalle vielä erikseen.
Kaikenlaista muuta holtitonta ajatusta. Joka on erilaista mitä yleensä on visuaalisesti näissä.
Ja muuta läpikäyntiä/huoltoa.
Tehotavoitteita autolle ei sen kummenin ole koska aion ajella tällä kesät talvet niin kuin tähänki asti, mutta reserviä oltava jos jano iskeekin. Mut jos ny kuiten yli 400hv/500nm.
Comment