Ostin tuollaisen audin koneen luovuttajaksi sciroccoon,myyjän mukaan oli "tiensä päässä" no pesu kunnon liuottimella paljasti hyvän maalipinnan,sisusta oli purettu joten lattian näki missä kunnossa on.sähköissä oli vähän sanomista mutta nyt toimii,alustaksi tulee 60/40 weitec (kuvassa takapää jo laitettu) puskurit tulee kiiltävän mustiksi ja silleen tarkoitus pitää originaalina lisää kuvia tulossa.PS:vanteet kaupan!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 GTE typ81 ehkä G-laaderilla?
Collapse
X
-
Juha meinas että konttori voi pitää 85 ja 81 eri mallisarjana. Kannattaa kysyä miten toimivat, koska käytäntö on kirjavaa. Jos eivät pidä samana niin sinulla on jo tehokkain malli, jonka tehoa saa siis nostaa max 20%. Tässä tapauksessa ei tarvii siis jarruihinkaan puuttua. Lisäksi uskoisin että KV-koneisessa 90:ssä on samat jarrut kuin GTE:ssä, joten vaikka sekin olisi verrokki niin menee samoilla. Käy kyselemässä mitä vaatii niin ei tarvii arvailla.
Fyysisesti G60 sopii varmaan melko pienellä vaivalla. Mikäli sun nykyinen on vertailumalli niin hae tehotodistus ja ilmoita G60 omavalmisteeksi. Teet vaan muutoksia, joilla teho on sopiva.
Comment
-
Ei siinä ole mitään epäselvyyttä. T81 on t81 ja t85 on t85. Typ81 maksimiteho 82kw+20%, typ85 maksimiteho 100kw+20%. Jos joku katsuri toisin tulkitsee, on se hänen huolimattomuutta.
Moottorinhan olet tietysti itse valmistanut audin 1.8 litraisesta liittäen siihen tarvittavan määrän G60 moottorin osia, jolloin olet huipputehoksi saavuttanut 82kw+20% rajoihin sopivan lukeman - dynamometrillä todennettuna.
Ja leima tuli.
ps. ohjaustehostettu t81 vastaa alustan osilta 136 heppaista, mutta se on katsastusteknisesti merkityksetöntä.
Comment
-
Tuossa omassa profiilin 90:ssä on 2.0 R5 kone tyyppikoodilla JS (85kW/115hv) ja auto on typ81 valmistenumeron mukaan. Tässä 2.0 koneisessa on takana rumpujarrut, mutta 2.2 (100kW/136hv) koneisessa etuvedossa on takana levyt.
Suomeenhan ei tuotu tuota 2.2 mallia etuvetona vaan ne kaikki olivat quattroja enkä siten ole varma onko myös 2.2 etuvedot typ81:siä.
Ajattelin vain että pitääkö taakse kuitenkin laittaa levyt. Ainakin itsellä olisi tarkoitus hommata levyjarrullinen taka-akseli, kun vain joskus pääsisi tuota tekniikkaa päivittämään
Edit: Muistinkin, että 80 on 4x100-jako ja silloinhan onkin ilmeisesti helpompi laittaa taakse levyt, kun voi käyttää suoraan golfin tai muun volkkarin takalevysatsia. Volkkareissahan on satulan kiinnike samaa palikkaa napatapin kanssa.
90 taasen on 4x108-jako ja takalevyt ovat halkaisijaltaan suuremmat ja 90:n satulan kiinnike on kiinteänä akselissa, joten helpointa hommata koko akseli levyjarrullisesta.
Comment
-
Etuvedon vertailumallit lie parasta varmistaa konttorilta. Uskoisin t81 etuvedossa tehokkain olleen tuon 2.0, jolloin jarrut voi säilyttää. Suorituskyvyn kasvaessa on varmaan silti turvallista päivittää levyihin.
Comment
-
Comment