Mikäs tossa on seuraava pääsylkky vaihtoehto?, CQ 20v tais olla 25,4mm männällä olevaa, meneekös se heittämällä kiinni?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 B4 2.3 NG-> 2.2 AAN
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiOnko varmaa tietoa? Ainakin saman ikäpolven 100:ssa (C4) etuvetojen ja nelikkojen takasatulat on "peilikuvat" jos yrität laittaa etuvedon satulaa nelikkoon, niin en tarkasti muista, että oliko se ilmausruuvi vai jarruletku mikä pitäisi mennä vetarista läpi... tuli joskus väärä satula, kun tarvikeluettelossa emämunaus, oli nelikoiden ja etuvetojen varaosanumerot mennyt mukkelismakkelis. Se selvis, kun ihmettelin, että etuvedossa ja urssissa muka sama varaosanumero, mutta "norminelikossa" eri.Viimeksi muokannut Killeri; 13.11.2020, 14:40.
Comment
-
Poljin menee pohjempaan.. Pitönee vielä viimeset mahdolliset ilmat koittaa rutistaa pois ja vaikka lämpimikseen vaihtaa se sylinteri isompaan.
Vaijerit tilasin sparetolta. Etkasta katoin vaan pituuden ja se täsmäsi. Molemmat vaihdoin.
Pääsylintereitä on n. 20mm,22,2mm, 23,3mm ja 25.4. Nämä siis joihin minä oon törmännyt lueskellessa.Viimeksi muokannut bonus; 23.11.2020, 07:56.
Comment
-
Noniiin tänään koitti se päivä kun Aan moottori on hyväksytysti muutoskatsastettu! Määräaikaiskatsastus pomppasi etuapurunkoon ja puutteelliseen oik etu jarruputken kiinnitykseen. Päästöt joita jännitin, meni myöskin läpi mutta kuulemma huojuu.. Tämä ei varmaan selviä koskaan mutta tutkitaan.. Saattaa olla että joutuu viikonloppuna kepartia ottamaan juhlan kunniaksi. :)Viimeksi muokannut bonus; 17.11.2020, 16:55.
Comment
-
Tänään sai sitten lopullisen leiman. :) Apurunko oli kyllä tosiaan aika rapsakka. Latviasta löytyi oikean mallinen edullisesti, hiekkapuhallettuna ja maalattuna.
Laatikon tuen pultteja irrotellessa huomasin, että kone pikkusen vejättää vinoon, eli pelkääjän puolen koneen korvakkoa pitäs hivenen reikää kairata tai kääntää. Apurunko tuskin niin vinossa oli. Moottorin tuentaaan tuli tilattua herkkua Anlelta. :D
Lämpöongelmat alkanut karkailemaan huolella. Putket kovat, haaleetaa pukkaa sisälle, lämmöt nousee ja pakokaasukin vähäm valkosta/harmaata. Paisarissa ei kyllä öljyä näy. Korkki on uusi. Näyttäs ainakin vuotavan ulospäin tuolta koneen takaa.. Koneeseen oli joskus 2010 tehty jotain kansiremontia, että metallitiiviste oli magneetilla kokeilemalla ainakin paikallaan. Tarviiko näihin tehä jälkikiristystä? Joka tapauksessa kannen irrotukseen seuraavaksi. Reinzin tuotteet tilattu.
Viimeksi muokannut bonus; 15.12.2020, 20:12.
Comment
-
Tulipa tuossa nyppästyä kansi pois. Tiivisteestä en kyllä mitään ihmeellistä löytänyt, enkä kannestakaan. Metalliviivaimella kattelin myös. Peltitiiviste oli niinkuin aiemmin jo makustelin. Kai se on uskottava että tuo syyläröinti ja mahdollinen ilma järjestelmässä aiheuttaa vaikka ja mitä. Onko nämä muilla ollut sitkaita ilmattavia? Vinkkejä ilmaukseen jota nyt en välttämättä hoksaa. Vesipumppukin oli ehjä, siivet tallella eikä siipi pyöriny akselissaan. Vuoto vesipumpun tietämillä oli vuoto termostaattikotelosta lähtevästä letkusta.
Pikku ylläri löytyi huohotinputkistosta. :D Tuommonenhan saattaa vaikuttaa käyntiin ja ties mihin,kun melkeen tukossa. Ja vielä mutkassa oli sopivasti jumissa.
Viimeksi muokannut bonus; 31.12.2020, 09:04.
Comment
-
Kerinny taas hetki vierähtää edellisestä päivityksestä.. Talvella ajot oikeastaan jäi melkolailla nolliin, kun kaikenmaailman vaivaa vanhojen nesteletkujen kans ym.. Pikkuhiljaa saanut vuodot tilkittyä. Lämpöongelmatkin näyttäs olevan tiessään keulasyylärin johdosta. Pari flektiä vielä nakata keulaan kesäksi.
Talvella tuli tilattua tuommonen S2 replica kuitupuskuri. Sille pitäs nakata maali niskaan ja kiinnikkeet taas tyhjästä taikoa....:D Valojen alusmuovit ym kaikkea pientä silppua sipistellä paikolleen.. Umpioiksi oikeastaan halajaisin niitä yksosasia, että melkeenpä ostoslistalle meni seuraavaksi.
Semmonen erikoisuus alkoi vaivata, kuin että aktiivihiilisäiliö alkoi ulisemaan kierrosten mukaan.. Taajuus on siis sama. Mistäs moinen johtuu ja mitä ulina tahtoo mulle kertoa? Urssin säiliö ois vielä jemmassa että pitäneekö se vaihtaa vai riittäneekö puhistus tms?
A6 4f jarrutehostin pääsylintereineen tuli kans ostettua ebaysta ja sekin askarrella paikalleen.
Viimeksi muokannut bonus; 4.4.2021, 15:46.
Comment
-
Tuli askarreltua tehostin ja pääsylinteri paikalleen. Muuten kaikki meni ihan hyvin mutta jarrupoljin on nyt kovahko ja jarruteho aika heikko. Tehostimen letku on paikallaan, joka on haaroitettu isv järjestelmästä. Tuntuu tosiaan niinku ei ois tehostusta ollenkaan.. Voisko olla nyt niin huono tuuri, että tehostin jo valmiina rikki? Kylläkin, auto käynnissä poljinta pitämällä, se hiljokseen jonkin verran painuu ja joku pikku suhaus jostain kuuluu. Takaiskuventtiili toimii. Mites sen tehostimen nyt saikaan testattua?Viimeksi muokannut bonus; 6.4.2021, 17:37.
Comment
-
Jos se ei vuoda ja tehostaja on ehjä, olisi seuraava veikkaus, että se huutaa paineakkua. Linjassahan ei huikeeta tilavuutta ole, eli periaatteessa voisi olla mahdollista, että se määrä ei riitä imasemaan tehostajaa tarpeeksi. Ehkä. Muistelin nähneeni jossain sellaisia pienehköjä pallon mallisia alipainevaraajia. Vähän tennispalloa isompia.
Voihan se olla tietty joku muukin. Liekö mahdollista asentaa sitä jotenkin niin, ettei tehosta tarpeeksi tai ollenkaan..
Comment
-
Ei tuota oikein voinut väärin asentaa. Tangon/haarukan pituus sama jne. Tehostin piti kylläkin pyöräyttää silleen 180 astetta että takaiskuventtiili vaihto puolta. Mutta tällä ei merkitystä liene asiaan.
Tehostimen sisältä kyllä kuuluu suhinaa. Onko se normaalia? Koskaan oikein ajatellukkaa asiaa sen kummemmin että täytyykö sen kuuluakki.. Ei vissiin :DViimeksi muokannut bonus; 8.4.2021, 16:50.
Comment
-
Jarrukeissi ei ratkennut, kokeilin varsin toisella samanlaisella tehostimella. Pitää käyttää nuo etusatulat auki, josko niissä jotain hämärää ois.
Taistelu jatkuu rikkaalla käymisen ja kierrosten hunpailun/lambda korjauksen kans. Painetestiä tehty monta kertaa. Ainut outo homma enää on, kun syöttää painetta normalisti imuputkeen, kohina kuuluu, niinku paine menis ns turbon läpi ja aika äkkiä.? Ei niinkään suhina ulospäin. Turbolta lähtevä ahtoputki on uus silikoninen ja turbon ympäristön letkuista ei enää mikään vuoda ja mistään muustakaan. Imuputkikin on ehjä.
Comment
Comment