Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttis S3 8V

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Käyttis S3 8V

    Pienehkö projekti alulle. Saksantuonti.
    vm2017, 35thk ajettu. Ensimmäiseltä omistajalta.

    Tärkeimmät speksit: Adatiivinen cruise, kaistavahti, virtual cockpit, valoautomatiikka parkassistant, magneticride, touchpadi, tummennettua ikkunaa ja RS-istuimet.

    Auto on käyttiksenä, että mitään ihan ihmeellistä en ole ajatellut laittaa mutta jotain pientä piristystä.

    Tuloillaan keväällä ohjelmistopäivitys (arvon ABT ja APR:n välillä) ja catback (Remus tahi Milltek) -Otan mielelläni vastaan kommentteja puolesta ja vastaan!!

    Vakavassa harkinnassa: Madallusjouset ja kallistuksen vakaaja taakse.

    Ulkonäköön pohdintoja: hiilarinen etulippa, takaspoileri ja -diffusori...

    Kesärengastus oli audin alkuperäisillä valsseilla. Ne menee nyt aluksi alle mutta tuloillaan jotain muuta, vielä mietinnässä ja riippuu budjetista.

    Talvipyöriksi tuli ostettua vähän hätärillä platinin halppikset, näkyy heikosti tuossa yhdessä kuvassa.

    Laitellaan lisää kuvian kun saa jotain muutoksia kiinni asti.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20200217_155156_723.jpg Views:	0 Size:	197,3 Kt ID:	1879735

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20200218_231540.jpg Views:	0 Size:	198,3 Kt ID:	1879736
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20200218_231614.jpg Views:	0 Size:	190,4 Kt ID:	1879737
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200205_165903.jpg Views:	0 Size:	48,3 Kt ID:	1879738

    #2
    Panostaisin mieluummin parempaan downpipeen ja ilman ottoon kuin catbackiin ja sitten suoraan stage2 ohjelmointi. Erikoismoottori.fi kannattaa myös kysyä mitä tarjolla.

    Comment


      #3
      Hyviä tuotteitahan ne on kaikki yllämainitut. Itsekin kyllä tyrkyttäisin tuohon ensisijaisesti paremmin virtaavaa downpipeä kun sillä saa tehohyötyäkin ja sitten vasta catback, jos soundien puolesta haluaa.


      Mites jos laitettais koko kierros APR-tuotetta?

      Stage I softa:

      https://www.goapr.com/products/ecu_u...en3_mqb_r.html

      Downpipe + stage2:

      https://www.goapr.com/products/apr_e...t_mqb_awd.html

      Catback:

      https://www.goapr.com/products/apr_e...ack_8v_s3.html

      Jouset:

      https://www.goapr.com/products/springs_mqb.html

      Vakaajat:

      https://www.goapr.com/products/stabilizer_bars_mqb.html


      Tuolta näet suoraan millanen stance ja voit kuunnella millaset metelit tulee putkilla jne.
      Hyvänä puolena lisäksi se että tuotteet on huippulaatua ja ei tarvi haeskella pitkin internettiä kun laitat yhden mailin mulle (terho@terhonpaja.fi) niin pistetään tavaraa tulemaan. :) Ja asennukset onnistuu tietysti myös.

      Comment


        #4
        Käytin kärryn korrekin TFC -käsittelyssä. Kyllä on komia!
        (Toni's detailing, nokialla)

        Comment


          #5
          Tuli vähä jarruja koronan muodossa tuunaukseen. YT:t pukkas päälle ja rahavirta katkeaa. Ajellaan nyt hetki sitten tuollaisena.
          Mutta kysymys: adaptiivinen cruise, mikä idea laittaa toimimaan niin ettei normaalia cruisea saa toimimaan ilman adaptiivista. Nyt ollut parikin lumimyräkkää ja molemmilla kerroilla cuise kytkeytyy kokonaan pois päältä, koska lunta anturissa. Saisi olla joku oma nappinsa tuolle adaptiiville.
          Ja toinen ominaisuus tuossa vielä joka näin suomalaista ärsyttää, ei anna erkanevalla kaistalla ohittaa oikealta puolelta, on se saksasta kotosin x)
          Viimeksi muokannut Mizku75; 4.4.2020, 17:24.

          Comment


          • #6
            Oikealta ohittamisen saa luultavasti koodattua VCDS:n kanssa toimintaan, ainakin niissä moduuleissa joita olen itse tutkinut, on ollut sille täppä.

            Cruise häviää toiminnasta jos tutka menee umpeen, se on VAG-konsernin valitsema linja. Onneksi ainakin mun VAGilaisessa on cruisen viiksessä suoraan nappi jolla cruise vaihtuu nopeudenrajoittimeksi. Se päälle, haluttu lukema tauluun ja sitten pidellään vaan kaasua painettuna. Ei se ole sama kuin perinteinen cruise, mutta aika toimiva kyllä.

            Comment


              #7
              okei, kiitos tiedosta! Pitää kyselllä jos jollain kaveripiirissä ois vcds, ni pääsis tutkiin.
              Viimeksi muokannut Killeri; 7.4.2020, 18:34. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #8
                Tälläset tuli tänään. Valitettavasti voi olla etten muiden kiireiden takia ehdi Kymille..mutta innolla odotan seuraavaan ratapäivää!!

                Comment


                  #9
                  Nonii..eipähän se mennytkään niin kuin strömsöössä, vaikka myyjä niin väittikin. Vanteen ET ei mahdollista kihlausta. Eipä sitten kun spaissereita tilaamaan, ottaa puolaan kiinni.
                  Tarkkaavaisille kommenttina, satula on väärinpäin mutta ei vaikuta lopputulemaan tässä kohtaa.

                  Comment


                    #10
                    Nyt jos tälläinen lyhytsorminenkin ylettäis vaihtaan..

                    Comment


                      #11
                      Nyt on asialliset jarrut!

                      Comment


                        #12
                        Noniinh. Saatiin tämänkertainen projekti maaliin.
                        Kyllä pysähtyy!!
                        20mm spaisserit sinne nyt meni. 15mm olisi riittänyt mutta muutamaan paikkaan kun soittelin aiheesta, niin pultattavaa versiota suosittelivat jos aikoo käydä radallakin. Takana näyttää juuri siltä kuin haluisinkin, edessä tuli inasen liikaa ulos, mutta tällä mennään.
                        Auton käytöksessä en kyllä yllättäen huomannut mitään, ainakaan heikompaan suuntaan.

                        Tässä nyt vain odottelen, että viimeinkin saisin ne APR:n jouset ja vakaajan...hetki jo vierähtänyt..
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Punnitsitko jarruja? Mikä ero verrattuna vakioon?

                          Comment


                            #14
                            Uusissa 8mäntää vanhoissa kaksi. Uuden levyn halkaisija 365mm, vanhan 320(?). Siinä suurin ero.
                            Viimeksi muokannut okkim; 24.6.2020, 14:17. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                              #15
                              Painoero lähinnä kiinnosti, kokoero on kyllä tiedossa. Kuinka paljon tulee eroa vakioon kun punnitsee satulan ja levyn yhdessä. Eli jousittamaton massa.

                              Comment


                                #16
                                En punninnut. Käsikannolla arvioisin, että saatto olla jopa kevyemmät ?

                                Comment


                                  #17
                                  Uutta rautaa rautaa alle. Otetaa pari kuvaa kun saadaan auto takaisin asennuksesta.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt on viimesimmät hilut kiinni.
                                    Omaan makuun just sopivan matala, pystyy ajaan arkiajoa hyvin.
                                    Tosiaan jännä efekti, alkuperäinen lievä pintakovuus hävisi. Esim pienen kanttareen ylitys on nyt huomattavasti mukavempaa.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Mode: tän voi sulkea. Auto vaihtoi omistajaa..

                                      Comment

                                      Working...
                                      X