B7 RS4 on ollut bucket-listillä jo vuosia, tosin sedanina. No, sopivaa sedania ei pitkällisestä etsinnästä huolimatta löytynyt, joten päädyin avantiin. Tämä on auto, jota ei osteta järjellä eikä säästösyistä. Auto ei ole kylän nopein, eikä omaa miehekästä viripotentiaalia (pois lukien remmi), mutta V8n fiilis on huikea, ja auto on aivan täydellinen talvikelissä. B5 RS4 ja B7 RS4 ovat veljiä keskenään, mutta aivan erilaisia luonteiltaan. B7 soveltuu talvileikkeihin huomattavasti paremmin kuin B5 todella kauniisti kaasuun vastaavan luonteensa puolesta.
Tämä yksilö löytyii tutulta harrastajaveljeltä Suomesta. Varusteet, väri, metrit, huollot ja hinta oli kohdalleen, joten pitkäselkäisestä taputeltiin kaupat.
Kuvassa on muuten ainoa kuva minkä tajusin ottaa autosta vakiona. Sekin vähän tärähtänyt.
Edellinen omistaja oli taannoin tehnyt carbon cleanin, poistanut usein vinoilevat läpät jättäen vain tangot ja servot paikalleen, ja ulkoiluttanut autoa Saksassa sekä kiertänyt rataa Nyrrelläkin. Tästä nämä autot tykkää.
Hain auton tammikuun lopulla, ja ajoin sen heti seuraavana aamuna Laitilaan Marteliukselle putkiston tekoon.
Uusi putki tehtiin downpipeiltä perälle saakka. Esikatit ja vakiokatit sai lähtöpassit ja tilalle hitsattiin 200 CEL HSL-katalysaattorit. Takapöntöissä on venttiiliohjatut läpät, joka toimii alkuperäisten venttiilien tavoin alipaineella ratin S-napista. Läpät aukeaa joka tapauksessa kun kierrokset ylittää 4000 rpm.
Tekohetkellä tarjolla ei ollut sopivia putkenpäitä, joten siinä kohtaa päädyttiin tuplaulostuloihin. Ulostulot on sittemmin päivittyneet soppeleihin isoihin ovaaleihin rosteripäihin.
Turvavyöt vaihdoin heti punaisiin, koska halusin ohjaamoon vähän lisää väriä. Hyvinkääläinen turvavyo.fi teki jälleen uudet vyöt ennätysajassa. Palvelu on täysin ensiluokkaista, vahva suositus.
Vöiden vaihtoa varten akunkenkä irti, jotta bägit ei tule silmille. Takapää meni kun irroitti penkin, takasivuverhoilut ja muljautti uudet vyöt paikalleen. Etupenkeistä (wingback) pitää nypätä reunasta sivumuovi vaan rohkeasti irti ja b-pilarin takaa löytyy kaikki loput. Rullasta pitää irroittaa ensin keltainen liitin missä on bägin tunnistin.
Tämä yksilö löytyii tutulta harrastajaveljeltä Suomesta. Varusteet, väri, metrit, huollot ja hinta oli kohdalleen, joten pitkäselkäisestä taputeltiin kaupat.
Kuvassa on muuten ainoa kuva minkä tajusin ottaa autosta vakiona. Sekin vähän tärähtänyt.
Edellinen omistaja oli taannoin tehnyt carbon cleanin, poistanut usein vinoilevat läpät jättäen vain tangot ja servot paikalleen, ja ulkoiluttanut autoa Saksassa sekä kiertänyt rataa Nyrrelläkin. Tästä nämä autot tykkää.
Hain auton tammikuun lopulla, ja ajoin sen heti seuraavana aamuna Laitilaan Marteliukselle putkiston tekoon.
Uusi putki tehtiin downpipeiltä perälle saakka. Esikatit ja vakiokatit sai lähtöpassit ja tilalle hitsattiin 200 CEL HSL-katalysaattorit. Takapöntöissä on venttiiliohjatut läpät, joka toimii alkuperäisten venttiilien tavoin alipaineella ratin S-napista. Läpät aukeaa joka tapauksessa kun kierrokset ylittää 4000 rpm.
Tekohetkellä tarjolla ei ollut sopivia putkenpäitä, joten siinä kohtaa päädyttiin tuplaulostuloihin. Ulostulot on sittemmin päivittyneet soppeleihin isoihin ovaaleihin rosteripäihin.
Turvavyöt vaihdoin heti punaisiin, koska halusin ohjaamoon vähän lisää väriä. Hyvinkääläinen turvavyo.fi teki jälleen uudet vyöt ennätysajassa. Palvelu on täysin ensiluokkaista, vahva suositus.
Vöiden vaihtoa varten akunkenkä irti, jotta bägit ei tule silmille. Takapää meni kun irroitti penkin, takasivuverhoilut ja muljautti uudet vyöt paikalleen. Etupenkeistä (wingback) pitää nypätä reunasta sivumuovi vaan rohkeasti irti ja b-pilarin takaa löytyy kaikki loput. Rullasta pitää irroittaa ensin keltainen liitin missä on bägin tunnistin.
Comment