Liikaa maalia kerralla tuossa VHT:n kanssa ja mahdollisesti liian nopea kuivatus. Miulla kahteen koppaan meni n. 4/5 purkillista, joten olet työntänyt aika huolella. Miulla kävi joskus sama juttu 5cyl-venakopan kanssa. Aivan karmean näköiset tuli.
Omassa S4-ketjussa on kuvat, kun maalasin V8:n kopat pari päivää sitten. Tuli aika hyvät. Ensiksi ohut kerros ja 5-10 min kuivamista, sitten paksumpi kerros. Taas 5-10 min ja sitten toinen paksumpi kerros. Sen jälkeen annoin kuivaa tallissa, lämpöpuhallin puhalsi sinnepäin, kun oli 14 astetta tallin lämpötila. Ehkä tunnin päästä alkoi näkyä ryppyä. Siellä, missä ryppyä ei ollut, lisäsin maalia vain niihin kohtiin ja häivytin aavistuksen verran. Odotin taas vajaan tunnin ja katsoin tilanteen. Kun ryppy näytti tasaiselta, annoin kuivaa vuorokauden tallissa ja vasta sen jälkeen uunitin tunnin verran 100 asteessa.
Omassa S4-ketjussa on kuvat, kun maalasin V8:n kopat pari päivää sitten. Tuli aika hyvät. Ensiksi ohut kerros ja 5-10 min kuivamista, sitten paksumpi kerros. Taas 5-10 min ja sitten toinen paksumpi kerros. Sen jälkeen annoin kuivaa tallissa, lämpöpuhallin puhalsi sinnepäin, kun oli 14 astetta tallin lämpötila. Ehkä tunnin päästä alkoi näkyä ryppyä. Siellä, missä ryppyä ei ollut, lisäsin maalia vain niihin kohtiin ja häivytin aavistuksen verran. Odotin taas vajaan tunnin ja katsoin tilanteen. Kun ryppy näytti tasaiselta, annoin kuivaa vuorokauden tallissa ja vasta sen jälkeen uunitin tunnin verran 100 asteessa.
Comment