Foorumilta löytyy jo nettiauton halvin ronsu, joten täytyy kertoa omasta nettiauton halvimmasta mukamas risasta.
Heinä/Elokuu 2019 oli paluumuutto suomeen ja tilanne se että autoa ei ollut. Taloprojekti yms. joten kotona käyty keskustelu oli että joku max 5keur diesel farkku vetokoukulla on se millä voin liikkua. Useamman kuukauden olin jo nettiautoa selaillut ja aina minuutissa homma lähti lapasesta. Kotona mentiin edelleen ajatuksella 5keur farkku, nettiautossa jotain aivan muuta. Yksi hyvä "idea" oli manuaali D2 S8, oikeasti kyllä katselin kaikkea isomoottorista mihin saisi ahtimet laillisesti kiinni. Muutto suomeen ja vaimolle auto, sen jälkeen en uskaltanut tehdä mitään. Tiesin että homma karkaa ja vaimo taputtaa olalle. Lopulta oli pakko hankkia omaan käyttöön auto... Ei se nyt ihan speksin mukaan mennyt:
Speksi:
Max 5keur, Diesel (rekisteröin pakuksi), farkku, vetokoukku, neliveto
Toteutunut:
Audi S6 C5 kori mihin siirretty RS6 romut. Budjetti noin tuplaantui ja myin tämän hyvänä ideana, koska S6 koriin teoriassa saa asentaa vetokoukun.
-Ostaessa mittarissa oli noin 141tkm. Korilla ajettu ehkä 300tkm tai sitten ei, tästä ei ole tietoa.
-Putkisto vaihdettu, takana pienet pöntöt ja edessä katit. Aika kovaa mökää pitää, kun takapöntöt on vielä läpillä ohitettu. Sen verran vähän ajan, että tähän mennessä ollut vain iloa korville. Katsastussetää vähän kammoksun
-Alustaan laitettu bilsteinin setti. Jouset on mielestäni aivan liian pehmeät ja netistä jo löysinkin vastaavaa valitusta. Täytyy jossain välissä pohtia jotain
-Lambon magnesium vanteet. On muuten kevyet vaikka takarenkaat on 295 leveät.
Auto löytyi Kuopion läheltä, tuotu suomeen muutama vuosi sitten saksasta. Suomessa autolla ei ollut ajettu muistaakseni/tietääkseni kuin 1-2tkm. Auto on suomessa oloaikana (2018/2019 talvella) ylimaalattu.
Auto on siis konvertoitu jo saksassa RS6 speksiin. Kuuleman mukaan kolaripeli haluttu pelastaa joten metsästetty ehjä kori. Vaikuttaa että lähes kaikki on siirretty, mielenkiintoisin ratkaisu on ollut siirtää kattopahvi. Kattopahvissa on kattoluukun aukko, kattopellissä ei kuitenkaan ole reikää! Noh, tällä saatu musta alkantara-tyyppinen kattopahvi.
Koska C5 RS6 on aina nettipuheiden mukaan tosi mielenkiintoinen niin innolla odotan mitä tekniikanvaihto RS6:sta voikaan löytyä!
Auto ollut nyt minulla noin 6kk ja mittariin tullut reipas 6tkm.
Talvirenkaita tähän ei tietenkään ollut. Syksyn mittaan olikin pieni metsästys, etujarrut aiheutti harmeja. Muutamaa eri tyyppistä 18" koitin ja satula otti kaikissa kehältä kiinni. Aina kovasti uhonnut, että ikinä en repsuja autoon hyväksy, mutta nyt sattui kaverilta saamaan lähes kaljakeissillä suorant LM repsut. Ne mahtuu jarrujen yli 20mm speiserillä. Taakse taisin laittaa 20 vai 25mm lätyt. Jäi hieman sisään, mutta hyllyssä ei nyt ollut muuta.
Löydettyjä vikoja on:
-Joistain sisustan paneeleista on klipsit rikki, aika väkivalloin purettu tai asennettu. Vaikuttaa kuitenkin olevan perus osia, joten näitä saa haalittua
-Laturin valo välillä vilkuttaa. Vaihdoin jo jännitteen säätimen kun sitä epäilin. Irrottaessa huomasin että säätimessä oli eri liitin kuin johtosarjassa. Ne oli sitten väkisin yhdistetty. Eli jännitteen säätimestä muovit halki. Vaihdoin uuden säätimen ja johtosarjaan oikean liittimen (ehkä 1mm eroa, finjectorilta löytyi etsimällä oikea). Vika ei kuitenkaan poistunut. Eli mittaristossa melko varmasti vikaa.
-Taka-ikkunat ei toimi kunnolla, johtosarjassa häröilyä. Kuskin takaikkuna menee alas jos kuskin ovi on auki, mutta ei ylös (hot-wiresin suoraan ovesta sen ylös). Apukuskin takaikkuna ei liiku kumpaankaan suuntaan... Naureskelin jo, että täytyy korjata sitten kun ilmastointi hajoaa.
-Airbag puolella on ehkä oiottu, täytyy tutkia kun ehtii. Vähän epäilen että vain ratin bägi on kytketty, jos sekään... Löysin nimittäin penkin alta irtonaisen liittimen ja sen kun kytki niin airbag valo sytty!
-Viimeisin onkin klassinen, vaihdelaatikko pamahti. Nyt auto seisonnassa ja odottaa että taloprojektista irtoaa aikaa. Tarkistin jo laatikon öljyt, koska ominaisuudet viittaavat öljyn määrään. Muistui tarkistaessa että myyjä taisi sanoa että laatikko öljyt sun muut on juuri vaihdettu, laatikosta tulikin ihan kirkasta öljyä. Määrän tarkistus ei auttanut. Uskon että venttiilipaketti on hajonnut. Ylämäessä, aivan sama onko vetoa ja kuinka paljon tai mikä vaihde sisässä niin pomppaa yhtäkkiä vapaalle ja mittaristo ilmoittaa vikatilasta. Myös 2-3 välinen vaihto on sellainen että laatikko kokoilee muutaman kerran ennen kuin saa vaihteen sisään. Jouduin autolla ehkä 50-100km ajamaan tässä kunnossa ja lisää huimasti matkustusjännitystä kun tietää että ylämäessä voi vaan veto loppua!
Muuta tehtyä:
-Korjasin radion. Kaiuttimista ei kuulunut mitään ja Amalin avustuksella selvisi että keskikonsolissa on turhan monta johtosarjaa. Nyt oli kytkettynä vain cd-vaihtaja ja vahvistimen piuhat oli kiinni toisessa samanlaisessa liittimessä. Miksi pelkäsin tekniikanvaihto ronsua...
-Heitin rns radion hiiteen, tilalle jo Japanissa ollut 8" Android soitin. Tälle en ole jaksanut tehdä mitään sen jälkeen, koska tuntuu moottorin sävelet riittävän. Esim työpöydällä näyttää shenzenin säätiedot, kesäkuulta 2019. Hyödyllistä!
-Etupään kaiuttimiksi asensin hyllystä löytyneen Rokkarin erillissarjan ja niitä ohjaamaan Pioneerin pikkuisen D-luokkalaisen.
-Subbarin nostin peräkonttiin. Ei riittänyt aika rakentaa tarpeeksi turvallista kiinnikettä joten nostin pois odottamaan talli-aikaa
Hyllystä löytyy muunmuassa:
-Maxxecu
-8x1200CC EV:t
-Nuken kerääjäsäiliöt DW:n tuplapumpuilla, bensakiskot, suodattimet yms...
-Laatikollinen AN-nippeliä
-Sachs RCS 2/200 rojuja
-Kokonainen A6 C5 2.5tdi quattro 6-lov manuaali, tästä varmaan saa ne sisustan osat mistä klipsit poikki?
En tiedä miten noi rojut oli hyllyyn jäänyt, koska tdi:tä lukuunottamatta hankittu silloin kun nettiautosta etsin max 5keur farkku dieseliä!
Ajatus siis oli tehdä talojutut valmiiksi ja sen jälkeen nautiskella tämän parissa. Nyt kuitenkin vaihdelaatikon ongelmat pistää vähän haastetta. Hyvin mahdollista että auto menee talliin pidemmäksi aikaa tai sitten alkaa tapahtumaan kun saan wc:n, 2 makuuhuonetta ja vaatehuoneen tehtyä (sen jälkeenhän talossa voi asua).
Yleensä en ole jaksanut kirjoitella/kuvailla omia turailuja joten katsotaan miten tällä kertaa käy.
Heinä/Elokuu 2019 oli paluumuutto suomeen ja tilanne se että autoa ei ollut. Taloprojekti yms. joten kotona käyty keskustelu oli että joku max 5keur diesel farkku vetokoukulla on se millä voin liikkua. Useamman kuukauden olin jo nettiautoa selaillut ja aina minuutissa homma lähti lapasesta. Kotona mentiin edelleen ajatuksella 5keur farkku, nettiautossa jotain aivan muuta. Yksi hyvä "idea" oli manuaali D2 S8, oikeasti kyllä katselin kaikkea isomoottorista mihin saisi ahtimet laillisesti kiinni. Muutto suomeen ja vaimolle auto, sen jälkeen en uskaltanut tehdä mitään. Tiesin että homma karkaa ja vaimo taputtaa olalle. Lopulta oli pakko hankkia omaan käyttöön auto... Ei se nyt ihan speksin mukaan mennyt:
Speksi:
Max 5keur, Diesel (rekisteröin pakuksi), farkku, vetokoukku, neliveto
Toteutunut:
Audi S6 C5 kori mihin siirretty RS6 romut. Budjetti noin tuplaantui ja myin tämän hyvänä ideana, koska S6 koriin teoriassa saa asentaa vetokoukun.
-Ostaessa mittarissa oli noin 141tkm. Korilla ajettu ehkä 300tkm tai sitten ei, tästä ei ole tietoa.
-Putkisto vaihdettu, takana pienet pöntöt ja edessä katit. Aika kovaa mökää pitää, kun takapöntöt on vielä läpillä ohitettu. Sen verran vähän ajan, että tähän mennessä ollut vain iloa korville. Katsastussetää vähän kammoksun
-Alustaan laitettu bilsteinin setti. Jouset on mielestäni aivan liian pehmeät ja netistä jo löysinkin vastaavaa valitusta. Täytyy jossain välissä pohtia jotain
-Lambon magnesium vanteet. On muuten kevyet vaikka takarenkaat on 295 leveät.
Auto löytyi Kuopion läheltä, tuotu suomeen muutama vuosi sitten saksasta. Suomessa autolla ei ollut ajettu muistaakseni/tietääkseni kuin 1-2tkm. Auto on suomessa oloaikana (2018/2019 talvella) ylimaalattu.
Auto on siis konvertoitu jo saksassa RS6 speksiin. Kuuleman mukaan kolaripeli haluttu pelastaa joten metsästetty ehjä kori. Vaikuttaa että lähes kaikki on siirretty, mielenkiintoisin ratkaisu on ollut siirtää kattopahvi. Kattopahvissa on kattoluukun aukko, kattopellissä ei kuitenkaan ole reikää! Noh, tällä saatu musta alkantara-tyyppinen kattopahvi.
Koska C5 RS6 on aina nettipuheiden mukaan tosi mielenkiintoinen niin innolla odotan mitä tekniikanvaihto RS6:sta voikaan löytyä!
Auto ollut nyt minulla noin 6kk ja mittariin tullut reipas 6tkm.
Talvirenkaita tähän ei tietenkään ollut. Syksyn mittaan olikin pieni metsästys, etujarrut aiheutti harmeja. Muutamaa eri tyyppistä 18" koitin ja satula otti kaikissa kehältä kiinni. Aina kovasti uhonnut, että ikinä en repsuja autoon hyväksy, mutta nyt sattui kaverilta saamaan lähes kaljakeissillä suorant LM repsut. Ne mahtuu jarrujen yli 20mm speiserillä. Taakse taisin laittaa 20 vai 25mm lätyt. Jäi hieman sisään, mutta hyllyssä ei nyt ollut muuta.
Löydettyjä vikoja on:
-Joistain sisustan paneeleista on klipsit rikki, aika väkivalloin purettu tai asennettu. Vaikuttaa kuitenkin olevan perus osia, joten näitä saa haalittua
-Laturin valo välillä vilkuttaa. Vaihdoin jo jännitteen säätimen kun sitä epäilin. Irrottaessa huomasin että säätimessä oli eri liitin kuin johtosarjassa. Ne oli sitten väkisin yhdistetty. Eli jännitteen säätimestä muovit halki. Vaihdoin uuden säätimen ja johtosarjaan oikean liittimen (ehkä 1mm eroa, finjectorilta löytyi etsimällä oikea). Vika ei kuitenkaan poistunut. Eli mittaristossa melko varmasti vikaa.
-Taka-ikkunat ei toimi kunnolla, johtosarjassa häröilyä. Kuskin takaikkuna menee alas jos kuskin ovi on auki, mutta ei ylös (hot-wiresin suoraan ovesta sen ylös). Apukuskin takaikkuna ei liiku kumpaankaan suuntaan... Naureskelin jo, että täytyy korjata sitten kun ilmastointi hajoaa.
-Airbag puolella on ehkä oiottu, täytyy tutkia kun ehtii. Vähän epäilen että vain ratin bägi on kytketty, jos sekään... Löysin nimittäin penkin alta irtonaisen liittimen ja sen kun kytki niin airbag valo sytty!
-Viimeisin onkin klassinen, vaihdelaatikko pamahti. Nyt auto seisonnassa ja odottaa että taloprojektista irtoaa aikaa. Tarkistin jo laatikon öljyt, koska ominaisuudet viittaavat öljyn määrään. Muistui tarkistaessa että myyjä taisi sanoa että laatikko öljyt sun muut on juuri vaihdettu, laatikosta tulikin ihan kirkasta öljyä. Määrän tarkistus ei auttanut. Uskon että venttiilipaketti on hajonnut. Ylämäessä, aivan sama onko vetoa ja kuinka paljon tai mikä vaihde sisässä niin pomppaa yhtäkkiä vapaalle ja mittaristo ilmoittaa vikatilasta. Myös 2-3 välinen vaihto on sellainen että laatikko kokoilee muutaman kerran ennen kuin saa vaihteen sisään. Jouduin autolla ehkä 50-100km ajamaan tässä kunnossa ja lisää huimasti matkustusjännitystä kun tietää että ylämäessä voi vaan veto loppua!
Muuta tehtyä:
-Korjasin radion. Kaiuttimista ei kuulunut mitään ja Amalin avustuksella selvisi että keskikonsolissa on turhan monta johtosarjaa. Nyt oli kytkettynä vain cd-vaihtaja ja vahvistimen piuhat oli kiinni toisessa samanlaisessa liittimessä. Miksi pelkäsin tekniikanvaihto ronsua...
-Heitin rns radion hiiteen, tilalle jo Japanissa ollut 8" Android soitin. Tälle en ole jaksanut tehdä mitään sen jälkeen, koska tuntuu moottorin sävelet riittävän. Esim työpöydällä näyttää shenzenin säätiedot, kesäkuulta 2019. Hyödyllistä!
-Etupään kaiuttimiksi asensin hyllystä löytyneen Rokkarin erillissarjan ja niitä ohjaamaan Pioneerin pikkuisen D-luokkalaisen.
-Subbarin nostin peräkonttiin. Ei riittänyt aika rakentaa tarpeeksi turvallista kiinnikettä joten nostin pois odottamaan talli-aikaa
Hyllystä löytyy muunmuassa:
-Maxxecu
-8x1200CC EV:t
-Nuken kerääjäsäiliöt DW:n tuplapumpuilla, bensakiskot, suodattimet yms...
-Laatikollinen AN-nippeliä
-Sachs RCS 2/200 rojuja
-Kokonainen A6 C5 2.5tdi quattro 6-lov manuaali, tästä varmaan saa ne sisustan osat mistä klipsit poikki?
En tiedä miten noi rojut oli hyllyyn jäänyt, koska tdi:tä lukuunottamatta hankittu silloin kun nettiautosta etsin max 5keur farkku dieseliä!
Ajatus siis oli tehdä talojutut valmiiksi ja sen jälkeen nautiskella tämän parissa. Nyt kuitenkin vaihdelaatikon ongelmat pistää vähän haastetta. Hyvin mahdollista että auto menee talliin pidemmäksi aikaa tai sitten alkaa tapahtumaan kun saan wc:n, 2 makuuhuonetta ja vaatehuoneen tehtyä (sen jälkeenhän talossa voi asua).
Yleensä en ole jaksanut kirjoitella/kuvailla omia turailuja joten katsotaan miten tällä kertaa käy.
Comment