Tuolta vois löytyä entisöijille jotain. http://shop.autewo.de/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urmas projekti (20v)
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Niin, mikä tahansa teräs on jossain elämänsä vaiheessa "valettu", jos niin halutaan ajatella, mutta ei se kyllä tee peltitukivarsista valutukivarsia. :) Oleellista on materiaali ja ominaisuudet. Takomalla tehtyjä tuotteita voi kuormittaa kuten tavallista terästä, kestävät vääntelyä ja ovat hitsattavissa. Valurautaisella osalla ei ole näitä ominaisuuksia.
Käyttäjälle oleellisin asia noissa lienee kuitenkin korroosion kesto ja se että pallonivel kiinnittyy kahden pultin sijasta kolmella. Se liukusäätö on herkkä liikkumaan kovasti kuormitettaessa. Muutaman millin ero ei minusta ole sinänsä merkittävä, noissa pikkukorisenkin mittasuhteissa homma menee karkeasti niin että tolpan nivelpisteitä kun liikuttelee niin se on sentti / aste. Urkissa on tietysti kiusallista se kun ei pääse nilkasta säätämään, niin säätövaroja ei ole sitäkään vähää mitä t89.
Comment
-
B4-aikakauden peltivarsihan on sitten myös 3-pultilla kiinni, joten se ei ole ainoastaan valu/takovarsien erikoispiirre. Vanhemmissa edessäkin 2-pultin malli.
Peltisiä on käytetty myös loppupään vauhtimalleissa. Liekö takoset loppuneet hyllystä ennen uusien autojen tilauksia..
Comment
-
Onhan näitä vaihtoehtoja. Eri mallisia näyttävät kaikki olevan. Camper ja caster säädettävissä.
www.034motorsport.com on ainakin myynyt hitsattuja ja valettuja tukivarsia.
Löytyy myöskin alapalloniveliä kahdella kiinnityspultilla kolmea sorttia, kuvassa yksi vaihtoehto.Viimeksi muokannut vesa u; 27.12.2014, 15:44.
Comment
-
Yritin tuossa rakentaa alkeellisen mittausmenetelmän (laudan), jolla sai lukemia vähän eri pisteistä ja suunnista. Tosiaan silmä valehtelee kohtuullisesti, syvyys on ihan parin millin sisällä, mutta sivuttaissiirtymä onkin sitten jo 10 milliä noiden s2 ja urq20v palikoiden välillä. Tuon korkeuden eron vaikutusta ja mahdollista mahtuvuutta en mittaillut, voi olla, että vaikka ohentaisi, ei silti mahtuisi, vaan pohjaisi.
Nuo Vesan eivät ole vaihtoehtoja tähän yksilöön ;)
Ilmeisesti noita alapalloja joku tekee (ja korjaa) ihan tilauksestakin (varsinkin jos on vanha, eli korjataan), tietääkö joku?
Comment
-
Audin ikävimpiä puolia on kieltämättä juuri tuo vanhojen mallien totaalinen hylkääminen. Esim. BMW tai MB ovat täysin eri maata. Olisiko syy sitten siinä, että noiden rinnalla Audi on iältään aika "uusnousukas" merkki?
Marmoritiskillähän nyt on suurin piirtein aina katsottu kieroon, jos kysyy osia johonkin muuhun, kuin tiskin vieressä esillä oleviin malleihin.
Comment
-
Comment
-
-
Tuo olisikin lähellä, voisi vaikka piipahtaa ihmettelemässä paikan päällä. Pari muutakin lähialueen kromareita on tiedossa. Lisäksi on nämä ulkomailla tekevät, eli on "suomiosoite", mutta osat lähetetään viroon, latviaan, puolaan tai mihin lie.
Osa noista pinnoittajista vaan ei tee muoveihin (esim. vilkkupohjatkin pitäisi ehostaa, tosin niissä lämpö ei liene ongelma).
Kovin edullisia ei nuo pinnoittajat ole, josko vielä löytyisi jokin kotikonsti ja omin käsin onneen korjaus/pinnoitusratkaisu?
Comment
-
Nuo alkuperäiset vilkunheijastimet näyttävät ja tuntuvat kyllä kovin maalatuilta, ja samaa ajattelin ensin niille kokeilla.
Ei kellään ole tietoa tuosta Hellan heijastimesta, eroaako liikaa, etteikö voisi sovittaa? Näyttää kyllä hieman suuremmalta ja tietysti säädöt näyttäisi erilailla toteutetulta. Koko eniten huolettaa. Ei kellään olisi lainaan kokeiltavaksi? Tietysti jos on noita cibien hyväkuntoisia tarjolla....
Samasta paikkaa näkee kuvia Cibien heijastimesta.
Comment
-
Postirouva toi lisää osia Tradista, tällä kertaa oli hyvin paketoitu :)
Valoasia puoliksi ratkesi, eli Tradista tuli kokonaan uusi umpio vasemmalle puolelle.
Oikea on vielä etsinnässä, eli saa tarjota privaan jos on hyväkuntoista runkoa ja heijastimia ylimääräisenä. Muutoin kootaan kahdesta huonosta parhaimmilla osilla yksi toimiva (heijastimet käy ristiin puolelta toiselle). Ehkä sitä kromaustakin kokeillaan ylimääräisille osille. Yksi kauppa näyttää oikeanpuolen runkoa saatavilla, joten vielä harkinnassa sen osto.Viimeksi muokannut jta; 20.1.2015, 22:06.
Comment
-
On siinä kätten voiteet. Jännä että noita hitsipulttejakin saa tollai irtaallaan, vaan miksipä ei saisi. Millä menetelmällä on tarkoitus hitsailla?
Comment
-
Kaaritapitushitsaus tai enemmän kansankielellä pultinhitsauskone on se laite millä noita ruuvitumppeja kiinnitellään. Laitteita saa vuokrattua ainakin joistakin hitsaukseen erikoistuneista basaareista. Turun seudulta ei tule yhtään paikkaa mieleen, mutta esimerkiksi Porista Retcolta noita löytyy. Meillä oli kone sieltä lainassa oman hajottua ja päivävuokra ei ollut kovin paha.
Comment
-
Aika taas päivittää hieman tätäkin "projektia".
Peltitöissä tapahtui isompi harppaus ja kevättalvella urakoitiin ne valmiiksi asti.
Auto vedettiin siis taas kerran "lavetille" ja tammikuussa suunnattiin kohti itää. Siellä seppä Ilmarinen takoi uutta kynnyskoteloa yms. ja helmikuussa ajettiin jo takaisin toiseen suuntaan :)
Kiitokset Carace:lle viimeistelystä.
Comment
-
Kevät menikin sitten ihmetellessä mistä löytyisi maalari, joka tuollaisen projektin ottaa käsittelyynsä.
Katseltiin niin pohjoiseen, kuin eteläänkin. Muutamia kiinnosti ja kävivät katsomassakin ja erilaisia tarjouksiakin saatiin.
Erilaisten vaiheiden jälkeen osoite löytyi kohtuu läheltä ja ei kun peltipuhdas puolivalmiste taas "lavetille" :)
Comment
Comment