Kaupunkiin muutettua harrastustilat katosivat alta ja talouteen jäi vain käyttis Octavia (III), takapotku 120 Skodan lähtiessä uudelle omistajalla. Uusi omistaja teki lootasta ensimmäisen autonsa, kun ajokorttikin tuli hänelle suunnilleen samoihin aikoihin. Hän oli yhteydessä noin puoli vuotta kauppojen jälkeen. Takapotku oli jättänyt tiellä 6-7 kertaa puolen vuoden aikana arkikäytössä :) Mutta tyytyväinen omistaja oli silti, melkein kylkiedellä kulkevaan tsekkoslovakialaiseen.
Kun kumpikin meistä perheen "aikuisista" siirtyi opintojen polulle, ei autoharrasteyksiköitä varattu tiukasta budjetista ollenkaan. Tieto kuitenkin siitä, että kesällä -20 tarvitaan mahdollisesti toinen kulkupeli töissäkäyntiin, aiheutti kroonista nettiauton selailua. Tilanne paheni ja tila heikkeni siihen suuntaan, että aloin suunnittelemaan Alfra Romeon (?!) hankkimista kesäksi. Netin selailulla ja fb- viestinnällä himon kohteeksi joutui 166-Alfat, noitahan saa parilla tonnilla - tosin tarjontaa on heikosti. Kesää kohden saisi kasaan pesämunan Alfan hankintaan, mutta sitten...
Alkuperäiselle varkautelaiselle eli minulle sopiva ryöstölötkö (ROB-) löytyi varkautelaisesta autoliikkeestä tutulta automyyjältä. Hinta oli semmoinen, ettei matalalta puttoo. Lähes 3min harkinta riitti ja auto tuli ostettua, näkemättä, sen turhempia kyselemättä. Veli kävi hakemassa lötkön pihaansa siirtokilvillä ja siellä se 80km päässä seisoo edelleen. Vuoden 1988 2.0e, varusteena kattoluukku veivillä. Vaimokin nalkutti vain yhden illan.
15min tarkastelun ja 2km koeajon jälkeen havaittua ja selviteltyä:
- leimalla (9/19) jäänyt rästiin: vasen takalaakeri vaihtokunnossa ja takajarru vasemmalla ei pelitä (+jotain kolinaa sieltä kuuluu, kun taakse aletaan liikkumaan)
- hieman hometta sisällä
- kuskinpuolen ovet toimivat, vänkärin puolen ovet ei sisältä eikä ulkoa aukea
- hydr.nostimet nakuttaa
+jakopäästä ainakin tuore tarra
+ kyllä lötkö sopii silmälle :)
+ 5-zyl
Kesäkäyttis tästä on tarkoitus tehdä, eli ainakin leima paperiin, kilvet non-fin, ja ovet toimintakuntoon (keskuslukitus ei pakollinen), ruosteita vähän pois... ehkä ja tietysti kunnon putsaus ja mankan vaihto johonkin kasettisoittimeen. Kasettisoittimeen sopii esim. Rainer Frimanin: Se on Salaisuus. (Möi kultaa ja platinaa v. 1991)
pari kysymystä, saako takalaakerin (rummussa) vaihdettua ilman prässiä, kuten kakkisgolf ym?
mahtaako olla KP vai RT-kone?
tunnistaako kukaan mitkä talvivanteet?
Kun kumpikin meistä perheen "aikuisista" siirtyi opintojen polulle, ei autoharrasteyksiköitä varattu tiukasta budjetista ollenkaan. Tieto kuitenkin siitä, että kesällä -20 tarvitaan mahdollisesti toinen kulkupeli töissäkäyntiin, aiheutti kroonista nettiauton selailua. Tilanne paheni ja tila heikkeni siihen suuntaan, että aloin suunnittelemaan Alfra Romeon (?!) hankkimista kesäksi. Netin selailulla ja fb- viestinnällä himon kohteeksi joutui 166-Alfat, noitahan saa parilla tonnilla - tosin tarjontaa on heikosti. Kesää kohden saisi kasaan pesämunan Alfan hankintaan, mutta sitten...
Alkuperäiselle varkautelaiselle eli minulle sopiva ryöstölötkö (ROB-) löytyi varkautelaisesta autoliikkeestä tutulta automyyjältä. Hinta oli semmoinen, ettei matalalta puttoo. Lähes 3min harkinta riitti ja auto tuli ostettua, näkemättä, sen turhempia kyselemättä. Veli kävi hakemassa lötkön pihaansa siirtokilvillä ja siellä se 80km päässä seisoo edelleen. Vuoden 1988 2.0e, varusteena kattoluukku veivillä. Vaimokin nalkutti vain yhden illan.
15min tarkastelun ja 2km koeajon jälkeen havaittua ja selviteltyä:
- leimalla (9/19) jäänyt rästiin: vasen takalaakeri vaihtokunnossa ja takajarru vasemmalla ei pelitä (+jotain kolinaa sieltä kuuluu, kun taakse aletaan liikkumaan)
- hieman hometta sisällä
- kuskinpuolen ovet toimivat, vänkärin puolen ovet ei sisältä eikä ulkoa aukea
- hydr.nostimet nakuttaa
+jakopäästä ainakin tuore tarra
+ kyllä lötkö sopii silmälle :)
+ 5-zyl
Kesäkäyttis tästä on tarkoitus tehdä, eli ainakin leima paperiin, kilvet non-fin, ja ovet toimintakuntoon (keskuslukitus ei pakollinen), ruosteita vähän pois... ehkä ja tietysti kunnon putsaus ja mankan vaihto johonkin kasettisoittimeen. Kasettisoittimeen sopii esim. Rainer Frimanin: Se on Salaisuus. (Möi kultaa ja platinaa v. 1991)
pari kysymystä, saako takalaakerin (rummussa) vaihdettua ilman prässiä, kuten kakkisgolf ym?
mahtaako olla KP vai RT-kone?
tunnistaako kukaan mitkä talvivanteet?
Comment