Alkuperäinen kirjoittaja lare_95
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ässä Nelonen -00 Stg3+
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Pitääpä siis tässä lähipäivinä tutkia jokainen letku/klemmari että ovat varmasti kunnossa..
Sekä etsiä boschilainen rs4:sen maffi jostain.
Sisätiloistakin sain vihdoin napattua kuvan, sielä ei toki ole juurikaan muuta tapahtunut kuin listojen maalaus talvella.
Tuon lisämittareiden kotelon vaihdan vakio ilmastoinnin ritilöiksi sittenkun saan podin telineen ratin taakse ja mietittyä mihin olisi järkevintä laittaa kaksi mittaria, vielä niin että ei kovin paljoa vakio sisätilat muutu.
Comment
-
Ne on audi tt:n alkuperäset vanteet koossa 18x9 et muistaakseni 52, menisi hyvin 15mm spacerillä mutta itellä oli hyllyssä 20mm pultattavat niin laitoin ne. Kumeina tosiaan toimii michelinin super sportit koossa 225/40/18, eikä ota mistään kiinni.
Tuossa vielä yksi kuva mistä näkee paremmin istuvuuden.
Comment
-
Huomasin öljynvaihdon aikana että eturenkaat oli sisäreunoista melkein sileänä joten kyselin heti camber säädettäviä puslia eteen.. Nooh tuumasta toimeen.
Heti ensimmäisenä huomasin että oli laitettu kiinnityspultit väärinpäin, joten lisähommia oli tiedossa heti kättelyssä.
Iskari irti ja tukivarret käteen, tästä sitten pienen inspiraation ja yhden huonokuntoisen raidetangonpään seurauksena hommasin meyle HD raidetangonpäät molemminpuolin sekä pesin iskunvaimentimet kun olivat irti.
Ensi maanantaina olisi aika nelipyöräsuuntaukseen joten autolla ei ajeta viikonloppuna :/
Vanhat puslat lähti nätisti irti, uudetkin meni hyvin tilaansa tosin pienet jäljet niihin tuli mutta ei suurempia ongelmia.
Seuraavaksi olisi maffin irroitus ja sieltä varaosanumerot talteen ja ostamaan uusi anturi, jos sitten saisi esp/abs viat pois taulusta.. Vihdoin.
Mites voi olla että noiden osien vaihdon jälkeen tulee jarrupaloista ilmoitus? Vaikka kaikki palat on vielä hyvällä pinnalla..
Ohessa muutamat kuvat asennuksista
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Winder Näytä viestiMites voi olla että noiden osien vaihdon jälkeen tulee jarrupaloista ilmoitus? Vaikka kaikki palat on vielä hyvällä pinnalla..
Comment
-
Nyt on hiukan päästy talven aikana jo tekemäänkin autolle jotain. Ajattelin heti alkutalvesta että pakko se on takakelkka ottaa autosta irti ja vaihtaa jokainen pusla uretaaneihin, vaihtaa pultit uusiin ja käyttää kaikki maalauksessa. Tässä siis syksyllä huomasin pientä eloa perän käytöksessä jopa normaalissa ajossa, joten sen takia helpompi vaihtaa kaikki ettei hetkenpäästä tarvi vaihdella toistapuolta.
Samalla nyt vaihtuu sisemmät+ulommat vetonivelet sekä ajovalojen kork.säätöanturit sekä muita pieniä osia.
Ei siihen kauaa mennytkään että sai laskea alas kun hiukan kyseli neuvoja mitä pitää ottaa irti kun alkaa irroittelemaan alustaa.
Muutama pultti katkesi irroituksessa mutta ei haitannut koska käytännössä kaikki pultit tulee olemaan uusia.
Facebookista kyselin noita iskarinkoteloita ja suomesta sattui löytymään hienokuntoiset ja hitsaamattomat.
Alemmat ovat siis vanhat..
Tässä pikkuhiljaa alkaa osat olemaan irti ja valmiina hiekkapuhallukseen/pulverimaalaukseen.
Käytännössä uusia uretaanipuslia vaille on kaikki osat jo hyllyssä. Vanhat perän takakannakkeen apikolit oli myös aivan tiensä päässä...
Tästä tuleekin seuraavaksi sitten kirjoiteltua kun osat saan takaisin hallille "uusina".
Ainiin. Mittariston abs+esp valot johtui viallisesta maffista. :)
Comment
-
Nyt on saatu projektia eteenpäin hyvinkin!
Ensimmäisenä kiitokset tämän osalta Pulverfixille kun teit käytännössä ruosteisista romuista uusia.
Sekä Koneistus Pukkiselle kun prässäsit vanhat puslat pois ja uudet tilalle.
Vanhat ruostuneet puslat prässättiin irti koneistus pukkisen toimesta.
Puslat oli todella tiukassa sekä ruosteessa, onneksi mitään vahinkoa ei tullut.
Alla olevassa kuvassa olevat tuotteet käyneet pulverfixillä.
Erinomaista työnjälkeä sekä maaliakaan ei ollut missään mihin sitä ei haluttukaan.
Mustat olivat perusmustalla ja päällä mattalakka, tästä olisi ollut vielä oikein matta joten tämä vaikutti enemmänkin satiinilta.
Kw:n alustan jouset perus keltaisella ja vakio vakaaja punaiseksi :) Vähän edes väriä ettei kaikki ole mustaa.
Vanhat takajousien kumet olivat saaneet myös hiukan elämää allensa, samalla muistin että takaluukun katkaisijat olivat hapettuneet eikä toimineet joten nekin oli tilattava uudet speediltä.
Sillä aikaa kun osat olivat maalauksessa kerkesin hiukan ottamaan ruosteita tutusta paikkaa kiinni ja päälle ruosteensuoja aineet sekä alustamassat.
Viikonlopussa en aivan kerennyt kasata kaikkia loppuun joten arkipäivillekkin jäi jotain tekemistä kuten iskaritornien kasaus sekä apurungon kiinnitys takaisin koriin. Seuraavaksi auto meneekin nelipyöräsuuntaukseen sekä takaluukun ja puskurin maalaukseen :)
Viimeksi muokannut Winder; 17.4.2021, 13:03.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jerse Näytä viestiAhto/imuvuodot aiheuttaa myös nuo vikakoodit, joten painetesti kannattaa myös tehdä ennenkuin ostelee turhaan uusia osia.
Comment
-
Okkim, pitääpä kurkata miltä sielä näyttää.
Laaf, jep niin olisi mutta tälläkertaa uusi maffi korjasi viat kumminkin.
Viime kesän vanteetkin saivat pienen ehostuksen.
Entinen maalipinta sai hiukan hiomapaperia sekä pohjamaalia, väriksi valikoitui perus L1H7.
Maalarikin sanoi että pitääpä muistaa tämä koodi nimittäin tuohon väriin ei tule kuin yhtä väriä maalilinjasta. Tottakai keskimerkkeihin tuli pieni osa punaista väriä antamaan pienen pisteen iin päälle.
Comment
-
Pikku runoilua jälleen...
Puskuri ja takaluukku saatiin maalattua 10.5,
takaluukussa oli ylimääräisiä reikiä vedetty perus itseporautuvilla läpi joten niitä piti hiukan täytellä..
Mutta nyt on taas uutta pintaa :)
Autolla ajelin ihan muutaman viikon kerryttäen hiukan kilometrejä alle jonka jälkeen kunnon pesut sekä 1-step kiilloitus + vahat päälle, voisin sanoa että kyllä se minkin sininen on ihan hieno väri kun vaan huolehtii pintojen kunnosta.
Hetki taas ajeltiin jonka jälkeen perus huoltoa.
Uudet öljyt ja suodatin paikoilleen, en tiedä moniko käyttää gulffin öljyä mutta itse ainakin olen ollut tyytyväinen.
Sitten se final eli tarinan lopetus ainakin toistaiseksi, tänään ( 4.6 ) n.klo 16 aikoihin tuli auto kolmion takaa eteen..
Autosta nyt ainakin laittoa vaatii lokasuoja, konepelti, puskurit, helma, etuiskari, umpiot sekä muita ehkä tukivarsia ja keulan törmäyspalkki jne varmasti saivat tällin..
Tästä lisää hetikun saan vakuutuksista päätöksiä mitä tehdään ja mitkä ovat korjauskustannukset :)
Onneksi peltiä saa uutta.
Comment
-
Noniin.. Tämän topikin voi lopettaa tähän, auto vaihtoi omistajaa "romuna". Luultavasti menee lihoiksi mutta saa nähdä :) Nyt etsitään kivien ja kantojen alta sitä seuraavaa joko täysin harrastetta tai käyttöauto+harraste autoa.. Katsotaan sitten tehdäänkö uudesta autosta topikki vai ei.
-Roni
Comment
Comment