Dodii. Tosiaan tuli tossa syksyllä 2019 hommattua b5s4 ja nyt pääsi tänne foorumillekkin ihmettelemään touhuja ja muita 2.7bit omistajia sekä projekteja.
Tarkotuksena olis nyt talven aikana saada kunnostettua hiukan ruostepaikkoja sekä maalailla sisätilanlistat tummemmaksi ja tietenkin vaihtaa kaikki nesteet sekä jakopää jne, joitakin juttuja olen jo kerennyt tekemään mutta kaikki ajallaan ja onhan siihen kevääseen vielä hetken aikaa.
Tekniikkaan/alustaan on laitettu vanhojen omistajien aikana kumminkin hyvin osaa kiinni.
Tekniikka:
K04 Turbot
Wagner jäähdyttimet
RS4 kytkinasetelma SRE +15% massakytkinlevyllä
Billetti vauhtipyörä
Laatikko laakeroitu uudelleen
RS4 MAF + suodatinkotelo
TFSI puolakonversio
S4sid EGT-anturit
Kansiremontti tehty
Erikoismoottori.fi ohjelma + E85 muutos
Bosch 1000cc suuttimet sekä 044 pumppu
Penkissä tämä ei ole käynyt, mutta kyllä sieltä pitäisi se 400hv ainakin olla.
Alustassakin hiukan paranneltu ajo-ominaisuuksia mm.
KW variante 3 alustasarja
Teräspunosjarruletkut
B6S4 takajarrut
Apikol billet peräntuki uretaanipuslilla
Mielestäni tässä hyvä pohja lähteä tekemään ehkäpä hiukan "luotettavampaa" peliä kesän rientoihin,
vaikkakin näistä ei koskaan tiiä :D
Tässä nyt hiukan listaa mitä olen tekemässä vielä ja mitä on tehty jo.
-Listojen maalaus tehty, maalina käytettiin jotain moottoripyörän vesiväriä jonka päällä n.3-4 kerrosta kovetelakkaa päällä.
-Kaikkien kaasujousien vaihto tehty.
-Jälkijäähy vesipumpun vaihto tehty
-Lisämittareiden "kotelo" uudestaan siistimmäksi.
-Ruoste/vaurio paikkojen korjaus/maalaus mm. Molemmat etuovet, toinen lokasuoja, takakontinlippa ( lippa on pohjamaalissa korjattuna )
-Etupuskurin halkeaman korjaus/maalaus
( Korjaus tehty, pohjia pitää vielä tehdä )
-Jakopää, nesteet, öljyt sekä moottoritilaa "siistimmäksi".
-Kaikki polttimot joka nurkkaan ( myös ne jotka ovat ehjiä ), omasta mielestä parempi vaihtaa kaikki kerrallaan niin on sitten kunnossa ja yhtenäiset.
-Kattoluukun moottori vaihto/korjaus?.
-Ehkä paremmat etujarrut ( Vaihtoehtoja saa ehdottaa mitkä ovat ns. Bolt on )
-Sekä tottakai alan ammattilaisena autoon tehdään ajan kanssa huolella kunnon sisäpesu, myllytys ja vahaus. Pinnotetta en laita, mukavempi kesäautoa vahailla ;).
-Mietinnässä vielä paljon juttuja autoon sekä olisi tarkoitus käydä kokeilemassa kahden auton voimin jossain ratapäivillä veljen kanssa kuinka molempien autot käyttäytyy..
Kuvia en saanut laitettua tähän heti mutta tulee ajallaan.
Kaikki neuvo otetaan vastaan liittyen 2.7bit tekniikkaan sekä mitä kannattaa katsoa onko kunnossa..
Tuola drivessä nyt muutama kuva jo mitä on tehty sekä missä korjattavat kohdat sijaitsee.
Varmaan sinne helpoin laitella niin saa täyskokosena ja laatukin on vähän parempi , einuo kännykällä otetut kuvat nyt häävejä ole mutta otetaan valmiista autosta sitten kunnolla kuvia.
https://drive.google.com/folderview?...zicKWp5_ciKkvd
-Roni
Tarkotuksena olis nyt talven aikana saada kunnostettua hiukan ruostepaikkoja sekä maalailla sisätilanlistat tummemmaksi ja tietenkin vaihtaa kaikki nesteet sekä jakopää jne, joitakin juttuja olen jo kerennyt tekemään mutta kaikki ajallaan ja onhan siihen kevääseen vielä hetken aikaa.
Tekniikkaan/alustaan on laitettu vanhojen omistajien aikana kumminkin hyvin osaa kiinni.
Tekniikka:
K04 Turbot
Wagner jäähdyttimet
RS4 kytkinasetelma SRE +15% massakytkinlevyllä
Billetti vauhtipyörä
Laatikko laakeroitu uudelleen
RS4 MAF + suodatinkotelo
TFSI puolakonversio
S4sid EGT-anturit
Kansiremontti tehty
Erikoismoottori.fi ohjelma + E85 muutos
Bosch 1000cc suuttimet sekä 044 pumppu
Penkissä tämä ei ole käynyt, mutta kyllä sieltä pitäisi se 400hv ainakin olla.
Alustassakin hiukan paranneltu ajo-ominaisuuksia mm.
KW variante 3 alustasarja
Teräspunosjarruletkut
B6S4 takajarrut
Apikol billet peräntuki uretaanipuslilla
Mielestäni tässä hyvä pohja lähteä tekemään ehkäpä hiukan "luotettavampaa" peliä kesän rientoihin,
vaikkakin näistä ei koskaan tiiä :D
Tässä nyt hiukan listaa mitä olen tekemässä vielä ja mitä on tehty jo.
-Listojen maalaus tehty, maalina käytettiin jotain moottoripyörän vesiväriä jonka päällä n.3-4 kerrosta kovetelakkaa päällä.
-Kaikkien kaasujousien vaihto tehty.
-Jälkijäähy vesipumpun vaihto tehty
-Lisämittareiden "kotelo" uudestaan siistimmäksi.
-Ruoste/vaurio paikkojen korjaus/maalaus mm. Molemmat etuovet, toinen lokasuoja, takakontinlippa ( lippa on pohjamaalissa korjattuna )
-Etupuskurin halkeaman korjaus/maalaus
( Korjaus tehty, pohjia pitää vielä tehdä )
-Jakopää, nesteet, öljyt sekä moottoritilaa "siistimmäksi".
-Kaikki polttimot joka nurkkaan ( myös ne jotka ovat ehjiä ), omasta mielestä parempi vaihtaa kaikki kerrallaan niin on sitten kunnossa ja yhtenäiset.
-Kattoluukun moottori vaihto/korjaus?.
-Ehkä paremmat etujarrut ( Vaihtoehtoja saa ehdottaa mitkä ovat ns. Bolt on )
-Sekä tottakai alan ammattilaisena autoon tehdään ajan kanssa huolella kunnon sisäpesu, myllytys ja vahaus. Pinnotetta en laita, mukavempi kesäautoa vahailla ;).
-Mietinnässä vielä paljon juttuja autoon sekä olisi tarkoitus käydä kokeilemassa kahden auton voimin jossain ratapäivillä veljen kanssa kuinka molempien autot käyttäytyy..
Kuvia en saanut laitettua tähän heti mutta tulee ajallaan.
Kaikki neuvo otetaan vastaan liittyen 2.7bit tekniikkaan sekä mitä kannattaa katsoa onko kunnossa..
Tuola drivessä nyt muutama kuva jo mitä on tehty sekä missä korjattavat kohdat sijaitsee.
Varmaan sinne helpoin laitella niin saa täyskokosena ja laatukin on vähän parempi , einuo kännykällä otetut kuvat nyt häävejä ole mutta otetaan valmiista autosta sitten kunnolla kuvia.
https://drive.google.com/folderview?...zicKWp5_ciKkvd
-Roni
Comment