Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Compe TFSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Seuraavaksi pieni selonteko imusarjan ympäriltä. Suoraruiskuissa kun ominaisuutena on venttiilien karstoittuminen (carbon build up), joko tulisi tehdä eri ohjeistusten mukaan n. 100tkm välein. Auton huoltohistoriassa mikään ei viitannut tehtyyn puhdistukseen, eikä näky sinänsä yllättänyt:
    Click image for larger version  Name:	Alkutilanne.PNG Views:	0 Size:	991,5 Kt ID:	1935497
    Mönjän paksuus kaulan ympärillä oli varmaan 3mm, joten sillä on jo varmasti merkittävä vaikutus tehoon ahdetussakin koneessa.

    Tämän puhdistukseen olin varautunut suoraan säkistä imevällä hiekkapuhalluspistoolilla ja pähkinänkuorirouheella.
    https://www.puuilo.fi/promaster-hiekkapuhalluslaite
    Click image for larger version  Name:	IMG_20211212_172433.jpg Views:	0 Size:	85,3 Kt ID:	1935498 Click image for larger version  Name:	IMG_20211212_172401.jpg Views:	0 Size:	184,4 Kt ID:	1935499
    Esimmäinen puhallus tuotti jo selkeän parannuksen lähtötilanteeseen:
    Click image for larger version  Name:	Eka puhallusPNG.PNG Views:	0 Size:	1 005,8 Kt ID:	1935500
    Otin suurimmat kokkareet varovasti irti erilaisilla piikeillä ja ruuvareilla, ja uusi puhallus:
    Click image for larger version  Name:	Puhasta on.PNG Views:	0 Size:	1,02 Mt ID:	1935501
    Mitään liuottimia tai puhdistusaineita en nähnyt tarpeelliseksi käyttää.

    Samalla suuttimien vaihto S3:sta peräisin oleviin:
    - Vanhat irti vähän rujosti puuruuvilla ja liukuvasaralla
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220122_181209.jpg Views:	0 Size:	119,8 Kt ID:	1935502
    - (Minulle) uusien suuttimien (06F 906 036 F) puhdistus ja tiivistesarjojen (06D 998 907 A) vaihto
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220122_180559.jpg Views:	0 Size:	119,2 Kt ID:	1935503 Click image for larger version  Name:	IMG_20220122_135012.jpg Views:	0 Size:	83,5 Kt ID:	1935504
    - Polttoainelinjan varoventtiilin vaihto "RS4"-malliseen 136bar aukeamispaineella olevaan (079 130 757)
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220130_182423.jpg Views:	0 Size:	108,5 Kt ID:	1935505
    - Sekä pitkittäiskoneen polttoainelinja (ylempi), poikittaisessa toinen linja kuuluu EVAP-venttilille
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220130_181430.jpg Views:	0 Size:	163,6 Kt ID:	1935506

    Comment


      #62
      Oliko sinulla jotain imuria millä imit pähkinänkuoret samalla pois? Mistä ostit sitä? Puhdasta näytti tulevan.

      Comment


        #63
        Ei ollut, tallin ovi auki sotkin menemään. Kaveri tilas saksasta ja jätti loput mulle kun omansa putsasi mun tallilla. Menee ehkä kilo jos sitäkään yhteen putsaukseen, 25kg riittää vielä hetkeksi :)
        Click image for larger version

Name:	IMG_20211212_172407.jpg
Views:	3295
Size:	269,6 Kt
ID:	1935523

        Comment


          #64
          Imusarjan ja suuttimien jälkeen vaihdoin jakopään. Koneeseen oli tehty huoltokirjan mukaan jakopää ~30tkm sitten, mutta vesipumppu oli päätetty jättää vaihtamatta. Siinä olikin jo pari jälkeä vuodosta. Pitkittäisessä purkukoneessa oli käytännössä uudet jakopään osat mukana, varmuuden vuoksi ostin vain uuden hihnan.
          Click image for larger version

Name:	IMG_20220205_103554.jpg
Views:	2939
Size:	108,1 Kt
ID:	1937849 Click image for larger version

Name:	IMG_20220205_110144.jpg
Views:	2930
Size:	131,8 Kt
ID:	1937850
          Vesipumpun o-renkaan kohdalle oli korrroosio iskenyt, joten laitoin lisäksi ohuelti tiivisteliimaa vesipumpun ja lohkon tasopinnoille.
          Click image for larger version

Name:	IMG_20220205_103613.jpg
Views:	2935
Size:	88,9 Kt
ID:	1937851 Click image for larger version

Name:	IMG_20220205_103457.jpg
Views:	2973
Size:	76,6 Kt
ID:	1937852
          Onko ruosteen poistoon lohkon sisältä jotain näppärää konstia, vai antaako vaan olla?

          Comment


            #65
            Johtosarjan saloihin olen tutustunut iltaisin ajan salliessa, ja tehnyt pikkuhiljaa ECU:n johtosarjasta pinni-kaaviota. Tarpeeksi elsaa tuijoteltuani ei sähköjen vetäminen enää tunnu lainkaan hankalalta tehtävältä, katsotaan miltä käytäntö sitten näyttää. Homma siis lähti Passatin lähes kokonaisen johtosarjan perkaamisella, ts. 13kg kaapelia pöydälle:
            Click image for larger version  Name:	IMG_20220310_143428.jpg Views:	0 Size:	261,7 Kt ID:	1937857
            Ensimmäiseksi kaikki teipit ja muovit pois johtosarjan ympäriltä. Samalla sitoen nippusiteillä sen kriittisistä paikoista kasaan, ettei koko homma leviä käsiin:
            Click image for larger version  Name:	IMG_20220314_212712.jpg Views:	0 Size:	287,4 Kt ID:	1937858
            Työkaluista tärkein on ratkoja, siis se saumojen purkuun tarkoitettu. myös sivuleikkurit ja mattoveitsi ja sakset tulee tarpeeseen
            Click image for larger version  Name:	92209.jpg Views:	0 Size:	31,1 Kt ID:	1937859
            Eipä ole can-väylän piuhat (oranssit) sen kummemmin suojattuja tai pääteltyjä kuin kierteellä parinsa ympäri:
            Click image for larger version  Name:	IMG_20220314_213029.jpg Views:	0 Size:	149,5 Kt ID:	1937860
            Tulipellin läpivienti on tiivistetty erittäin hyvin, liekkö bitumia:
            https://vimeo.com/691446541

            Jäljelle siis jäi vain moottorin kannalta tärkeät johdot:
            Click image for larger version  Name:	IMG-20220322-WA0042.jpg Views:	0 Size:	248,4 Kt ID:	1937861
            Teen tarkemman kuvauksen vielä sähköistä ja päivitän linkkinä olevaa kaaviota mm. eri komponenttien sähköjen syötön osalta ja olemassa olevien sähköjen kytkennästä. Tähän siis voi tehdä kommentteja ja toki käyttää omassa projektissa, mistään en vastaavaa valmiina löytänyt.
            Attached Files
            MED 9.1 T94 1,GND 2,GND 3,+12V 4,GND 5,+12V 6,+12V 7,Lambda probe heater after catalytic converter,G130 8,Fuel system diagnostic pump, rear right,V144 9 10 11,Exhaust flap 1 valve,N321 12,Radiator outlet coolant temp sender,G83 13 14 15 16 17 18,Connection (CCS (Cruise)), Steering column ECU,J5...

            Comment


              #66
              Lohkon kanavissa voisi uittaa sitruunahappoa tai fosrorihappoa. Ehkä olisi hyvä jos sen saisi kiertämään sinne jollain systeemillä.

              Comment


                #67
                Melkein pitäisi olla jäähdytysjärjestelmä kokonaisena, että pyörittäisi Sitruunahappoa tai ruokasoodaa siellä ympäriinsä ja sitten huuhtelisi niin kauan että ei enää tule sakkaa ulos. Kumpikin on sieltä hellästä päästä aineita kunhan ei nyt kovin tujua seosta pyöritä siellä menemään.

                Comment


                  #68
                  Jäähdytyksen saa suht helposti tehtyä suljetuksi ja koneen mukana tulleella 12v kiertovesipumpulla nestettä voi kierrättää. Kokeillaas sitä ja raportoin sit miten käy.

                  Comment


                    #69
                    Pitkään tässä on tullut mietittyä Compen alkuperäisyyttä ja harvinaisuutta. Suurin osa taitaa olla jo romutettu ja jäljellä olevista iso osa on swapattu 1.8t:lle. Vaakakupissa painaa auton mielekkyys harrasteena alkupään ruiskumoottorin, ke-jetronicin vauhdittamana.
                    Järjestelmän toimintaan on tullut perehdyttyä ehkä tarpeettomankin syvälle, ja siitä tullut korjattua lähes kaikki tarvittava. Päästöt siis jäivät aikanaan katsastuksessa korkeiksi, muuten sain palautettua toiminnan normaaliksi. Käynnistyi taas kuukausien seisonnan jälkeen kuin eilisen jäljiltä. Muuutta sääli on jne.

                    ACE paikallaan
                    Click image for larger version  Name:	IMG_20220429_135418.jpg Views:	0 Size:	261,0 Kt ID:	1939858
                    Keula pois, jäähdytys- ja ohjaustehostinnesteet alas.
                    Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_132554.jpg Views:	0 Size:	218,4 Kt ID:	1939859
                    ACE ulos
                    Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_145354.jpg Views:	0 Size:	285,7 Kt ID:	1939860
                    Nyt on tilaa
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20220430_152811.jpg
Views:	2553
Size:	234,1 Kt
ID:	1939867
                    Viimeksi muokannut heiki; 1.5.2022, 22:03.

                    Comment


                      #70
                      Tämän jälkeen pääsinkin mallailemaan tyhjää varalohkoa ja öljypohjaa vaihdelaatikon jatkoksi. Laitoin apurungon ja öljypohjan väliin ~15mm paksun kumisoiron.
                      Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_190803.jpg Views:	96 Size:	165,3 Kt ID:	1939862
                      Oikean puolen moottorin kannake asettuu lähes täydellisesti alkuperäisen rungossa olevan kannakkeen kohdalle:
                      Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_190833.jpg Views:	95 Size:	97,4 Kt ID:	1939864 Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_190814.jpg Views:	96 Size:	87,1 Kt ID:	1939863
                      Vasemmalla puolella tuleekin ongelmia, joka oli jo etukäteen purkuautoon kokeillun myötä tiedossa. Öljynsuodatin sattuu keskelle nykyistä rungossa olevaa kannaketta https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1881086
                      Eikä öljynsuodattimen siirtäminen ole käytännössä mahdollista, joten edessä on rungon kannakkeen siirto:
                      Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_201728.jpg Views:	99 Size:	213,6 Kt ID:	1939866 Click image for larger version  Name:	IMG_20220430_201706.jpg Views:	96 Size:	172,9 Kt ID:	1939865
                      Onko tällaisesta kellään käytännön kokemusta, millaista dokumentaatiota tarvitaan vastaavan tukevuuden osoittamiseksi muutoskatsastuksessa?
                      Viimeksi muokannut heiki; 2.5.2022, 12:06.

                      Comment


                        #71
                        Kokemusta ei ole, mutta jos kyseessä on alkuperäisen kannakkeen siirto, luulisi tekijän (hitsarin?) papereiden kunnossaolon riittävän.
                        Yksi miettimisen arvoinen juttu on, tarviiko siitä siirrosta ylipäänsä tehdä numeroa.

                        Comment


                          #72
                          Omaa B4 1.8T muutosta kävin kyselee konttorilla ja puhe oli että kun kannake on tarpeeksi jykevä niin ei tarvitse todistaa mitään. Eli tuo oikea kumityyny joka on alumiinirunkoinen nin sen tilalle tein träksestä kehdon että AEB:n oma kumityyny käy siihen oikeassa kulmassa

                          Comment


                            #73
                            Joskus tein laput koneenkorvista muutoskatsastusta varten. Laittelin vain käytetyn materiaalin tyyliin rakenneteräs 5mm ja sit rautaruukin tuotenumero, tig-täytelangan speksit ja sit pari kuvaa valmistusprosessista. Hyvin kelpasi.

                            Comment


                              #74
                              Olisi pitänyt lukea uutta määräystä tarkemmin, vanha määräys:
                              Click image for larger version  Name:	trafi2.PNG Views:	0 Size:	18,2 Kt ID:	1939944
                              Uudesta määräyksestä on tiputettu pois oleellinen osa koskien kysymystäni:
                              Click image for larger version  Name:	trafi.PNG Views:	0 Size:	83,0 Kt ID:	1939946
                              Otan siis vaan rälläkän rohkeasti käteen :)
                              Attached Files

                              Comment


                                #75
                                Ei tästä numeroa tehdä, mutta tehdään niin ettei jälkeenpäin ainakaan tule sanomista.

                                B3-korissa koneen kannakointi ainakin 4-sylinteristen osalta tapahtuu apurunkoon, muuten se vastaa perusrakenteeltaan B4:sta.
                                Vasemmalla B3, oikealla B4
                                Click image for larger version

Name:	B3 apurunko1.jpg
Views:	2067
Size:	292,6 Kt
ID:	1941508 Click image for larger version

Name:	B4 apurunko.jpg
Views:	2037
Size:	243,8 Kt
ID:	1941509

                                Täten päädyin itse siirtämään kannakoinnin apurungon päälle, osittain tuenta otetaan vakaajatangon kiinnikkeistä, ja lisäksi pystyt runkoon.
                                Materiaalina käytettiin 6x60mm rakenneterästä, jota sattui löytymään pätkä varastosta. Pystyjen materiaalina 2,5mm tavara.

                                Moottorin linjasin ensin varmasti suoraan sekä laserilla, että mittaamalla vetareista kallistuman.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20220510_191604.jpg
Views:	2077
Size:	103,9 Kt
ID:	1941510

                                Vasen rungossa ollut kannake sai lähteä kokonaan, kuvassa tasoiteltuna ja maalattuna.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20220518_191030.jpg
Views:	2071
Size:	114,4 Kt
ID:	1941511
                                Sama kohta uudella kannakkeella.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20220512_193835.jpg
Views:	2083
Size:	210,5 Kt
ID:	1941512
                                Oikea puoli tehty vastaavalla tavalla, rungossa ollut kannake jäi ainakin tässä vaiheessa paikalleen, kun mahtuu olemaan.

                                Tämän jälkeen apurunko ja tekniikka irti kokonaan.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20220514_232621.jpg
Views:	2062
Size:	123,8 Kt
ID:	1941513
                                Laatikolle pesua:
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20220516_181512.jpg
Views:	2046
Size:	226,2 Kt
ID:	1941517 Click image for larger version

Name:	IMG_20220516_183541.jpg
Views:	2059
Size:	288,9 Kt
ID:	1941518


                                Attached Files

                                Comment


                                  #76
                                  Apurunko hiekkapuhallukseen ja pulveria pintaan:
                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20220515_005007.jpg
Views:	2080
Size:	231,3 Kt
ID:	1941535 Click image for larger version

Name:	IMG_20220524_184240.jpg
Views:	2106
Size:	171,9 Kt
ID:	1941536
                                  Uudet puslat ja moottori laatikkoineen paikalleen:
                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20220526_195223.jpg
Views:	2159
Size:	254,5 Kt
ID:	1941537

                                  Seuraavaksi pääsee sovittamaan tekniikkaa paikalleen :)​
                                  Viimeksi muokannut heiki; 28.5.2022, 17:09.

                                  Comment


                                    #77
                                    On niin siisti väriä myöten, ettei sillä kohta raaski ajaa.

                                    Comment


                                      #78
                                      Näkee ainakin vuotokohdat sit paremmin alussa :D

                                      Yleisilme on tarkoitus pitää oem-henkisenä, ja ilmansuodattimen kotelo on erittäin näkyvä osa konehuonetta.

                                      Alkuperäinen suodatinkotelo on integroitu polttoaineen jakeluun, ja sen pinta-alakin on pienehkö.
                                      Click image for larger version

Name:	Audi-80-90-5-Cylinder-Bosch-Fuel.jpg
Views:	1999
Size:	30,7 Kt
ID:	1941575
                                      Tämän siis pystyi unohtamaan heti alkuunsa.

                                      TDI:ssä on sama pinta-ala, kuin esim. S2/RS2 ilmansuodattimessa (308x184mm). Ilmanputsarikotelon otin siis myös tdi:stä itselleni, kun lähtökulmakin on sopiva turbon imupuoleen nähden.

                                      MAF:n aukko siinä tosin ei ole sinne päinkään, joten leikkelin ylimääräisestä suodattimen kotelosta peitelevyn alkuperäisen aukon tilalle, ja muovihitsasin sen umpeen. Eka kerta tuli tätäkin kokeiltua. "Täytelangaksi" leikkelin ohuita soiroja vannesahalla tästä samaisesta ylijäämäkotelosta.
                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220226_183212.jpg
Views:	2053
Size:	144,8 Kt
ID:	1941574
                                      Helppoa hommaa, ja ihan kestävän oloinenkin tuli.

                                      Seuraavaksi MAF:lle sopiva reikä paikatun tilalle, alkuperäisen kiinnityksen metalliset laipat sekä sopivan paksuisesta kumista tiiviste:
                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220226_195332.jpg
Views:	1996
Size:	105,0 Kt
ID:	1941576
                                      Ja koko homma nippuun:
                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220226_195537.jpg
Views:	1990
Size:	115,1 Kt
ID:	1941577 Click image for larger version

Name:	IMG_20220226_195552.jpg
Views:	1991
Size:	139,1 Kt
ID:	1941578
                                      Alaosasta otin putken irti, jonka sisähalkaisija oli 40,00mm. Uusi imutorvi on subbareiden refleksiputken päähän tarkoitettu 76mm aeroport, meni paikalleen suoraan, kiinnitys muutamalla ruuvilla. Luulisi ilman nyt liikkuvan:
                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220521_111617.jpg
Views:	2027
Size:	145,6 Kt
ID:	1941579


                                      Comment


                                        #79
                                        Moottori tuli nostettua paikalleen ja vähän fiilisteltyä, hyvin se sinne tuntuu mahtuvan :)

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20220602_194128.jpg Views:	0 Size:	210,5 Kt ID:	1942932
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20220602_193633.jpg
Views:	1858
Size:	188,8 Kt
ID:	1942934
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #80
                                          Pitkä tauko tullut projektista kirjoitteluun. Eteneminen oli lähes täysin tauolla pari kk kesäkuussa tehdyn olkapääleikkauksen myötä. Tunteja on mennyt auton parissa, vaikkei näkyvää ole juurikaan tullut aikaan. Mutta tässä nyt muutamasta edistysaskeleesta.

                                          Tuurillaan satuin löytämään kotimaiselta purkaamolta puskurin ritilöineen
                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20220728_132711.jpg
Views:	1540
Size:	140,2 Kt
ID:	1947951 Click image for larger version

Name:	IMG_20220728_134431.jpg
Views:	1554
Size:	194,5 Kt
ID:	1947952
                                          Tämän myötä pääsin sovittamaan syyläriä ja välijäähyä paikalleen, tiukkaa tulee olemaan. Laturin hihnapyörän ja jäähdyttimen välissä oleva timpurin kynä hahmottaa jäljellä olevaa tilaa.
                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20220728_181034.jpg
Views:	1575
Size:	126,8 Kt
ID:	1947953
                                          Turbon lähdön ja välijäähyn välille täytyy vielä keksiä sopiva yhdistelmä mutkia ja sovittimia.
                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20220728_172625.jpg
Views:	1554
Size:	115,5 Kt
ID:	1947954
                                          Keulan jäähyt tarvitsevat vielä kannakoinnin ja letkut turbolta kaasuläpälle.
                                          Compen ja/tai purkukasikympin vesiletkut kävivät suoraan koneen ja syylärin välille.
                                          B7 A4:ään tarkoitettu vesiletku kävi lämppäriln toiseen linjaan ja yleismallinen tuplamutkaletku toiseen. Täytyy kuvata vielä nämäkin.

                                          Sähköjen parissa on mennyt kymmeniä tunteja, mutta loppusuorakin alkaa jo häämöttää. Tästä oma juttunsa myöhemmin.

                                          Comment


                                            #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                            Sillai. Tavallaanhan se vois olla hyvä kun putkihommaan joutuu niin laittais kisakatin samalla ja ehkä sijoittelis sen kauemmas putkeen.
                                            Oiskos se tuossa vaihteistonostimen kohdalla jo liian kaukana?

                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20221107_153537.jpg
Views:	1350
Size:	244,6 Kt
ID:	1949227

                                            Comment


                                            • #82
                                              Itsellä on AJK-koneisessa A6 ebaysta ostetut 3" 100cell Magnaflowt tai "Magnaflowt" vastaavaan kohtaan asennettuna ja niillä mennyt useamman vuoden ja olisiko jonkun matkaa yli 50tkm päästöistä "heittämällä" bensallakin kun vähän ensin lämmitelty. Varmaan hivenen tapauskohtaista ja eri tekniikka ym.

                                              Comment


                                                #83
                                                Kokeillaan sit tuossa kohden sitä. Tähän tulee Biltemasta hommattu 200cell redneck-katti.

                                                Click image for larger version  Name:	IMG_20221111_192015.jpg Views:	0 Size:	122,7 Kt ID:	1949330 ​​​​​

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kyllä se tuossa kohtaa toimii. Saattaa vaan joutua lämmittämään vähän enemmän katsastuksessa. B5 bitukoissakin on suunnilleen tuossa ja toimiihan ne.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Kaikkea on tullut tehtyä, mutta aina muka liian vähän päivitystä varten. Otetaan tilanne kiinni kokonaisuuksina. Ensimmäisenä jäähdytys:

                                                    Jäähdyttimien kannakoinnin pohjaksi tuli tietokonenäytön jalustasta pihistetty 4mm levy. Kaikki tässä käytetyistä metalleista löytyi laatikon pohjalta, kierrätys siis kunniaan :)

                                                    Halkaisu ensin kahtia:
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20221028_184143.jpg Views:	0 Size:	99,6 Kt ID:	1953797
                                                    Nurkat pois:
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20221028_191258.jpg Views:	0 Size:	145,3 Kt ID:	1953798
                                                    Muutama reikä ja sovitus paikalleen:
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20221028_195127.jpg Views:	0 Size:	111,5 Kt ID:	1953799
                                                    Välijäähdyttimelle tuet:
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20221030_080015.jpg Views:	0 Size:	92,2 Kt ID:	1953800
                                                    Maalia pintaan ja paikallaan testausta:
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20221030_183713.jpg Views:	0 Size:	240,9 Kt ID:	1953801
                                                    Lopuksi vielä konepellin tuulihaalle tuenta ja uusi syylärikin paikalleen. Syvyyden osalta tilaa löytyy vielä ilmastoinnin kennollekin.
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20230217_213238.jpg Views:	0 Size:	212,1 Kt ID:	1953802
                                                    Sopivat letkut ilman liikuttamiseen löytyi do88:lta. Kuvassa näkyy myös alkuperäinen poikkituki, joka on käännettynä ylösalaisin.
                                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20230121_142745.jpg Views:	0 Size:	144,1 Kt ID:	1953803






                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut heiki; 7.3.2023, 21:37.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Flekteille halusin säilyttää alkuperäisen ilmanohjaimen, syvyyden puolesta koko pakettia ei pystynyt käyttämään. Tästä olin alkuperäisten flektien kiinnityspaikat sahannut jo pois.

                                                      Halkaisijan puolesta sopii yleismalliset 290mm (11") flektit aika täydellisesti.
                                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20230306_114952.jpg Views:	0 Size:	117,7 Kt ID:	1953805
                                                      Korvat näistä joutui leikkaamaan pois:
                                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20230306_120734.jpg Views:	0 Size:	77,9 Kt ID:	1953806
                                                      Ja sitten ne saikin ruuvattua paikalleen:
                                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20230306_123558.jpg Views:	0 Size:	212,1 Kt ID:	1953807
                                                      Toisen jouduin asentamaan vinoon:

                                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20230306_123738.jpg Views:	0 Size:	193,0 Kt ID:	1953808
                                                      Jotta sain pienen ~5mm hajuraon moniurahihnalle:
                                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20230219_182815.jpg Views:	0 Size:	100,6 Kt ID:	1953809
                                                      Toivottavasti rako riittää.

                                                      Lopuksi johdot nippareilla kiinni ja amp supersealit abikojen tilalle
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20230306_132837.jpg
Views:	710
Size:	242,8 Kt
ID:	1953811 Click image for larger version

Name:	IMG_20230306_132845.jpg
Views:	688
Size:	97,4 Kt
ID:	1953810

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Onpa tutun näköinen kuuleri. Toi on varmaan se hyvä ja halpa, jos tässä maailmassa sellasia oikeasti on olemassa :)
                                                        Toimii.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Minkä vehkeen cooleri tuo on?

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Joku sprinteri se tais olla. Palvelee erittäin hyvin omassa autossani. Kenno on priimaa.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Cooleri saattaa olla apinoitu porkkis sun projektista :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X