Morjens,
Tämmöinen eläkeläinen Oulusta on ajatellut vähän piristää Audi vanhusta. Pitäs pärjätä naapurin Skoodalle valoristeyksessä.
Tietoa foorumeilla on hirmuisesti, mutta haluaisin turvautua suoraan ohjaukseen, jos sitä minulle sallitte.
Elikkäs kyseessä Audi TT 1.8T (2003) 165kw BAM moottorilla.
Innostuin aiheesta kun Tilasin BSR:ltä uuden softan: https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sa...2-2003-apx-bam Sekä vaparin https://www.bsr-tuning.fi/tuote/opti...998-2006-225hp kun halusin kuulla ne kuuluisat imuäänet.. Ja kuten aina kun annat pirulle pikkurillin niin…
Itse olen täysin tietämätön/ymmärtämätön auton virittelystä. No, olen sitä viimeiset kuukaudet opiskellut, mutta joudun turvautumaan täysin teidän tietotaitoon ja auttamisen haluun.
Normaalisti ajelen autolla oikein rauhallisesti, mutta joskus kaipaan sitä kiihtyvyyttä. En aio mihinkään radalle viedä kumpaakaan vanhusta, siis itseäni enkä autoa. Joten yleiseen kestävyyteen en ajatellut panostaa ellei se kytkin ala väkisin luistamaan. Tehoja havittelen sieltä 400hv tuntumasta.
Tällaisen auton piristämisen perustana on ilmeisimmin paremman ilmansaannin puolella, joten Turbosta sitä vissiin lähetään? Ja pitää myös sanoa, että en missään nimessä halua mihinkään kiinan ihmeeseen kompastua. Siksipä kysyn teiltä myös mielipidettä kaikista kilkkeistä mitä olen ajatellut autooni työntää.
Ja tähän sitten, että eläkkeeni ei ole kuin juuri selviytymisen verran ja sitten murunen karkkirahaa. Tämän karkkirahan ajattelin sitten työntää tähän tulevaan konkurssiin. ?
Silikonisen imuletkun olen jo tilannut. Originalissa kuulemma kun on vaara mennä lyttyyn kun imasee himpun kovempaa? Mutta sitten se turbo? Woe helekuta mikä määrä valintoja. huh. Mutta mutta, ajattelin kuitenkin olisiko tässä pohja mistä ponnistaa: https://www.jimmysgarage.fi/tuote/17391107 Jaappanialaiset ainakin ennen ovat tehneet laatutavaraa?
Ennen turboa pitänee se pakosarjakin vaihtaa. Olisiko tässä mitään: https://www.jimmysgarage.fi/tuote/18183384?
Tietysti sen paineen pitänee päästä poiskin joten tälläista settiä olen ajatellut sen poistoon: http://www.42draftdesigns.com/audi-t...xhaust-system/ .
Ajattelin pärjätä imusarjoille menevän ilman jäähdytyksessä ihan sillä Audin vakio välijäähyllä. Ennen kun kaikki haukkuu hulluksi, niin ajattelin kompensoida sitä ilman lämpötilaa vesiruiskujärjestelmällä: https://www.race.fi/fi/product/45571...er-stage-3-efi .
Kun sinne saadaan enemmän ilmaa niin kaitpas sitä löpöäkin on sinne työnnettävä. Suuttimia suunnitellessani turvauduin Finjectorin suutinlaskuuriin : https://www.finjector.com/fin/injectormatic . Mitähän suuttimen aukioloa sitten edes miettisikään ? Nokkia en haluaisi vaihtaa, ellei ole ihan pakko. No mutta käytin tuota vakio 0.8 aikaa ja haluttuna tehona 380hv. Turboahdetulla bensiinimoottorilla ehdottaa suuttimeksi 750-875cc. Mutta kun laitoin metanolin mukaan niin tuli sellaisia suuttimia etten viiti edes tähän laittaa. Mitä muuta hilavitkutinta tämä systeemi vaatii?
Nyt toivon Teiltä niin taivaallista kuin maallistakin ohjausta tähän projektiin! :)
Ai niin. Ajattelin tehdä tämän muutostyön itse. Saa nauraa jo nyt, mutta ajattelin ottaa kaiken kameralle mitä touhuan. Sitten vasta saattekin nauraa.
Tämmöinen eläkeläinen Oulusta on ajatellut vähän piristää Audi vanhusta. Pitäs pärjätä naapurin Skoodalle valoristeyksessä.
Tietoa foorumeilla on hirmuisesti, mutta haluaisin turvautua suoraan ohjaukseen, jos sitä minulle sallitte.
Elikkäs kyseessä Audi TT 1.8T (2003) 165kw BAM moottorilla.
Innostuin aiheesta kun Tilasin BSR:ltä uuden softan: https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sa...2-2003-apx-bam Sekä vaparin https://www.bsr-tuning.fi/tuote/opti...998-2006-225hp kun halusin kuulla ne kuuluisat imuäänet.. Ja kuten aina kun annat pirulle pikkurillin niin…
Itse olen täysin tietämätön/ymmärtämätön auton virittelystä. No, olen sitä viimeiset kuukaudet opiskellut, mutta joudun turvautumaan täysin teidän tietotaitoon ja auttamisen haluun.
Normaalisti ajelen autolla oikein rauhallisesti, mutta joskus kaipaan sitä kiihtyvyyttä. En aio mihinkään radalle viedä kumpaakaan vanhusta, siis itseäni enkä autoa. Joten yleiseen kestävyyteen en ajatellut panostaa ellei se kytkin ala väkisin luistamaan. Tehoja havittelen sieltä 400hv tuntumasta.
Tällaisen auton piristämisen perustana on ilmeisimmin paremman ilmansaannin puolella, joten Turbosta sitä vissiin lähetään? Ja pitää myös sanoa, että en missään nimessä halua mihinkään kiinan ihmeeseen kompastua. Siksipä kysyn teiltä myös mielipidettä kaikista kilkkeistä mitä olen ajatellut autooni työntää.
Ja tähän sitten, että eläkkeeni ei ole kuin juuri selviytymisen verran ja sitten murunen karkkirahaa. Tämän karkkirahan ajattelin sitten työntää tähän tulevaan konkurssiin. ?
Silikonisen imuletkun olen jo tilannut. Originalissa kuulemma kun on vaara mennä lyttyyn kun imasee himpun kovempaa? Mutta sitten se turbo? Woe helekuta mikä määrä valintoja. huh. Mutta mutta, ajattelin kuitenkin olisiko tässä pohja mistä ponnistaa: https://www.jimmysgarage.fi/tuote/17391107 Jaappanialaiset ainakin ennen ovat tehneet laatutavaraa?
Ennen turboa pitänee se pakosarjakin vaihtaa. Olisiko tässä mitään: https://www.jimmysgarage.fi/tuote/18183384?
Tietysti sen paineen pitänee päästä poiskin joten tälläista settiä olen ajatellut sen poistoon: http://www.42draftdesigns.com/audi-t...xhaust-system/ .
Ajattelin pärjätä imusarjoille menevän ilman jäähdytyksessä ihan sillä Audin vakio välijäähyllä. Ennen kun kaikki haukkuu hulluksi, niin ajattelin kompensoida sitä ilman lämpötilaa vesiruiskujärjestelmällä: https://www.race.fi/fi/product/45571...er-stage-3-efi .
Kun sinne saadaan enemmän ilmaa niin kaitpas sitä löpöäkin on sinne työnnettävä. Suuttimia suunnitellessani turvauduin Finjectorin suutinlaskuuriin : https://www.finjector.com/fin/injectormatic . Mitähän suuttimen aukioloa sitten edes miettisikään ? Nokkia en haluaisi vaihtaa, ellei ole ihan pakko. No mutta käytin tuota vakio 0.8 aikaa ja haluttuna tehona 380hv. Turboahdetulla bensiinimoottorilla ehdottaa suuttimeksi 750-875cc. Mutta kun laitoin metanolin mukaan niin tuli sellaisia suuttimia etten viiti edes tähän laittaa. Mitä muuta hilavitkutinta tämä systeemi vaatii?
Nyt toivon Teiltä niin taivaallista kuin maallistakin ohjausta tähän projektiin! :)
Ai niin. Ajattelin tehdä tämän muutostyön itse. Saa nauraa jo nyt, mutta ajattelin ottaa kaiken kameralle mitä touhuan. Sitten vasta saattekin nauraa.
Comment