Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.9tdi 120km työmatka kampe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts



  • aloin miettimään miksei toi mun kenno ole jo tukossa, siellä on alunperin vissiin tuollainen missä on isommat putket jotka ei ole niin arkoja tukkeutumiselle. passat b5 video youtubessa missä laittavat tilalle tuollasen syylärin näköisen kennon missä on pienet kanavat, toi menis mulla tukkoon alta aikayksikön.

    Eberistä laukes vaihteeksi ohjainlaite, onneks on osia jemmassa.

    Comment


    • Comment



      • tuli turbina putsattua, pesän puolelta piti hiomapaperilla tasoittaa kun siivet tuntui jumittavan sinne.

        Oli auto ihan sekaisin alussa kun isommin ajamatta vähän ryntäytin, liekö mukautusta ollut vailla kun ajossa alkoi toimimaan ja nytkin tuntuu toimivan.
        Mutta menee vieläkin yliahdon puolelle ja katkaisee jos vaikka kolmosella pitää lapun lattiassa. obd datan mukaan käy huiput jossain 20-22psi. mutta tuo tehon katkaiseminen taitaa tulla tasaisella 16psi, missä pysyy kyllä aika hyvin.
        En tiiä oisko N75 tai vaan ajoa josko ois oikeasti joku mukautus vaan. ei tule vikakoodeja.

        ahdot palautuu kun käyttää virrat pois
        Viimeksi muokannut manninen; 13.11.2023, 14:49.

        Comment


        • N75 testi toimi oikein hyvin joten ei siinä muuta ku syyllinen löytyy ku peiliin katsoo.
          Siinä oli lounas tauko välissä ku turbo oli levällään niin olin laittanut tuon siipiä ohjaavan metalliliuskan väärin päin

          Comment



          • varmaan oli jo aiemmilla sivuilla mutta turbon öljyn paluuhan tässä oli tämän näköinen. turbo kun oli irti niin tuo putki lillui täynnä öljyä, ei siis näytä tyhjenevän vapaasti.
            Mulla on tuommoinen toinenki turbodieseli jossa öljyn paluu on peukalon vahvuinen suora putki alaspäin ja sinne ei jää oleksimaan yhtään öljyä.
            pitäsköhän tuohon laittaa joku parempi ratkaisu?

            olipa kyllä aika rajut alaväännöt noilla väärillä turbo asetuksilla, hyvä ettei hajonnu mikään.


            https://www.ebay.com/itm/294876358794
            jaajaa, sille oiski uus korvaava tuote. pitääpä tuo laittaa
            Viimeksi muokannut manninen; 17.11.2023, 15:14.

            Comment



            • petti tie alta tänään, asfaltissa joku korjaus ollut joskus. 6m alueelta ollut auki joskus ja nyt petti alta, noin 30cm huuhtoutunut pohjahiekkoja pois, muutenkin tuo alue ihan aallokolla.
              mukavaa varmasti kun tuosta ajelee pari uudempaa teslaa päivittäin niistä kun jysäyttää akut lommolle.
              En ite ollut ratissa mutta nainen meinas että jysäytti aika kovasti, saa nähä hajosko mitään

              Comment


              • Meni tuossa jupakassa eturenkaasta kylki puhki. nainen suivaantui ja laittoi korvausvaatimuksen ja meni sekin läpi, ihmettelen!
                vuoden ekat remontit, takajarrupalat oli jumissa ja uuden pakoputken kannattimen vaihdoin

                Comment


                • https://www.vwvortex.com/threads/une...stion.5908095/

                  https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=659062

                  tämä oire se ei meidän ajoilla pysy poissa! taas pitäis käyttää etupää auki ja putsata levyt palat tasohiomakoneella.

                  on kyllä s'tana työmaa

                  piti käydä antamassa runtua kunnolla kun on vaan hissuteltu, on kyllä turborempan jälkeen vetoja punarajalle asti. jarrutkin tosi tasaiset putsauksen jälkeen
                  Viimeksi muokannut manninen; 29.3.2024, 15:37.

                  Comment



                  • joka vuotinen sukkakuva laitettava.

                    ollu noin vuosi myös siitä kun tankki on otettu täyteen.
                    vähä katellu autonvaihtoakin mutta mihin sitä toimivan pelin muka laittas?

                    Comment


                    • Taas jumittaa turbo, ei vuotta kestänyt putsaus.
                      oli kyllä jo päittäisvälystä, onhan siellä 380tkm lasissa oisko se nyt 1749va laitettava kun on halvempi kuin alkuperäinen.

                      oliko kenelläkään myydä sitä adapteria siihen ahtimeen vai aletaanko sovittelemaan B6 ahtoletkua
                      eikös polttoaine piisaa jonneki 160hv tuntumaan tuolla ahtimella?

                      Comment


                      • Uusi turbo vaihdettu, kuulemma suuttimet pitää vaihtaa ennen isompaa turboa niin en siihen nyt lähtenyt. Saa minulle astetta isompia suuttimia tarjota jos nurkista löytyy.
                        Enkä uskaltanut halpaa turboakaan ostaa vaan ostin aidon garretin 550€ kallein yksittäinen osa tähän autoon mitä olen ostanut.
                        Turbon öljypaluu putken vaihdoin myös uudempaan paremmin suunniteltuun, tyhjenee sekin ränni paremmin nyt.

                        381tkm ja uusi turbo eikös ne uudempiin autoihin vaihda jo 150-200tkm kohdilla ahtimia hyvinhän se kesti.

                        0w30 öljyistä siirryin 5w40, 10tkm välin pystyisi 0w30 ajamaan ilman lisäystä, nyt hauska nähdä onko mitään muutosta öljyn kulutukseen

                        Comment



                        • eikö ne iskarit o rikki sillon ku ne on tuollai pohjassa?
                          tilasin varsin öljyiskarit katotaan millainen kyyti tulee. pitää melkein lakata nuo heti uudesta ku entiset näyttää melkein puhkiruosteisilta

                          Comment


                            Autossa paikallaan iskarihan palautuu jousen voimalla ylös, joten ei kerro iskarin iskunvaimennustehosta. Iskarit on ok ei ole vuotanut öljyjä pihalle ja vartta sisään painaessa tuntuu sopivasti vastusta, eli ei painu mitättömän kevyellä voimalla sisään.

                            Comment


                            • no lähinnä vitsi piti olla.
                              aika jäykkä sisään vaimennus noissa takasissa verrattuna etusiin. saas nähä millaiset ovat.
                              Noi oli siis ainoat öljyiskarit mitä markkinoilta löysin, kaikki muut kaasu iskareita

                              Comment


                                Mikäs vika kaasuiskareissa kun öljyt halusit. Tai onhan sitä öljyä kaasuiskareissakin.

                                Comment


                                • ei niin mitään vikaa, testaan lähtisikö jousituksesta pintakovuus.

                                  https://www.prisma.fi/tuotteet/11060...-puu-110607154
                                  nyt työn alla budjetti puinen vaihdekepin nuppi, tuohon vaan lakka päälle ja jotenkin pysymään 12x1.5 kierre.

                                  hyvä kun on läpinäkyvä pussi voi syynäillä mieluista kuvioa.

                                  ei tee puuseppä kuulaa neljällä eurolla

                                  Comment


                                    https://www.ikh.fi/fi/mutteri-rampa-...IaArDuEALw_wcB

                                    Tuollainen jos löytyisi valmiiksi oikeanlaisella kierteellä.
                                    Mutta melkein kokeilisin porata tuohon 10.25 reiän ja tehdä siihen sen M12 kierteen. Seinämää jäisi vielä 2.5mm joka ehkä riittäisi.

                                    Comment


                                    • taidan hitsata kolme mutteria yhteen ja jollain epoksilla kuulaan kiinni

                                      Comment


                                        Onhan niitä jatkomuttereita olemassa.
                                        En ehkä tuolla hinnalla itte jaksais alkaa hitsailemaan.

                                        https://www.motonet.fi/tuote/jatkomu...roduct=38-9453
                                        ​​​​​​

                                        Comment


                                        • taitaa olla 1.75 nousulla toi. mutta ehdin tehdä jo kierre osan. pitää malttaa odottaa muutama päivä että lakka on varmasti kuivanut, ihan siisti pinta tuli kyllä

                                          Comment



                                          • on niin kovaa puuta että teki tiukkaa poratakin, laitoin vaan 11mm reiän ja 1.75 kierteen puuhun ja väärille kierteille keppiin. hyvin taitaa pysyä. jos hajoaa niin tehää uus

                                            4€ kuula ja jämä lakat varastosta

                                            Comment


                                            • Sain takaiskarit vaihdettua. mulla ollu vahvistin räkin asentamisen jälkeen ihmeellinen kolina, oon luullu että on vaan se räkki. kolina poistui uusilla iskareilla. ois saanu kyllä uudet yläpään kumiosat vaihtaa samalla.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X