Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Eberin toiminta ollut parina aamuna epävarmaa. Pa-pumppu lähti naputtamaan vain kun siihen hipaisi, oisko jotain kosteutta tai diesel kankeaa.
Hydronic 1 lootassahan tuli vakiona mukana 1.5mm sisäreiällä oleva nylon putki joka toimii suht ok bensa autossa ja jossain keski-euroopaan helteissä.
Vaihdoin kuivatun/putsatun pumpun ja polttoainelinjan suomessa paremmin toimivaan 2mm tavaraan, iskee pumppu paljon terävämmin kun roina liikkuu putkessa herkemmin.
Vaihdoin moottorin tukikumit kun pakosarjan puoleisesta oli tullut mehut ulos. Kylläpä on jäykät noi uudet, täristää tyhjäkäynnillä kuin vanha jetta -25c kylmäkäynnistyksessä.
kuoppien yli kun ajaa ero on kyllä selvä, ei heilu voimansiirto niin kovasti, mutta aika paljon tulee värinöitä tyhjäkäynnillä, puskurin päät ei pysy kiinnikkeissään :)
Vesipumppu vaihteeksi vuotaa ja puoltoista vuotta olleet jarrut menneet tuollaiseksi että pala ei ota alareunasta. Kaverin korjaamolla ollut joku V70 volvo jossa jarrut olleet samanlaiset vaikka oli uusia osia laitettu, syytä siihen eivät löytäneet.
Kyllä tää audi imee huolto osaa enemmän kuin camry
Vaihdoin moottorin tukikumit kun pakosarjan puoleisesta oli tullut mehut ulos. Kylläpä on jäykät noi uudet, täristää tyhjäkäynnillä kuin vanha jetta -25c kylmäkäynnistyksessä.
kuoppien yli kun ajaa ero on kyllä selvä, ei heilu voimansiirto niin kovasti, mutta aika paljon tulee värinöitä tyhjäkäynnillä, puskurin päät ei pysy kiinnikkeissään :)
"PS: Tärinä on paikallaan nopeudella 1000-1100 rpm.
PS2: En suosittele näitä tukia kenellekään, aluksi se ei vaikuttanut mitään, mutta ajan mittaan siitä tuli sietämätöntä, tärinä ei näyttänyt olevan kovin voimakasta, mutta se on siellä, tunnet ja jopa kuulet sen koko ajan, etenkin liikenteessä."
translatorilla venäläisten juttuja lueskellut asiasta
Entiset kesärenkaat oli tosiaan 175/80R15 joissa kulutuspinta 14cm luokkaa, nyt otin tälle kesälle 205/65R15.
Auto puoltaa jarrutuksissa todella voimakkaasti oikealle näillä leveämmillä renkailla, nyt taitaa olla aika legendaariselle audin tukivarsi keikalle, ei ole kyllä väljää missään mutta varmaan ylätukivarsien puslat tai taaemman alatukivarren pusla on mennyt.
Laitoin tänään kaikki jarrut uusiksi eikä kyllä moitetta löytynyt sieltä suunnasta. ihan samanlai puoltaa uusilla kuin vanhoillakin jarruilla
Ylikoon kumi antaa vähän välitystä ja maavaraa lisää.
Hain tänään leiman autoon, korjauskehotus ruosteisesta etulokarista. Käskin syynätä tarkkaan etuakselin, ei löytänyt mitään moitetta, mut kyllä siellä jotain on paskana.
Huomenna vaihdan taaempien alatukivarsien helat
kattelin asiasta vähän videoita, juupituupi ukot ne vaan laittaa S4 jäykän raidepään tilalle tuon mukavan kumipallo virityksen, eikä bump steer säädöstä puhuta mitään.
noh kuha on tontissa eipä sillä väliä
vasemmalla puolella oli lemförder osa jossa ei varsinaisesti vikaa mutta oikealta puolelta löytyi rispaantunut alkuperäisosa, ei niin huono ollut kun konttorilla eivät löytäneet mutta aika vaarallisen oloinen hätäjarrutus oli tuolla autolla.
Kylläpä asettui paljon uusilla alatukivarren heloilla, nyt kun alkuun päästiin niin vaihdetaan sitten kaikki helat.
ja kumipallo raidepäiden tilalle jäykät S4 mallit.
Voi tuollainen mix match osien vaihto tehdä myös tepposia että kaikkien osien kerralla vaihtaminen on varmasti järkevin teko.
Eipä tullut remontin aikana kuvia otettua mutta mix match osia löytyi ylätukivarsistakin. suht tuoreet meylet etupuolella ja orkkis kepukat takapuolella. ja taas oikealla puoliksi kuoriutunut pusla jota ei konttorilla huomattu.
Ylätukivarsiin vaihdoin orkkis osista poiketen 8D0 407 515 B vastaavan meylen 100 407 0070/HD. ja ennen kaikkea kaikki pultit on nyt kiristetty auton ollessa pyörillään, tarkemmin kun katsoi niin alatukivarsien helat joihin jousitus tulee kiinni oli joskus kiristetty pyörät ylhäällä ja oikean puolen hela kiertynyt niin että kulma ui reilun sentin matalammalla.
samaan syssyyn otin aerolta halvimmat B6 oikean puolen moottorituet [59747020 NK], ja niin loppui täryporan hakkaaminen kabiinissa.
Raidepäätkin taitaa olla kumipalloja paremmat, suuntaukseenkin aika jo varattu.
nyt on vähän ajeltu uusilla palikoilla.
Rengasmelu lisääntyi kyllä kovasti uusilla heloilla. toi meyle 100 407 0060/HD alatukivarren hela on tosi töpäkkä ja siitä tulee suurin osa.
On kyllä ohjaustuntuma ihan eri planeetalta nyt vaikka ratti jäikin vähän säätäjillä vinoon. taas yksi paikka vähemmän missä autoaan käyttää :)
ei tule enää pitkää päivittäistä siivua niin kulutus 6.1. tankattu viimeksi 1.5-2021
Jäähdytysnestesuodatin lähti uusiin hommiin.
Pakusta alkanut egr lauhdutin vuotamaan ja nesteen sekaan nokea ja magneettista moskaa joka jumittaa egr vesipumppuun.
Suodatin ja suodattimen kylkeen kasa magneetteja, eiköhän se siitä.
Viimeisin suodattimen avaaminen oli jo aika puhtaan näköistä
kesäkuun alussa laitetut 700g kylmäainetta, nyt tuli pois 458g.
Enpä nyt muista mutta pitää tarkistaa milloin ilmastointi on täytetty.
mielestäni olen kaksi paisuntaventtiiliä vaihtanut ja kerran kuivaimen. mutta jos oli täytetty 9/2019 niin nyt on taas vaihdettu paisuntaventtiili ja uusi kuivain.
ainetta tuli ulos 615g.
Taas oli paisuntaventtiilissä metallilastua. hyvin on käytetty kompura vielä pelannut.
Kylläpä lämpeää paljon nopeammin kun ei ole pitkää suodatin kiertoa
Se saattaisi saada tiivistettyäkin. Itse olen tiivistänyt paristakin autosta. Ja lasin saa kyllä noin 200€:lla asennettuna esim Lasi-Kallesta. Tai sai jokunen vuosi sitten.
On lasi jo niin hakkaantunut että uutta vaan kehiin.
Vois koittaa huomenna vaihtaa vuotavan vesipumpun, ei niin paljon vuoda että tarvisi lisäillä mutta kuumalla koneella on letkut löysät.
listan kiinnike korissa niiteillä, ihan kuin ois sen kohdalta lähtenyt mätimään.
Irtosi lasi tosi helposti lakan ja maalin kanssa osasta kohtaa, ei ollut kyllä kovin lujasti kiinni
Vaihdoin vinkuvan ja kolisevan pyyhkijänvivuston uuteen ja samalla demppasin tulipellin butyylimatolla parhaani mukaan. Nyt on hiljaiset pyyhkijät ja entiiä piru oisko demppauskin vaikuttanut inasen. saas nähä mitä pääkäyttäjä sanoo kun ajelee.
Oliko tekniikkaan tarkoitus puuttua? AFN tapauksessa muistelisin, että EGR-disablointi ja softaus olisi pudottanut kulutusta huomattavasti. Samalla tietysti kulkupuolelle ilmestyy kivasti reserviä.
Houkuttelis testata jotain ohjelmaa, tässä autossahan ajonesto paikoin ilmoittelee olemassaolostaan, jos hommais toisen moottoriohjainlaitteen johon upottais ohjelman.
0281001721 jos jollakulla löytyy ecu tuolla numerolla ja jossa mahdollisesti immo off ja softa niin ota yhteyttä.
Onko joku uskaltanu laittaa vaihteistoon jotain muuta öljyä kuin tuota luokiteltua? https://aeromotors.fi/kataloog/artic...1557ba-castrol
Tollaset itellä pesässä ja vaihteensiirrosta en ole tykännyt tässä autossa koskaan.
Xantialla kun ajelin niin siinä meni pykälät päälle niin eleettömästi, jotenki audissa aika kulmikas tuo loota.
Tehot ollu tallessa siitä lähtien kun vaihdoin pari alipaineletkua N75 lähelle, oli pehmennyt parista kohtaa että epäilen että alipaineen alla liimaantui umpeen niistä kohtaa.
Käytin vaihteeksi pyöränkulmissa. Molempiin ropposiin on saatu ratti suoraan kun itse istun kyydissä ja pidän ratin suorassa.
Nyt kulkee ratti suorassa, seuraa kyllä tien muotoa eli yleensä viettää oikealle. pitää miettiä uskaltaisko koskea taka-akselin kiinnityksiin jos liikauttais vähän.
Ohjearvo kokonaisauraukselle 0.2, laitettiin tällä kertaa alakanttiin 0.14. auraus laskee hieman edessä kun on kuormaa päällä, takana auraus kasvaa.
oikea ulompi vetarin suojakumi on nyt puhki, italialaisen nivelen tilalle tulee löbro
johan nyt. jo kolmas ilmoitus että pitäs turvatyynyä käydä näyttää. en o viittiny kun on ratti vaihdettu.
mut kai sen vois naisen pistää asialle katotaan tilaavatko ennakkoon orkkisratin bagin alustanumerolla.
Oliko muut näitä vanhoja kikkareita käyttäny moisessa operaatiossa?
Nonni, Saattavat pari kirosanaa päästää kun bagissa tais olla eri kannan pultit kun orkkiksena on. en kyllä tarkkaan muista ainaki vanhasta ratista piti porata bagin kannat irti en sportin tilannetta muista enää. Ei o tarvinnu irrotella
Mikä ratti sulla on? Itsekin vaihdoin perus muovinelipuolaratin sporttiin ja pultin kannat oli samat. Ei mitään tietoa mistä autosta tuo sporttiratti on.
pitää miettiä uskaltaisko koskea taka-akselin kiinnityksiin jos liikauttais vähän.
Mittasin rullamitalla korin reunasta vanteen reunaan niin vasen puoli 5-6mm taaempana kuin oikea, liikautin sitten akselia oikealta puolelta taaksepäin, nyt on luvut suht samoissa.
Ei kyl kolariauto pitäis olla mut vähän outo jos vasemmalta puolelta ois joskus jouduttu aukaisemaan nuo pultit.
Onkin sopivasti pitkän siivun ajoa tulossa, saa nähä paraniko.
Comment