Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tänään vaihdoin jarrunesteet niin samalla kaivoin kaikki kivet kumeista, en o mitannu urasyvyyttä mutta kapeat urat eikä oikein puhdistu näillä nopeuksilla.
keräsin varsin kasaan kaikista neljästä kaivetut kivet, kuvassa puhtain kumi joka oli edessä oikealla
edit: Ja niinhän se hammastanko vaihtui, banjot oli kaikkein vaikein osuus projektissa. Ohjaus keveni huomattavasti. Aika hyvin kulkee ratti suorassa mutta jospa tuota huomenna suuntauksessa käyttäisi
Kyllä näitä on nähty, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että aivan huuhaa hommaa ja aivan vilpittömästi uteliaana kysynkin että miksi? Ensimmäinen soratiellä ajettu 10 metriä ja renkaat on taas yhtä täynnä kiviä kuin aloittaessa.
Rengasliikkeen aikoina joku keski-iän ylittänyt insinöörimies tuli siihen selän taakse kyttäämään ja äänekkäästi marisemaan kun en ollu nyppiny kiviä irti renkaista ennen tasapainotusta ja pyörät tärisi. Sillä miehellä tärisi kyllä enemmän korvien välissä. Oli hiljainen päivä ja oikein yhdessä sitten katottiin mitä tasapainokone näytti ennen ja jälkeen kivien raksimisen. Tasapainotuskone pyöristää mittaustuloksen lähimpään viiten grammaan eikä kivien nyppimisellä ollut merkitystä painotukseen, toisin sanoen ero oli <2,5 grammaa. Väitän että ne sen verran tasaisesti jakaantuu sinne vierintäkehän matkalle ettei asialla ole mitään merkitystä.
Sen kyllä huomaa mikä rengas on ollut vetävällä akselilla ja mikä vapaasti pyörivällä. Esmes etuvetoisen vetävä pyörä heittää kivet pois mutta takarenkaiden kuvio on aina kiviä täynnä. Sama toisinpäin takavetoisessa.
aah taas näkee ajella.
power uppi tuli laitettua sumarikatkaisijaan mutta harmikseni sumarit ei toimi pitkien kans, ei siis lisätehoja pitkille
B5 ei o valoreleitä niin katkasijassa sen verran haamuvirtaa että projektorien läpät jäi päälle lyhyille takas vaihdossa, piti rele laittaa.
pitkien merkkivalo palaa himmeänä.
pirun makea camryyn verrattuna kun on valojen korkeudensäätö kabiinissa, suuntasin vähän yläkanttiin niin on varoja
Näköjään voisi vasenta projektoria vähän pyöräyttää, jos ihmettelette kuvioa niin noita on viilattu vähän ECE kuvion suuntaan kun camryssä noilla ei nähnyt liikennemerkkejä eikä jalankulkijoita, sen verran vähän tulee hajavaloa
Itsekin kun muutamaa tyyppiä projektoreita audeihin laittanut niin kyllähän niillä ihan helvetisti enemmän valoa saa, vaikka kuinka oli bi-xenonia tai vastaavaa jo tehtaalta.
Juu, tää näyttää hörnivän öljyä aika mukavasti että jakopääremppaan yhdistetään kansihommat.
Eilen vaihdoin venttiilikopan päällä olevan huohotusyksikön ja siitä imupuolelle palaava putki oli kuivahko että kovin ei sinne ainakaan huohottele.
Mitä tollasen kannen fiksaus kustantaa vai onko järkevämpi ottaa tuollainen ebay linkin tuote?
Camryl oli vedetty 440tkm ja tää vie kyllä reilusti enemmän öljyä
Hammastangon runko palautettu kädestä pitäin.
Tanskan rajalla alkoi etupyöränlaakeri ilmoittelemaan itsestään, saas nähdä joutuuko remontti hommiin tien päällä.
Kulutus matala 5 kun ruotsin läpi tultiin vauhdilla. Vauhti laski tuossa aika paljo ja nyt näyttäs olevan alle 5 reilusti.
Aloin miettiin ku ilmastoinnin putket menee jäähän asti että tässähän laulaa flekti ja kompurakin on päällä koko ajan jos ilmastointi on päällä. Vissiin ihan normaalia? camryssä auto katkoi kompuraa ettei se jauhanut koko ajan ja kylmää teki ihan ok.
Mittasin varsin matkamittari näyttämän niin mittarilukemia 100km on 104km todellista. kulutukseen tuo tekee laskuissa 2desiä.
Reissun pienin kulutus oli 4.4L/100km eikä mennyt seka-ajossa edes 5litraa rikki vaikka motariakin mentiin.
Lähtiskö tästä traktorista muka ohjelmalla vielä jonkulainen siivu kulutuksesta?
Etupyöränlaakerit ja jarrut touhuttu. En ottanu ihan halvimpia palikoita ja ovatpa kyllä smuuteimmat jarrut mitä on ikinä autossani ollut.
En niillä linglongi kumeilla ehtinyt ajaa 100km/h kovempaa ja osa äänistä mitä luulin tulevan renkaista hävisi uusien laakereiden myötä
Aloitin vaihtamaan kuivainta sekä paisuntaventtiiliä. Tässähän oli ostaessa kompura jumissa, no metallihilettähän siellä paisuntaventtiilissä oli mutta ei tukoksi asti.
Vaihdoin myös sisälämpötunnistimen -47c muuttui +99c, vielä napottaa vikakoodi, pitää VCDS:llä tutkasta.
EDIT: vikakoodi poistui ja luvut on VCDS:ssä järkeviä, paneeli tosin sanoo lämpötilan kohdalla suuria lukemia (90-110)
Vieläkään ei katko kompuraa, painekytkin vielä vaihtamatta. kesäkuun alussa laitetut 700g kylmäainetta, nyt tuli pois 458g. sitten purkaamon kompura hieman vipatuttaa painemittaria.
Hjuu 30€ se tais maksaakin
Mutta nahkainen ratti on nyt ja talvivanteet on valmiina
Puolasta tuli otettua kansi, 270€
brakleeni pysyy ainaki noissa 5-6 reiässä jotka on kiinni.
Mukavan puhtaat röörit, nopeaa max 2pv swappia haetaan.
Alakertaan ei kosketa nyt että öljyn kulutus ois paree johtua kannesta
EDIT: Sporttipenkit eteen tuli hommattua, kuskin penkki kulmastaan rikki ja istuin osa vasemmasta kulmasta muodoton (istuinosasta metalli tuki murtunut). Heitin verhoilut pesukoneeseen, pitää hitsata istuinosaa ja entrata tuo selkänojan kulma. istuin osan vaihdan matkustajan penkistä kuskin puolelle.
Touhukas päivä takana.
Vaihdoin taka-akselin puslat, olivat niin romuna että meni vain reilu tunti vaihdossa.
Kansi remppa venyny tässä ja öljyillä oli jo yli 15tkm niin nappasin stp huuhteluaineen ja halpaa märkää alennuslaarista Ahjokadun varaosamaailmasta 3€ litra pitäisi parin viikon sisään saada isot tehtyä alta
myös vaihteiston öljyt tuli vaihdettua
ihan ookoot tuli penkeistäkin, ompahan freesin tuoksuiset
Talvirenkaat tuli nakattua alle, ompahan aika tunnottoman oloinen ohjaus verrattuna noihin kapeisiin kesärenkaisiin. Laskennallisesti kulutuspinnan sisäpuolen raideleveys kesärenkailla olis 11mm leveämpi mutta kesärengas on niin hassun mallinen verrattuna talvirenkaaseen niin todellinen leveys ero on varmasti yli 30mm.
harmi kun toyo proxes cf2 suv 175/80R15 kokoa ei saa euroopan markkinoilta, voisi olla hiljaisempi eikä varmaankaan imisi kiviäkään sen kuvio
Vanhan kannen pakokanavat kuvattuna. Sylintereissä ei pikaisesti katsonnuna ollut ihmeitä, takimmaisen sylinterin palotilassa valkoista palamis tapahtumaa
Jakopäälläkin ehdittiin ajaa 96tkm.
Ohjaustehostimen pumppu tuntui käteen aika kahisevalta, pitänee kesällä vaihtaa.
Öljypohjantiiviste oli kans ihan mielenkiintoinen vaihtaa
Voi morjens millai säädetään etupään kulmat B5.
Voisin väittää että 100% näiden suuntauksista on tehty "väärin"
Käytin suuntauksessa kun muutin tukivarsien asentoa ja apurunkokin oli irti, ratti oli tuolloin hieman vinossa ja nyt suuntaus-ukon jäljiltä ratti on vastakkaiseen suuntaan hieman vinossa :D
Minullakin on nyt tuo raidepää kiristetty tappiin asti, vakio alusta kun on niin voisi tuota toe constant "S" säätöä ottaa toiseen ääripäähän.
Perän roikkuminen alkoi ärsyttämään myös, pari napsua tiukemmat jouset hommattu taakse.
yksi hikoilukohta löytyi vielä, nro 1 putki vuotaa juurestaan. on kyllä ilkeässä paikassa. korvaan osilla 1a 1b 1c.
Pari napsua tiukemmat jouset laitettu taakse, pari senttiä vaan nousi perä ja nyt on hyvässä ryhdissä ja taka-auraus laski 0.30->0.17.
Toe constant "S" säädin ala asennosta säätöpulttia 2 kierrosta pyöräyttämällä, oisko joku 4-5mm alempana raidepää.
Torin kautta myin vanhat vuoden 2014 talvirenkaat ja nyt on uudet alla ja ristus kun leijailee kuin liukurilla ajaisi.
Keulan röörit miltei tukossa, konepellin maski on vielä auki. +3 asteen ulkolämmöillä imuilman lämpötila +17c, röörit auki +9
autonvaraosat24 tuli napsastua alesta uudet lamput. no eihän niitä suoraan paketista voi keulalle jättää. lähi ja kaukovalot ei näytä samaan kohtaan ja osat hankaa sisällä keskenään ja korkeudensäätö lukittuu random paikkoihin.
ihan jeppis lukemia kulutuksetkin, 40min päivittäin eberin käyttöä
vähän jännät jutut tehtaan jäljiltä mutta shimmasin toisen näyttämään samallalailla, nostin myös hieman kaukovaloja ylemmäs.
Läpät myös viilattu että ihan reunoilla ja oikea piennar näkyisi paremmin, ohessa kuva mitä hain viilauksilla
Nyt vasta sain ohjaustehostimenpumpun vaihdettua. Aivan liian myöhään! Ei 5000km ole hammastanko ollut ja silloin vaihdoin öljyt niin nyt jo oli ihan mustana ja jotain jäämiä säiliössä.
Pitänee laittaa paluuletkuun suodatin, vaikka tuollainen mapco 29990
Tuo siellä varmaan on eniten vuotanut. jouduin vähän virityksillä laittamaan uuden 1A osan, 1B ja 1C osat puuttuu. jostain lukaisin että valmistus olisi noilla lopetettu mutta myyjä sanoi että ovat jälkitoimituksessa. hmm...
028103509
052103495
Tuossa numerot niille, jos tätä yksinpuhelua kukaan varaosaukko seuraa niin voisi tarkistaa saatavuuden.
puutarhaletku viritystä ei viitsisi kauaa pitää kiinni.
Huomenna IKH:lta öljyä kestävää letkua ja tehostimeen toi mapcon suodatin kiinni
Huomasin jo asentaessa että tossa mapcon suodattimessa oli hieman vastusta kun puhalsin läpi siitä, no nyt huomasin kitkuttavan äänen moottorin käydessä. Otin suodattimen pois ja ääni loppui. edit: no siis... vikisee ei vikise vikisee. hihnankiristinhän siellä on vinossa
Ehti viikon olla kiinni ja öljyt on nyt kyllä puhtaat, enemmän työkalu tuo suodatin kuin että sen jättäisi sinne paikoilleen pitemmäksi aikaa.
RIP INA merkkinen vesipumppu, vuotaa juorureiästä, 5000km kesti, Starttimoottorin ääni on myös muuttumaan päin
Comment