Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.9tdi 120km työmatka kampe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.9tdi 120km työmatka kampe


    Noniin, audi maailma kutsui taas.(B3 oli ensimmäinen autoni vuonna 1996) Nainen vetänyt työmatkaa 120km -92 camryllä joka on kyllä paras tee-se-itse peli mutta 8 litran kulutus ei nyt oikein napostele.

    AFN tdi lähti lähti siis nettiautosta, pienen koeajon heitin autolla enkä tuolloin huomannut napsuttavaa vetaria enkä jollottavia takapyöränlaakereita, jumissa olevan ilmastointikompuran sentään huomasin.

    Saksan tuliainen
    280tkm
    Manuaali vaihteet
    Ei penkin lämmittimiä
    Automaatti-ilmastointi
    Kauko-ohjattava eberspächer

    Tulossa:
    Huippuhifit, matka taittuu rattoisammin
    Äänieristystä pitäisi tehdä, meluisampi kuin camry
    Recaron penkit
    Kulutus/mukavuus painoitteinen näkemys autoiluun tämän ajoneuvon kohdalla.

  • #2
    Oujee, ilmastointi lähti toimimaan purkaamon kompuralla mutta flekti oli kuollut, liekö mennyt kompura jumiin kovien paineiden vuoksi?

    Samalla huomasin että hammastanko vuotaa suojakumin päästä, sen vaihto taitaa ollakin ihan kiva urakka.

    Comment


      #3
      Hammastangon vaihdosta löytyy varmasti juttua foorumilta. Haku lienee ystävä. Itselläni menossa Cabrioon sama homma, eikä se kivaa ole siinäkään.

      Samoin eristämisestä saattaa olla jotain tarinaa. Ylipäänsä mukavuuspainotteiseen ajoon pienillä kustannuksilla kannattaa pitää renkaat kapeina ja keveinä. Alla oleva vannemalli taisi olla jo valmiiksi kevyt.

      Aika vähän ajetun olet löytänyt. Oliko quattro vai etuveto? Itse päästelin taannoin AFN-Passatilla pitkää siivua. Talvella 5 litran pintaan, kesät 5,5 rajoitusten noustua.

      Comment


      • #4
        Noi alla olevat tinat ei o taotut. Mutta keposet ketutkin löytyy

        olivat meinaan uudelleen porattuna ton camryn alla. 14" toyotan pelti painaa 8kg ja toi 15" kettu sen 5,8kg


        Näillä nimimerkki Vekke henkisillä kiekolla lähdetään liikkeelle.

        13kg kumin kans

        Auto on etuveto. Taka jousitus on aika raskassoutuinen verrattuna toyotan monivarsituentaan vaikka iskarit näyttää tuoreilta. Toyota muuttui keposempien kiekkojen johdosta aika mukavaksi, siinä vielä rummut takana joka on rakenteeltaan levyjarrua kevyempi ratkaisu.

        Comment


          #5
          Oliko tekniikkaan tarkoitus puuttua? AFN tapauksessa muistelisin, että EGR-disablointi ja softaus olisi pudottanut kulutusta huomattavasti. Samalla tietysti kulkupuolelle ilmestyy kivasti reserviä.

          Comment


          • #6
            Tuota täytyy miettiä, Nyt oli puoli tankkia 750km ajetun kohdalla, ei vielä kokemusta kuin loogisesti tuo mittari toimii, egr letku on tulpattu pultilla, venakopan tiiviste vuotaa niin samallahan tuo imusarja tulisi avattua.
            Uskaltaakohan tuonne katsoa, paha mieli tulee?

            VCDS:llä ajattelin ainakin syöttöpumpun ajoituksen katsoa tässä joku päivä

            Comment


              #7
              750km puolella tankilla? 60l tankilla se tarkottaa about 4l kulutusta ja 75l tankilla noin 5l. Kuulostaa tosi vähälle jo nyt, tosin siihen viiteen 1Z Farmari Golffi suunnilleen meni jopa isommilla suuttimilla.

              Comment


              • #8

                65L tankki tossa kai on. katsellaan mitä kulutus on kunhan viikko pari vielä ajellaan :)

                Semmoiselta se nyt näyttää. lisävalot myyty ja mukana tulleet ruosteiset peltivanteet, nuo talvitinat lähtee kans.
                Renkaina on nämä :) kulutuspinta on kyllä kapoinen lieköhän edes 15cm en uskalla mitata.
                ja ovat todella äänekkäät, treadwear lukema 520, jenkit ainakin pohtineet äänekkyyttä/kulutuskestoa tuolla luvulla.
                Peltivanteilla olleet linglong/minerva sekarenkaat olivat todella hiljaiset näihin verrattuna. Mutta eipä noilla asfaltin reunat tunnu ja nainen sanoi että parempi ajaa kuin 195/65R15 noilla orkkis ketuilla.

                Mulla on kiinalainen TPMS setti noissa kiinni ja 31psi paineilla ajan, renkaan kupeessa 35psi max ja kun oli nuo pari hellepäivää viimeviikolla niin silloin nousi 36psi ajossa kun olivat camryn alla hetken.

                Niin ovenlistat ostin foorumin ukolta ja mustalla mastonilla suojasin poistetut ruosteet, mittari näyttää aikalailla justiinsa noilla renkailla mutta uskoisin että kilometrinäyttämä on kääntynyt jo miinuksen puolelle, ajettu 1000km voi olla joku 1005km todellista
                Viimeksi muokannut manninen; 13.6.2019, 14:37.

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	DODN4oy.jpg?1.jpg
Views:	5448
Size:	251,0 Kt
ID:	1853376
                  kojetaulua touhuttu, tuonkin vaihtaminen voi olla pitkä päivä kun ei vielä varmuutta mitä joutuu muokkaamaan autossa.

                  Päivän kevennyksenä mainitsen kun hän käytti autoa 56€ käsinpesussa, ovenpieliä ei oltu pesty eikä takaluukun välysistä oltu siitepölyjä pesty. Aavistelin tämän jo mainitsemalla hänelle ennen kun vei että näinköhän käy...

                  Comment


                  • #10
                    Camrysta poistettuja random kaiutin kaapeleita en aio enää käyttää, taisi 0.5mm2 paukkulankaa olla.
                    Mutta keksin juuri ehkä halvimman tavan johdottaa 7 eteen tulevaa kaiutinta kun vahvistimet on peräkontissa.

                    Kuka arvaa miten toteutan ja paljonko piuhat maksaa?

                    Comment


                    • #11
                      https://www.biltema.fi/vapaa-aika/ca...eli-2000016498

                      7-napainen bilteman perävaunu kaapeli, 2€ metri

                      audin ensimmäisen tankillisen kulutus oli 4.8L/100km

                      Comment


                      • #12
                        Oisitpa jo samalla vaihtanut lämppärin kennon kun kojelauta on irti, saattaa jossain vaiheessa vaatia vaihtoa. Tuo kun ei oo kovilla pakkasilla mikään kovin hyvä pitämään moottorinlämpöjä normaalina. Muistaakseni raja jotain -17

                        Tuossa profiilin passatissa meni kansi vaihtoon 300 tkm kohdalla, voi tulla tuossakin eteen jos ei ole vaihdettu. Profiilin passatilla nyt rullattu 630 tkm, pienessä rempassa nyt, kun pääsi mäkeä karkuun ja törmäsi puuhun, mut tarkotus siitä on tehdä taas työmatka-ajokki loppuvuodeksi. Tullessaan tuo passatti vei vakiona 4,9 ja jopa alle ainetta sataselle, nyt vireissä 5,9/100 km. Hämmästyttävän pieni kulutus nelikoksi.

                        Comment


                        • #13
                          Ei o purettu vielä mitään, hommasin purkuautosta kojetaulun ja ovipahvit.
                          Ostaessa kotimatkalla putkistosta kuului kaamea lotina ja lämpömittari ei osannut päättää näyttämää, luulin että kansi on mennyt mutta sehän asettuikin kun vaihtoi lämpötunnistimen ja ilmasi järjestelmän huolellisesti.

                          Voihan se olla että kylmää on kyyti talvella ja eberiä joutuu käyttämään

                          Nettiauton uuraisten 600€ autoa kävin katsomassa, reipas 500tkm ajettu ja ilmeisesti kanteen ei ole koskettu

                          Comment


                            #14
                            En nyt tiedä onko AFN kannessa kauheasti 1Z:aan eroa, sellasessa käsityksessä, että isoin eri turbossa ja suuttimissa. ANyway se meni vielä avaamatta 450tkm kohdalla. Suuttimet oli vaihdettu AEL vakio suuttimiin.
                            Samaten AJM pumppari massatiivisteellä oli vielä alkuperänen kaikilta osilta paitsi hehkut 430tkm jälkeen.
                            Toi AEL on mennyt kans yli 400tkm ajamatta, mutta siinä on jo hieman kansihommiin viittaavaa, kun pölläyttelee sinistä.
                            Niin ja kaikki on/oli vielä alkuperäsellä turbolla, samaten alkuperäsellä kytkimellä ja vauhtipyörällä. A6:ssa on vähän liikaa laitettavaa, että se varmaan siirtyy autojen hautausmaalle pian.

                            Ehkä mulla on vaan ollut hyvä tuuri, mutta melko varmoja vehkeitä olleet. Toi Caddy on ainoa josta on mennyt enemmän kuten vauhtipyörä, turbo, startti, ja ärsyttävä johtosarja ongelma.

                            Comment


                            • #15
                              Kojetaulun sain vaihdettua, kivasti heijastelee noi hopean väriset elementit tuulilasista. Pitää jotain kangasta touhuta.
                              Vähän oli kyllä raskas päivä, airbagin torxit nyljäänty ja piti porata auki. foorumilta ostettu vakkarin viiksen laitoin kiinni, johtosarja puuttuu niin toiminnassa ei vielä ole

                              Autossani on kääntymätön takapenkki, ilmeisesti kannattaa vaimentaa bitumilla molemmin puolin ja hattuhylly kans. Vaimennuksista ei ole kauheasti kokemuksia, pitänee käydä ammattilaisen puheilla.

                              Comment


                              • #16
                                Bitumia ei kannata käyttää, mutta butyylimattoa kyllä.

                                Comment


                                • #17
                                  Mitä tässä standartplastin sivuja katellu niin toi suositus mitä kaikkiin paikkoihin tulis kolmessa kerroksessa, suomesta ei ihan helpolla saa ees kaikkia tuotteita ja epäilempä että kun auto makso 1400€ niin ei taida kaikkia suositeltuja vaimennustarpeita saada siihen hintaan.

                                  mitä tossa koputtelin pikaisesti niin todellaki on tarpeen vaimentaa, stp bomb aero vois olla passeli noille isoille hattuhylly/selkänoja
                                  Camryssä ollut vahvistin tellinki ei mahdu audin selkänojan taa, ei kyl pysty ysäri patteristoa vaihtamaan moderneihin pienempiin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vakkarin johtokin saapui mutta eipä löytynytkään autosta sitä valkoista liitintä mihin johdot laittaa, ja viiksen johtosatsissa kaikki johdot valkoisia johon pinnin numero vaan merkattu.

                                    uusi

                                    vanha

                                    1pkt stp aero bulk
                                    1pkt stp aero flex 10
                                    1pkt stp bomb aero bulk
                                    1pkt stp splen 04 bulk
                                    1pkt stp black gold bulk

                                    Tuollaisen setin otin vaimennuskamaa

                                    Pumpun ajoituksen muuten katsoin ja se oli sinisen viivan kohdalla niinku pitääki, jakohihna ajateltiin vaihtaa hihnapyöriä löysyttämättä
                                    Viimeksi muokannut manninen; 20.6.2019, 13:15.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyvää jos ei huonoakin.

                                      Vakkari toimii
                                      Ekat äänet otettu kojetaulun kajareista, debboja ei kyl hirveitä tuu 84db/w 15w 3,5" liekö ees 100db puhdasta tulee kolmesta.
                                      Laturin vinkuna, laitoin rca:n menemään matkustajan puolelta, camryssä sain tuolla vanhalla johdolla hiljaiseksi, nyt taidan ostaa jonkun paremmin suojatun rca johdon.
                                      Sit huomasin että lämpömittarianturin muovilaippa tihkuttaa sylinterikannen liitoksesta.

                                      Hyvää juhannusta kaikille!!

                                      Comment


                                        #20
                                        Onko nuo Fountekit nuo kojelautakajarit? FR88EX? Nehän on oikein hyvät laajakaistat, mitään mahdotonta niiltä tuskin kannattaa kuitenkaan odottaa, etenkin kun ei saa kunnolla koteloitua. Vai onko kojelautaan tehty kotelointi? Laitat eteen vielä jotkut bassot/midit niin saa niille siirrettyä matalien taajuuksien toisto, parantuu varmasti paljon.

                                        Onko tuo 7-napainen miten taipuisaa johtoa? Tuohan kävisi 3-tie aktiivisarjan johdotukseen myös, kun saattaa sellainen projekti olla minulla esissä.

                                        Comment


                                        • #21

                                          Monelle pyhä salaisuus mutta itse pystyn säädöistäni puhumaan.
                                          fountekit meni kaikki kolme samoilla korjauksilla ja ne 5" blaupunktit jotka ovissa pörisee selvisivät yhdellä korjauksella.
                                          joo 88EX ovat, 250hz LR4 jako ihan minimi minun käytössä, ja yhdet hyvät 3000hz jaolla toimivat diskantit löytyy, pikasäädöt sain vedettyä mutta en minä koskaan tyytyväinen ole. Ovien tekemiseen pitäs inspiraatio vaan löytää jostain, on toi B5 ovipahvi vaan niin huono.


                                          hammastanko saapui tänään
                                          muovilaippa ois kans ostettuna
                                          samalle päivälle pitäisi upottaa myös laturin kunnostus varotoimena ja sitten ohjauskulmat

                                          muovijohtoa on bilteman seiska ei kyllä kylmässä taivu, itsellä ei tullut tiukkoja mutkia
                                          Viimeksi muokannut manninen; 24.6.2019, 18:57.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tänään vaihdoin tunnistimen muovilaipan.
                                            yhden letkun sisälle kun katsoin niin mukava karkea ruskea kerros letkun sisällä. ei ihan niin paljon kuin camryssä oli se oli 1992 ja 420tkm ajettu. mietin että oisko siinä autossa jäänyt nesteet vaihtamatta joskus.
                                            Audissa kuitenkin makoisa huoltokirja ja jäähdytinnesteitäki vaihdettu ajallaan. Tämmöistä se on auton kans näköjään.
                                            Ei kyl ihme jos lämppärinkennotki menee tukkoon aikanaan.

                                            Mutta on tää kyllä piru ilmattavaksi, taas lutisee putkissa vaikka koko päivän tappelin

                                            eipä täs auta ku ajaa ja jos ääni tympii niin nosteltava vaan säiliötä ja availtava ilmausruuvia, veikkaan että jotenki liittyy vaikeus tuohon asennettuun eberiin vaikka sekin on ihan oikeassa asennossa.

                                            lisävesipumpun tilasin jos ei tarvis lisälämpöä halutessa aina pitää eberiä päällä.

                                            Keula kun oli auki niin oisin puhaltanut lauhduttimen paineilmalla toiselta puolen mutta ilmaus vei koko päivän


                                            EDIT:


                                            jos tämä kaava pitää kutinsa että kannen pää ois kennolta palaava niin eberin asentaja piru on tainnu laittaa vedet väärinpäin, tarviiko ihmetellä jos lutisee putkissa?
                                            Viimeksi muokannut manninen; 25.6.2019, 21:10.

                                            Comment


                                              #23
                                              Itte en oo kyllä ikinä kummemmin ilmaillut beevitosta, enkä myöskään joskus passatteja.
                                              Korkki auki käyttäny lämpimäks että termari aukee. Valmis.

                                              Comment


                                              • #24

                                                on se kun ei ole uskominen edes tuohon workshop manualin kuvaan suoraan
                                                kuva autostani, tuosta metalliputkesta lähtevä letku näyttäs koskemattomalta, se menee lämppärinkennon edestä katsottuna oikeaan liitäntään jossa on ilmausruuvi, se on merkattu tulevaksi ja paluupuolelle on merkattu ilmausruuvi workshop manuaalissa.

                                                kävis kyllä järkeen että kannen pääty ois lämpimän veden lähtö kun siellä on ne hehkutulpatkin lämmittämässä.

                                                Ei siinä auta kun käydessä ottaa ilmausletku kokonaan irti että tuleeko neste kennosta vai letkusta.



                                                Tänään aloittelin ovikoteloita, kovete loppui kesken mutta alkuun päästiin. koitan käyttää tilan paremmin kuin camryn ovissa en käyttänyt
                                                En viitsi 12" laittaa vaan 8" saa nyt riittää
                                                Viimeksi muokannut manninen; 28.6.2019, 20:16.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ilmausletkun kun irrottaa niin neste tulee kennon päästä että kyllä se paluu on. Workshop manuaalissa siis virhe,.

                                                  Mutta veikkaan että autossani on heikko vesipumppu tai lämppärinkenno tukossa, kennon vaihtoa aika pitkälle harjoiteltukin.

                                                  Huomenna voisi kääntää kierron ja huuhtoa kennoa
                                                  Viimeksi muokannut manninen; 28.6.2019, 20:23.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hervastihan se asiaa puhui lämppärinkennosta, huuhtaisin kennon parhaani mukaan ja kyllä siellä vissiin jotain kuonaa oli. lämpimän tulo meinaan parani aika paljon.

                                                    Tänään myös touhuttu stp bomb aeroa hattuhyllyyn ja takaselkänojaan, ihan reippaasti vaimeni rengasäänet. Lähes niille linglong tasoille mitkä ostaessa oli. Samalla totesin että aika riittoistaa kamaahan tuo on ja minulla jää myyntiin noita edellä mainittuja stp tuotteita jos joku tarvii eikä halua koko lootaa ostaa.

                                                    Comment


                                                    • #27

                                                      lasikuitu hommat vaihtui vaneri palapeliin

                                                      tilavuutta 10-15L väliin ja sinne asettuu tämmöne lavoce
                                                      Viimeksi muokannut manninen; 9.7.2019, 20:43.

                                                      Comment


                                                      • #28

                                                        Touhukas päivä takana.

                                                        Vasen ulompi italialainen murros vaihdettu löbroon, perhana että on helppo vaihtaa
                                                        Viskokytkin sahattu irti, 280mm 80w sähköinen puhallin tulossa alkuperäisen 300W kaveriksi.
                                                        uudet jäähdytysnesteet vaihdettu.
                                                        ilmastoinnin lauhdutin puhallettu paineilmalla toiselta puolelta ja laitettu hyönteisverkko eteen, samalla huomattu kostea jäähdytin.

                                                        Puhuin myös rokkikoneiden latausulinasta ja myös startin ääni kuului kaiuttimista, moottorin maajohto 25mm2? käytetty irti. huomattu että johdossa nirhauma ja jo alkavaa vihreää piuhan sisällä, putsattu pinnat uuden johdon puutteessa ja samalla ulinat hävisivät, jospa tuon 35mm2 piuhalla korvaisi seuraavassa puuhastelussa.

                                                        öljypohjan tiiviste vuotaa

                                                        Comment


                                                        • #29

                                                          kotelosta vetästy impedanssikäyrä.
                                                          vastaa about 15,5L käyrää simulaatio-ohjelmassa.
                                                          200hz ikävä patti, joka on mittaillessa sitten ikävää katsottavaa.
                                                          camryn kotelossa oli samanmoinen, tuo patti tulee kotelon pituussuuntaisesta moodista jota voisi koittaa taltuttaa vaimennusaineen määrällä

                                                          Comment


                                                          • #30

                                                            Touhupäivät ei näytä loppuvan.
                                                            Syyläri vaihdettu
                                                            sähköinen flekti laitettu
                                                            stereoihin pikasäädöt, en muistanu ovista kuvaa ottaa


                                                            kuva ovesta
                                                            Viimeksi muokannut manninen; 20.7.2019, 21:16.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X