Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.9tdi 120km työmatka kampe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oikean vetonivelen vaihdoin kun oli kumi rikki.
    oikean puolen jarrukin se jaksaa jatkaa epätasaista kulumistaan, tiiviste rempan tein, satula sisältä kuin uusi.
    vois noi kannattimet vaihtaa ristiin meneekö kuluminen toiselle puolelle. etujarruletkutkin voisi varulta vaihtaa.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti
      Ohjearvo kokonaisauraukselle 0.2, laitettiin tällä kertaa alakanttiin 0.14. auraus laskee hieman edessä kun on kuormaa päällä, takana auraus kasvaa.
      Hjuu, otin 5mm holkit pois raidepäistä että ne bumpsteer kiristys menee pohjaan asti.joku 100km ajettu ja alkaa jarrulevyt puhdistumaan eli syy vois olla diy pyöränkulmissa. Ohjaus ei ole enää niin terävä mutta jarrutus on hitusen vakaampi.
      pitää pyöränkulma lappu hakea että kuin paljon muuttuikaan, näkee samalla mitä siirretyssä taka-akselissa on tapahtunut.
      kesä kumitkin alla, ei mitään tekniikka murheita.



      vetarin vaihdon jälkeen ratin asento muuten muuttui hieman kun jouduin ylätukivarret käyttämään koloistaan, hjuu, kaikenlaista

      Comment



      • viime leimalla tuli lokarista huomautus, kattelin lokaria että 80€ ja tuttu kun maalaisi maksais 200€. juu ei.
        parissa päivässä hitsailin alaosan uusiks ja maalasin pari vuotta vanhalla rapinakannulla, en jaksanu kummemmin lamellilaikan jäljiltä pohjia hifistellä.

        0€ ja vähä kyynärpäärasvaa

        Comment


          Laitas kuva korjatusta osasta. Tuota on saanut askarrella vähän aikaa :)

          Comment


            Onpas Keski-Suomessa kallista. Itse kävin uudet lokarit 60€/kpl ja maalaus 150€ /pari ihan kuitin kanssa maalaamossa.

            Comment


            • örumin hinnastossa 45-50€ muttei niillä o tavaraa. 250€ kahdesta ois vielä toissa päivänä ollu kipurajalla mutta nyt ku yhden on tehny ja kun veisteli muovilistan jotenkin istumaan ilman kunnon työkaluja, ja jos molemmat pitäis korjata, taitaisin olla kyllä maksamassa :)
              Viimeksi muokannut Killeri; 11.5.2022, 22:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment






              • sain jo suurimman osan myllytettyä pois mutta koneessa ilmeisesti liikaa kierroksia, eiköhän se tästä.

                tuolta muuten näyttää 5.5" vanteella 205mm kumi.
                jarru jupakassa silloin siirsin levyt palat ja satulan kannattimet ristiin ja kuten näkyy kuskin puolella ei ole lähtenyt levy puhdistumaan. pitää katella oisko noita satulan kannattimia jossain käytettynä vaikka eipä tuo uusikaan maksa 20€kpl
                Viimeksi muokannut manninen; 14.5.2022, 13:09.

                Comment



                • aiempi suuntauslappu tässä oli aiemman säätäjän jäljiltä ratti vinossa, raidepäät 5mm alempana eikä taka-akseliin ole koskettu.


                  uusin lappu joka on pelkkä mittaus ei säädetty mitään. lappujen välissä taka-akselia liikutettu, kääntyi toisin päin käytännössä, nyt vaan siirtää niiden kahden merkin väliin mitkä siellä on niin aika kohillaan.

                  etupäästä holkit otettu pois joilla aurausta hävisi 0.09, tuosta oon ite kääntäny vasenta raidepäätä hitusen auraten. viettää ojan suuntaan pääsääntöisesti aina mutta urattomalla motarilla paikoin menee pitkäänkin suht suoraan.

                  Comment



                  • tuommoseksi jäi lokari.
                    viimeiset 4100km 5.6 kulutus, keskustassa lyhyttä enimmäkseen.

                    ilmastointi kompura tekis mieli vaihtaa kun se on 500tkm ajetusta purkupelistä.

                    Stereoita vein isosti eteenpäin, torista jvc 1din dvd soitin jossa cd/dvd ja usb menee optisella prossulle, yksi ad/da muunnos pois siltä väliltä

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti
                      Nainen ajeli painavamman kärryn kans tuossa yks päivä ja sanoi että tais olla liikaa kyydissä kun ei jaksanut mennä.

                      noh tänään ei jaksanut mennä muutenkaan, epäilen että turbossa siivet jumitti kun vika hävisi ihan italian tune-upilla.
                      Tämähän se on taas, pääsääntöisesti hissuttelua mutta toimii kuukausia kun on käynyt helsingissä ja päässyt ajamaan 200km 2500-3000rpm.
                      vnt putsi ois edessä mutta pitäskö tuonne turbon panos vaihtaa samaan syssyyn?


                      oon pakoputken käyttänyt irti ja muistelen että olis 11 siipinen, vai oisko jollain myydä tollasta ahdinta josta tehdä nopean swapin?
                      Vai aletaanko laittamaan jotain muuta ahdinta tilalle?

                      Comment


                      • En o jaksanu turbookaan aukaista kun on pelannu elokuun hesareissun jälkeen niin hyvin.

                        Öljyn hinnat lähteny käsistä ja ku ei näy tältä kylältä teboilin carat 0w30 saavan niin taidan hakee biltemasta 0w30 kannun.
                        Ai niin ekoilla pakkasilla takaoven lukko rupesi takkuilemaan, sitä pitäis jaksaa mulkaista.
                        Kesärenkaatki oli kulunu tosi tasaisesti. Hirveet vanne kiimat ollu kaikkiin kolmeen autoon, pitäis koittaa malttaa vähän.

                        Ei tämmönen vanha tdi kaikkein surkein käppä käyttis ole.
                        Viimeksi muokannut manninen; 16.11.2022, 23:44.

                        Comment


                        • Nyt kolisee etupäässä. On kyllä pirullinen etsiä että mikä se on mutta ylätukivarret oli muistini mukaan jotain ihan randomeita.

                          vajaa 400€ aeromotorsin korissa kaikki tukivarret ja pari palloniveltä jos vaihtaisi kumipuslia pois.
                          Ihastuin kyllä ohjaustuntumaan kyllä viimeksi kun sai ne rikkinäiset ala taaemmat puslat uusiksi, siellä se pallonivel voisi olla aika kiva.
                          Mutta!, en tiiä miten nuo tukivarret käyttäytyy jos molemmissa päissä on pallonivelet, kumipusla kun pitää sen edes jotenkin kurissa/oikeassa asennossa. kun pari noista ei ole aivan suoria muodoltaan.

                          Vakaajan "koiranluu" on mulla vielä vanha jäykkä pallonivelmalli enkä kyllä uusiin kumipuslamalleihin siirry

                          Comment


                            Saa niitä pallonivel koiranluitakin ostettua uutena.

                            Comment


                            • Joo otin uudet samanlaiset. eipähän tarvi niitäkään puslia kiristellä renkaat maassa.

                              https://youtu.be/U2IYy1Yhklo?t=368
                              niin tässä hyvä esimerkki siitä kuin herkästi pallonivelet liikkuu, miettikää se alatukivarsi kun on C mallinen että hankaako se johonki. ei auta ku tehä yks malliksi ja sovittaa paikoilleen

                              Comment



                              • Siin ois projektia.
                                Perhana, onkin raidepää väljänä ei o hirmu kauaa olleet edes. no tulipahan polteltua rahaa.

                                Comment


                                  Mikä/minkä auton pusla tuo isompi on?

                                  Comment



                                  • ison toyotan taka-akselista

                                    Comment



                                    • TRW onnistunu tehtaalla hyvin. kahden erisorttista kumipuslaa ja molemmin puolin ristissä erilaiset. palanssissa :)

                                      Comment



                                      • satsi ois valmis. kunnon rasvaus ja suojakumit paikoilleen.

                                        Comment



                                        • sattu torissa vastaan halvat minin 16"vois testata huviksi kuin huono on ajaa tollasilla vähä levittävillä vanteilla

                                          6.85kg näytti painavan

                                          Comment



                                          • matkustajan puolelle rojut vaihdettu, väljä meyle hd poistui. oisko orkkis/lemförder toinen ollut vielä ihan iskussa jää varalle. värkkäsin tuollaiset muovin palat suojakumin ja kannakkeen väliin jos kumien elinikä pidentyis.
                                            Hieman puoltaa, pitäis äkkiä toinenki puoli vaihtaa ja käyttää kulmissa..

                                            oisko se vähä tarkempi ohjaukseltaan, hankala nastarenkailla sanoa.

                                            Comment


                                            • noniin arvostelut nuista pallonivel ylätukivarsista.
                                              Ohjaus on ihan laserin tarkka ja jousitus pehmeni hieman kun kumipuslat ei ole mukana. ohjauksen keskialue myös hieman mersumaisen epämääräinen, uskon että johtuu myös kun ei ole puslia keskittämässä.
                                              mitä jäykemmät puslat sitä voimakkaamminhan ne pyrkii tiettyyn asentoon, eli keskelle

                                              Vähä raakat kyllä käyttikseen, ajomelu lisääntyi on kuin mikä tahansa hinnat alkaen kia

                                              Comment



                                              • tuli nakattua 16" alle, ei paha 15.2kg 195/60 kumin kans, 1.8kg kepoisemmilla vanteilla olleet 205 65 15 setti oli 14.6kg. Audi ollu seisonnassa nyt, on tullu ajeltua 92 camrylla nyt keskusta pyöritystä automaatti kun on. ilmastoinnin pelaaminen siinä ihan varttia vaille valmis, alumiinihitsausta tuli vastaan osia kun ei saa tai ei ole järkevä enää ostaa.

                                                Comment


                                                  Oikea rengaskoko olisi 205/55R16, 195/65R15 ja 205/60R15, kantavuus 91 tupaöljypoltimella. Tuo195/60R16 on kyllä melkein laiton.

                                                  Comment


                                                  • Miten niin 195/60R16 on laiton? Harvinainen rengaskoko mutta vierintäkehä on aika hyvällä tarkkuudella sama kuin auton "oikeissa" rengasko'oissa.

                                                    Comment


                                                    • Varmaan jotain kantavuus juttuja miettivät, hassun pieniltä näyttää vähän ylikokoiset kumit, kehähän noilla on on 1956515 ja 2056515 välissä.
                                                      otteessa akselimassa 980kg, 84 kumissa olisi riittävä sen puolesta
                                                      Viimeksi muokannut manninen; 30.5.2023, 21:45.

                                                      Comment


                                                      • Otin pirssin takas ajoon kun on tulossa pitkän siivun vetoa. Ei hassumpi noilla ET41 vanteilla, vetelee urissa vähemmän kuin 205 kumeilla ET46.
                                                        Renkaat ei osoittautuneet kaikkein hiljaisimmiksi ja kuvio kerää kiviä.

                                                        Kyllä se kevein setti, 175/80R15 on ollut mielestäni paras ajaa suomen teillä.

                                                        Comment


                                                        • Hyvä tuuri mulla kyllä, audi taas ajossa mutta huomasin tuolta pihalta neulasten seasta vanne liimapainoja.
                                                          Kaikista kiekoista oli tippunu painot, ei o tullu ajettua 80 kovempaa niin ei oikeastaan huomannut ajossa ollenkaan.

                                                          Onneksi uskoivat rengasliikkeessä ja painottivat ilman veloitusta.

                                                          Että mä vihaan liimapainoja ei ole ollut kuin harmia

                                                          Comment


                                                          • Tuli suomi turneeta raapastua audilla, ennen reissua nakkasin uudet ilma/raitisputsarit, ei kyllä tainnu merkittävästi kulutus nousta noilla 16" kiekoilla kun tuli jonkin sortin pohja, polttoainemittarin viisari oli puolen tankin kohdalla 850km jälkeen, jotain matalia nelosia taisi olla kulutus. kumit aika hyvä kompromissi tuonne 891 tielle ainaki missä on 60kmh olosuhteet mutta 100kmh rajoitus. ohjaus selvästi epämääräisempi noilla vakio kumipuslilla ylävarsissa
                                                            Viimeksi muokannut manninen; 21.7.2023, 15:41.

                                                            Comment



                                                            • kauanko siitä on kun suodattimen otin pois, pari vuotta.

                                                              Alkoi tuttua lotinaa kuulumaan niin huuhtaisin lämppärin kennon.

                                                              Eikä menny hukkaan kaikkien tukivarsienkaan osto, 6/8 vaihdettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X