Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S6 C5 Sedan -00.
Collapse
X
-
Kaikki on parannusta nykytilanteeseen.
Sain Bank2 venttiilikopan irti tänään. Näky oli sama mitä ilezhin RS6 projektissa.
Uskaltaakohan alempaa öljypohjaa avata.. :D
Kiristäjä oli aivan loppu muutenkin ja imunokka ei ollut merkissä eli kansien irroitus saattaa olla edessä. Onneksi siihen oli henkisesti jo varautunut.
Nyppäsin samaan repäisyyn keulan huoltoasentoon ja jakohihnan pois. Koitan saada huomenna ainakin tuon bank2 nokat irti, että saan ohivuodot mitattua.Viimeksi muokannut Randomi; 10.6.2019, 15:07.
Comment
-
Pari hammasta oli pielessä imunokka ja venttiilit on varmasti kosketuksissa mäntien kanssa, koska kone ei pyöri. Ohivuotomittaus paljastaa tilanteen ja mahdollisen kansien irroittamisen tarpeen. Tuo ei työmäärällisesti kovin paljoa remonttia kasvata, kun venttiilikoneisto ja imusarja lähtee irti joka tapauksessa. Tuleepahan käytyä hieman kattavammin tekniikka läpi, mikäli kannet pitää irroittaa.. :)
Pitää vain toivoa että sylinterit eivät ole ottaneet osumaa.
Comment
-
Otin Bank2 nokat irti, ei löytynyt vielä mitään hälyttävää. Muutama hytikka on aika jäykän oloinen ja menee vaihtoon.
Purkaessa aloin miettimään, että ehkä se kansien irroitus kannattaa tässä vaiheessa kuitenkin tehdä. Aika pienestä kiinni, kun on nokat pöydällä ja imusarja irti. Ei se 288tkm ajetun AQJ:n kanssa varmaan hukkaan mene. Tulppaan SAI:n samalla ja vaihtelen öljyjäähyn väliputken, kun on mukavasti tilaa puuhailla.
Tulee kunnostettua ja puhdistettua paikat perusteellisesti samalla.
Comment
-
Joo ei se halvin paikka ole, mutta jälki on kyllä hyvää. Edellisessä rempassa kansien oikaisu, venttiilivarren kumien vaihto ja venttiileiden läppäys oli yhteensä muistaakseni 445€. Tälläkertaa aikomus on läpätä ja vaihdella kumit itse.
Nyt on molemmat kannet purettu siihen pisteeseen, että saa nypätä irti. Bank1 kiristäjä oli tosiaan aivan loppu, mutta jako oli suurin piirtein merkeissä, kannessa/kopassa ei ollut ketjun jälkiä ja liukupalat oli edelleen paikoillaan.
Soittelin Tammer Dieseliin eilen ja alustavasti sovimme, että koitan saada kannet heille ensiviikolla niin ne saisi vielä ennen Juhannusta takaisin.
Comment
-
Toimerruin muuten penkomaan varastoista sitä johtosarjaa jota aiemmin tarjosin. Eipä taida olla apua, yksi löytyi josta on osia rosvottu jo muihin projekteihin. Motronicin töpseli bench-flash kaapeliin ja jokunen anturin ja puolan liitin ainakin puuttui. Toinen ehjä johtosarja löytyi mutta se taas oli 30V V6 koneen setti. Helpommalla pääsee kun ostaa uusia liittimiä sen mitä tarvii ja korjaa vanhasta repatukset.
Comment
-
Kiitoksia että asiaa selvittelit! Eiköhän tuosta vielä ehyen saa uusilla puolien liittimillä.
Auton mukana tuli toinen ECU, joka ainakin osanumeron perusteella täsmää auton malliin. Täysi mysteeri miksi vaihdettu. Pitäisi aukoa ja katsoa onko saanut kosteutta vai onko tuolla koitettu korjata jotain muuta vikaa.
Niinkuin hopsis totesi, näitä manuaali-askilla olevia C5 S6 ei ole liikaa markkinoilla, eli kannattaa vielä ranetukset korjata ja tehdä ainakin teknisesti hyvä. Sisältä tämä on siisti, eikä vaadi juurikaan työtä. Soittimen päivitän johonkin tuoreempaan androidiin. Korissa on jonkin verran sanomista. Kuprua takakaarissa ja kuskin oven alareunassa. Nuo on pakko ottaa kiinni ennen syksyä, että ei mätäne pilalle talvella.
Aika näyttää miten pitkälle entisöin itse. Olen hieman kahden vaiheilla jättäisinkö tämän omaan harrastekäyttöön ja myisin moottoripyörän pois vai toisinpäin. Molempia ei kannata pitää.
Perheelliselle auto olisi fiksumpi harraste kaikin puolin. Moottoripyörä on toisaalta halvempi/helpompi harrastettava. Remontin teen joka tapausessa sillä asenteella, että itselleni teen tätä.
Comment
-
Itse löysin 2015 vastaavan ässän. Ostin sen ”kohtuu” kallilla, ilman takuuta liikkeestä. Kone kävi vajailla ja kytkin oli vainaa. Nyt kun on tullut entisöityä auto kohtuu täydelliseksi. Rahaa meni varmaan 2xostohinta, mutta paljon oppi tekemään. Nyt palvelee kesäautona.
Kuten itsekin sanoit, sopii hyvin perheelliselle. Ei muutakuin muksujen kanssa entisöimään;)
Comment
-
Nyppäsin imusarjan irti. Ei tarvitse nostaa kansia irti tästä koneesta. 5-pytyssä on keskimmäinen imuvena poikittain kannessa ja oletan alakerran ottaneen riittävästi osumaa venttiilin katketessa.
"Illalla ajettu parkkiin, aamulla ei käynnistynyt." Yeah, right! :D
Uusi suunnitelma. Laitoin Ruotsin suunnalle kyselyä useammasta vaihtomoottorista. Tehdään nykyiselle ruumiinavaus, kun moottori on irti.
Lähtökohtaisesti haussa ANK, AQJ tai AQH. Jos jollakin sattuu tallin nurkissa tuollainen pyörimään, voi paiskata YV:tä.
Kytkin, vp ja oheishilut pitää lisäillä ostoslistalle nyt kun koneen joutuu irroittamaan. Pitää käydä samalla nyt olemassaoleva lista läpi, mitä kaikkea sieltä voi pudotella pois.
Comment
-
Enpäs tiennyt tuota. Oletin olevan jonkin sortin kaksoismassa. Eli siis ei tarvetta uusia sitä.
Edit. Sen verran tässä ajatus laukkaa, että miten iso projekti tähän olisi laittaa BCY-tekniikka? ECU, välijäähdyttimet, turbot, jarrut pitää vaihtaa nyt ainakin.
Pystyykö muutoskatsastuksessa käyttämään vertailukohtana RS6, jota ei ole manuaalina koskaan saanut?
Kunhan tässä ajatuksella leikin, kun BCY-koneita näyttää olevan muutama tarjolla ihan järkihintoihin.
Aika vahvasti tämä näyttää siltä että tästä se harrastelaite tulee...
Viimeksi muokannut Randomi; 9.6.2019, 20:29.
Comment
-
Ei pysty vertaamaan RS6, eri tyyppi (koska eri valmistaja).
BCY koneen muutos manuaaliksi ei oo ihan helppo homma. Vauhtipyörän joutuu teettämään + taitaa tarttea adapterin koneen ja laatikon väliin. Sitten ohjelmaa pitää puukottaa aika lailla, koska RS6 ei ole lähtenyt tehtaalta manuaalina. Helpompi varmaan vaihtaa moottorinohjaus kokonaan. Jarruja ei tartte ruveta vaihtamaan, koska S6 on jo mallisarjan tehokkain. Päästöluokka vaikuttaa myös aika paljon homman mielekkyyteen (Euro 2 vielä järkevästi muutettavissa).
Comment
-
En tiedä päteekö ronsuun, mutta kaveri vaihteli 1.8T:n (A4 B5) automaatin tilalle manuaalin ja se ei käytännössä vaatinut muuta, kuin jonkun hyppylangan jonnekin vaihteenvalitsimen liittimeen (olisko tarjottu eculle D-tieto). Voihan olla, että ronsun loota ei tottele ihan näin pientä säätöä, mutta kokeilemallahan siitä selviää :D
Comment
-
Juurikin noin siinä käy. Kiristäjä pettää, imunokka pyörähtää reilusti pois jaosta ja männät muovaavat venttiilit uuteen uskoon.
Edit. Toveri hopsikselta löytyi lääke akuuttiin moottoripulaan. Saan kasattua toimivan kokoonpanon ja auton liikkumaan omin voimin.
BCY-konversio kolkuttelee edelleen takaraivossa ja koitan laittaa sitä toteutukseen joka tapauksessa.
Koitan metsästää edullisen aihion, johon voi alkaa suunnittelemaan tarvittavia adaptereita ja vauhtipyörää, tai vaihtoehtoisesti siirtää sisuskalut lohkoon, joka vastaanottaa 01E:n suoraan.
Viimeksi muokannut Randomi; 10.6.2019, 18:26.
Comment
-
Mielenkiinnolla seuraan jos tuo RS6 moottorivaihto lähtee kunnolla lentoon. Silloin tällöin seurannut tämän brittijantterin projektia, jossa myöskin BCY:n kanssa touhutaan.
https://www.audizine.com/forum/showt...m-B6-Ownership
Tuolla on juurikin aikeissa vaihtaa sisuskalut perus S6 lohkoon, ja lisäksi käyttää S6 kampiakselia, jolla ilmeisesti helpotetaan valikoimaa vauhtipyörän suhteen.
Comment
-
Aloin valmistelemaan moottorin vaihtoa tänään. Imusarjaa irroittaessa muistin kuulleeni pienen kolahduksen.
Kaadoin imusarjasta noin litran verran öljyä ulos ja öljyn seasta löytyi nämä:
Oma imusarja siirtyy tuohon tulevaan tekniikkaan, eli avaaminen taitaa olla ihan hyvä idea. Pitää saada puhdistettua perusteellisesti, että tuleva moottori ei tuon takia tuhoudu.
Vahva starttimiottori näissä, kun on tuollaista jälkeä tullut. Tämähän oli edellisen omistajan mukaan "ajettu illalla parkkiin ja aamulla ei enää käynnistynyt".. :D
Tepolta tuli laatikollinen osia, joilla pitäisi saada tuleva tekniikka ihan fiksuun kuntoon. Kytkin ja jakopään osat pitää vielä tilailla. Tätä on ihan tosissaan aikomus ylipaineistaa ja uusi kytkin olisi varmaan fiksua sitä silmälläpitäen mitoittaa nyt kuntoon.
Niinkuin Vaakisti totesi, tämä on päästöluokitukseltaan Euro2.Viimeksi muokannut Randomi; 23.6.2019, 17:50.
Comment
Comment