Elikkäs...
Ideahan lähti ensimmäisen Audin hankintaan siitä kun, olin ostamassa uutta autoa itselleni ja kriteerit olivat seuraavat: Auton piti olla neliveto, bensa-turbo-moottorilla, ruosteeton (lue; sinkkikori), pieni korinen, suht uusi ja hyvillä varusteilla.
Ja niinhän siinä kävi että A3:seen pienen mietiskelyn jälkeen päädyttiin, ja eikun nettiautoa selamaan...
Sopiva käkkylä löytyi, ja nyt on yhteistä taivalta vietetty aika tarkalleen 11kk /20tkm.
Auto on kaikilla mausteilla käsittääkseni ilman vakionopeuden säädintä, ja 180hv motorilla (en kyllä ole Audin varustelistoihin vielä perehtyny ihan täydellisesti.).
Ja itse asiaan...
Alkuunhan autolla ajeli ihan mielissään kun oli talvi ja lunta, ja oli sitä uuden auton makua... Mutta muutaman kuukauden jälkeen tuli se voiman kaipuu esille, niinkuin jokaisella joka on aikaisemmin tehokkaan auton omistanut (itse 300hv turbo-bemarin omistaneena). No siitähän se idea sitten TAAS lähti! :D
Ilmanputsari oli ensimmäinen vaihe, koska semmonen kartio-versio löytyi jo valmiiksi tallin hyllystä. Samalla tuli värkättyä ilmanotto putki etuhelmasta suodattimelle kaverin välikoppa-escortin lämmityslaitteen suutinputkista (lue; muovista haitariputkea). :)
Kiitos kasvaneitten imuäänien by-pass meni samointein vaihtoon ja tilalle tuli sitten samalla hommattua se hiukka "kireämpi" 710N...
Kesällä lastutus oli ajankohtainen kun neuvottelin eräässä tuning-tapahtumassa entisen pomon kanssa lastun hinnan kohdalleen. Ohjelma tuli DigitalTuningilta, ja on ns. "kaikki ulos" - versio. Tehoiksi luvattiin 235hv/350nm...
DP:n ja putken rakentamista olin suunnitellut tässä jo jonkin aikaa, mutta sitten se tuli "pakolliseksi" kun vakiovermeet päättivät lopettaa työsuhteensa pari viikkoa sitten tallin kynnykseen...
Uuden 3" DP:n laipan teetätin kaverilla, mutkat tilasin Marteliukselta ja käypänen joustopalje löytyi monen päivän etsinnän jälkeen paikallisesta varaosa puljusta.
Putkisto tuli rakennettua tuossa pari iltaa sitten. Mutkia tosiaan otin Marteliukselta sen verran että riittää, ja suorat rännit kävin hakemassa paikalliselta "metallinjalostamolta". Vaimentimena toimii ovaali-Simons.
Tähänmennessä laitettua...
Moottori:
- Kartio-suodatin + ilmanotto etuhelmasta
- 710N by-pass
- DigitalTuning lastu
- 3" Downpipe
- 3" putkisto
Kori:
- S3 etu-/takaspoileri
- Kirkkat vilkut + takavalot
- 3" RST putkenpää :)
Alusta:
- Audin jotkut sportti-iskarit + Lowtecin paska jouset
- Vanteet: (kesä) SMC GT30 18" / (talvi) Alutec Spyke 16"
PS. Lisäilen taas jossain välissä...
Ideahan lähti ensimmäisen Audin hankintaan siitä kun, olin ostamassa uutta autoa itselleni ja kriteerit olivat seuraavat: Auton piti olla neliveto, bensa-turbo-moottorilla, ruosteeton (lue; sinkkikori), pieni korinen, suht uusi ja hyvillä varusteilla.
Ja niinhän siinä kävi että A3:seen pienen mietiskelyn jälkeen päädyttiin, ja eikun nettiautoa selamaan...
Sopiva käkkylä löytyi, ja nyt on yhteistä taivalta vietetty aika tarkalleen 11kk /20tkm.
Auto on kaikilla mausteilla käsittääkseni ilman vakionopeuden säädintä, ja 180hv motorilla (en kyllä ole Audin varustelistoihin vielä perehtyny ihan täydellisesti.).
Ja itse asiaan...
Alkuunhan autolla ajeli ihan mielissään kun oli talvi ja lunta, ja oli sitä uuden auton makua... Mutta muutaman kuukauden jälkeen tuli se voiman kaipuu esille, niinkuin jokaisella joka on aikaisemmin tehokkaan auton omistanut (itse 300hv turbo-bemarin omistaneena). No siitähän se idea sitten TAAS lähti! :D
Ilmanputsari oli ensimmäinen vaihe, koska semmonen kartio-versio löytyi jo valmiiksi tallin hyllystä. Samalla tuli värkättyä ilmanotto putki etuhelmasta suodattimelle kaverin välikoppa-escortin lämmityslaitteen suutinputkista (lue; muovista haitariputkea). :)
Kiitos kasvaneitten imuäänien by-pass meni samointein vaihtoon ja tilalle tuli sitten samalla hommattua se hiukka "kireämpi" 710N...
Kesällä lastutus oli ajankohtainen kun neuvottelin eräässä tuning-tapahtumassa entisen pomon kanssa lastun hinnan kohdalleen. Ohjelma tuli DigitalTuningilta, ja on ns. "kaikki ulos" - versio. Tehoiksi luvattiin 235hv/350nm...
DP:n ja putken rakentamista olin suunnitellut tässä jo jonkin aikaa, mutta sitten se tuli "pakolliseksi" kun vakiovermeet päättivät lopettaa työsuhteensa pari viikkoa sitten tallin kynnykseen...
Uuden 3" DP:n laipan teetätin kaverilla, mutkat tilasin Marteliukselta ja käypänen joustopalje löytyi monen päivän etsinnän jälkeen paikallisesta varaosa puljusta.
Putkisto tuli rakennettua tuossa pari iltaa sitten. Mutkia tosiaan otin Marteliukselta sen verran että riittää, ja suorat rännit kävin hakemassa paikalliselta "metallinjalostamolta". Vaimentimena toimii ovaali-Simons.
Tähänmennessä laitettua...
Moottori:
- Kartio-suodatin + ilmanotto etuhelmasta
- 710N by-pass
- DigitalTuning lastu
- 3" Downpipe
- 3" putkisto
Kori:
- S3 etu-/takaspoileri
- Kirkkat vilkut + takavalot
- 3" RST putkenpää :)
Alusta:
- Audin jotkut sportti-iskarit + Lowtecin paska jouset
- Vanteet: (kesä) SMC GT30 18" / (talvi) Alutec Spyke 16"
PS. Lisäilen taas jossain välissä...
Comment