Tiivisteen purku, ja keskimmäisen osan korvaaminen sopivan paksuisella kuparilevyllä ilmeisesti toimii myös. Tarina ei kerro kylläkään kuparin käsittelystä tai muista huomionarvoisista seikoista mitään..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABY koneremontti ja piristys
Collapse
X
-
Toi laskennallinen on laskettu niin palotilasta poistuu 0,45mm paksu siivu, kannen muotoa ei ole otettu huomioon.
Apteekin kautta täytyy käydä että saa ruiskun niin voi mitata palotilan.
Onkos tuosta koitumassa ongelmia?
Vanhoja viestiä lukiessa 9,3 puristuksessa on ahdettu 2 bar ja tehoa riittävästi. Jos valkkaa palikat sen mukaan että tavoite 400 - 450 hv tulee 1,5 bar ahdoilla niin niin onko tuo puristussihde ok?
Venttiilit ei varmaan ota mäntään, mutta sinitarraa täytyy hakea tiimarista ja testata.
Comment
-
Vanhoja viestiä lukiessa 9,3 puristuksessa on ahdettu 2 bar ja tehoa riittävästi. Jos valkkaa palikat sen mukaan että tavoite 400 - 450 hv tulee 1,5 bar ahdoilla niin niin onko tuo puristussihde ok?
Venttiilit ei varmaan ota mäntään, mutta sinitarraa täytyy hakea tiimarista ja testata.
Comment
-
Taitaa vain imuventtiileillä olla tuo osumisen vaara olemassa.
Comment
-
Toi 45cc oli mitattu, kansi ei ollut ihan suorassa, eli palotila on ainakin tuon 45cc. Mittaustarkkuus on apteekin ruiskun mukainen.
Mitäs materiaalia tuo kannentiivisteen keskimmäinen levy on?
Onkos kukaan mitannut männän pään muodon tilavuutta?
Onko vakiona mäntä dekkitasossa?
Comment
-
männän kolon tilavuus on mahlen kataloogin mukaan 2,7cc itse mittasin 3cc
vakio kannen palotila on 45cc eli sulla on mitta tarkkuus vähä hakusessa, mittasithan fairyvedellä ja pleksi jossa kaksi reikää painettuna kantta vasten.
toi dekkitaso on vähä haasteellinen kun lienee se männän keskikohta aavistuksen koholla.
86,4 ja 144 ja 220 mitat antavat olettaa että dekkitasolla ollaan, mutta 220mm dekkikorkeus ei taida ihan tarkka olla, samoin männänlaen ylempänä olo vaikuttaa.
Toi kannen laskeminen ja männän mahdollinen koholla olo ei juurikaan puristuksiin vaikuta, mutta venttiilikosketuksessa jokanen 0.1 on tarpeen.
Comment
-
Mittasin punaisella jäähdytinnesteellä, täytyy kokeilla fairya ensi kerralla. Silmällä katsottuna palotila oli täynnä, eikä yli tullut ja silloin oli 45ml.
Jos alkaa tuollaista pahvia rakentaa niin mikä on oikea tapa?
Pahvi on kolmesta levystä tehty, keskellä metallia ja tiivistelevyt ylä ja alapäässä, lisäänkö yhden keskilevyn vai tarviiko se aina tiivistelevyn kaverikseen? Ylemmän vai alemman?
Vai kaksi pahvia päällekkäin?
Vai teetänkö hieman paksumman välilevyn? Materiaali olisi hyvä tietää?
Jos puristukset laskee 8,5 tienoille niin miten se vaikuttaa?
Comment
-
juu siis, sama kai se millä sitä pintajännitystä rikkoo, kait klygoli saman tekee.
Mutta mittaa vielä jonku pleksin palasen tms ni näät että koska tulee täyteen jne.
45cc on vakion tilavuus ja tod näk se 0,3 siivu ei juur vaikuta tilavuuteen.
Joko olet laskenut kuinka paksun tiivisteen tarvitset että saat tuon 8.5?
kait se karkeesti menee niin että ilmapuristuu vähemmä kasaan siten on kylmempää ja saapi ennakkoa / painetta käyttää rajummin.
Perinteisesti mielletään monasti myös niin että laskenut puristus vie heräämistä. En kyllä menisi noin suoria johtopäätöksiä tekemään, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Comment
-
Minulla on ässässä kiinni kansi mistä on pyyhkäisty pois jotain 0.8-0.9mm ja vakiokannentiivisteellä ei venttiilit kolise vielä mäntiin. Nokkien ajoitukselle ei ole tehty mitään, säädettävä nokkapyörä odottaa edelleen hyllyssä laajennusosan rakentamista jakohihnakoppaan (034 motorsport bolt on -osa nääs...). Palotilan kooksi mittasin laiskuuttani raa'an veden ja pleksin kanssa 44,5ml suurimmillaan. Tein tuon kannen 7A:sta ja se oli jo alun perin valettu tehtaalla päin honkia, ykkös- ja viitospytyn palotiloilla oli kokoeroa 2,5ml, puristuksissa tarkoittanee jotain 0.3 eroa pyttyjen välillä pahimmillaan. Fairin tms kanssa mittaamalla tilavuus pitäisi olla suurempi mutta kuinka paljon, ero on millilitran osia mielestäni. Palotilassa ei juuri ole niin ahtaita paikkoja mihin vesi ei pääsisi tunkeutumaan.
Minusta tärkeämpää on mittauksen toistettavuus (eli kaikista palotiloista tulee samankokoisia) kuin millilitran osille absoluuttisen tarkka mittaus. Kymppi tai kaksi puristuksissa ei kuitenkaan merkkaa käytännössä mitään.
Onko kukaan saanut mitattua ja laskettua tehtaan jäljiltä olevalle moottorille 8.8-8.9:ää tiukempia puristuksia? Olen sitä mieltä että tehtaan ilmoittamat puristuslukemat ovat täysin markkinointiosaston propagandaa kuten myös esim vääntökäyrät (309Nm/1950rpm, ei yksinkertaisesti mahdollista vakio-osilla). Markkinointi voi toisinaan olla hieman likaista peliä ja kilpailijoita on kiva härnätä...
Yksi asia mitä kannattaa tehdä kun kansi on irti, niin pyöristää terävimmät koneistusjäljet seetien ja tulpanreikien ympäriltä vaikka ei palotiloja varsinaisesti muotoilisikaan. Vähentää varmasti halkeilutaipumusta jos sattuu vielä ehjä kansi käsissä olemaan. Ja kannattaa tosiaan mitata kaikkien sylinterien palotilat, audin kansivalut on aika surkeita.
Heräämisasiaa voi viipaloida vaikka siltä kannalta että mitä korkeammat puristukset, sitä matalemmat pakolämmöt ja päinvastoin. Vaikka tuskin tuo ero juuri heräämiseen vaikuttaa, sen verran pieni se on.
Comment
-
Kauhea hätä alkaa olla saada auto liikenteeseen, jos toi golfi käy nyt kaupaksi, kun ei muutkaat romut ole ajokunnossa
Jarilta tuli sellaista kokemusta mitä tarviinkin, eli lyön koneen nippuun sellaisenaan, täytyy kyllä testata toi imuventtiilin osuminen.
Tiivisteen paksuus homma on vielä auki, lähinnä jos teettää paksumman välipalan tuohon pahviin, kun sopivaan levyä tuskin löytyy kymppimillin välein.
Täytyy vielä kellottaa männän ulkonema niin voi laskeskella mitä puristukset todellisuudessa on.
Comment
-
Tein tarkistusmittauksen palotiloille ja ne on nyt kaikki aika lähelle 45cc
Hieman on palotilaa vingutettu ja pakovenojen halkaisijaa sorvattu pienemmäksi.
Kokeilin männän ja imuventtiilin välyksen ja kun en vetänyt kantta momenttiin niin välys oli 3,5mm.
Tiivisteen painuma on varmaan 0,5mm joten ei ongelmaa venttiilikosketuksesta. Jos nyt ajoitus oli edes suunnilleen oikea
Comment
-
Comment