Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY koneremontti ja piristys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ABY koneremontti ja piristys

    Kannentiivistevaurion takia auto meni remonttiin ja kun kerran kansi on irti niin alakertaan remontti ja paremmat (=kiinalaiset h-profiili) kanget.

    Potilas on -93 S2 Avant

    Alusta on bilstein+H&R ja RS2 vakaajat sekä etusatulat

    Kansi remontoitiin ja kanavia siistittiin

    http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/S2/kansi%204.jpg

    Lohko matkalla koneistamolle

    http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/S2/lohko.jpg

    Veivit

    http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/S2/veivit.jpg

    Kasa moottorin osia

    http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/S2/osat.jpg

    Lohkoon tulee uudet laakerit ja männänrenkaat. Kiertokangen ylempi laakeri on RS versio. Kanteen uudet nostajat ja ketju. Kytkin Sachs race asetelma ja vakio levy.

    Pakosarja vaihtuu hieman ehjempään. Konerempan jälkeen sisäänajo hoituu lähes vakiona ja kesemmällä on tarkoitus ruuvata tuubisarja isommalla ahtimella kiinni sekä laittaa Vemsin purkki.

    Tavoitteena on yli 400hv, eli niin paljon kuin vakio nokilla saa.

    Cooleriksi on tulossa 600x300x76 kiinanpeli jos se vaan mahtuu mitenkään keulalle vakiopuskurin alle.

  • #2
    Jokos sulla on ahdin hommattuna? Mikä?
    Vakio nokillahan mennään +500hv

    Comment


      #3
      Ahdin on vielä hommaamatta, kuten suuttimet, pumppu jne.

      Putkisto pitää myös uusia, mistäköhän saa pönttöjä sopivasti?

      Onkos jossakin taulukkoa kiristysmomenteista moottoriin?

      Comment


        #4
        Täältä vois saada putkiston kerralla kuntoon:
        http://www.lakesteel.org/

        Comment


        • #5
          Otitko kiinan veivit mistä ja mitä kustansi? Ja kyllä se cooleri sinne mahtuu pikku kikkailulla. Ei muuta kun onnea projektiin!

          Comment


            #6
            Ota vielä bensiinipumppu( Boschin 044) Tepolta .
            Varsinkin jos on alkuperäinen vielä paikoillaan.

            Comment


              #7
              Veivit löyty ihan Tampereelta harrastajalta.

              Pumppu on tarkoitus päivittää 044:seksi ja suuttimet myös.

              Kuinkas suuri downpipe kannattaa olla ja pakoputki? 3" piisaa?

              Mistäs kannattaa värkätä orkkis turbon ja hukkiksen tiivisteet? Kuparilevyä? Ei viitsisi ostaa uusia parin kuukauden takia

              Comment


                #8
                Kolmetuumainen piisaa. Itse tein kuparista tiivisteet, kyllä ne reilun vuoden kesti. Sitten alkoi vuotamaan. Eikö siulla ole käytettyjä tiivisteitä jäljellä?

                Comment


                  #9
                  Osa tiivisteistä on, osa hajosi täysin. Teitkö millisestä vai mistä?

                  Comment


                    #10
                    Löytyikö kannesta halkeamia?

                    Comment


                      #11
                      Oli siinä, mutta koneistamossa totesivat tiiviiksi. Mulla oli massapahvi koneessa joka oli kyllä vuotanut monesta kohtaa.

                      Comment


                        #12
                        Onko näissä vitosissa ollut tapana vaihtaa runkolaakereiden pultit tälläisten remonttien yhteydessä?

                        Comment


                          #13
                          En ajatellut uusia vai miten ohje menee?

                          Olikos vauhtipyörä tasapainoitettu erikseen vai käykö se vain yhdessä asennossa kampiakseliin?

                          Comment


                          • #14
                            Yhden asenton see mene vaan, pulttien KK etäisys on 2 reiän välissä suurempi, kun muissa.
                            2massa pyörä tuskin kannata tasapainoitta?
                            Viimeksi muokannut mulk; 16.11.2007, 06:00.

                            Comment


                              #15
                              Vaimentimiksi voin suosiitella Magnaflown tuotteita. Hemmetin asiallista jälkeä ja jos villat palaa niin uuden saa takuuseen vielä useamman vuodenkin päästä. Vaimentaaa myös aivan eritavalla kuin Simonssit. Mulla omassa autossa (Nissan 200SX) oli 3" putki yhdellä magnan vaimentajalla ja äänet olivat siltikin hyvin maltilliset.

                              Comment


                                #16
                                Kiitoksia JM tiedoista. Itsellä tarkoitus 3" pakorööri laittaa, mutta en kaipaa vakiota kovempia soundeja.

                                Comment


                                  #17
                                  Tietty ne äänet riippuu kans aika paljon siitä kuinka ahdas turbiini autossa on. Kaverin (late84) audissa A4 b5 1.8t on myös yksi iso magna takapäässä, katti ja masterin joku turbo mikä riittää +300hv tehoihin ja äänet vähän kovemmat kuin mulla oli nisukassa. Ei sekään pidä ollenkaan pahaa ääntä tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. +3000r ja kunnon vedätystä niin alkaa jo ääntä tulla mutta ei oo siltikään mikään paha verrattuna moniin viritelmiin joihin kaupungilla törmää.

                                  Muoks: Normaalisti ajellessa ei tuon audinkaan äänet suurta huomiota saa aikaiseksi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Enpä nyt muista, että mikä sen paksuus oli. Kuparipeltiä tuntui täältäpäin löytyvän aika nihkeästi, joten otin sitä mitä satuin löytämään. Mutta arvataan 1 - 2 mm.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nyt alkaa olla alakerta nipussa.

                                      Mitäs liimaa olette öljyruuttien pultteihin laittaneet?

                                      ARP2000 pultit kangissa, mikäs on sopiva kiristysmomentti?

                                      Comment


                                        #20
                                        Kankiin rasvan kanssa 62Nm

                                        Comment


                                          #21
                                          Kanget 5 kertaa momenttiin eli kiristys-löysäys sykleissä.

                                          Ruiskuihin laittanut aina ihan tavallista sinistä loctiten peruslukitetta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kanget 5 kertaa momenttiin eli kiristys-löysäys sykleissä.
                                            Toi ohje meni multa ohi, eli väännätkö rautalangasta miten toi kiristys menee?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kanget 5 kertaa momenttiin eli kiristys-löysäys sykleissä
                                              Ihan mielenkiinnosta, miksi näin?

                                              Itse en ole koskaan noin tehnyt, enkä kovin herkkään kyllä lähtisi moista tekemäänkään. Kierteiden lukittuminen kun tunnetusti heikkenee sitä mukaa mitä enemmän niitä hankaa ja vetää momenttiin (väljäksi). Kiertokangen kiristysmomentti on muutenkin suhteellisen vaisu sen olosuhteisiin nähden.

                                              Oma tapa tehdä asia on ollu sellainen, että ensin rasvataan reilulla öljyllä kierteet ja pyöritellään mutterit pohjaan asti ilman kangen alakauloja. Sen jälkeen rätillä kierteistä irtoöljyt pois ja veivi kampuraan kiinni. Ennen kiristystä kumivasaralla varovasti naputellaan alakaula kunnolla paikoilleen. Sitten vaan kerralla mutterit momenttiin ja sen jälkeen niihin ei enää kosketa.

                                              Comment


                                                #24
                                                PO:n ohje arp2000-pulttien kiristykseen mikäli venymää ei mitata. En ota enempää kantaa onko hyvästä vai pahasta, mutta kolmesta kokemusta ja vielä ovat nipussa :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Syklikiristyksessä tutustutetaan kiinnitysosia toisiinsa tasaisen kiristysmomentin tai paremminkin tasaisen esijännitysvoiman saamiseksi. Osittain asiaa, osittain taikauskoa. Kierteet muokkautuu siinä hieman ja kiristysvoimien pitäisi tasoittua. Kiinni ne pultit kyllä pysyy sillä tarkoitetulla momentilla vaikka niitä aukoo ja kiristää muutamaan kertaan. Ei välttämättä suositeltavaa kaikille pulttityypeille. Ja esijännityksen määrää/tasaisuutta voi sitten vielä tutkailla venymämittarilla jos oikein hifistelee.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kannen hain tänään pajalta

                                                    Sitä oli oikaistu 0,3mm ja lohkoa 0,15mm

                                                    Tällöin laskennallinen puristussuhde nousee 9.3:sta 9.67.

                                                    Onkos tällä suurempaa merkitystä?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kyllä aika rajut siivut on otettu. Männistä saman verran voisi kyllä sipaista.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No alakerta on jo nipussa, paksumpaa pahvia ei varmaan löydy?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=114

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            kylhä ton voi toteuttaa kotikutosesti kahdesta tehdas tiivisteestä, vähä veikkaan että näin on 034:nenkin asian hoitanut.

                                                            Mistä olet päätynyt noihin laskennallisiin puristuksiin? Todellisuutta ne ei ainakaan suoraan vastaa. Vai mittasitko kannen palotilan? se että kantta on laskettu 0,3 siitä on perkeleen paha laskea palotilan tilavuuden lasku.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X