Voi poistaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaihtelua audeiluun
Collapse
X
-
Asiallinen kärry. Ekana tohon kannattaa kyllä laittaa FMIC. Tuo alkuperäinen setuppi kärsii aikamoisesta heatsoakista. Kytkin kestää Pienet paineen nostot mutta sen jälkeen alkaa luistamaan. Jos tuossa on lastu, joka tekee muutakin kuin poistaa 180km/h rajoittimen on kytkinkin varmasti vahdettu (ainakin toivottavasti). Z-power vois olla oikea osite lastuhommeleihin muutenkin että saat sen toimimaan ja ennen kaikkea kestämään suomibensalla. Hinta ei päätä huimaa ja lastut ovat asiallisia (on omaakin kokemusta ja varmaan puolet DNSF.org porukasta ajelee hemmon lastuilla). Kannattaa ajella Lahden kupeeseen käymään. http://www.z-power.fi/ Potentiaalia tossa koneessa ainakin riittää. Taitaa vaan olla siitä harmillinen kone, että poikkeaa muista SR20DET koneista monin paikoin. Täälläkin on kaikkea mielenkiintoista: http://www.gtiroc.com/forums/
Oli ihan tosissaa tuollainen harkinnassa jokin aika sitten, mutta järki voitti tunteet ja nyt ajellaan vaan tavallisella kauppakassilla. Toistaiseksi.
Comment
-
Juuri Japanin tuliaisen (Celica RC) alta tulleena voin myötäillä ruosteettomuutta. Sitä ei vain ole. Varoituksen sanan taas annan öljyistä. Vaihda kaikki! Voimansiirronkin.
Nelivetoiseen pikkuautoon tuo tekniikka näyttäisi hauskalta yhdistelmältä. Tästä esimerkkiä vakio SR20DET-moottorin voimavaroista:
http://www.sporttiauto.com/projektit...issan200SXs14/
Comment
-
Gti-R:n SR20DET:ti taitaa poiketa muista edukseen, parempi aihiohan se on. Jos vakiokokoonpanona ajattelee niin Gti-R:n turbolla pitäis päästä hieman pidemmälle kuin 200SX:n T28:lla.
Tuossa yksi "lentävä" SR20DET:ti http://www.turbofriiks.com/videot/toni_200sx_11_7.wmv .
Comment
-
Muiro
Sanoppa muuta.
Näissä Mikon ja Kalis-linkin yksilöissä on se suuri ero että tällä Mikon vekottimelta
kehtaisi ehkä ajaa. On sitä siviili"työkalun" murhaavaa fiilistä kun nämä lasikuitutötteröt näyttävät aivan naurettavilta vaikka olisikin aika totista kulkua tarjolla.
Comment
-
Vanhaan Audi s2:seen verrattuna auto on aivan eri luokassa kaikilla tavoin, vaikka yhteistä autoilla on tehot ja nelivetoisuus on autot tehtykin hieman eri tarkoitukseen.
80-luvun lopulla kun Nissan yritti tulla MM-sarjaan synnyllä, niin heillä oli ainakin suurajoissa ongelmia mm. vaihdelaatikon ja lämpöjen kanssa joten kannattaa olla maltillinen tehojen lisäyksen kanssa.
Comment
-
Gti-R:n turbolla pitäis päästä hieman pidemmälle kuin 200SX:n T28:lla
Näin teoriassa, mutta kyllä se S14 sr20detin turbo reilut 300hv antaa ja samoihin jää tuo pulsarinkin turbo. Vaikka se on joku rs malli se ei sitli ole kuulalaakeroitu. Omasta Nisukasta penkitettiin vakio T28:lla 1.1bar paineilla 305hv. Enempää siltä hyrrää ei paineilla kannata kurittaa. Toho pienellä pakopesällä oleva diskoperuna niin herää todella alhaalta ja kyytiä riittää :D
Comment
-
Ei se mikään RS malli olekaan, vaan siinä on isompi pakopesä, ja muistaakseni taisi olla isompi pakosiipikin. Muutamalla tutulla on T28 @ 1.3bar. Mutta totta, ei kummallakaan mihinkään pääse, GT3071R:rää itte suosittelisin 28RS:n sijaan jos meno ei riitä.
Comment
-
Kerro nyt vähän millainen se on käytännössä ajaa liukkaalla/lumella torsen- ja haldexquattroihin verrattuna. Lienee kuitenkin hieman eri tyyppinen peli Audin jälkeen. Kokonsa ja voimalinjansa puolesta tuo kyllä vaikuttaa aika hauskalta!
Mites tuossa on tuo neliveto toteutettu? Onko siinä viskolukko keskellä tyyliin Mitsubishin Evot? Takana lienee kitkalukko?
Comment
-
Siinä on kyllä päivärahoille vastinetta! Minkäs verran noi sr20det: it kestää voimaa, ilman että oksentaa sisuksia ulos? Truu nisukkamiehet tuntuu ainakin pitävän ko. mottia todella kestävänä.
Onko minua koijattu, koska oon luullu että tuon pulsarin orig. ahdin olis kuulalaakeroitu?
Comment
-
Pete, koijattu.
Tuossa yksi "lentävä" SR20DET:ti http://www.turbofriiks.com/videot/toni_200sx_11_7.wmv .
Comment
-
S15 Silviassa on kuulisahdin, taitaa muuten olla samaa kokoluokkaa muiden sr20det vakioahtimien kanssa.
Sr20det kone kestää aika hyvin tehoja vakiona, tuossa 400hp tienoilla menee yleensä osaa vaihtoon. Taitaa olla muutama 500hp konekin jossa vielä vakio-osat sisällä.
Kone on muuten hyvä mutta itse pidän miinuksena tuota lohkoa, kun on alumiinia ja original sylinteriputket aikas ohuet.
Itsellä oli pari vuotta tuollainen s14 josta dynotettiin 433hp/475nm vajaavaisilla säädöillä. Siinä oli kyllä sisuskalut vaihdettu vahvempiin.
Myin tuossa keväällä pois niin uuden omistajan aikana tuo lohko antoi periksi.
Jos nyt tuollaista sr20det konetta rakentaisin niin varmasti tuollainen ~350hp setupin tekisin, tuleee vielä halvalla ja kuitenkin kestävyys ei mitenkään radikaalisti laske.
Comment
Comment