Oisko vähän tarkempaa juttua tuosta apurungon alumiinipuslien ja alustan powerflex puslien yhteistoiminnasta? Tarkka ohjaus mutta miten tanakka alusta nyt on, kasvoiko ajomelu ja tuntuuko homma kannattavalle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupe quattron rakennusta
Collapse
X
-
Tiedä sitten miten paljon mikäkin osa vaikuttaa yksinään, kun kaikki osat on alustasarjan ja renkaiden kanssa samaan aikaan vaihdettu.
Mutta rengasmelu kasvoi kyllä, muttei niin paljon kun luulin ja kyllähän alusta on epämukava ajaa muttei mahdoton, montut täytyy kiertää kaukaa.
Kaikki tien epätasaisuudet tuntuvat läpi, mutta pidon rajan tuntee mutkassa hyvin eikä ole yllätyksellinen käytökseltään.
Käyttöautoon en moista suosittelisi, mutta leikkikaluun kylläkin.
Mutta kyllä se mielestäni kannatti, kyllä se sen verran tarkka on ja mutkat taittaa monin verroin vauhdikkaamin.
Iskarien säätö on vielä vähän hakusessa.
Vielä kun jarrut ja koneen saisi päivitettyä samalle tasolle.
Comment
-
Alusta on on teetetty KW motorsportilla, akselipainojen mukaan.
Etuvaikain on RS2:sen, takavakin on Whitelinen ja takana Auroran uniball nivelet takatukivarsissa.
Kyllähän tuossa on jäljellä tuota puskemista, kun jyrkästi kääntää ja samalla lyö lapun pohjaan, niin lähteehän se suoraan sinne minne keula näyttää, ainakin märällä. Pitkissä mutkissa ei puske vaan tuntuu että perä lähtee aavistuksen aikaisemmin luistamaan kuin keula. Jos mutkassa on heitto niin ottaa kyllä nekin aika nätisti eikä menetä pitoa, ei ole yllätyksellinen käytös. Itse olen kyllä tyytyväinen ero alkuperäiseen on mielestäni suuri.
Kyllähän se bii sinne pitäisi saada, kunhan rahat antaa periksi.Viimeksi muokannut jataka; 3.6.2009, 12:00.
Comment
-
Aivan. Eli kyseessä ei ole mikään vakio KW1 tai vastaava sarja. Missä hinnoissa tuommoinen setti oli? Ilmeisesti omiin (S2) tolppiin tehtiin?
Paikallinen liike suositteli KW sarjojen sijaan Eibachin sarjoja ja niihin sai käsittääkseni valmiit tolpat eli ei tarvitsisi ostaa erikseen käytettyjä S2 tolppia mihin asentaa.
No pitäisi se aihio ensin saada. Bit sijaan itse ajatellut ABH eli 4.2 V8 asennusta ja alustaksi sedan mallinen B4 80q.
Mitä olet tuolla pusla ja alustaratkaisulla mieltä tuleeko talvella mitään? Jäisessä tien pinnassa, paikat hampaista? :)
Tuon oman prokkiksen kun pitäisi toimia ihan ympärivuotisena kakkosautona kohtuullisen maltillisella ajomäärällä. Sikäli ei voi ihan ratavekotinta olla tekemässä.
Comment
-
Onko whiteline sulla missä asetuksessa? Siinähän taisi olla kolme asentoa eikö?
jtoivanen: niiden tolppien ei tarvi olla ässän tolpat, laikkaavat ne poikki yläpäästä siellä tehtaalla kuitenkin, kun siihen tulee jousta varten se kierreholkki.
Comment
-
Ei tarvi olla ässän tolpat, ne katkaistaan siitä kavennuksen kohdalta ja hitsataan kierre osa kiinni ja tolpat saa sen pituisena kuin haluaa, eli raide tangon kiinnitystäkin voidaan laskea. Mulla oli noissa tolpissa valmiina reijät 14mm pulteille. Tosin ei kyllä tullut omat tolpat takaisin, vaikka piti niihin tehdä.
Hintaa alustalle tuli noin 2900?. Olis voinut kyllä saada jostain muualta halvemmalla. Toimitus kesti luvatun 6 viikon sijaista 16 viikkoa.
Talvella ajamisesta vaikea sanoa, mulla ehkä siihen liian jäykkä tuolla kokoonpanolla.
Mutta variante 1 tai 2 alustalla ja pienemmällä vanne koolla (korkeampi profiili) voisi kyllä toimia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiOnko whiteline sulla missä asetuksessa? Siinähän taisi olla kolme asentoa eikö?
jtoivanen: niiden tolppien ei tarvi olla ässän tolpat, laikkaavat ne poikki yläpäästä siellä tehtaalla kuitenkin, kun siihen tulee jousta varten se kierreholkki.
Mut tällä hetkellä mulla on jäykimällä, ens viikolla olis tarkoitus testata löysintä asetusta. Kolmet reijät siitä löytyy.
Comment
-
Ite oon tilannu tuolta pelicanpartsista osia porssen satuloihin. Palat muistaakseni tilasin noihin kyl Autocarreralta, kun tulivat sieltä ihan samanhintaisiksi ja sai seuraavaksi päiväksi.
http://www.pelicanparts.com/
Mulla on samalla osanumerolla olevat satulat mut ovat vaan mustat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viestiIte oon tilannu tuolta pelicanpartsista osia porssen satuloihin. Palat muistaakseni tilasin noihin kyl Autocarreralta, kun tulivat sieltä ihan samanhintaisiksi ja sai seuraavaksi päiväksi.
http://www.pelicanparts.com/
Mulla on samalla osanumerolla olevat satulat mut ovat vaan mustat.
Vai olenko vain puusilmä?
Comment
-
Tutun näköiset satulat.
No ihme että maksaa mansikoita, mut nois on kyllä tiivisteet ehjät jos antas vaan niiden olla.
Palat tarvii nyt kuitenkin niihin hommata ja kinnitys raudat, sekä levyt tietenkin.
Itse ostin jarrupalat ja muut asennushilppeet Tepolta ja mielestäni ne olivat varsin kohtuuhintaiset.
Comment
-
Jos niissä pölysuojissa on irroitettava metallinen rengas, on silloin helppoa löytää pölysuojat. Jos suojassa on itegroitu metallivahvike kuten tavalisessa stefassa, on suojan löytäminen hankalampaa. Maksavat kappaleelta tuollaiset, joissa tulee mäntä mukana n. 22 € eli eivät ole super kalliit.
Comment
-
Eikös nuo ole boxter S:n / 996 sarjan hyvillä pala-ohjureilla olevat satulat.
Tästä esim hyvät HAWK-palat edullisella dollarikurssilla.
http://www.raceinspired.com/showSect...nufacturerID=0
Kuvista puuttuu palojen yläpuoliset tuentalevyt ja yläliukuakselit lukkopinneineen. Mukavan huoltovapaat satulat verrattuna RS red-satuloihin.
Comment
-
Tuli hommattua sisustaan hiilikuitulistat, enään ei tarvi tyytyä tarrajäljitelmään.
Kohta taitaa olla aika siirtää auto talviteloille, sitten pääsee taas toteuttaan itseään.
Vaikka mikä järki sitä on talliin viedä kun liukkaat alkaa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kipinä Näytä viestiMitä maksoi listat ja mistä hommasit?
Comment
Comment