Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Pahoittelen tämmöistä välitiedustelua mutta tuli tästä projektista mieleen..
Tässä on ilmeisesti tarkoitus lykätä alkuperäisen 2.8 litraisen AAH moottorin tilalle A6 ja S4 tuttu 2.7 litrainen biturbo?
Ovatko nuo moottorit miten läheistä sukua toisilleen? Käykö samat apulaitteet vai pitääkö esim ilmastointi ym ronkkia mukaan moottorin kanssa? Käykö suoraan AAH moottoriin käypäiseen vaihdelaatikkoon? Moottoripukit?
Aivan. Tuossa meinaan pohtinut tuommoisen B4 80 2.8 quattron ostoa tuon tyyliseen projektiin. Onko tuo coupe mallin B4 millainen omapainoltaan?
Näkyy ainakin 80 kanssa menevän lakipykälien kanssa suht tiukoille tuon 2.7bit kanssa. 2,7 litraa on pienempi kuin suurin vertailumoottori joten ei ongelmaa ja 265hv on vähemmän kuin coupe/sedan S2 ABY moottorin 230hv + 20%. Tehopainosuhde menee lähelle. 7kg/1kw. Tuommoiselle 80 ilmoittelevat 1430kg omapainoa. Siitä kun laskee tuo omamassa sallii 277hv moottorin maksimissaan. Sitten menee AKEn poikkeuslupahommiksi. 265hv S4 motti on siis laitettavissa. Tietysti alusta ja jarrut pitäisi olla vertailumallin mukaan jota threadin pitäjä onkin tehnyt.
Miten noissa mennee nuo vaihdelaatikot? Onko 2.8 mukana pyörivä viisilovinen miten lujaa tekoa jos siihen 2.7bit lykkää kaveriksi? Ja jos ei onko saatavilla järkevästi tilalle saatavaa vanhempaa lootaa?
Huolella tehty projekti tämä tämän ketjun auto. Täytyy hattua nostella.
Onko 01E laatikko juuri tätä B5 S4 käytettyä mallia? Perä myös sieltä? Miten yhteensopivia lienee CQ alkuperäisten kanssa? Noissa varmaankin menetetään tuo kytkettävä perän lukko?
Voitko vahvistaa tai kumota, onko tuossa moottorikumi tyynyssä konetta pitävä pultti suoraan kiinni tuossa alaosan alumiinissa? jolloin se ei ole ollenkaan tyyny vaan kiinteä?
Tuossahan ei vielä ole moottorin tukia, vaan laatikon ja perän.
Mutta kyllä pultti on kiinni suoraan alumiinissa ja uretaani osatkin on todella kovia.
Saa nähdä miten toimivat, ääntä todennäköisesti ainakin pisaa.
Not recommended for quiet, cushy street cars where noise, vibration and harshness are important considerations (or men who wear women's clothing or get manicures).
Pitääpä ottaa kuva omista takaraidetangoista, sama idea mutta mersun alapallo toisessa päässä jossa oikea kartio. Mutkamiehet tykkää että renkaat pääsee liikkumaan liian jouston takia, itse miettinyt suoraanajo tilanteessa maksimaalisen pidon saamista renkaan paikallaan pysymisen muodossa.
Vaikka se pultti oliski kiinni siinä alaosan alumiinissa niin eihän se siitä kiinteää tee. Pääseehän se edelleen joustamaan alaspäin.
Toki siinä mielessä toimii kuten pitääkin ja pahimmat liikkeet kumoaa pois, mutta varsinaisen tärinästä tulevan metelin vaimentamiseen ei kyllä tee yhtään mitään, samantien voisi pulttaa suoraan runkoon kiinni.
Tossa oma näkemys aiheesta. Listatoverin ideaa vähä sovellettuna.
Jos koen ongelmaksi tukien kovuuden niin sorvataan pehmeämmät puslat ja lisätään toinen alapuolelle, sillähän se hoituu.
Silloin rakenne on vastaava kuin noissa edellä olevissa ratkaisuissa.
Raidetangot ovat vähän jo ehkä hipostelua, mutta kokeillaan nyt.
Eipä pitäisi kulmien muuttua jos vähän kurvailee.
Mutta katsotaan mitä tulee ja jos ei miellytä, niin rakennetaan uudestaan.
Takarenkaiden paikallaan pysyminen on epäilemättä tavoiteltava ominaisuus. :)
Ajattelin tutkia oman auton tapauksessa mahdollisuuksia muokata orkkistankoa, uus pallo ulkopäähän ja joku jäykkä nylon tms. pusla sisäpäähän.
Tuo vakio tankojen muokkaaminen kävi itselläni mielessä, lähinnä siis sen sisemmän puslan vaihto, mutta vanhoissa oli toisessa vähän väljää, joten päädyin tuohon uniball ratkaisuun.
Tuollaiset tankothan vääntää helposti itse jos vain on sorvi ja osaa sitä vähän käyttää.
Comment