Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattron rakennusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Saitko alennusta noista tolpista?

    Ittellä ollut nyt 13 viikkoo tolpat maailmalla, Us-partsin kauttako tilasit?

    Comment


    • #62
      Saitko alennusta noista tolpista?

      Ittellä ollut nyt 13 viikkoo tolpat maailmalla, Us-partsin kauttako tilasit?
      Kyllä ne Us-partsin kautta tullivat, kyllä oli aika nihkeä alennuksien määrät kun ovat ns. mittatilaus tavaraa.

      Tuleeko sulle minkälainen paketti?

      Comment


        #63
        Variantti 2 sieltä pitäis tulla

        Comment


        • #64
          Minkälaisilla klipsuilla RS2 maskin kehyksiin tulee se verkko kiinni?

          Kun en puusilmänä aktesta löytänyt.
          Olisko kuvaa kenelläkään?

          Comment


            #65
            Sellasilla, joita ei enää saa. Ei ikävä kyllä ole kuvaa tarjota.
            Painin saman ongelman kanssa ihan kohta.

            Comment


              #66
              Klipsuthan vääntää käden käänteessä :)

              Comment


              • #67
                Sellaiseen käsityksen olin vähän saanutkin, että ei enään saisi mokomia.
                Kun vaan olis vähän edes mallia nähnyt jostain, no täytyy keksiä jotain.

                Edit:

                Löytyihän sitä kuvia kun jaksoi etsiä.
                Pistän tuohon malliksi jos joku tarvii mallia.

                Maski takaa
                Maskin Klipsut
                Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 03:44. Perustelu: kuvat linkeiksi

                Comment


                • #68
                  Pahoittelen tämmöistä välitiedustelua mutta tuli tästä projektista mieleen..

                  Tässä on ilmeisesti tarkoitus lykätä alkuperäisen 2.8 litraisen AAH moottorin tilalle A6 ja S4 tuttu 2.7 litrainen biturbo?

                  Ovatko nuo moottorit miten läheistä sukua toisilleen? Käykö samat apulaitteet vai pitääkö esim ilmastointi ym ronkkia mukaan moottorin kanssa? Käykö suoraan AAH moottoriin käypäiseen vaihdelaatikkoon? Moottoripukit?

                  Comment


                    #69
                    Ihan ovat sukua toisilleen. Menee "heittämällä" kiinni. Vähän sama kun renkaat vaihtais..

                    Comment


                    • #70
                      Kyllähän ne tarpeeksi samanlaisia ovat, mcpete tietää mistä puhuu.

                      Comment


                      • #71
                        Aivan. Tuossa meinaan pohtinut tuommoisen B4 80 2.8 quattron ostoa tuon tyyliseen projektiin. Onko tuo coupe mallin B4 millainen omapainoltaan?

                        Näkyy ainakin 80 kanssa menevän lakipykälien kanssa suht tiukoille tuon 2.7bit kanssa. 2,7 litraa on pienempi kuin suurin vertailumoottori joten ei ongelmaa ja 265hv on vähemmän kuin coupe/sedan S2 ABY moottorin 230hv + 20%. Tehopainosuhde menee lähelle. 7kg/1kw. Tuommoiselle 80 ilmoittelevat 1430kg omapainoa. Siitä kun laskee tuo omamassa sallii 277hv moottorin maksimissaan. Sitten menee AKEn poikkeuslupahommiksi. 265hv S4 motti on siis laitettavissa. Tietysti alusta ja jarrut pitäisi olla vertailumallin mukaan jota threadin pitäjä onkin tehnyt.

                        Miten noissa mennee nuo vaihdelaatikot? Onko 2.8 mukana pyörivä viisilovinen miten lujaa tekoa jos siihen 2.7bit lykkää kaveriksi? Ja jos ei onko saatavilla järkevästi tilalle saatavaa vanhempaa lootaa?

                        Huolella tehty projekti tämä tämän ketjun auto. Täytyy hattua nostella.

                        Comment


                        • #72
                          laittaa siihen jatkoks sen s4 bitin lootan. Vähän säätämistä mutta onhan sitä muutenki tuommosessa projektissa.

                          Comment


                            #73
                            Sämpylä coupe on aina Typ89.

                            Comment


                            • #74
                              Omapainoa en nyt ihan varmaksi muista, mutta 1380kg se taisi olla.

                              Mulla vaihtuu laatikoksi 6 lovinen 01E perheen laatikko ja perämurikkakin menee vaihtoon kun tossa kutos koneen perässä on eri välitys.

                              Comment


                              • #75
                                Onko 01E laatikko juuri tätä B5 S4 käytettyä mallia? Perä myös sieltä? Miten yhteensopivia lienee CQ alkuperäisten kanssa? Noissa varmaankin menetetään tuo kytkettävä perän lukko?

                                Comment


                                  #76
                                  01E laatikkoa on käytetty monissa audin mallissa,s2,rs2,s4/s6(c4),s4 b5 ym ym..

                                  s4 b5 perä on erilainen.

                                  Comment


                                    #77
                                    Perä t89q:sta oltava. Vitoskoneellisissa on 4.11 välitykset, joka tyypillinen 01E-askeille. Varmistu toki asiasta. Autosi alkuperäinen on 3.89.

                                    Jos haaveilet 01E:stä, kannattaa alkaa metsästämään vivustoja ja tassuja. Ei ihan joka nurkalla kävele vastaan kun vain S2/RS2 6v käytetty sopivia.

                                    Comment


                                      #78
                                      vivustot ja tassut taisin myydä tähän projektiin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Välitykset on kyllä tiedossa jossain vaiheessa tulee tuo vanha voimansiirto kokonaisuudessa myyntiin.

                                        Ja kyllä ne vivustot ja tassut tulivat Ramilta.

                                        Apurunkohan tossa kutos koneelisessa on sama kun aby&cgr yhdistelmässä.
                                        Viimeksi muokannut jataka; 26.3.2008, 22:50. Perustelu: typo

                                        Comment


                                        • #80
                                          Taas tuli muutama osa lisää


                                          034 motorsportilta voimansiirtoon puslat ja takaraidetangot.


                                          Ja Tepolta on saapunut pikku kasa pultteja ja muttereita.


                                          Kunhan vielä sais kasaan asti...
                                          Viimeksi muokannut jataka; 30.3.2008, 23:49. Perustelu: kuvat linkeiksi

                                          Comment


                                            #81
                                            Voitko vahvistaa tai kumota, onko tuossa moottorikumi tyynyssä konetta pitävä pultti suoraan kiinni tuossa alaosan alumiinissa? jolloin se ei ole ollenkaan tyyny vaan kiinteä?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tuossahan ei vielä ole moottorin tukia, vaan laatikon ja perän.

                                              Mutta kyllä pultti on kiinni suoraan alumiinissa ja uretaani osatkin on todella kovia.
                                              Saa nähdä miten toimivat, ääntä todennäköisesti ainakin pisaa.

                                              Not recommended for quiet, cushy street cars where noise, vibration and harshness are important considerations (or men who wear women's clothing or get manicures).
                                              =)
                                              Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 06:45.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Vaikka se pultti oliski kiinni siinä alaosan alumiinissa niin eihän se siitä kiinteää tee. Pääseehän se edelleen joustamaan alaspäin.

                                                Mitäs tuommoset kustans suomeen tuotuna. Ei olis varmaan kauheen vaikee teetättääkään tuommosia ja hinta vois olla enempi kohillaan.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Toimituskulut 40€
                                                  Tulli otti 3,5%+Alv = 90€

                                                  Voimansiirron puslat
                                                  Takavarret

                                                  Nyt tarvis vielä löytää sopivat nivelet päihin, onko kellään ehdotuksia mistä kannattas kysellä, tarvis olla pölysuojatut.

                                                  Schroderus lupas kyllä toimittaa sellaiset nivelet.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Mitä etua noilla 034 takaraidetangoilla saavutetaan vrt. vakio? Tietysti vähän ovat kevyemmät, mutta muuten?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Pitääpä ottaa kuva omista takaraidetangoista, sama idea mutta mersun alapallo toisessa päässä jossa oikea kartio. Mutkamiehet tykkää että renkaat pääsee liikkumaan liian jouston takia, itse miettinyt suoraanajo tilanteessa maksimaalisen pidon saamista renkaan paikallaan pysymisen muodossa.

                                                      Vaikka se pultti oliski kiinni siinä alaosan alumiinissa niin eihän se siitä kiinteää tee. Pääseehän se edelleen joustamaan alaspäin.
                                                      Toki siinä mielessä toimii kuten pitääkin ja pahimmat liikkeet kumoaa pois, mutta varsinaisen tärinästä tulevan metelin vaimentamiseen ei kyllä tee yhtään mitään, samantien voisi pulttaa suoraan runkoon kiinni.

                                                      Tossa oma näkemys aiheesta. Listatoverin ideaa vähä sovellettuna.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tai sellaiset, jos jaksa hienostella

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Jos koen ongelmaksi tukien kovuuden niin sorvataan pehmeämmät puslat ja lisätään toinen alapuolelle, sillähän se hoituu.
                                                          Silloin rakenne on vastaava kuin noissa edellä olevissa ratkaisuissa.

                                                          Raidetangot ovat vähän jo ehkä hipostelua, mutta kokeillaan nyt.
                                                          Eipä pitäisi kulmien muuttua jos vähän kurvailee.

                                                          Mutta katsotaan mitä tulee ja jos ei miellytä, niin rakennetaan uudestaan.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Takarenkaiden paikallaan pysyminen on epäilemättä tavoiteltava ominaisuus. :)
                                                            Ajattelin tutkia oman auton tapauksessa mahdollisuuksia muokata orkkistankoa, uus pallo ulkopäähän ja joku jäykkä nylon tms. pusla sisäpäähän.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Tuo vakio tankojen muokkaaminen kävi itselläni mielessä, lähinnä siis sen sisemmän puslan vaihto, mutta vanhoissa oli toisessa vähän väljää, joten päädyin tuohon uniball ratkaisuun.

                                                              Tuollaiset tankothan vääntää helposti itse jos vain on sorvi ja osaa sitä vähän käyttää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X