Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattron rakennusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupe quattron rakennusta

    Tarkoituksena olisi rakennella tästä jotain parempaa, tai ainakin yritetään parantaa.

    Tarkoitus olisi ensin tehdä alusta ja jarrut ja sitten lisätään hiukan voimaa pellin alle.



    Aluksi otettin iskaritolpat pois ja lähetettiin ne saksaan KW:lle,
    tehtaalla ei ollut yhtään varakappaleita hyllyssä eli ne tehdään omiin tolppiin,
    onneksi kyseessä on harraste auto. :) Toimitus aika noin 6 viikkoa.


    Sitten hankittiin jäykemmät vakaajat, eteen Rs2:sen ja taakse Whitelinen tuotos.



    Lisää kuvia tulee kun hommat etenee, tehdään sitä mukaan kun aikaa ja rahaa riittää.
    Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:15. Perustelu: kuvat linkeiksi

  • #2
    Pusliksi alatukivarsiin tulee Powerflexit.

    Viisi pulttiset navat tuli hankittua jotta jako saataisiin muutettua
    ja nehän ovat samat kuin s2:ssa, joka on hyvä tulevaisuutta silmällä pitäen. ;)

    Tässä navat putsattuna odottamassa maalia.

    Sivuvilkut ovat myös löytäneet paikkansa.
    Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:12. Perustelu: kuvat linkeiksi

    Comment


    • #3
      Tänään saatu jälleen jotain pientä aikaan, tälläinen sieltä tipahti alas.


      Pohja on terveen näköinen, onneksi ei ollut yllätyksiä.

      Takadiffin takimmainen pusla oli revennyt,
      tälläinen Powerflexin pusla tulee tilalle.
      Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:08. Perustelu: kuvat linkeiksi

      Comment


      • #4
        Hyvältä näyttää! Onnea projektiin.

        Comment


        • #5
          Mistä muuten hankit Whiteline -vakaajan?

          Comment


          • #6
            Takavakaaja tuli Englannista, toimitus kesti noin viikon.
            Hinta ei ollut varmasti halvin mahdollinen ~190?, mutta tuli nopeasti.

            http://www.demon-tweeks.co.uk/

            Sivut ovat juuri päivitetty eivätkä toimi kunnolla vielä, tuli sähköpostia asiasta.

            Comment


              #7
              Kannattaa muuten varautua siihen, että tuo Powerflexin takadiffin pusla lisää voimansiirron kolahtelua tuntuvasti. Itse ennemmin kyllä laittaisin kumipuslan.

              Comment


              • #8
                Lueskelin tuosta powerflexin mahdollisesti aiheuttamasta kolahtelusta, mutta silti päädyin siihen, koska tässä kulkineessa ei tuolla luultavasti tule olemaan mitään merkitystä. ;)

                Comment


                  #9
                  Alkuperäisen mallinen kumipusla jonka ylimääräiset reiät on täytetty joustavalla esim silikonimassalla toimii myös hyvin. Tukevampi kuin pelkkä kumipusla mutta kuitenkin pehmeämpi kuin powerfleksi.

                  Comment


                    #10
                    Silikonia ei kannata pusliin laittaa. On hyvin löysää tavaraa kovetuttuaan. Sikaflex tmv. polyuretaanimassa sopii tuohon tarkoitukseen paljon paremmin.

                    Comment


                    • #11
                      S2/RS2 valojen vaihto

                      Tänään tuli postin mukana saksan maalta paketti ja pithän sen sisältöä
                      heti lähteä tallille sovittelemaan.

                      Tälläinen ennen

                      Ja tälläinen siitä tuli:
                      Kuva 1
                      Kuva 2
                      Kuva 3

                      Koko homma oli todella helppo nokkapelti auki, viisi ruuvia auki, kaksi johtoa irti,
                      umpio ulos korkeuden säätö moottori irti ja siirto uuteen umpioon,
                      umpio takaisin, johdot kiinni ja ruuvit kiinni.

                      Sitten sama toisella puolelle, aikaa taisi mennä ~20 minuuttia.

                      Kuvien laatu on heikko sen vuoksi että ne on otettu kännykällä, eihän se kamera ole koskaan mukana.
                      Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:06. Perustelu: kuvat linkeiksi

                      Comment


                        #12
                        Valokytkimestä sitten keltaisen johdon siirto, että toimii lyhyet myös pitkien kanssa. H4:ssä luonnollisesti toimii valonvaihtimena, mutta h1/h1 ei oikein bueno niin.

                        Comment


                          #13
                          Onko nuo ihan uudet? Paljon maksoivat?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                            Valokytkimestä sitten keltaisen johdon siirto, että toimii lyhyet myös pitkien kanssa. H4:ssä luonnollisesti toimii valonvaihtimena, mutta h1/h1 ei oikein bueno niin.
                            Huomasin tuon ja arvasin että niin käy, eli homma onnistuu ku valokytkimestä siirtää yhtä johtoa?

                            Sleepy2 --> Kyllä valot ovat uudet, hinta oli suolaiset 450?

                            Comment


                              #15
                              Jeps muistaakseni vastakkaiseen nurkkaan keltainen. Kannattaa vähän yleismittarilla vielä varmistua asiasta. Sieltä vastakkaisesta saattaa nykyisellään lähteä virta korkeudensäädölle, jos autossa moinen on.

                              Comment


                              • #16
                                Tänään tuli taas muutama osa kotiin, takajarruletkut, iskarien yläpäänlaakerit ja kardaanin tukilaakeri.
                                Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:18. Perustelu: kuvat linkeiksi

                                Comment


                                • #17
                                  Taas pientä edistystä purkutyössä.

                                  Tähän tarvittiin hieman prässiä, rautasahaa ja vasaraa.

                                  Mutta nyt on takapään apurunko ja alatukivarret valmiita hiekka kylpyyn.

                                  Alatukivarret ovat lähes ruosteettomat, mutta apurunko oli paikoin
                                  päässyt ruostumaan.

                                  Mitä mieltä olette kannattaako noihin tehdä vahviste hitsauksia,
                                  vai onko parempi jättää tekemättä.
                                  Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:01. Perustelu: kuvat linkeiksi

                                  Comment


                                    #18
                                    No jos haluat hifistellä niin joku poikittaistuki kelkkaan niin ettei se myötää etupäästä. Voi olla myös irroitettava.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on saatu tukivarret ja apurunkot putsattua, tässä tulos.

                                      Alatukivarret

                                      Taka apurunko

                                      Etu apurunko

                                      Pitähän sitä ruostetta jo jostain löytyä enemmänkin. =(
                                      Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 03:57. Perustelu: kuvat linkeiksi

                                      Comment


                                      • #20
                                        Apurunkojen puslat

                                        Tänään sain vihdoin käsiini apurunkojen puslat.

                                        Saa sitten nähdä kuinka kova tulee näillä ja Powerflexin
                                        puslilla, veikkaan että kova.
                                        Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 04:02. Perustelu: kuvat linkeiksi

                                        Comment


                                          #21
                                          Uskallan epäillä että ei muutu ainakaan kovemmaksi, alkuperäisissähän on iso alumiininen kalikka sisällä jonka ympärillä vain muutama millimetri kumia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä minulla oli sitä kumia enemmän kuin 2mm, sitä oli ensin puslan ulkopinnalla tuo pari millimetriä ja sitten uloimman metallin ja keski holkin välissä taas 4-5mm.

                                            Nuo uudet kalikat ovat pelkkää alumiinia, joten eivät hirveästi jousta. ;)
                                            Viimeksi muokannut jataka; 21.11.2007, 09:55.

                                            Comment


                                              #23
                                              Missäs hinnoissa tuollainen kelkkojen puslasatsi kulkee?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Puslilla hintaa noin 80€ per kelkka.

                                                Täältä

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minäki oon suunnitellu noita alupuslia ainakin alkuun etukelkkaan kun on nyt irti autostakin. Tilasitkos tuolta Quattrinicsilta noi? Miten maksoit? Kauanko kesti, että tuli perille?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tilasin ne juurikin tuolta quattronicsilta, kesti tulla 6-8 viikkoa kun ei ollut valmiina silloin kun tilasin.
                                                    Eli jos on kiire niin kannattaa kysyä onko niitä varastossa ja lähettää suoraan sähköposti Coreylle info@quattronics.co.uk

                                                    Hintaa kuluineen tulee noin 100€ nykyisillä hinnoilla.
                                                    Viimeksi muokannut jataka; 22.11.2007, 07:27.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      tai kysyä metallipajalta sorvausta.. ei varmaan kovin paljoa tule maksamaan.. pinnoitus kotioloissa rikkihapolla ja ampeereja tarpeeksi :) ohjeita

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kotimaistakin tuotantoa apurungonpusliin ja vaihteiston/perän tukiin löytyy myös kuten myös motorsport moottorinkannakkeet UrS4, S2 ja RS2 malleihin ym. kaikennäköistä..

                                                        http://www.vhtracing.com/engineering/misc/DSC00812.JPG


                                                        Mikko Kataja

                                                        VHTRacing Engineering
                                                        mikko.kataja@vhtracing.com / +358 45 679 0992 / http://www.vhtracing.com/engineering/
                                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.11.2007, 14:53.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei ole paljon projekti edennyt, mutta jotain pientä kuitenkin.

                                                          Näillä vanteilla olisi tarkoitus ensi kesä ajella.
                                                          Kokoa löytyy 18"

                                                          Kumit on 225/40-18 Kumho ecsta SPT KU31

                                                          Nämä osat puolestaan helpottavat tulevaisuudessa
                                                          vaihteiston asennusta

                                                          Tulipa sitä tukittua korista yksi ylimääräinen reikä.
                                                          Samalla tulee korjatuksi naarmut siivestä.

                                                          Iskarit eivät vieläkään ole saapuneet KW:ltä, aikaa on kulunut jo 13 viikkoa tilauksesta.
                                                          Viimeksi muokannut jataka; 28.3.2008, 06:39. Perustelu: kuvat linkeiksi

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Saatat tulla vielä katumaan tuota takalasinpyyhkimen poistoa. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X