Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Takapuskuriin diffuusori, reunat alas ja keskeltä ylös. Sen lisäksi että on motorsport-henkinen, keventää perän lookkia olennaisesti kun takapuskuri on sitten vähemmän "möykky".
oon kans miettiny että tommonen diffuusori puskuri sopis tohon auton henkeen. En oo vaan löytäny oikeen hyvää vaihtoehtoa..tässä nyt on jonkinmoinen, mut ei toikaan oo täydellinen mun silmään...mitäs mieltä ihmiset on tästä.
Joo toi on paras mitä oon tähän asti löytäny mistään uudempi koristen puskimet on niin erin mallisia yläosasta et ne ei oikeen pikku työllä onnistu, mut niihin saa kyllä hienoja diffuusori puskimia..jollen parempaa löydä tai jollei joku muu ehdota parempaa vaihtoehtoa niin hommaan tuollaisen..odotellaan vielä päivä jos kaks :).
Voi olla että noita kaariakaan en jatkais tohon takapuskuriin vaan sovittais härskisti niinku tossa ken blockin gymkhana 4 fiestassa.
Sitä ihmettelen että mitä väliä on laakereiden kestävyydelle jos ET on +35 tai -15. Melko lähelle renkaan keskiosaahan tuo sattuu joka tapauksessa, itse asiassa -15 on lähempänä kuin +35. Ja jos rengas on 300 mm leveä ei tuo 10 tai 20 heitto ole niin suuri?
Sitä ihmettelen että mitä väliä on laakereiden kestävyydelle jos ET on +35 tai -15. Melko lähelle renkaan keskiosaahan tuo sattuu joka tapauksessa, itse asiassa -15 on lähempänä kuin +35. Ja jos rengas on 300 mm leveä ei tuo 10 tai 20 heitto ole niin suuri?
Yksinkertaistettuna voidaan ajatella renkaan koko kuormituksen makaavan sen keskilinjalla. Samoin voidaan myös ajatella laakeria, että optimitilanteessa kuormitus olisi samalla pystysuoralla linjalla laakerin keskipisteen kanssa, jolloin laakeriin ei kohdistu momenttia ja näin ollen sen kestoikä on pisin mahdollinen. Nyt jos vakiovanteen et on iso, vaikkapa 45, on renkaan keskilinja hyvin lähellä laakerin keskilinjaa. ET35 vie renkaan keskilinjaa 10mm kauemmas, ET-15 vie renkaan keskilinjaa 60mm kauemmas laakerin keskilinjasta. Onko se paljon vai vähän, sen saa jokainen päätellä itse. Tuollaisessa s2 coupessa eturenkaille painoa tulee n. 400-500kg per rengas.
Itse epäilen että laakereiden kestoiän suhteen ei kannata murehtia tällaisessa harrasteautossa, jolla ajetaan korkeintaan joitakin tuhansia kilometreja vuodessa. Oleellisempaa on renkaan keskilinjan siirtyminen etäämmälle KPI-linjan ja maanpinnan välisestä leikkauspisteestä. Tätä on turha selittää ilman kuvia, siispä kiinnostuneet voivat klikata vaikka tästä: http://www.miata.net/garage/offset.htm
Googleen voi myös syöttää hakusanoiksi "scrub radius" ja "king pin inclination"
kuvia voin pistellä lisää, kun taas kerkeen. Tekis kyllä mieli hommata jonkun uudemman audin diffuusori takapuskuri jos semmosen sopis ton linjoihin paremmin ku muutama mitä tossa oon testannu..?
Kyllä siinä on hassu muoto..ja kyllä niitä muuallakin löytyy ns. "virheitä" on niin suuria muutoksia että voi koittaa perässä tehdä. No mutta tästä tulee nyt tämmönen prototyyppi jos niin voi sanoa :)
Kyllähän pattisalvan (=kitin) levitys, muotoilu & hieronta muotoon näytöstää kovin helpolta, aivan kuten paineilmapensselillä huitelu. Kakkoslaatua pukkaa vaan kovin herkästi.
Jokainen joka on, pattisalvalla, yrittänyt rakentaa epäkurantista kuranttia kädenkäänteessä tietää mistä puhun.
Itsekin mietin hetken, että pistäiskö omasta 80:stä katon mustaksi, mutta päädyin siihen, että en. Pilarit ja katon vesikourut ovat sen verran eri linjassa toisistaan, joten visualisoin sen mielessäni hieman hassun näköiseksi. Tiedä miltä se sitten oikeasti näyttää. Tää projekti saa kyllä kuolan valumaan. Meinasitko muuten laittaa B5 faceliftin ovenkahvatkin?
Comment