Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3, eli AC3 projekti....

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Maalasin joskus Peugeot 205:n karvapintaisen, valossa haalistuneen hattuhyllyn ennen myyntiä mattamustalla spraylla. Siitä tuli itse asiassa aika hyvä. :) Pikkaisen karhea pinta, mutta ei se siitä tarttunut käteen eikä varmasti kukaan sitä tajunnut.

    No joo, varmaan tuohon löytyy oikeitakin aineita, mutta joihinkin pikkukohtiin tuo voi olla ihan toimivakin ratkaisu.

    Comment


    • Niin, jos vaan maali pysyy ilman hilseilyä tuolla tavallakin matossa, niin ei kai tuokaan huono keino sitten ole. Eka pesee koko lattiaverhouksen ja sit vaan monta pulloo kilikalia. Eipä tuohon mattoon oikeestaan kenenkään juuri koskettua tule edes, kun jalatkin lepää lattiamattojen päällä. Mutta ehkä tuohon joku pätevämpikin keino on. Maalia varmaan imee huolella tuollainen matto :/

      Comment


      • ja voi olla että autossa dunkkaa vähän spray sen jälkeen:)

        Comment


          Suihkippa pintaan vaikka motonetistä saatavaa motipin vinyylimaalia (joitakin muitakin merkkejä toki muualta löytyy), tarkoitettu eri tekstiileille (jopa nahalle) ja pitäis ainakin kestää. Täällä Pirkkalan (tampereen) myymälässä tota ainakin oli mustana ja hinta on hieman yli 10e per pullo.

          Comment


          • Epäilemättä se maalin käry on ihan mukava, mutta eipä sitä tarkoitus heti olisikaan autoon takaisin laittaa. Saati sitten maalata paikallaan autossa :) Eli ehkä se vähän laimenee kun ulkona antaa kuivua kunnolla.
            Pitääpä testata tuota Motipia aikanaan.

            Comment


              VHT:llä on myös ihan tuohon tarkoitettua vinyyli/mattomaalia. Se ei varsinaisesti ole maalia vaan värjäysainetta (englanniksi dye)

              VHT:llä löytyy montaa sävyä. Olen kokeillut tuota Motipia ja VHT:tä ja väittäisin että VHT on parempaa.

              Comment


              • Tällaiset amatöörimaiset kotisivut tuli väännettyä koulussa. Ajaa asiansa, vaikkakin on aika hepposilla taidoilla tehty :) Esimerkiksi taustakuvien koon muuttaminen niin, että se sulautuisi aina ruutuun, epäonnistui kun ei taidot riittänyt.. Pääasia että kurssista pääsee läpi ;) Myöhemmin vasta alan kasaan projektisivua. Vaihdekeppien ja käsijarrujen pussien myyntiosiokin tuonne pitäisi varmaan vielä lisätä..

                Audiin ostin sitten loppujen lopuksi Blocketista S3 ratin ja lattiamatot. Ei kertynyt paha yhteishintaa. Nyt vaan jännitän lähettääkö Robert mulle tuotteet, ja onko ratissa toimiva airbag.. Sitten pitää hommata ohjeet ratinvaihtoon. Herjaako airbag-valo mittaristossa, kun ratin vaihtaa? Eli pitääkö käydä nollaamassa liikkeessä? Jos kuvitellaan että ratinvaihto sujuu ongelmitta.
                Borassa kun otin repsikan penkin irti, niin jäi airbagin merkkivalo mittaristoon palamaan takaisinlaitonkin jälkeen. Tuo ilmeisesti on käytävä liikkeessä nollaamassa. Mahtavat siitä sitten vielä ryöstää euroja tukun!? Vai onnistuuko jollain muulla tavalla?

                Comment


                • Ei syty valo mikäli ei laita virtoja päälle silloin kun liittimiä on irti.
                  Voi olettaa jossain olevan vikaa mikäli valo palaa asennusten jälkeen.

                  Comment


                  • Koskeeko tuo siis ratin vaihtoa?
                    Boralla ajelin parisen kuukautta penkki irrallaan, ja sitten heitin takaisin paikalleen ja liittimet kiinni. Irrotuksesta asti palanut valo.

                    Comment


                    • Taitaa koskea ihan kaikkia pusseja, jos ei pussi irtonaisena laita virtoja päälle, ei valokaan syty. Ellei ole ihan oikeasti jotain vialla.

                      Comment


                      • Ratti ja lattiamatot saapuivat, ja ratti näytti varsin hyväkuntoiselta. Täytyy asentaa kunhan vaan kerkeän. Ilmeisesti adapteri täytyy hommata tuonne väliin ja jotain johtojen kanssa leikkiä. Krpl!
                        Uusi soitinkin on saarivaltiosta matkalla. Uudet vanteet katsottu valmiiksi, mutta ensin pitäisi saada omat vanteet myytyä! Ostakee poies!
                        Tarjous on jo kysytty näistä uusista vanteista valmiiksi, ja tilaus lähteekin heti vetämään kun saan rahat pois vanhoista vanteista. Ei täysin istuvaa värivaihtoehtoa kylläkään korin värejä ajatellen mutta mutta.. Mattamustat ja kiiltävä hopea.
                        Vähän kun vielä kelit paranis niin vois ottaa audin alle :)

                        Comment


                        • Alpinen soitin saapui eilen, ja odottaa nyt aikaa asentamiselle.
                          Vanteet myös tuli tilattua, kun sain vanhoista kaupat sovittua. Päädyin sitten noihin mattamustiin. Saa nähdä miten käy livenä, vai tarviiko käyttää maalarin kautta.

                          Comment


                          • Minkäsmerkkiset vanteet nuo on ja mistä tilasit?

                            Comment


                              Hyvännäköistä vannetta tulossa autoon. Tuo ratti on sama kuin mulle tuli. Ainoa ero on, ettei mulla ole logon paikkaa. Aluksi ratti näytti liian uudelta vanhaan RiSaan, mutta nyt on jo silmä tottunut.

                              Comment


                              • Rondell on merkki ja 0204 on malli. Speksit 8,5x18 ja ET32. (Saatavilla myös ET45 ja muita jakoja sekä kokoja ja leveyksiä) Vähän sattumalta bongasin yhden myynti-ilmoituksen kautta saksalaisen vannefirman jolla oli Rondell-mallistoa. Sieltä sitten bongasin nämä vanteet ja rupesin selvittämään mahdollisesti Suomessa olevaa jälleenmyyjää. Ja BTCF:n kautta selvisi pari firmaa, joista vain Autio Trading vastasi tarjouspyyntööni. Täytyy kehua että aivan loistavaa palvelua on tullut sähköpostin välityksellä tähän mennessä. Vanteet saapuvat joko pääsiäiseksi, tai heti sen jälkeen.

                                Pitäsköhän mun Pasi pyytää sulta asennusapua, kun itellä tulee varmasti olemaan peukalo keskellä kämmentä tuon asian kanssa? :) Tampereella kuitenkin tuun kevään aikana oleen joinakin viikonloppuina.

                                Comment


                                • Kiitoksia tiedosta. Pistänpä tuonne mailia samantien:)

                                  Comment


                                  • Tänään oli vanteet saapuneet, ja huomiseksi sovittiin haku. Todella loistavaa palvelua sähköpostitse tuolla Autio Tradingilla! Tuolla on useiden merkkejen vanne sekä rengas maahantuonnit, joten kannattaa kysellä tarjouksia sähköpostitse. Ja ainakaan asiakaspalvelun tasosta ei jää kiinni! Nytkin he ehdottivat itse, että jos laittaisi isänsä matkassa Tampereelle vanteet, niin minun ei tarvitsisi Ruovedelle (n.75km) asti ajaa suotta niitä noutamaan. Peukut sinne suuntaan! :) Kuulin eräältä foorumilaiseltakin että oli ollut aiemminkin hyvää palvelua, eli ei siis sattumaa. Hintakin oli halvempi kuin saksanmaan hinnat (jo ilman toimituskuluja)..
                                    Huomenna pitäisi käydä heittämässä kumit vanteille, ja ehkä heittää vanteet auton alle. Vanhat vanteet on vieläkin myymättä. Niiden ensimmäinen sovittu ostaja kun perui kaupat, koska hänen autonsa varastettiin ja löytyi lunastuskuntoisena. Joopajoo..

                                    Comment


                                    • No mutta. Vanhat vanteet meni kaupaksi, ja uudet pyörii nyt alla. kliks klaks räps. Kuvat auton alla tulee myöhemmin, kun saan auton siistittyä siihen malliin.

                                      Sitten iski pieni hifikärpäsen pistoksesta aiheutunut mielenhäiriö. Tästä se lähti. Sitten kävin powersetistä vielä hakemassa iridium 6.2 erillissarjan, alpinen kaukosäätimen, pxa-h100 dsp-prosessorin, 2kpl RCA-piuhoja. Aikaisemmin audissa oli siis DLS:n UP6i erillissarja passiivisena. Tarkoitus oli asentaa torstai-ilta-lauantaiaamu välillä johdot ja kaiuttimet sekä dsp, jotta järjestelmästä saataisiin aktiivinen. Noh, sitten kävi niin, että...

                                      Torstai-iltana tuli revittyä autoa vähän auki sisustasta. Tutkailin siinä samalla mistä on kosteus päässyt kuskinpuolelle, ja tungin eristystä konehuoneen puolelle konepellin aukaisuvaijerin läpiviennin kohdalle. Samalla puhdistin lehdistä ja neulasista sen kaukalon. Sitten totesin että hemmetti kun tuossa lojuu turhanpanttina 5 pakettia vibroplastia, ja lattiaverhouskin on irrotettu valmiiksi.. Siitä se sitten lähti kiertotietä pitkin etenemään kohti määränpäätä. Koko lattiapinnat ja takapenkki, sekä hieman takakylkiä tuli vaimennettua. Aiemmin oli jo vähän vedetty takakylkiin, sekä ovet ja takakontti kokonaan. Työkavereina toimi 500w lamppu sekä 1200w "lämpöä" antava sisätilanlämmitin.
                                      Täytyy sanoa, että on se vibro kyllä helppoa lätkittävää vaikka sitten pakkasen puolella ;) Tuosta lamppukuvasta näkee asennustilat, eli vanha navettarakennuksen pääty, jossa harvaa lautaseinää. Käytännössä ulkoilma siis, ilman suurimpia tuulenpuuskia.

                                      Lopulta päästiin itse johdottamiseen. RCA:t menee siististi takakonttiin, mutta 3m johdotkin olisivat varmaan riittäneet.. Yleisilmettä. Sitten päästiin itse dsp:n sekä soittimen johdotuksiin.

                                      Lopulta pääsin laittamaan lattiaverhousta takaisin paikalleen. Jälleen sama kohtalo palikoiden takaisinkiinnittelyssä, kuin joskus aikaisemminkin, eli muutama ruuvi jäi yli :D Tiedä sitten mistä..

                                      Lopputuloksena soitin paikalleen, tosin ilman reunakehystä, kun otti näyttöön kiinni puolessa välissä aukeamista..

                                      Loppujen lopuksi aikataulu venyi ja venyi. Sain auton ajettua ulos lopulta sunnuntai-iltana ennen yhdeksää! Varmasti yli 30h meni siis to-su välisenä aikana. Parhaimmillaan kyykin autossa aamuysistä iltakuuteen ilman vessataukoa!
                                      Ironisinta ehkä koko jutussa on se, että itse iridiumit jäi vielä pakettiin, koska olivat pari milliä liian suuret halkaisijaltaan tuohon lasikuitupaikkaan mikä ovipahveissa on... :D Vanhalla setillä siis mennään vielä, kunnes uuden motivaatiopiikin tuloksena saan uudet sovitteet kyhäiltyä oviin. Nyt on sitten armotonta säätämistä tuon dsp:n kanssa, selän lepuuttamista sekä sormien haavojen parantelua. Tuli pakaratkin mukavasti mustelmille kun jokunen tunti tuli istuttua noiden aukirevittyjen kynnyskoteloiden reunojen päällä. Prkl! :)

                                      Onko tässä nyt sitten järkeä? No sanos muuta... ;)
                                      Viimeksi muokannut JS1984; 20.4.2009, 23:42.

                                      Comment


                                        ASIAllinen soitin ja merkki. Miten vaikutti vaimennus ajomeluun? Kuvaile subjektiivista arviotasi.

                                        Comment


                                        • Ei nyt kovin korviin tuntuvaa vaimennusta mielestäni. Hieman parempaan suuntaan kuitenkin. Takakaaret pitäis vielä paremmin varmaan vaimentaa. Tulipeltiäkään en ollenkaan vaimentanut, kun ei into riittänyt niitä viimesiä lattiamaton suojia repimään ylhäältä kojelaudan takaa pois. Pyöränkaarien sisäpuolien vaimennuskin varmasti auttaisi asiaa.
                                          Tuntuu niin kovin meluisalta Boran jälkeen taas. Tosin borassa 16" rengastus ja melki loppuunajetut kesäkumit. Audissa taasen isommat ja leveemmät kumit, sekä tuplasti tai triplasti enemmän pintaa kumeissa. :) Kyllä se korva tottuu taasen, ja onhan tuossa volumesäädin sitten soittimessa, jos ajomelu alkaa haitata ;)

                                          Seuraavaksi voitais sitä ratin vaihtoa alkaa suunnittelemaan ;)

                                          Comment


                                          • Nyt niitä kuvia vanteista auton alla.. Erään foorumilaisen sanoja lainatakseni, vanteet näyttää.. Noh, mustalta ;)
                                            Pakko myöntää, että oma silmä ei ole vielä tottunut. Varsinkin kauempaa katsottuna ne vaan hukkuu lokareiden mustaan aukkoon :/

                                            yksi kaksi kolme neljä ja viisi

                                            Comment


                                              Ois muute aika rouheet jos tuossa reunassa kiertäis ohut valkone tai hopee raita :)
                                              Tulis semmosta pientä ilmettä lisää.

                                              Comment


                                              • Arvaa vaan oonko noita Japen vanteita katsonut "sillä silmällä" ;) Niinhän se ois joo, ja aion sen joskus tulevaisuudessa varmaan vielä toteuttaakin. Japelle tiedoksi, että kyllä se mielessä oli käynyt jo ennen kun kuvat näin ;) Mutta sitten tuli se viimeinen niitti Japen kuvista :D
                                                Teippaamista ajattelin itse (tietämättä asiasta ja sen toteutuksesta sen enempää), mutta maali tietysti paras ois. Ei nyt ihan tän päivän asia kuitenkaan tule olemaan..

                                                Comment


                                                  Ostat semmosen vanneteippi rullan ja kokeilet. Eipä oo kallis kokeilu.

                                                  Comment


                                                  • Myydään pois, myydään pois... Jos ostaja löytyy :)

                                                    Comment


                                                    • Kesäkuosi alkaa oleen mallillaan. Eilen tuli puunattua ja vahattua kesäkuntoon. S3 ratti vaihdettiin Pasin (RS2) kanssa perjantaina ja nyt on kyllä mukava kurvailla!

                                                      Sitten ajeltiin kahta kaistaa ja koitettiin miten onnistuu liikkuvat kuvat. No, ois pitänyt itse olla kameran takana kokeilemassa ;) Sitten vielä hylätyn seudun fiilistelyä.

                                                      Comment


                                                      • Päivitettyä kuvaa sisustasta: S3 ratti siis paikallaan. Ratin vaihtoon varauduttiin ostamalla marmorilta rattiadapteri, mutta loppujen lopuksi boori olikin sama autossa, kuin tuossa (ilmeisesti) -02 S3:n ratissa. Adapteri siis jäi ylimääräiseksi, ja löytyy myyntipalstalta!
                                                        Pasi teki hyvää työtä, ja varmuuden vuoksi laitettiin johdot järjestykseen ja kolvailtiin huolella! :) Ratin sisällä oli ruuveja availtu, ja todennäköisesti liiallisella voimalla kierretty kiinni, jolloin äänitorven nastat ottivat kiinni vastakappaleisiinsa. Ellei tuota olisi huomattu, niin torvi olisi soinut taukoamatta kun virrat olisi laittanut päälle. Tiedä sitten oliko tuo syynä halpaan hintaan millä sain ratin :D Jos edellinen omistaja on luullut että ratti on mennyt rikki kun torvi vaan soi.. Eipä se minua liikuta. Hyvään hintaan kun sain ;)

                                                        S3 kangasmatot myös on tullut kesäsään tultua laitettua paikalleen. Muuttaa nuokin kummasti yleisilmettä. Toista oli kulahtaneiden kumimattojen kanssa.

                                                        Etupään vahvistin kerkesi jo matkalla hajoamaan, josta juttua löytyykin autosoundin ja ffp:n puolelta. Tänään sain sen maahantuojalta ehjänä takaisin huollosta. Oli mennyt kondensaattori, päätekivet ja vielä jotain muutakin. Tarkkaa syytä hajoamiseen en saanut, mutta sen sanoivat ettei virtapuolessa ainakaan ole ollut vikaa. Eli ei tarvitse murehtia kaapeloinneista. Poppi raikaa taas! Käyttämättömänä lojuu vieläkin hyllyssä brand new DLS Iridium 6.2 erillissarja, mutta tässä jo kerkesin käytännössä sopimaan kaupat Ground Zeron Nuclear mideistä :) Saattaapi siis olla että tulee koskemattomat Iridiumit likimain täydellä takuuajalla myyntiin jossain vaiheessa. Privassa voi nykiä hihasta jos kokee tarvetta!

                                                        Auton huoltoakaan ei ole unohdettu, ja viime viikolla vaihdettiinkin etupäähän laakerit ja puslat. Tulpat pitäisi vaihtaa vielä. Tepoltakos niitä parhaiten saisi? Alkuperäiset tms.. Mitäs hintoja tulpat tahtoo pitää? Ei ole tullut ostettua ennen niin ei mitään hajua.

                                                        Autokin on edelleen myynnissä, mutta kummasti vaan tulee silti sitä koko ajan laitettua :) Näillä mennään.

                                                        Comment


                                                        • Kaipa tämä odottamaton ja hullu idea on tuotava julki, jotta saan joko vahvistusta yritykselle tai sitten osaan luopua koko visiosta ennen kuin lähtee loputkin hiukset päästä :)
                                                          Eli käsissä olisi B8 korisen A4:n etupuskurin raato ilman maskia ja ritilöitä. Siitä sitten syntyi idea, että lähtisin koittamaan tuon A3:n etupään customointia B8 konversioksi! Puskurin päälle sinne päin zoomailemalla leveys olisi suurinpiirtein sama. Kulmien kaltevuuksista tms. ei ole vielä tarkempaa kokemusta. Omassa audissa on puskuri nyt "lopullisesti" kiinni, eli sitä en lähde irroittelemaan testatakseni tuota A4 puskuria. Kaveripiirissä kylläkin on yksi alkuperäiskuntoinen A3 jota ajattelin joku kerta pyytää sovitusalustaksi.
                                                          Etuvalojen kohdalta A4 puskuri on keskiosasta leveämpi kuin A3. Mielessä on ollut että muokkaisi paikat noille B8:n valoille, tai sitten vain tyytyisi A3 valoihin ja muokkaisi puskuria.
                                                          Sovitusavuksi on kaksi A3 alkuperäispuskuria (yläosat) joten noita voisi hyödyntää ehkä sitten jos alkaa kokoamaan palaset yhteen Frankenstein-tyyliin.
                                                          Tässä yksi pikainen räpsy. Näyttäähän se sittenkin vähän leveältä :/ Mutta jos napsaisee palan pois keskeltä alareunasta. Sitten kehittelee itse maskin tuohon RS-verkosta.

                                                          Eipä taida kovin montaa B8-keulaista aakolmosta liikkua ainakaan suomenmaalla...

                                                          Comment


                                                          • B8 keulakonversio, valkoinen väri, tummat lasit, xenonit. Laitetaanko vielä jumalmoottori keulille coolerin, softan ja putken kera ? Jimin mopon pärinä kuuluu ylöjärveltä tänne pirkkalaan asti.

                                                            Comment


                                                            • Hehheh! :) Mopo ei nyt toistaiseksi vielä keuli. Visioita, visioita vasta... Kun ei ole okkimin kaltainen tee-se-itse mies, niin täytyy vähän miettiäkin että miten asian toteuttaisi. Hyväkskäyttöä, rahanmenoa jne vaatis :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X