Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas yksi coupe quattro typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olisko s2 vakioveivien katukauppahinta jotain 150 ekee sarja. Stetsonista. Niissä ei kyllä silti ole mun mielestä mitään tavoittelemisen arvoista.

    Kamulla on rostenit ja buustia 2,1 baria neljän tonnin kieppeillä. Tuntuuhan nuo kestävän.

    Comment


      Juu kyllähän nuo ovat kestäneet, ainakin vielä :) (ja onhan sinne muutaman kerran vähän enemminkin buustia lipsahtanut.)
      Sen verran vakuuttavan oloiset oli käsissä pyöritellessä että uskalsi koneeseen laittaa.

      Comment


      • Miten suositeltavaa lie mäntien vaihdon yhteydessä hoonata lohko kuntoon?

        Comment


          No onhan se, ei maksa käytännössä mitään. Kuopiossa muistaakseni 15e per muki.

          Comment


            Jos kerran tulee uudet männät, tulee uudet männänrenkaatkin. Käsittääkseni hoonaus on välttämätöntä, jotta saadaan uudet männänrenkaat "sisäänajettua".

            Comment


            • Nonniin, foorumia selaillessani törmäsin tähän kovasti tutun tuntuisen coupen rakentelutopikkiin.
              Eli Jussi on jo hyvät pohjatyöt tehnyt, ilmeisesti ajanpuutteen takia projekti siirtyi allekirjoittaneen mämmikouriin...

              Kaupat syntyivät vajaa viikko sitten, ja mukaan tuli nippu hankittuja osia. Omalta osaltani coupen kunnostus alkoi multisensorin ja kaikkien ovi- sekä kynnyslistojen vaihdolla.
              Audi Centerin ovi kolahti taas tänään, ja mukaan tarttui nipullinen mittariston polttimoita, sekä pelkääjän oven alalistan kiinnitys "nipsuttimet", edellinen lista olikin kätevästi kiinni sikaflexillä...Ah, sitä irroittelun ja kaapimisen riemua.

              Itse olen tyytyväinen auton omaan 7A- tekniikkaan, ja tarkoitus onkin laittaa kone hyvään kuntoon.

              Ensi viikonloppuna koneeseen tehdään kattava huolto/ tarkistuskierros, ja vaihdetaan ainakin öljyt+suodatin, jakohihna+kiristin, kaikki käyttöhihnat, termostaatti koteloineen, ilmastoinnin lauhdutin (ja tietenkin kylmäaineet jne..), venttiilikopan ja imusarjan tiivisteet, Isv:n alipaineletku...Mitähän unohtui...

              Jahka saadaan tuo kylmästöintijärjestelmä tiiviiksi ja täytettyä, pitäisi nollata vikakoodit, ja katsoa minkä koodin se jättää jäljelle.
              Ongelmana on nimittäin se, ettei bi-level, tai tuulilasipuhallusnappuloista tapahdu mitään, pääosa puhalluksesta tulee aina tuulilasille ja varpaat jäätyvät. Ilmeisesti sitä paljon puhuttua servomoottoriongelmaa, mikäköhän niistä säätelee jalkatilan puhallusta?

              Vikakoodien nollaus vag-Comilla on tuohon aakutoseen tuttua puuhaa, mutta mikäs systeemi näissä vanhemmissa on käytössä? Tuskin oli OBD- liittimiä vielä 1989...

              Palatakseni tuohon lisämittariston polttimoiden vaihtoon, uskaltaako sen ilmastoinnin näyttöä ympäröivän jalopuukehyksen tosiaan vain repiä reunoilta irti, ei mitään klipsejä tms. rikkoutumassa?

              Tässäpä tilannekatsausta tältä erää, koettakaa kestää amatöörin kyselyitä... Jos tähdet ovat suotuisat, kuoriutuu tästä yksilöstä muutaman kuukauden sisällä upea aikakautensa edustaja, johonkinhan ne rahansa pitää laittaa. vielä kun emäntä ymmärtäisi asian samoin :-D

              Comment


                Ilmastoinnin kehys lähtee kyllä ihan "repimällä".

                Ei ole ODB-liitintä, perinteisempi kaksi-liitin johon kyllä adapterin saa valmiina tai itsekkin pystyy johtovirityksen tekemään.

                Comment


                • Nonniin, asiat etenevät ja eivät etene...

                  Aikatauluongelmien vuoksi konehuone on edelleen koskemattomana, sentään viimeinenkin kylkilista ja lisämittarien taustavalot tuli vaihdettua.
                  Vaatiipa kerrassaan kummallista sorminäppäryyttä vaihtaa nuo polttimot ilmastoinnin näytön aukosta, täytyy toivoa, että kestävät taas seuraavat 18 vuotta :-D
                  Jakohihnan kiristimenä tuossa koneessa on näköjään vesipumppu, tulipahan hankittua sekin, ettei koneeseen toivottavasti tarvitse ensi viikonlopun jälkeen koskea pitkään aikaan...
                  Huoh, seuraavaksi vuorossa päämittariston irroitus ja polttimoruljanssi.

                  Comment


                    Eikös olekin aika napakasti kiinni ne polttimokannat mittareissa? Muistaakseni 6mm kiintoavaimesta on iloa tuossa hommassa.

                    Comment


                    • Lisämittariston valaistus on itsensä saa**nan tekosia. Minikokoiset lukkopihdit toimivat tuossa myös hyvin.
                      Noh, mukava ajatella, että päämittaristo yksinkertaisesti EI VOI olla yhtä hankala kohde ;)

                      Koneen huollon jälkeen alkaakin keskittyminen koriin, tiedossa on 4 fixausta vaativaa kohdetta maalipinnassa. Sain varsin edullisen tarjouksen lähiseudun maalaamosta koskien noita kohteita pohjatöineen, vaan mielessä hieman siintää koko auton ylimaalaus alkuperäisellä metallihohtomustalla.

                      Mitähän hintaa clubilaiset ovat joutuneet kyseisestä operaatiosta maksamaan, suosituksia 100km säteellä Helsingistä?

                      Comment


                      • Ne apumittarit saa helposti irti siitä. Se koko keskikonsoli vaihdekepinpusseineen on vain kahdella ruuvilla kiinni. Saa koko höskän mittaireineen käsiin ja pöydälle ihmeteltäväksi. Ilmastoinnin näytön irroittamalla tuon voi tietysti tehdä 100x monimutkaisemmin.

                        Vermeen väri ei muuten ole metallinhohtomusta eli Audin kielellä brilliant black vaan vulkan schwarz. Semmoiseen tuhkanharmaaseen kallellaan. Toki se metallihohtokin käy paremmin tuon päälle kuin valkean auton mustaksi maalaamiseen mutta auton alkuperäinen väri se ei ole.

                        Comment


                        • Joo, täytyy luonnollisesti tarkastaa tuo väri varustetarrasta, joka useimmiten löytyy takakontista. Tai noh, tarkastakoon maalari, siitähän sille maksetaan ;)


                          Näillä näkymin auto menee viikon päästä maalattavaksi, silloinen budjetti kertoo paikkaillaanko vai ylivedetäänkö.

                          Comment


                          • Jahas, taas on aikaa vierähtänyt ja euroja palanut, kylläpä autoilu on mukavaa puuhaa...

                            Kone huollettiin juuri kuten edellä tulikin jo mainittua, tiivisteitä, hihnoja jne...Loppui öljyn tihkuaminen ja käyntikin tasoittui hieman. Enää ISV hieman hidastelee, vaan ei haitaksi asti.

                            Auto tuli eilen maalaamolta, lopputulos oli kyllä hienoa katseltavaa. Auto ei ylimaalattu, vaan kaikki huomion arvoiset kohteet käytiin läpi, pohjat tehtiin huolella ja häivytykset onnistuivat hienosti.

                            Suurin luultu ongelma oli kuskin takalokari, jossa oli näkyvin kosmeettinen vika (pohjamaalit esillä). Vaan kun pelkääjän takapilarin kuprua ruvettiin avaamaan, löytyikin paljon kivaa ;) Noh, nyt on hiottu koko pilari sekä pelkääjän kaari aina alahelmoihin asti uusiksi ja tehty viimoisen päälle hienoksi. Noh, elämä on...

                            Enää temppuilee ilmastoinnin lauhdutin, joka siis tuli auton mukana. Sitä ei voitu vaihtaa, koska putkien kiinnikkeet erosivat (22 vs 24mm) kuin myös anturien kiinnitykset (10 vs 11mm). Nyt siis molemmat lauhduttimet irti, ja toisesta pitäisi hitsailla/leikkailla liittimet toiseen.

                            Tietävätkö klubilaiset hyviä syylärikorjaamoja/hitsaamoja 09-alueella? Halvin ei aina ole paras, joten laatu menee hinnan edelle.

                            Comment

                            Working...
                            X